Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 20 aug 2017, 11:22

De flapuit gewoonte van Donald Trump krijgt misschien zelfs nog grotere gevolgen dan eerst gedacht.
De man heeft namelijk onlangs in een persconferentie de volgende vraag gesteld: "Als al die monumenten van de confederale staten zouden moeten verwijderd worden, wat dan met de monumenten van Washington en Jefferson? Zij hielden er ook neger slaven op na! Gaan we die dan ook verwijderen?"

Een heikel onderwerp dat al decennia lang door al zijn voorgangers zo goed mogelijk werd doodgezwegen.
En niet alleen door zijn voorgangers, ook de Amerikaanse geschiedenisboeken zijn heel erg gierig op informatie over voormalige volkshelden en presidenten die er enkele bepaald racistische trekjes op na hielden.

Hier en daar is wel al eens een boek gepubliceerd of een studie verschenen die niet mild is voor dat gedeelte van het Amerikaanse verleden maar daar wordt zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven.

De opmerking van Trump zou wel eens voor een opflakkering van antiblanke gevoelens kunnen zorgen.

BRON

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 21 aug 2017, 05:20

Parlementslid vraagt officieel onderzoek naar Trumps mentale gezondheid

20-8-2017

Zoe Lofgren, een Amerikaans parlementslid voor de staat Californië, heeft een wetsvoorstel ingediend dat vraagt om een officieel onderzoek naar de fysieke en mentale gezondheid van president Donald Trump. De Democrate wil achterhalen of Trump mentaal en emotioneel stabiel genoeg is voor het presidentschap. Als de resultaten negatief zijn, is dat een reden om hem uit zijn ambt te ontzetten, meent ze.

In de begeleidende tekst bij het wetsvoorstel vraagt het Democratische parlementslid zich onder meer af of Trump aan jongdementie lijdt, en of hij misschien een emotionele stoornis heeft waardoor hij zijn taken niet naar behoren kan uitoefenen en zijn impulsen niet kan controleren.

Als na een bezoekje aan de psycholoog zou blijken dat Trump inderdaad emotioneel onstabiel is, moeten vicepresident Mike Pence en de andere regeringsleden hem afzetten, vindt Lofgren. Daarmee doet ze eigenlijk een beroep op het 25ste Amendement in de Amerikaanse grondwet. Dat artikel laat de vicepresident en een meerderheid van het kabinet onder bepaalde omstandigheden toe die laatste uit zijn ambt te ontzetten.

Het wetsvoorstel overleeft een stemming in het Huis naar alle waarschijnlijkheid niet, beseft ook Lofgren. “Maar het zal het debat stimuleren. En als Trump echt om het land geeft, zal hij zo’n onderzoek ondergaan”, meent ze.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170820_0302 ... gezondheid
Ook zonder onderzoek kan je toch wel stellen dat de man ongeschikt is voor de functie die
hij nu bekleed. Ik denk dat Zoe Lofgren zich eerder indekt voor als het daadwerkelijk zo
uit de hand loopt dat Trump wordt afgezet door een heftige calamiteit veroorzaakt door hem.
Dan kan je altijd zeggen 'zie je wel', ik heb het willen voorkomen met mijn wetsvoorstel.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 21 aug 2017, 11:31

Trump schrapt hardbevochten verplichte calorievermelding

Naast de discussie over het verlaten van het Parijse klimaatakkoord, viel het nauwelijks op. Vier dagen voor de regel landelijk van kracht zou worden, haalde de regering Trump een streep door de verplichte calorievermelding in restaurants en eetgelegenheden.

Een van de verkiezingsbeloften van Donald Trump was dat hij de bezem zou halen door onnodig belastende, administratieve wet- en regelgeving. Maar met een van de jongste ingrepen stort hij de hele Amerikaanse voedingsindustrie nodeloos in een chaos.
Dat schrijft Politico. http://www.politico.com/story/2017/05/2 ... ule-238873
De Food and Drug Administration (FDA) stelde de ingangsdatum van de verplichte calorievermelding in restaurants en eetgelegenheden met minimaal een jaar uit, vier dagen voor deze overal van kracht zou worden.

Talloze ondernemers, van restaurateurs tot gemakswinkels hebben inmiddels miljoenen dollars uitgegeven aan nieuwe menu's, etiketten, posters en displays met de - verplichte - calorievermelding.

In 2010 nam President Obama de calorievermelding op in zijn Affordable Care Act, als een middel om obesitas aan te pakken.
Sinds die tijd zijn de FDA en de voedingsindustrie bezig met wat er op menu's moet staan. Dat gaat niet zonder slag of stoot en kost tijd. Binnen de voedingsindustrie heerst een groot verschil van opvatting. Restaurantketens waren, samen met consumenten, voorstander voor een federale regelgeving en werkten daar de laatste jaren al naar toe, onder meer door vrijwillig al de calorieën te vermelden. Lobbygroepen van supermarkten, gemakswinkels en pizzaketens pleitten juist een stelsel van - minder strenge - lokaal verschillende staats- en stadsregels.

De meeste restaurantketens, supermarkten en sommige gemakswinkels vermelden inmiddels al wel de voedingswaarde van hun producten

Onoverzichtelijke wirwar
Met het uitstel lijkt de FDA onder Trumps bewind de laatsten tegemoet te komen. "Onder President Trump zal de FDA de nadruk leggen op het verbeteren van de volksgezondheid op manieren waar Amerikaanse consumenten wat aan hebben", zei minister van Volksgezondheid Tom Price. "De FDA vraagt daarom om feedback om de Menu Labeling Rule flexibeler en minder belastend te maken, en tegelijk nog steeds nuttige informatie te bieden voor consumenten. Wij verheugen ons op de samenwerking met alle betrokkenen om de juiste balans te vinden."

"We zijn geschokt en ontmoedigd", zegt Sara Burnett van broodjesketen Panera, die al sinds 2010 vrijwillig de calorieën vermeldt van zijn gerechten. "We hebben volop tijd gehad om uit te zoeken hoe dit zou moeten, volgens de federale wetgeving of volgens onze inzichten". Door het uitstel blijven consumenten te maken krijgen met een volstrekt onoverzichtelijke wirwar van opties.

New York kiest eigen weg
Consumentenvertegenwoordigers, die zich jaren hebben ingespannen voor strengere etiketteringsregels omdat dat consumenten zou helpen gezondere keuzes te maken, zijn "woest", aldus Politico. Bill de Blasio, de burgemeester van New York, kondigde aan dat hij in zijn stad de menulabeling al wel door gaat voeren, ondanks het FDA-uitstel.

Want waar laat dit de consument?
Politico ging langs bij 40 bedrijven uit de voedingsindustrie. De meeste restaurantketens, supermarkten en sommige gemakswinkels vermelden inmiddels al wel de voedingswaarde van hun producten. De manieren waarop lopen nogal uiteen en zijn weinig consistent. Bij de ene pizzaketen staan de calorieën per portie op de menukaart, bij de ander verschijnen ze pas bij het afrekenen van de online bestelling. In de ene winkel zijn al de bewerkte producten van een etiket voorzien, tot aan de gedroogde cranberries in de salad bar aan toe, maar moet het ter plekke bereide warme eten het zonder doen. In een koffietentje zijn de meeste drankjes wel gelabeld, maar de sapjes niet. De meeste ketenrestaurants geven - vrijwillig dus - aan hoeveel calorieën er in hun gerechten zitten, maar doen dat soms op de gevel, soms op de menukaart en soms alleen op wat folders.

De chaos is compleet. Trumps streven naar deregulering zet in dit geval de gezondheid van de Amerikanen op het spel. Toch is er, net als bij Trumps omstreden klimaatbesluit, wel een lichtpuntje te bespeuren. Bedrijven en steden nemen hun verantwoordelijkheid en gaan door met het ingeslagen beleid. Zo zegt Margo Wootan, van het Center for Science in the Public Interest: "Ik denk dat andere staten en lokale overheden het voorbeeld van New York volgen en zelf menu labeling doorvoeren. Ze zijn het wachten beu. Consumenten hebben al lang genoeg gewacht."

https://www.foodlog.nl/artikel/trump-sc ... ermelding/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 22 aug 2017, 07:33

De regering Trump heeft een eind gemaakt aan het verbod op het verkopen van plastic flesjes water in een aantal grote Amerikaanse nationale parken.

Met het verbod, dat zes jaar geleden werd ingevoerd in de VS, wilde de vorige president Barack Obama de milieubelasting door de grote hoeveelheden plastic die in de parken werden weggegooid verminderen. In de grote nationale parken bevinden zich op veel centrale plekken waterpunten waar mensen flesjes kunnen bijvullen.

De verklaring die het Witte Huis afgaf over het terugdraaien van de maatregel kwam opvallend overeen met de campagnetekst van de International Bottled Water Association..

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... ar-AAqnfFX
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 22 aug 2017, 08:45

Trump is een pedante betweterige wijsneus en een plutocraat.
Een volmaakte ramp pur sang.
Soms kan oordelen ook wel lekker zijn, ik denk dan wel dat je zo'n stelling moet kunnen onderbouwen.
Bij Trump heb ik daar niet zoveel moeite mee. :mrgreen:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 22 aug 2017, 10:06

die domme Donald toch

Keek de Amerikaanse president Donald Trump maandag nou echt de zonder speciale eclipsbril de zon in toen de maan ervoor schoof? Het antwoord is ja.


De president keek samen met zijn vrouw Melania en hun zoon Baron naar de totale zonsverduistering vanaf het balkon van het Witte Huis, die honderdduizenden Amerikanen de afgelopen tijd in hun greep hield. Hoewel (bijna) iedereen weet dat het gevaarlijk is voor je ogen om het natuurverschijnsel zonder passende bril te aanschouwen, leek Trump dat even te zijn vergeten.
<wát zou hij gedacht hebben , da´s tóch allemaal FAKE!? :mrgreen:

Uit het officiele rapport van het Witte Huis blijk dat Trump tijdens het hoogtepunt van de eclips, rond 14:39 uur, direct de zon in keek. Hij sprak een toegestroomd publiek toe, waarop hij naar de hemel wees en zonder bril het spektakel bekeek. Een van zijn stafleden zou hem daarop hebben toegeschreeuwd: ’Niet kijken!’ Even later besloten de president en zijn gezin toch een beschermende bril op te zetten.

Afbeelding

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 aug 2017, 12:00

dá is nou wat bijna de hele wereld al wist ,,,,,,,,,,,;

Een politiek commentator van CNN heeft op Twitter gezegd dat er maar één verklaring kan zijn voor Trumps reactie na de rellen in Charlottesville: hij lijdt aan vroege dementie.

Ze deed haar uitspraken na een verschrikkelijke toespraak van de Amerikaanse president in Phoenix, waarin hij weer fel uithaalde naar de media, omdat ze zijn reactie op de dood van een vrouw na een neonazistische mars in Charlottesville verdraaid zouden hebben. Hij zei: “De enige die deze haatgroepen een podium geven zijn de media en hun fake nieuws zelf.” Hij beschuldigde de media ervan “te proberen ons onze historie en erfenis te ontnemen.” Hij voegde daaraan toe: “Ik denk echt dat ze ons land niet leuk vinden. Dat geloof ik echt.”

Daarna hintte hij er op dat hij gratie zou verlenen aan de controversiële sheriff Joe Arpai die schuldig is bevonden aan raciale profilering. Ook dreigde hij opnieuw het Nafta-handelsverdrag te schrappen en zei hij dat hij de regering zou dwarsbomen als het congres weigert te betalen voor de muur op de Mexicaanse grens.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 aug 2017, 12:11

eigenlijk vraag je je af wááróm in hemelsnaam koopt die Donnie geen afgelegen eiland verkast met z´n familie en nazi aanhangers der naartoe en gaan daar dan lekker oorogie spelen zoals hij ergens ,,
tóch wil ... - gelijk een zooitje haaien loslaten die het eiland be/afschermen klaar is kees - óf Donnie
Afbeelding fijne na-middag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 24 aug 2017, 12:14

Gaat het nog herman50 ? [joker]

Valt niet mee he dat jouw Donny nog niet is opgehoepeld. :mrgreen:
Denk aan je bloeddruk, have a nice day. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 aug 2017, 12:40

o neem me niet kwalijk dat ik wat doordraaf, ..zal er over zwijgen -indien mogelijk- :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 24 aug 2017, 12:42

Laat je lekker gaan jôh, ik vind het wel amusant/grappig. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 24 aug 2017, 13:01

Ja gewoon doorgaan Herman50, opkroppen is niet goed. :mrgreen:
Ik vind het leuk om te lezen. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 24 aug 2017, 13:13

De vrouwen van Trump, allemaal 'tienen'

Trump-vrouwen moeten dienstbaar en mooi zijn met a good piece of ass.
En zijn eigen dochter Ivanka is de allermooiste.
Een portret van een macho-president.


Zangeres Madonna verwoordde de zorgen van de honderdduizenden demonstranten tijdens de Women’s March tegen het aantreden van Donald Trump op 21 januari het beste: ‘We hebben dit afschuwelijke moment van duisternis nodig to wake us the fuck up.’

Trump heeft nooit inhoudelijk gereageerd op de bezorgdheid van de demonstranten over zijn vrouwonvriendelijke uitspraken. Integendeel: hij greep Madonna’s optreden aan om haar flink de les te lezen. ‘Ze is walgelijk,’ zei hij tegen Fox News. ‘Wat ze zei, was een schande voor het land.’ Dit is The Donald zoals we hem al decennia kennen: bot, in de aanval, op de man spelend, vrouwonvriendelijk, ordinair. Zo is hij altijd geweest en dat zal de komende vier jaar niet veranderen.

Voor Trump moeten vrouwen in de eerste plaats dienstbaar en mooi zijn, al hij maakt hij één uitzondering: zijn dochter Ivanka. Hij is trots dat zijn dochter een onafhankelijk denkende zakenvrouw is, hoewel hij ook nooit moe wordt om te zeggen hoe aantrekkelijk ze is – op een soms bijna onfrisse manier. ‘Als Ivanka niet mijn dochter was, zou ik haar willen daten,’ zei hij tegen Playboy. En tegen Miss Universe Brook Antoinette Mahealani Lee: ‘Vind je mijn dochter een lekker ding? Ze is toch een lekker ding?’

Afbeelding
Trump met Ivanka (1996)

En dan is er die bijna vergeten foto van Trump en Ivanka – hij is vijftig, zij vijftien. Het is 1996, ze zijn in Mar-a-Lago, het protserige buitenhuis in Palm Beach, Florida waar Trump sinds hij president is zijn weekeinden doorbrengt om te ontsnappen aan het leven in het vijandige Washington. Ivanka met haar korte rokje, lange benen en net ontluikende vrouwenlichaam lijkt haar vader te strelen zoals geliefden doen. En hij, in smetteloos wit pak, houdt zijn dochter vast alsof het zijn laatste verovering is. De pose is opvallend, opvallender nog is de plek waar ze zitten: boven op twee stenen papegaaien die de liefde bedrijven.

Trump heeft nooit moeite gedaan om zijn bewondering voor zijn dochter onder stoelen of banken te steken. ‘Weet je wie een van de grootste schoonheden van de wereld is, volgens iedereen? Mijn dochter Ivanka. En ze komt ook uit mij voort. Ze is 1 meter 82 en ze heeft een prachtig lichaam,’ zei hij tegen radiopresentator en professionele schreeuwlelijk Howard Stern.

Slachtoffer van vrouwen

Opvallend genoeg ziet Trump zichzelf niet als jager, maar eerder als slachtoffer van vrouwen die hem achterna zitten. ‘Als ik de echte verhalen zou vertellen over mijn ervaringen met vrouwen die ogenschijnlijk gelukkig getrouwd zijn, belangrijke vrouwen, dan zou dit boek een gegarandeerde bestseller zijn (wat het sowieso wordt),’ schreef hij in 1997 in Trump, The Art of the Comeback. Hij beschreef hoe hij tijdens een diner onder tafel door een vrouw werd betast, terwijl haar man ook aan tafel zat. Een andere vrouw (‘die op het punt stond te trouwen’) gaf hij een lift in een limousine, en nadat ze de portieren achter zich gesloten hadden, zat ze ‘binnen vijf minuten’ boven op hem. Vrouwen zitten achter hem aan, ze hebben trucs om mannen te verleiden. ‘Ze zijn erger dan mannen, veel agressiever en boy, wat kunnen ze slim zijn.’ Donald Trump ziet zichzelf dus in een passieve rol als het gaat om vrouwen.

"Hij zei dat als je niet knap en aantrekkelijk was, je als vrouw geen doel had in het leven. Alles wat hij zei was zo vulgair, ik kon niet naar zijn onzin luisteren"

De realiteit is een heel andere: tijdens de verkiezingscampagne kwam de ene na de andere vrouw naar voren met verhalen over de onbeschofte manier waarop Trump zich tegenover hen gedroeg.

In 2005 probeerde Trump People Magazine-verslaggever Natasha Stoynoff tegen haar zin te zoenen. ‘Hij duwde mij tegen de muur en stak zijn tong in mijn keel,’ verklaarde ze tegenover de New York Times. Ze wilde hem interviewen omdat hij een jaar met Melania was getrouwd, die op dat moment zwanger was van hun zoon Barron. Trump drong zich aan haar op terwijl Melania in een andere kamer was om zich te verkleden. ‘Ik was blij dat de butler binnenkwam zodat ik me aan hem kon ontworstelen,’ vertelde ze.

In 2011 probeerde hij Miss Universe 2004, Jennifer Hawkins, tijdens een optreden in een volle zaal te zoenen tegen haar wil. Tijdens het Correspondents’ Dinner in 1993 zat hij naast fotomodel Vendela Kirsebom. Zij ontvluchtte al snel de tafel en huilde uit bij Graydon Carter, de huidige hoofdredacteur van Vanity Fair. ‘Trump sprak de hele tijd over niets anders dan over grote borsten of kleine borsten, welke beter waren en wat de verschillen zijn,’ zei Kirsebom afgelopen jaar tegen The Daily Mail. ‘Dikke vrouwen telden voor hem niet. Hij zei dat als je niet knap en aantrekkelijk was, je als vrouw geen doel had in het leven. Alles wat hij zei, was zo vulgair, ik kon niet naar zijn onzin luisteren en heb gevraagd of ik aan een andere tafel mocht zitten.’

Rechtszaken

Trumps relatie met vrouwen is, eh, complex. Wie zijn verleden met het andere geslacht doorpluist, ziet een patroon – de reeksen klachten tijdens de verkiezingscampagne wezen daar al op: Trump de jager die vrouwen bruuskeert en erger. Als zijn voorganger Bill Clinton al in de problemen kwam door een affaire met een stagiaire, wat staat ons dan met Trump nog te wachten? Tot nu toe heeft hij zaken afgekocht en zwijggeld betaald. Ook zijn ex-vrouwen heeft hij de mond gesnoerd door uitgebreide scheidingscontracten. Recent nog was zijn tweede vrouw Marla Maples met een ghostwriter bezig aan een boek over haar leven met de man die nu president is van Amerika onder de titel It’s About Time. Toen het manuscript aan Trump werd voorgelegd, verbood hij de uitgave.

Trump vindt alle klachten over zijn vrouwonvriendelijke gedrag onzin; hij dreigde de vrouwen die naar voren kwamen tijdens zijn campagne met rechtszaken. ‘Ieder van die vrouwen heeft gelogen,’ zei hij. Maar ook al is Trump dezer weken vooral in het nieuws door de chaos in het Witte Huis, het lijkt een kwestie van tijd voordat ook ‘Trump en de vrouwen’ de voorpagina’s weer domineren.

In de wereld van Donald Trump moeten vrouwen a good piece of ass hebben, dienstbaar zijn, kinderen opvoeden en hun mond houden. Daarom is Melania, Trumps derde echtgenote, de perfecte match. Het voormalig fotomodel met de staalblauwe ogen kreeg in 1998 een relatie met hem. Door Trumps kinderen werd ze ook wel the portrait genoemd, omdat ze zo weinig zegt. Ze is een huismus die zich heeft gestort op de opvoeding van zoon Barron, zo min mogelijk in de schijnwerpers wil staan en ook niet is meeverhuisd naar het Witte Huis.

Een enorme blonde coupe

De eerste vrouw met wie The Donald in zijn leven te maken kreeg, was natuurlijk zijn (in 2000 op 88-jarige leeftijd overleden) moeder Mary Anne Macleod, een traditionele huisvrouw die pal achter haar man Fred stond. Donald en Mary deelden dezelfde voorkeur voor veel golvend haar. Van haar bestaan talloze foto’s waarop ze met een enorme blonde coupe en behangen met diamanten de camera in kijkt. Mary had een gevoel voor het ‘grootste’ en ‘dramatische’ dat Trump ook in zichzelf herkende, zei hij in de geautoriseerde biografie The Art of the Deal. Waar Trump, die het liefst alle illegale immigranten onmiddellijk het land zou willen uitzetten, niet mee te koop loopt, is dat zijn vader uit een Duitse immigrantenfamilie komt en ook zijn moeder een gelukszoeker was. Ze arriveerde in 1930 per boot vanuit Schotland in New York met niet meer dan vijftig dollar, op zoek naar een nieuw leven. Mary Annes vader was een visser, zij was de jongste van tien kinderen en groeide op in het dorpje Tong op het eiland Lewis in de Hebriden. Voor Mary waren er nauwelijks toekomstperspectieven en dus trok ze naar de VS, waar drie van haar oudere zussen al woonden. Ze schreef zich in als ‘bediende’. Haar leven kreeg een andere wending toen ze ergens in de jaren dertig op een feestje Fred ontmoette. Na een leven lang als toegewijde moeder en echtgenote, was Mary op latere leeftijd ook actief voor goede doelen. Donald noemde haar ‘smart as hell’ en vernoemde een kamer in Mar-a-Lago naar haar.

"Vrouwen moeten a good piece of ass hebben, dienstbaar zijn, kinderen opvoeden en hun mond houden. Daarom is Melania de perfecte echtgenote."De bewondering voor zijn moeder zat Trump naar eigen zeggen ook in de weg. Over zijn gecompliceerde relatie met vrouwen zei hij tien jaar later in The Art of the Comeback: ‘Deel van het probleem dat ik heb met vrouwen is dat ik ze altijd moet vergelijken met mijn ongelofelijke moeder.’

Allemaal ‘tienen’

Zijn voorliefde voor mooie vrouwen had The Donald al op jonge leeftijd. Hij was een rijkeluiszoon die niet wilde deugen en door zijn vader naar de New York Military Academy werd gestuurd. Meisjes waren verboden op het schoolterrein, behalve bij bijzondere gelegenheden, en dan had The Donald volgens klasgenoten altijd de mooiste vrouwen aan zijn arm, het moesten allemaal ‘tienen’ zijn. Toen hij onroerend goed-studies deed aan de Universiteit van Pennsylvania was dat nog steeds zo. ‘Elke keer dat ik hem zag, had hij een mooi meisje aan zijn arm,’ zegt studiegenoot Bill Specht in de recent uitgekomen biografie Trump Revealed van Washington Post-journalisten Michael Kranish en Marc Fisher.

Stond Trumps moeder model voor zijn ideale vrouw, zijn vader Fred gold als zijn rolmodel voor de man. Hij was een hardwerkende man die bijna nooit thuis was, zoals ook Donald zijn hele leven nauwelijks zou omkijken naar de opvoeding van zijn kinderen. Dat Fred er zeer ouderwetse ideeën op nahield als het ging om de verhouding tussen man en vrouw, ondervond Donalds eerste vrouw Ivana Zelnickova toen ze in de jaren zeventig een avondje uitging met haar toekomstige schoonfamilie. Aan haar biograaf Michael D’Antonio vertelde ze dat ze de fout beging te kiezen voor een visgerecht, nadat vader Trump, Donald en de rest van de familie een steak hadden besteld. ‘Nee,’ zei Fred, ‘Ivana neemt geen vis, zij eet ook steak.’

Klatergoud

Van alle vrouwen die Donald Trump in zijn leven heeft gehad, was Ivana misschien wel de meest gelijkwaardige. Ze ontpopte zich als een zakenvrouw. Trump stelde haar aan als president van Trump Castle, een van zijn casino’s in Atlantic City, en ze was ook de baas van het Plaza Hotel aan Central Park. ‘Dat hotel werd door haar bestierd, en dat deed ze goed,’ zei Barbara Res, die ook een hoge functie had binnen de Trump-organisatie, tegen de New York Times. Ivana trad net als haar man graag op de voorgrond. Zij was het die de extravagante klatergoudlook introduceerde, inmiddels synoniem met alles waar Trump voor staat. Maar voor Trump was een vrouw die óók in de spotlights wilde staan niet houdbaar. Hij wilde de baas zijn in het huwelijk, en beweerde dat hij dat ook was. Ze hadden, aldus Trump ‘ongelofelijke strijd’, maar Ivana ‘deed uiteindelijk altijd wel’ wat hij wilde.

"Als je een eigen bedrijf hebt, is het een heel slecht idee als je vrouw voor je gaat werken. Het is de belangrijkste reden dat het is misgegaan met mijn huwelijk."

Achteraf betreurde hij het dat hij Ivana de ruimte had gegeven om aan het werk te gaan. ‘Het is gevaarlijk om je vrouw aan het werk te zetten,’ zei hij in 1994, vier jaar na de scheiding, tegen ABC News. ‘Als je een eigen bedrijf hebt, is het een heel slecht idee als je vrouw voor je gaat werken. Een heel slecht idee. Het is denk ik de belangrijkste reden dat het is misgegaan met mijn huwelijk.’ Zijn huidige vrouw Melania is dan ook in de eerste plaats echtgenote en moeder. Dat Trump zo trots is dat zijn dochter Ivanka wel een hard werkende vrouw is, is een contradictie die je wel vaker ziet bij traditionele mannen: hun vrouwen moeten thuis blijven, hun dochters moeten juist onafhankelijk en succesvol zijn.

Haartransplantatie

In oktober vorig jaar groef The New Yorker een onsmakelijke scène op uit het huwelijk van Donald en Ivana, namelijk dat hij haar in een vlaag van woede had verkracht. Aanleiding voor de publicatie was de uitgelekte video waarin Donald Trump opschepte over de vrouwen die hij versierde (‘grab ’m by the pussy’) en de daaropvolgende beschuldigingen door een hele reeks vrouwen dat Donald Trump hen ongevraagd zou hebben gezoend, betast of aangerand. The New Yorker baseerde de forse beschuldiging op een biografie van Harry Hurt, Lost Tycoon: The Many Lives of Donald J. Trump uit 1993. Hurt had inzage gehad in de verhoren door de wederzijdse advocaten van Ivana en Donald tijdens de scheidingszaak in 1990, en in een van haar verklaringen liet Ivana optekenen dat zij en Donald in 1989, dus een jaar voor de scheiding, slaande ruzie hadden gekregen. Aanleiding was de haartransplantatie die Donald blijkbaar had ondergaan (iets wat hij hardnekkig ontkent). Ivana zou hem dat hebben geadviseerd, en de operatie was onverwacht pijnlijk geweest. Daarover was Donald in woede uitgebarsten en hij was uit op wraak. Tijdens een hoog oplopende woordenwisseling hield hij haar armen vast en trok plukken haar uit haar hoofd, blijkbaar om haar te laten voelen hoe veel pijn hij had gehad. Daarop trok hij de rits van zijn broek naar beneden en ‘deed zijn penis in haar voor de eerste keer in zestien maanden,’ aldus Hurt in zijn boek. ‘Ivana was als de dood, het was een gewelddadige aanval. Later zei ze tegen verschillende van haar vertrouwelingen: ‘Hij verkrachtte me’. Ivana vluchtte naar boven en schuilde in een kamer die ze op slot deed. De volgende ochtend trof ze Donald aan in hun echtelijke slaapkamer. ‘Terwijl ze met afschuw keek naar de plukken uitgerukt haar die nog steeds op het bed lagen, keek hij haar aan en vroeg met bedreigende achteloosheid: ‘Deed het pijn?’

‘Emotioneel verkracht’

Trump heeft de beschuldigingen altijd ontkend, maar destijds ondersteunden twee van Ivana’s vriendinnen het verhaal bij de rechter. Het document – dat Hurt jaren in zijn archief had zitten – heeft hij tijdens een grote schoonmaak weggegooid. Voordat zijn boek uitkwam, eisten de advocaten van Trump dat voorin het boek een ‘bericht aan de lezer’ van Ivana werd opgenomen. Hierin bevestigde ze dat ze had verklaard dat haar ex-echtgenoot haar had ‘verkracht’, maar dat ze dat niet in de letterlijke zin van het woord bedoeld had. Volgens Hurt deed Ivana de verklaring om de scheidingsovereenkomst waarbij ze naar verluidt 14 miljoen dollar kreeg, niet in gevaar te brengen. Overigens blijkt uit de scheidingspapieren ook dat The Donald zo’n honderd keer gebruikte maakte van zijn zwijgrecht toen Ivana’s advocaten hem vroegen naar overspelige relaties.

The Lost Tycoon is al jaren uit de handel – volgens Hurt vond de uitgever het ‘te gevaarlijk’ om het weer op de markt te brengen – en leidde destijds tot weinig ophef. Toen journalisten van The Daily Beast tijdens de campagne aan Trumps advocaat Michael Cohen om een reactie vroegen, zei die aanvankelijk dat Ivana had bedoeld dat ze zich ‘emotioneel verkracht’ voelde en niet in de criminele of letterlijke zin van het woord. Daarbij, zo werd gesteld, was verkrachting binnen het huwelijk niet strafbaar – iets wat feitelijk onjuist is, wat de journalisten ook meldden. Daarop veranderde de tactiek: de jurist begon te dreigen: ‘Wees er zeker van dat jullie en ik elkaar in de rechtbank zullen zien. (…) Ik waarschuw je, dat je fucking moet oppassen met wat je doet, want wat ik ga doen met jullie is fucking walgelijk. (…) Schrijf je verhaal maar, doe maar, ik denk dat je een idioot bent, je publicatie is een grote grap en ik zal met plezier een schadeclaim van 500 miljoen dollar bij je indienen.’

Naar aanleiding van de hernieuwde aandacht voor deze zaak liet Ivana in een persbericht weten dat de aantijgingen ‘zonder grond’ zijn en dat Donald en zij ‘beste vrienden zijn’.

Geheime relatie

Twee jaar voor de scheiding van Ivana begon Donald Trump een geheime relatie met het twintig jaar jongere fotomodel Marla Maples, een bescheiden beauty queen uit Georgia, net als Ivana blond en knap, maar verder in alles haar tegendeel. Twee jaar lang moest Marla zich verbergen voor de buitenwereld, ze had een codenaam en bivakkeerde in het strandhuis en op de Trump Princess, het jacht van Trump. Ivana kwam achter het overspel van haar man tijdens een skivakantie in Aspen. Het leidde tot een confrontatie tussen de twee vrouwen op de piste, waarbij Marla op dramatische toon uitriep: ‘Ik ben Marla en ik hou van je man, jij ook?’ Ivana siste daarop dat ze moest opkrassen. En dat alles in bijzijn van zonen Donald en Eric en dochter Ivanka. En Donald? Die piepte er op de ski’s tussenuit.

"‘Weet je,’ zei hij in 1991 tegen Esquire. ‘Het doet er niet toe wat ze over je schrijven, als je maar een jong en mooi piece of ass aan je zijde hebt.’"

De scheiding die volgde, werd breed uitgemeten in de pers, vooral in boulevardkranten als de New York Post. Eén voorpagina blijft voortleven in het collectieve bewustzijn van de Amerikanen: die met als kop Best sex I’ve ever had, een quote die werd toegeschreven aan Marla, maar afkomstig was uit de mond van een ‘beste vriendin’ die het van Marla had gehoord. Trump was niet boos, zoals hij nu om de haverklap via Twitter woedende berichten stuurt over de ‘oneerlijke en vooringenomen media’. Integendeel: in Trump Tower liep hij enthousiast met het coververhaal uit New York Post te zwaaien. ‘Hij vond het geweldig, ‘Heb je dit gelezen’ riep hij tegen iedereen die het maar horen wilde,’ vertelde zijn voormalige medewerker Barbara Res aan The New York Times. ‘We zagen het met afschuw aan. We vonden het allemaal ongepast, maar daar had hij geen last van.’

Iets om achteraan te gaan

Het huwelijk met Marla Maples op 21 december 1993 was groots en meeslepend, zoals alles bij The Donald: er waren 1100 gasten, de bruid straalde in een Carolina Herrera-bruidsjurk, ze droeg een tiara van 2 miljoen dollar (geleend voor de gelegenheid, dat wel). Maar het jonge geluk was maar schijn. ‘Ik was al verveeld toen ze naar het altaar schreed,’ zei Trump in 2005 in het boek Trump Nation van New York Times-journalist Tim O’Brien. ‘Ik bleef maar bij mezelf denken: what the hell doe ik hier?’

Vrouwen zijn voor hem altijd een lustobject, iets om achteraan te gaan. In een volwaardige relatie lijkt hij niet geïnteresseerd. ‘Ik hou ervan om van mensen sterren te maken,’ zei hij in 1994 in een interview met ABC-televisie. ‘Dat heb ik gedaan met Ivana. Dat heb ik tot op zekere hoogte ook gedaan met Marla. Ik vind dat leuk. Het jammere is dat de lol er voor mij een beetje vanaf is nadat ze sterren zijn geworden. Het is net als met de constructie van een gebouw. Het is behoorlijk treurig.’Bij Trump draait alles uiteindelijk alleen maar om The Donald.
"‘Weet je,’ zei hij in 1991 tegen Esquire, ‘het doet er niet toe wat ze over je schrijven, als je maar een jong en mooi piece of ass aan je zijde hebt.’"

Miss Piggy

In de Amerikaanse pers zijn talloze stukken verschenen over de misogynie van Trump, hoewel hijzelf categorisch ontkent dat er een probleem is. Steeds weer wijst hij op het feit dat vrouwen in de Trump-organisatie op hoge posities zitten, dat hij zijn dochter Ivanka heeft klaargestoomd voor een toppositie en dat hij vrouwen een kans heeft gegeven via de Miss Universe verkiezingen. Dat is allemaal waar, maar als het misgaat tussen hem en een vrouw die hij een kans heeft gegeven, is hij keihard. Dat ondervond Alicia Machado, de voormalige Miss Universe, die nadat ze haar titel haalde een paar kilo aankwam. Trump maakte haar belachelijk toen hij haar tijdens een workout in een fitnessclub bezocht met journalisten en cameraploegen in zijn kielzog. Hij noemde haar miss housewife en Miss Piggy. Voor Machado was het een traumatische ervaring. ‘Ik werd ziek, kreeg last van anorexia en boulimia en bezocht de afgelopen twintig jaar verschillende psychologen.’

Machado’s geschiedenis speelde een rol tijdens de verkiezingen toen Hillary Clinton haar in een presidentieel debat als voorbeeld noemde voor de misogynie van Trump. Het heeft allemaal niet geholpen: de boze witte kiezers in het noordwesten van de VS die Trump aan zijn overwinning hielpen, zagen in hem de verlosser. Dat hij een vrouwonvriendelijke verlosser is, doet blijkbaar niet ter zake.

https://www.vn.nl/de-vrouwen-van-trump-allemaal-tienen/
Hier zijn toch geen woorden voor. Al zou er maar een deel van het verhaal waar zijn
dan wordt je nog misselijk bij het idee dat je omgang (al is het nog zo miniem) zou moeten hebben met deze man in de werksfeer of waar dan ook.
Maar helemaal als zijn echtgenote of kinderen. Zo eng........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 24 aug 2017, 13:26

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 24 aug 2017, 13:44

taigitu schreef:Hier zijn toch geen woorden voor.
Al zou er maar een deel van het verhaal waar zijn dan wordt je nog misselijk bij het idee dat je omgang (al is het nog zo miniem) zou moeten hebben met deze man in de werksfeer of waar dan ook.
Maar helemaal als zijn echtgenote of kinderen. Zo eng........
Al vanaf 'het begin van deze farce majeure' let ik op de non-verbale communicatie bij Trump, maar ook tussen Melania en hemzelf.
Ik zet vaak het geluid af bij video's en dan neem ik waar.
Woorden zeggen vaak veel, maar veel minder dan dat wat er niet gezegd wordt.
Ik kijk naar de gelaatsuitdrukking en de uitstraling en die zeggen toch wel het meest.

Ik word verdrietig wanneer ik Melania met Trump zie.
Een triest voorbeeld hiervan is de video die je laat zien.
Bah ...

Trump en mijn primaire gedachten daarbij:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 24 aug 2017, 14:09

Ooh ja Madonna was zo kwaad en noemde hem vulgair enz.
De vrouw die zelf de meest vulgaire bewegjngen op een podium maakte en nog steeds.
Bijna naakt en als vijftigplusser dit nog steeds doet.
Een tepel laten zien tijdens een concert op haar leeftijd en denken dat de wereld daarvan in extase raakt. :rolfl:
Als er iemand is die zich als een sexobject heeft gedragen en nog is zij het wel.
Madonna is de laatste vrouw op aarde die kritiek moet leveren.
Haar tirade tegen hem was lachwekkend om te zien.

Over die vrouwen die 10 jaar later komen opdraven door Hillary heb ik al genoeg over geschreven.

Taigitu, je zegt dat het vreselijk is als je voor zo,'n man moet werken.
Ben ik met je eens, maar het is niet verplicht.
Gewoon wegwezen en een andere baan zoeken.
Tenminste als je ze!frespect hebt, als je wel blijft moet men ook niet zeuren.

Melanie is triest om te zien, maar er bestaat nog zoiets als gaan scheiden.
Net als die andere vrouw van hem dat deed.
Ik weet nog dat dat een afschuwelijke vechtscheiding was , maar die vrouw is bij hem weg.
Ik zie ook geen liefde tussen die twee, maar die zag ik bij Billy en Hillary ook niet.
Ze hebben een keus maar als ze die niet willen dan houd het op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 24 aug 2017, 14:20

Wij hebben in Rotterdam een gezegde, " Heet in de mond, koud in de kont. ". :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 24 aug 2017, 14:23

Aparte uitdrukking Univers, nooit van gehoord. :mrgreen:
En nee ik hoef geen uitleg. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 24 aug 2017, 14:45

En nee ik hoef geen uitleg. [joker]
Jammer. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 aug 2017, 15:34

Afbeelding :hahaha:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie