Mysterie & Wetenschap Forum

Waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen...
Het is nu 23 Mei 2017, 18:43
Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zt ]

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Formatie mislukt
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2017, 08:47 
PC

Hans van Soest schreef:
Europa moet altijd een herberg zijn waar vluchtelingen tijdelijk kunnen schuilen.
Kleine nuancering: graag geen economische vluchtelingen.
Dat Europa een -met de klemtoon op' tijdelijke herberg mag zijn voor vluchtelingen die met de dood door oorlogen, heb ik uiteraard niets op tegen.

Als mens schaam ik mij voor mijn eigen stelling hierboven, want ik wens niemand honger of armoede toe.
En uiteraard wens ik ze nog meer de vrede toe ...
Al die mensen wonen in landen waar ook een regering zit en wanneer die regering haar werk goed doet en haar mensen en niet corrupt zijn, zal de honger en armoede in die landen met een grote waarschijnlijkheid veel minder zijn.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Geloof het of niet ...

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2017, 09:59 
Wetenschapper

Ik had hier een reactie willen plaatsen, beste Pierre, maar om niet te ver OffTopic te gaan heb ik besloten die reactie onder Sociologie te plaatsen.

De wetenschap wéét dat ze niet alles weet. Maar het feit dat de wetenschap niet alles weet betekent niet dat je elke lacune naar believen kan invullen met een sprookje naar keuze. (Dara Ó Briain)
Afbeelding

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 08:12 
Forumbeheerster

Afbeelding

Formatie zit vast: geen partij beweegt.

De formatie lijkt in een patstelling beland. Alle partijen willen iets anders en niemand wilde vandaag opschuiven naar de ander.

Sybrand Buma was vanmiddag de eerste partijleider die het in de mond durfde te nemen: er dreigt een impasse. ,,Die moet doorbroken worden.’’

De grote vraag is hoe. Welke partijen moeten gaan onderhandelen over een nieuw kabinet, nu de formatie met VVD, CDA, D66 en GroenLinks mislukt is? Informateur Edith Schippers heeft alle partijleiders weer gepolst, maar nog geen combinatie gevonden waar iedereen mee kan leven.

Blokkade.

De veel genoemde optie van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie stuit op een blokkade van D66. ,,Ik wil alleen serieuze pogingen doen en ik zie weinig kans van slagen met de ChristenUnie’’, zei Alexander Pechtold over deze combinatie. Hij vindt de krappe meerderheid van deze coalitie met 76 zetels te instabiel. Ook vreest hij dat de ChristenUnie een versoepeling van euthanasie in de weg staat.

Pechtold voerde vanmiddag de druk op SP en PvdA op om aan te schuiven. Maar die willen daar op hun beurt niet aan meewerken. De PvdA vindt het niet logisch om in een regering te zitten, als grote verliezer van de verkiezingen. SP-leider Emile Roemer houdt vast aan zijn verkiezingsbelofte: geen samenwerking met de VVD. ,,Het is een nee, het was een nee en ga er maar vanuit dat het een nee blijft.’’

Roemer blijft maar pleiten voor een centrumlinkse combinatie van maar liefst zes partijen onder leiding van premier Sybrand Buma: CDA, D66, GroenLinks, SP, PvdA en ChristenUnie. Om te beginnen stelt hij een gesprek achter gesloten deuren voor met CDA, D66 en SP om te kijken hoe ver ze kunnen komen.

Irritatie.

CDA-leider Buma kan zijn irritatie nauwelijks verbergen over deze, in zijn ogen, onrealistische optie. ,,Zo’n zespartijenkabinet bestaat alleen in het hoofd van Emile Roemer.’’ Buma hoopt nog steeds dat de SP aanschuift bij VVD, D66 en zijn partij.

Aan Schippers de complexe taak om een uitweg te vinden in de impasse. Hoe haar agenda er de komende dagen uit gaat zien, is nog onbekend.

BRON.

:wacht: :wacht:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 09:57 
Wetenschapper

Het ligt behoorlijk duidelijk voor de hand wat hier aan het gebeuren is: die lui willen gewoon het record van de langste regeringsonderhandeling verbreken. "solved:
Op dit ogenblik staat dit op naam van België met 541 dagen. :shock:

Ga er dus gerust maar even voor zitten, het wordt een werkje van lange adem. :mrgreen:

De wetenschap wéét dat ze niet alles weet. Maar het feit dat de wetenschap niet alles weet betekent niet dat je elke lacune naar believen kan invullen met een sprookje naar keuze. (Dara Ó Briain)
Afbeelding

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 10:09 
Forumbeheerster

Ok Gusteman, ga ik alvast een grote pot koffie zetten .
Jij ook een kopje ? :mrgreen:
Neem je ook de Brusselse wafels mee, het word denk ik ook een lange zit. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 12:27 
Observer

Citaat:
Op dit ogenblik staat dit op naam van België met 541 dagen. :shock:

Dan zijn jullie toch de ware wereldkampioenen. :mrgreen:

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 15:54 
Vriend van de wetenschap

De SP zal wel spijt hebben van haar belofte. Wat ook kan is dat de VVD bijdraait ten opzichte van de PVV. De Christenunie zie ik zo snel niet toegeven omdat ze fundamentalistisch principieel zijn. Dat de PvdA toegeeft vind ik misschien nog wel het waarschijnlijkst. Je moet ergens toch hoop houden.

Of nieuwe verkiezingen. :rolleys:

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 16:46 
PC

entropy schreef:
De SP zal wel spijt hebben van haar belofte. Wat ook kan is dat de VVD bijdraait ten opzichte van de PVV. De Christenunie zie ik zo snel niet toegeven omdat ze fundamentalistisch principieel zijn. Dat de PvdA toegeeft vind ik misschien nog wel het waarschijnlijkst. Je moet ergens toch hoop houden.

Of nieuwe verkiezingen. :rolleys:
Ik denk niet dat de SP spijt heeft van haar 'belofte'.
Wanneer de VVD bijdraait, zal werkelijk niemand Rutte nog vertrouwen.
Ik vertrouw die ... sowieso al niet, maar omdat hij niet erg betrouwbaar is, zou hij zijn kont nog wel eens een keer kunnen draaien.
Daarentegen zal de PVV redelijk flink door de knieën moeten gaan en haar keiharde standpunten aan moeten passen.
Zelf zie ik dat die partijen -VVD en PVV- dichter bij elkaar staan dan eerder, maar de leiders blijven twee stijfkoppen.
Ik vind het allemaal maar een rommeltje en volg het slechts op een steeds groter wordende afstand.
Nieuwe verkiezingen? ...

[think] [think] [think]

Hoe zou de uitslag dan zijn?

Geloof het of niet ...

Naar boven
 Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zt ]