Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gast1

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Gast1 » 21 jul 2016, 09:05

Bijzonder om te lezen taigitu.
Dank voor deze informatie, die ik vandaag mee zal nemen tijdens een lange fietstocht met mijn broer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 22 jul 2016, 04:04

Turkije schort mensenrechtenverdrag op.

Turkije stelt het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens voorlopig buiten werking. Dat heeft de Turkse vicepremier Numan Kurtulmus gezegd. Het Verdrag beschermt burgers onder meer tegen de doodstraf, martelingen en onrechtmatige detentie.

De vicepremier zei dat het verdrag wordt opgeschort zolang de noodtoestand duurt. Volgens Kurtulmus zal de noodtoestand in Turkije ,,hooguit anderhalve maand'' duren. Hij wees erop dat na de aanslagen in Parijs in november 2015 het Verdrag ook in Frankrijk buiten werking werd gesteld.

President Erdogan laat weten de beweging van de geestelijke Fethullah Gülen net als ,,elke andere separatistische terreurorganisatie'' te behandelen. Hij is ervan overtuigd dat de beweging achter de mislukte coup zit. Volgens de president zijn er geen obstakels om de noodtoestand, die nu voor drie maanden is uitgeroepen, te verlengen als dat nodig is.

Kurtulmus stelt dat er fouten zijn gemaakt door de veiligheidsdiensten in de dagen voordat coupplegers de macht probeerden te grijpen in Turkije. Volgens de vicepremier krijgt het leger een andere indeling om te voorkomen dat er nog een keer een poging tot staatsgreep wordt gedaan.

Noodtoestand.

De Turkse president kondigde gisteravond de noodtoestand af. Hij zei toen dat de speciale situatie is bedoeld om de bedreigde democratie van het land te redden. Erdogan liet weten dat de noodtoestand voor een periode van drie maanden van kracht zal zijn.

Het parlement van Turkije heeft de noodtoestand vandaag ook officieel goedgekeurd. 346 parlementariërs stemden voor het voorstel, terwijl 115 politici tegenstemden.

Mensenrechten.

Brussel liet vandaag in een verklaring weten 'bezorgd' te zijn over de Turkse noodtoestand en de vergaande macht die president Erdogan zichzelf heeft toegeëigend. EU-buitenlandchef Frederica Mogherini en EU-commissaris Johannes Hahn (Uitbreiding) roepen Erdogan met klem op zich te houden aan de regels van de democratie en mensenrechten.
De twee wijzen erop dat het tijdelijk opschorten van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens aan regels is gebonden.

Inmiddels zijn tienduizenden soldaten, agenten, rechters en ambtenaren gevangengenomen, ontslagen of aan controles onderworpen.

Er kwamen zo'n 250 mensen om het leven bij de mislukte coup, vorige week vrijdag. Daarnaast raakten honderden mensen gewond toen militairen met tanks, helikopters en gevechtsvliegtuigen de macht probeerden te grijpen.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door gusteman » 22 jul 2016, 10:25

Persoonlijk vind ik dat in het artikel dit toch wel het meest belangwekkende zinnetje is:
Hij wees erop dat na de aanslagen in Parijs in november 2015 het Verdrag ook in Frankrijk buiten werking werd gesteld.
Dat klopt dus inderdaad, en hiermee staan de Europese lidstaten (aangezien tegen die toenmalige beslissing van Frankrijk geen enkele proteststem te horen was) zo goed als machteloos.

Je kan natuurlijk geen evenwichtige vergelijking maken tussen de Franse en Turkse overheden en instellingen, noch tussen de standpunten en acties van hun presidenten.
Maar consequent bekeken valt Turkije hierin niets te verwijten aangezien ook aan Frankrijk niets wordt verweten.

Slim bekeken dus van Erdogan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door univers » 22 jul 2016, 12:50

Hij is veel slimmer dan die andere snor.
Deze heeft zijn leger al door heel Europa verspreid.
Mensen die andere mensen bedreigen, gelijk het land uitzetten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door taigitu » 26 jul 2016, 14:34

62 Turkse schoolkinderen zitten vast wegens ‘hoogverraad’
Maandag 25 juli 2016

Niet alleen militairen, leraren en journalisten zijn het slachtoffer van Erdogan’s
zuiveringspraktijken, ook kinderen moeten het ontgelden. 62 Turkse scholieren zijn
aangehouden op verdenking van hoogverraad en deelname aan een staatsgreep.

Het gaat om 13- tot 17-jarige kadetten van de prestigieuze Kuleli militaire school in Istanbul. De bevelhebbers van de school zouden
de tieners om de tuin hebben geleid. Ze kregen volgens hun
ouders te horen dat ze hun vakantie moesten onderbreken om een
feest voor de nieuwe gezagvoerder van de school bij te wonen.

Toen ze op school aankwamen, kregen ze de opdracht om in
camouflagekleding en met ongeladen wapens de straat op te gaan.
Hen werd gezegd dat ze aan een militaire oefening meededen.
De 62 kinderen zitten nu vast in een jeugdgevangenis.

Ze worden verdacht van deelname aan een couppoging, aldus hun advocaten.
“Hoe kunnen deze kinderen nu bevelen in twijfel trekken?” zegt
een van de ouders tegen persburea AP. “Een 13- of 14-jarige kan
geen verrader zijn.”
De ouders krijgen tot nu toe geen enkele informatie over de situatie van hun kinderen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160530_02314496
Wat is hier de bedoeling van geweest.
Zijn die kinderen in tenue begeleidt op straat toen ze 'verkleed' waren?
Zijn die volwassenen die hier de hoofdrol in spelen opgepakt.......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door gusteman » 26 jul 2016, 15:22

taigitu schreef:Wat is hier de bedoeling van geweest.
Zijn die kinderen in tenue begeleidt op straat toen ze 'verkleed' waren?
Zijn die volwassenen die hier de hoofdrol in spelen opgepakt.......
Het is mij, in de berichtgeving rond Turkije, al vaker opgevallen dat westerlingen er geen flauw benul van hebben hoe het er aan toe gaat in het Turkse leger.

Om heel kort te gaan: dat leger is gestructureerd als een middeleeuws leger: elke ondergeschikte wordt behandeld als een stuk vuilnis, met inbegrip van beledigingen, vernederingen en het occasionele pak slaag.
Een mensenleven betekent niks voor een Turkse officier.
Ook houden de hogere officieren er nog echte "schandknaapjes" op na: jongetjes die hen sexueel moeten bevredigen.
Maar dat zal je in geen enkele officiële publicatie terug vinden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 26 jul 2016, 15:43

En Erdogan wilt dat de Nederlandse regering Turkije gaat helpen tegen organisaties hier in Nederland die pro Gulen zijn.
De onbeschoftheid en arrogantie kent werkelijk geen grenzen .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door taigitu » 26 jul 2016, 19:27

Erdogan: ‘Turks volk wil doodstraf terug dus moeten wij daar naar luisteren’
Verder wil Erdogan graag snel die door de EU beloofde miljarden zien
26-07-2016

De bevolking van Turkije wil de doodstraf terug en de leden van de regering behoren daarnaar te luisteren. Dat heeft president Recep Tayyip Erdogan maandagavond nog maar eens herhaald in een tv-interview op de Duitse publieke zender ARD, ook al zou dat besluit onmiddellijk een streep zetten door de wens van Ankara aansluiting te krijgen bij de Europese Unie.

“Wat zeggen de Turkse mensen momenteel?”, vroeg Erdogan retorisch. “Ze willen herinvoering van de doodstraf. Wij als regering moeten luisteren naar wat het volk zegt. We kunnen niet ‘nee, dat interesseert ons niet’ zeggen”.


Erdogan beschuldigde de EU er tevens van de afspraken niet na te komen ten aanzien van het vluchtelingenvraagstuk. Er was Turkije drie miljard euro beloofd voor de opvang van ontheemden, vooral Syriërs, maar er is pas een symbolisch bedrag binnen, één à twee miljoen. Ook is het visumvrij reizen nog niet geregeld. “Wij houden ons wél aan de beloften.”

Anp
Als hij nou eens alle vluchtelingen opneemt, dan behoeven de vrouwen in Turkije
niet verplicht 3 kinderen te nemen zoals hij 'beveelt' om het Turkse bevolkingsaantal te
doen stijgen. Lijkt me een simpele oplossing.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 29 jul 2016, 04:52

PvdA: kabinet laks in aanpak Turkse onrust.

Het kabinet is te onzichtbaar bij de aanpak van de onrust onder Turkse Nederlanders, vindt de PvdA. De regeringspartij maakt zich grote zorgen dat de spanningen verder oplopen als grote groepen terugkomen van vakantie in Turkije.

Dat blijkt uit een brief van PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch aan de ministers Asscher (Integratie) en Van der Steur (Veiligheid), die in handen is gekomen van deze krant. Marcouch bevestigt dat hij de brief heeft gestuurd.

De integratiewoordvoerder van de PvdA voelt te weinig urgentie bij het kabinet om de onrust in Nederland aan te pakken. ,,Nu moet je zichtbaar zijn en leiderschap tonen. Dit gaat over onze binnenlandse veiligheid en saamhorigheid. Maar ik heb bijvoorbeeld premier Rutte nog niet gehoord.'' In zijn brief vraagt Marcouch het kabinet om 'een versnelde en geïntensiveerde inzet'. Hij heeft van Gülenaanhangers gehoord dat ze bang zijn dat hun kinderen straks op school last zullen krijgen van 'geïndoctrineerde Turks-Nederlandse vakantievierders, heetgebakerd door een maand lang dagelijks heftige beschuldigingen richting Gülenisten via de staatstelevisie'. De Turkse president Erdogan heeft de Gülenbeweging aangewezen als schuldige aan de mislukte staatsgreep.

Gisteren herhaalde Van der Steur dat Turks-Nederlandse organisaties worden opgeroepen 'het hoofd koel te houden, de handen thuis te houden en alles te doen binnen de kaders van de Nederlandse rechtsstaat'. Maar dat gaat Marchouch niet ver genoeg.

Lees HIER het volledige artikel.


>>>>>>>>>>>>>>>>>

De PVDA moet zijn grote mond dicht houden.
Mede door hun jarenlange slappe beleid zitten we in dit land met bevolkingsgroepen die na 3 generaties nog niet zijn geïntegreerd.
En dat ook totaal niet willen.

En nu hebben we de poppen aan het dansen.
De rotzooi in Turkije komt ook hier naar toe.
En niet alleen hier maar ook in Duitsland.

Zondag word daar een hele grote demonstratie verwacht van pro Erdogan aanhangers.
Democratie is een mooi iets maar er zijn grenzen.
Merkel zou dat moeten verbieden want volgens mij word het een slagveld daar zondag.
Maar ja Wir schaffen das natuurlijk he?
Zei ze gisteren ook op haar persconferentie over de aanslagen.
Vreselijk dom mens.

Trots zijn op je afkomst mag en is leuk.
Maar wat die Turken nu doen is een heksenjacht ook in Nederland en Duitsland voeren .
Dat moet verboden worden, je bent hier en niet in Turkije.

En maar klagen ook de Marokkanen dat ze zich niet geaccepteerd vaak voelen in Nederland.
Goh hoe zou dat toch komen he ?
Hier notabene geboren zijn en met een achterlijk accent Nederlands spreken om maar vooral duidelijk te maken dat je geen Nederlander bent.
Doe normaal en praat verdomme gewoon Nederlands.
En overal de slachtofferrol spelen en afgeven op de Nederlandse samenleving , het land waar hun ouders naar toe gingen en waar velen na 40 jaar nog steeds de taal niet spreken.
De goede daarbuiten gelaten natuurlijk, die zijn er ook.
Ik heb het over de groep die nu onze straten vervuilen met vlaggen en agressie.

Ik zat met de eerste generatie ook in die trein hoor begin jaren 60 op weg naar Nederland.
Ben supertrots op mijn Italiaanse afkomst maar ik woon hier.
En de politiek in Italia interesseert me geen bal.
De politiek in Nederland, die interesseert mij.


Dus PVDA, snaveltjes dicht en weer gaan slapen.
Jullie hebben geen recht meer om ongerust te zijn.
Deze ellende , daar zijn jullie medeverantwoordelijk voor.

En nu ga ik mijn bloeddrukpilletje weer innemen, want dat is het enigste nadeel als je Italiaans bloed hebt.
Het kookt nogal snel, maar het koken doe ik in huis en niet op straat. :mrgreen:
En dat is het verschil. :wink:

Viva bella Italia en Viva bella Nederland ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 30 jul 2016, 05:47

Erdogan mist solidariteit na coup .


ANKARA - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft vrijdagavond een sneer uitgedeeld naar de westerse bondgenoten.

Hij neemt het de betreffende regeringen kwalijk dat ze geen solidariteit hebben getoond na de mislukte staatsgreep. Landen die zich meer zorgen maken over het lot van de verraders dan over de democratie in Turkije kunnen geen vrienden zijn.

Erdogan beklaagde zich erover dat uit onder meer de EU niemand de moeite heeft genomen langs te komen om medeleven te betuigen met de 237 omgekomen burgers en loyale veiligheidsbewakers. Critici beschuldigde hij ervan aan de kant van de putschisten te staan .

Erdogan zei in een toespraak vanuit het presidentieel paleis in de hoofdstad Ankara dat hij de aanklachten die zijn ingediend tegen mensen die hem hebben beledigd, laat vallen. Dat is een eenmalig gebaar, ingegeven door gevoelens van eenheid na de couppoging. Enkele maanden geleden maakte de minister van Justitie bekend dat er bijna 1800 zaken lopen, onder anderen tegen een hele rij politieke tegenstanders.

Het is vooralsnog onduidelijk of de verzoeningsmaatregel ook geldt voor de buitenlandse gevallen, zoals bijvoorbeeld de gerechtelijke vervolging van de Duitse satiricus Jan Böhmermann wegens diens 'smaadgedicht'.

BRON.


<<<<<<<<<<<<<<<<


Het blijft apart om te zien dat dit soort mensen totaal niet zien hoe ze overkomen bij de rest van de wereld.
In dit geval Europa.
Dit land kan en mag nooit bij de EU komen.
Het heeft hier niks te zoeken.

Rutte heeft ook even iets gezegd, maar dan via Facebook. [doh]
Zoiets hoort hij op tv te zeggen, maar ja het is ook een man van niks.

Hieronder de link van hem waar je het kan lezen.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2631 ... al___.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door univers » 30 jul 2016, 09:04

Erdogan mist solidariteit na coup .
Een coup die hij zelf in elkaar geflanst heeft.
Landen die zich meer zorgen maken over het lot van de verraders dan over de democratie in Turkije kunnen geen vrienden zijn.
Welke democratie?
Erdogan zei in een toespraak vanuit het presidentieel paleis in de hoofdstad Ankara dat hij de aanklachten die zijn ingediend tegen mensen die hem hebben beledigd, laat vallen.
Dat vind ik nou lief van hem.

Ik ben benieuwd hoe zijn gesprek met Poetin afloopt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 31 jul 2016, 05:57

Ja Univers, dat vraag ik me ook af.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 31 jul 2016, 06:07

Afbeelding

Erdogan mag Keulen niet toespreken .


KEULEN - Turkse politici zoals president Recep Tayyip Erdogan mogen zondag niet via een videoverbinding de menigte toespreken in het Duitse Keulen, waar een manifestatie wordt gehouden tegen de mislukte staatsgreep van eerder deze maand.

Dat heeft het Duitse constitutionele hof, het Bundesverfassungsgericht, zaterdag bepaald.

Bij de steunbetuiging worden 30.000 mensen verwacht. Ook zijn er al meerdere tegendemonstraties aangekondigd. Diverse Duitse politici deden vrijdag al een oproep tot kalmte. De politie is met 2300 agenten aanwezig om de demonstraties in goede banen te leiden.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>

Ok, ik snap iets niet.
Misschien kan iemand het mij uitleggen ?
Men was zo verbolgen, ook hier in Nederland dat de Turken de straat opgingen met vlaggen enz.
Nu word er een demonstratie toegestaan die volgens mij geheid voor grote problemen gaat zorgen.
Want er zijn ook tegendemonstraties.

2300 extra politie..............heetgebakerde Turken die de politiek in Turkije naar een ander land halen.
En het enigste wat men doet is vragen om kalm te blijven............... [doh]

En ja, ik weet dat Duitsland een democratie is en dat demonstraties mogen.
Maar word het niet eens tijd voor wat minder democratie volgens de huidige spelregels ?
Want wat er vanmiddag gaat gebeuren daar gaat helemaal uit de hand lopen.

Zien ze dat daar niet ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 06:45

Tammy schreef:Misschien kan iemand het mij uitleggen ?
Meestal is het heel lastig om 'politieke beslissingen' uit te leggen.
Sterker nog, vaak druisen politieke beslissingen of overwegingen (waarom krijg ik nou een soort van walging) tegen elke vorm van logica in ... Afbeelding
Toch begrijp ik wel waarom er zo gehandeld wordt, maar ik vind het te vermoeiend -en dat is politiek welhaast altijd- om het uit te leggen.
Ik denk dat gusteman dat uitstekend ende beter kan dan dat ik het zou trachten. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 31 jul 2016, 07:15

Is goed Gast1. :grin:

Ik weet waar democratie voor staat, maar als anderen dat in mijn ogen misbruiken om de politieke rotzooi van een ander land hier naar toe te brengen vind ik dat er ingegrepen moet worden.
De aanhangers van Erdogan bedreigen anderen die tegen hem zijn.
Ze gebruiken ook geweld.
Die lui moeten dat in hun eigen land uitvechten.
Want ondanks hun Duitse paspoort voelen zij zich geen Duitser.


En ik denk dat het er vanmiddag niet vreedzaam aan toe gaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door gusteman » 31 jul 2016, 10:29

Tammy schreef:Misschien kan iemand het mij uitleggen ?

2300 extra politie..............heetgebakerde Turken die de politiek in Turkije naar een ander land halen.
En het enigste wat men doet is vragen om kalm te blijven............... [doh]
Ik waag een poging, lieve Tammy.

Verbieden zou enkel nog meer onrust veroorzaken en eventuele heethoofden op ideeën brengen. En een democratische rechtsstaat is zo opgebouwd dat er eerst strafbare feiten moeten gepleegd worden vooraleer je iemand kan beschuldigen.

Door de demonstratie te laten doorgaan krijgen veiligheidsdiensten en politie een uitgelezen kans om een massa video's en foto's te maken van die heethoofden. En reken er maar op dat ploegen met mensen die getraind zijn in gezichtsherkenning overal langs het parcours zullen staan om gezochte of verdachte personen er uit te pikken.
Verder kunnen die video's en foto's hen helpen verbanden te leggen tussen personen en tevens hebben zij dan bewijzen waarmee ze die heethoofden kunnen aanpakken.

Zelf zou ik het net eender doen ..... en dan maar hopen dat extremisten er in stinken en uit hun hol komen gekropen.

En dat helpt ook om ervoor te zorgen dat achteraf niet kan worden beweerd dat de overheid de onrust heeft uitgelokt, want zoiets zou kunnen gebruikt worden om eventuele overtreders vrij te pleiten.

EDIT: ongelooflijk wat voor een fouten ik tegenwoordig schrijf/intik ... en ik zie ze dan nog pas nadat ik het bericht heb geplaatst Pffffftttt

Gast1

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 10:35

Pluimpje voor Guus.
Ik had het niet zo kort en bondig gekund en dit is dus wat ik bedoelde Tammy:
Gast1 schreef:Ik denk dat gusteman dat uitstekend ende beter kan dan dat ik het zou trachten. :wink:
gusteman schreef:EDIT: ongelooflijk wat voor een fouten ik tegenwoordig schrijf/intik ... en ik zie ze dan nog pas nadat ik het bericht heb geplaatst Pffffftttt
:grin: ... Was mij niet opgevallen guus enne ... het gaat ook om de inhoud, toch?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 31 jul 2016, 11:51

Dat is een benadering Gusteman waar ik nog niet aan had gedacht. [think]
Is iets om over na te denken.
Jij zegt dat jij hetzelfde zou doen.
Ik zou dat dus niet doen ondanks wat je zei om de heethoofden in het vizier te krijgen op deze manier.

Want 30.000 zeer gepassioneerde Turken samen brengen lijkt mij toch echt teveel van het goede.
En waarom moet de politieke situatie van Turkije op Duits grondgebied uitgevochten worden ?
Want ik denk dat er vechtpartijen gaan ontstaan.

Maar ik ga nog even verder denken wat je zei.
Want dat vind ik interessant . :hands:


Ooh en ik zie geen schrijffouten hoor.
En al zag ik ze gaf ik er ook niks om.
Het gaat om de inhoud, precies zoals Gast1 al aangaf. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie