Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 17 okt 2017, 10:31

Met onvrede bedoel ik dat mensen zich niet gehoord hebben gevoeld.
Zelfde als in Europa.
Als wereldleiders hun bevolkingen niet serieus nemen krijg je onvrede.
Natuurlijk kan je het niet iedereen naar de zin maken.

Maar dit soort verkiezingsuitslagen in Amerika en Europa zijn te danken aan hun vorige leiders.
Men kan wel zeggen wat een domme mensen, maar die zogenaamde domme mensen hebben altijd al gestemd.
Toen werden ze niet zo genoemd zoals het nu wel het geval is.
Waarom nu wel ?
Omdat ze op die Trump hebben gestemd ?
Er is een reden waarom miljoenen op die man hebben gestemd.
Obama heeft een zeer verdeeld land achtergelaten, maar daar word amper over gesproken.
De man is bijna heilig.

En nu zitten we met een Twitter president daar.
En die is er niet na 1 dag gekomen.
Die is er gekomen na jaren van onvrede.
En dit is het resultaat helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 17 okt 2017, 12:40

ahh hoef dus niet verders te zoeken naar datgeen ...

maar idd je krijgt dan van dit soort ongein;

De gouverneur van Florida Rick Scott heeft de noodtoestand afgekondigd in een deel van de staat met het oog op een toespraak van een kopstuk van de extreemrechtste Alt right-beweging.

Het gaat om Richard Spencer, een toonaangevend persoon van extreem-rechts, die donderdag een toespraak houdt op de Universiteit van Florida in Gainsville. De gouverneur heeft de noodtoestand uitgeroepen in Alachua County, waarin de stad ligt.

Daarmee wil Scott ervoor zorgen dat de veiligheidsdiensten alle mogelijke middelen ter beschikking hebben om eventuele ongeregeldheden naar aanleiding van de toespraak van Spencer in de kiem te smoren.

In augustus liep een demonstratie tegen een geplande bijeenkomst van extreem-rechtste groepen in Charlottesville in de staat Virginia uit de hand, en kwam een vrouw om nadat een man met extreem-rechtse sympathieën met zijn auto inreed op tegendemonstranten.

Lokale media melden dat Spencer - die een ruimte op de universiteit heeft gehuurd - dreigt een een rechtszaak aan te spannen als de universiteit het evenement probeert te annuleren. Hij zou het uitroepen van de noodtoestand "vleiend maar onnodig" hebben genoemd

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 17 okt 2017, 17:04

Tammy schreef:... waarom al die moeite om zijn tegenstanders duidelijk te maken wat hij fout doet.
Omdat mensen heel slecht onthouden, lieve Tammy.

Zo wist iedereen perfect dat Saddam Hoessein geen kernwapens of andere massavernietigingswapens had en dat Bush en zijn regering staalhard gelogen hadden om een uitvlucht te hebben om Irak te bezetten.
Dat heeft niemand belet om bij de volgende verkiezingen diezelfde leugenaar opnieuw president te maken.

Mensen die het goed voor hebben met de Amerikaanse burgers, en in het verlengde daarvan ook met de volledige planeet, zorgen ervoor dat de bevolking voortdurend met de neus op de feiten wordt gedrukt met de bedoeling te voorkomen dat bij de volgende verkiezingen een deel van de bevolking zich opnieuw zou laten vangen aan de praatjes van Trump.
Dat is de reden waarom het belangrijk is om onophoudelijk te wijzen op de krankzinnige acties van Trump: zorgen dat die acties vers in het geheugen blijven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 17 okt 2017, 17:25

Wie zegt dat Gusteman dat mensen slecht onthouden ?
Heb je er nooit aan gedacht dat Bush voor de tweede keer is gekozen omdat ze hem wilde als leider van hun land ?
Ongeacht dat er geen vernietigingswapens waren gevonden .
Denk je echt dat mensen bij de tweede stemronde dit soort zaken waren vergeten ?
Welnee Gusteman , ze vonden hem ok.

Jij hebt een beeld van stemmers die als ze niet jouw keuze maken dat ze dan een domme zet hebben gedaan.
Maar die mensen stemmen gewoon van wat zij denken dat goed is.
Jij vind het niet goed maar zij wel.
Dat beste Gusteman is democratie , stemmen hoe men het wilt.
En niet stemmen onder invloed van bombardementen van mensen die het daar niet mee eens zijn.
Want dan gaan we richting iets wat totaal niet lijkt op vrijheid hoe men wilt stemmen.
En jij beste Gusteman wilt toch niet die richting opgaan hoop ik.
Want die richting is een richting die jij volgens mij nooit zou willen. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 18 okt 2017, 08:57

Tammy schreef:En daarom moeten ze elke dag gebombardeerd worden met negatief nieuws over die man ?
Alsof het kleine kinderen zijn die onderwezen moeten worden hoe stom ze zijn geweest ?
Simpel gezegd: ja.

En de reden geef je zelf al:
Tammy schreef:Maar een hele hoop vinden hem ok.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 18 okt 2017, 09:30

Tijdens de voorverkiezingen is Trump al op allerlei mogelijke manier door het slijk gehaald MetalPig.
CNN en talloze talkshows enz.
Heeft geen klap geholpen.
Maar ze doen maar , worden vier lange jaren voor die mensen.
Kunnen ze beter besteden maar so be it.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 18 okt 2017, 10:18

Tammy schreef:Maar ze doen maar, worden vier lange jaren voor die mensen.
Tenzij er genoeg aan het licht komt om een afzettingsprocedure in gang te zetten. Er is nog steeds een reële mogelijkheid dat hij zijn eerste jaar niet vol gaat maken.

Of misschien stapt hij zelf wel op wanneer zijn belastingplan aangenomen wordt; van dat plan wordt hij zelf rijker, en ik denk dat dat zijn belangrijkste doel is.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 18 okt 2017, 10:22

Tammy schreef:Tijdens de voorverkiezingen is Trump al op allerlei mogelijke manier door het slijk gehaald MetalPig.
Er zijn mensen die vermoeden dat dat Trumps eigen tactiek was. Zo veel mogelijk schandalen creëren, zodat er niet over beleid gepraat wordt. Beleidsplannen had hij immers niet.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 18 okt 2017, 10:26

nou Metal , dan zouden ze hier een heel goed begin hebben om hem te bonjouren .. <vooral de laatste zin-nen- zijn veel betekenend> ;;

Donald Trump ging gisteren flink de mist in. Hij beweerde dat andere presidenten nooit de moeite namen om de nabestaanden van gesneuvelde soldaten op te bellen. Trump zelf zou dat wel doen. De opmerking is veel nabestaanden in het verkeerde keelgat geschoten.

Een zus van een omgekomen soldaat twitterde bijvoorbeeld dat de president een 'grote leugenaar' is. “Toen mijn broer tijdens de oorlog in Irak vermoord werd, heb ik echt geschreeuwd tegen president Bush. Maar hij luisterde tenminste en hield me vast terwijl ik aan het huilen was,” schreef Delilia O’Malley. Ook ex-stafleden veroordelen Trump omdat hij “zo schaamteloos liegt.”

De president maakte zijn opmerking nadat een journalist vroeg waarom hij nog niet gereageerd had op de dood van vier Amerikaanse commando’s die in Niger in een hinderlaag gelokt waren. "Ik heb een brief geschreven naar de families en ben van plan om hen ook nog eens te bellen,” luidde het antwoord. “Maar kijk naar Obama en andere presidenten: de meesten hebben zelfs nooit de telefoon gepakt. Ik wil dat graag doen als de tijd er rijp voor is. Zij hebben het ultieme offer gebracht.”

Schaamteloze leugen

Er klopt echter niets van wat Trump zei. “Bush heeft alle families een brief geschreven en misschien wel duizenden nabestaanden ontmoet”, laat zijn voormalige woordvoerder Freddy Ford weten. Ook Obama had veelvuldig contact met de families van omgekomen soldaten. “Er bestaan genoeg foto’s waarop te zien is dat hij hen de laatste eer bewijst. En gewonden ging hij ook vaak opzoeken, maar dat was niet altijd publiekelijk bekend,” klinkt het.

Er wordt heftig gereageerd op de opmerking. “Zeggen dat president Obama de familieleden van gesneuvelde soldaten niet opbelde, is een verdomde leugen. Hij is een gestoord beest”, laat zijn vroegere adjunct-stafchef Alyssa Mastromonaco optekenen. “Dit is een ongelooflijke leugen, zelfs naar Trump-normen”, voegde de voormalige vice-veiligheidsadviseur Ben Rhodes toe.

Zielloze lafaard

Gregg Popovich, Air Force-veteraan en basketcoach van de San Antonio Spurs, schrijft zelfs: “De man in het Witte Huis is een zielloze lafaard die denkt dat hij enkel maar groot kan zijn door anderen te kleineren. Dat heeft hij altijd al gedaan, maar lager dan dit kan hij niet meer zinken. We zitten opgescheept met een pathologische leugenaar: zowel intellectueel, emotioneel als psychologisch schiet hij tekort voor deze functie. De hele wereld weet het, en zijn medewerkers nog het meest: zij zouden beschaamd moeten zijn omdat ze daar niets tegen ondernemen.”

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 18 okt 2017, 12:02

msn via harman50 schreef:We zitten opgescheept met een pathologische leugenaar: zowel intellectueel, emotioneel als psychologisch schiet hij tekort voor deze functie. De hele wereld weet het, en zijn medewerkers nog het meest: zij zouden beschaamd moeten zijn omdat ze daar niets tegen ondernemen.
Benieuwd wat Trumps' stafchef John Kelly zal naar buiten brengen.
Hij verloor zijn eigen zoon die in Afghanistan op een landmijn liep.
Of Obama persoonlijk contact heeft gehad met Kelly is (nog) niet geweten; wel staat vast dat de generaal aanwezig was op een banket voor de families van gesneuvelden, iets wat onder Obama op geregelde tijdstippen werd georganiseerd.

Trump heeft alvast verwezen naar Kelly met het voorstel om hem (Kelly) te vragen of hij benaderd werd door Obama.

Benieuwd hoe lang de leugens zullen stand houden. :wink:
MetalPig schreef:... van dat plan wordt hij zelf rijker, en ik denk dat dat zijn belangrijkste doel is.
Zo denk ik er ook over; hij is alvast goed bezig met het geven van voordelen aan grote bedrijven en meteen ook aan zijn vriendjes in de financiële wereld.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 okt 2017, 08:08

Gusteman schreef:
Benieuwd wat Trumps' stafchef John Kelly zal naar buiten brengen.
Hij verloor zijn eigen zoon die in Afghanistan op een landmijn liep.
Niet het negatieve of excuses over Trump wat jij waarschijnlijk denkt Gusteman.
Tact is niet Trump zijn sterkste kant , maar er zit een verhaal voor dat gesprek.
Soms is het goed om beide kanten van een verhaal te horen.
In plaatst van meestal de populaire hysterische en eenzijdige berichtgeving.

Onderaan staat het interview.
Na een paar minuten komt Kelly in beeld.
Daar kan je horen wat hij te vertellen heeft.


https://nos.nl/artikel/2198778-stafchef ... trump.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Stafchef Witte Huis ongebruikelijk persoonlijk in verdediging van Trump.



Met een ongebruikelijk persoonlijk verhaal heeft Witte Huis-stafchef John Kelly president Trump verdedigd na ophef over een telefoontje aan de weduwe van een gesneuvelde militair. Trump zou de vrouw hebben geschoffeerd met de mededeling dat haar man "wist waar hij aan begon".

Tijdens een gesprek met de pers vertelde Kelly, oud-generaal van de mariniers, over het moment waarop hij te horen kreeg dat zijn zoon Robert was omgekomen in Afghanistan. Hij had Trump hetzelfde verhaal verteld ter voorbereiding op het gesprek.

Hij wilde zo goed mogelijk zijn condoleances overbrengen.

"Zo'n telefoontje is het moeilijkste wat je kunt doen. Je kunt dit niet perfect doen", zei Kelly over het gesprek van de president met de nabestaanden. "Toen Trump vroeg hoe hij het moest doen, was mijn eerste advies om het niet te doen. Ouders zitten niet te wachten op zo'n telefoontje."

Kelly noemt het dapper dat Trump desalniettemin volhield om de families te bellen van vier Amerikanen die omkwamen in Niger. "Hij wilde zo goed mogelijk zijn condoleances overbrengen."

"Hij vroeg me wat hij moest zeggen. Er is niets dat je kunt zeggen dat het leed verzacht. Ik vertelde hem wat men mij destijds vertelde. Dat mijn zoon precies deed wat hij wilde doen toen hij werd gedood. Hij wist waar hij aan begon. Hij wist wat er kon gebeuren in een oorlog. En toen hij stierf, werd hij omringd door de beste mensen op aarde, zijn vrienden. Dat wilde de president zeggen tegen deze vier families."

Parafrase?

Het lijkt erop dat Trump de woorden van Kelly parafraseerde toen hij tegen een weduwe zei dat haar man "wist waarvoor hij getekend had toen hij zich bij het leger inschreef, maar dat het toch wel pijn moest doen". Een Democratisch Congreslid dat bij het telefoongesprek aanwezig was, sprak schande van die formulering.

Op zijn beurt is Kelly, die tot nu toe zwijgzaam was over het verlies van zijn zoon, juist verontwaardigd over de houding van het Congreslid. "Ik was verbijsterd en diep bedroefd over wat zij deed. Meeluisteren bij een telefoontje van de president aan een jonge echtgenote, waarin hij zich probeert uit te drukken over een gevallen held. Is er dan niets meer heilig?"

Kelly zei dat hij om te bedaren over de nationale begraafplaats Arlington heeft gelopen. "Ik heb er anderhalf uur gelopen tussen de stenen. Sommige daarvan staan er doordat militairen omkwamen door wat ik hun gevraagd had te doen.

"Als je niet tot deze familie behoort, als je nooit een uniform hebt aangehad, als je nooit strijd hebt gezien, dan kun je je niks voorstellen bij zo'n telefoontje. Het was dapper dat hij belde."
https://www.youtube.com/watch?v=scWDnXC ... tion=share

Het interview.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 20 okt 2017, 10:17

Tammy schreef:Soms is het goed om beide kanten van een verhaal te horen.
En daarom, lieve Tammy, was ik dus benieuwd naar een reactie door Kelly.
En wat die man vertelt is precies wat ik verwachtte te horen uit de mond van een generaal ..... omdat het perfect past binnen de denkwereld van mensen die tot hoger officier werden opgeleid in een militaire academie.
Je zou het zelfde antwoord horen van een compagniecommandant, van een korpsoverste, van elke generaal, admiraal of maarschalk (voor zover die nog ergens bestaan).

En dat is niet wat zou mogen verwacht worden van een president, iemand die zowel politiek, economisch als militair leider van een land behoort te zijn, maar tevens een echte vader (moeder) voor zijn (haar) bevolking.

Dat Trump geen idee had hoe hij zich diende te gedragen ten overstaan van de familie van gesneuvelde militairen wisten we al langer, daar heeft hij een mooi voorbeeld van gegeven tijdens zijn verkiezingscampagne. Maar dat past dan ook weer in het feit dat hij geen succesvolle politieke carrière achter de rug heeft, want daar leert men dan weer wel hoe om te gaan met een bevolking in dergelijke omstandigheden.

Wat wel recht blijft na de toespraak van Kelly is:

- de botte manier waarop Trump er op wees dat de weduwe haar verdriet enkel te danken had aan een beslissing van de vader van haar kinderen;
- de leugens van Trump dat voorgaande presidenten nooit hadden getelefoneerd naar de families van gesneuvelde militairen;
- het feit dat nog steeds geen enkele info werd vrij gegeven over de manier waarop en de reden waarom die vier militairen om het leven zijn gekomen in Niger. Op een vraag hierover antwoordde McCain "nog absoluut niks".

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 okt 2017, 10:34

Gusteman scheef :
En daarom, lieve Tammy, was ik dus benieuwd naar een reactie door Kelly.
En wat die man vertelt is precies wat ik verwachtte te horen uit de mond van een generaal ..... omdat het perfect past binnen de denkwereld van mensen die tot hoger officier werden opgeleid in een militaire academie.
Mooi dat jij jouw antwoord hebt gevonden in het bericht Gusteman.
Ik had het moeten weten dat je dit ging zeggen.
Dat doe ik dus nu ook. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 20 okt 2017, 11:03

ik snap een ding niet , dat Donnyboy aan een ander gaat vragen wat moet ik zeggen,,, heremijntijd , als je een hart hebt - betwijfel het- dan zeg je wat dat hart je ingeeft ,, óf dacht hij soms ..; wat vind je van die muur in Mexcico goed he mijn idee,,,
die -ex generaal- Kelly ,, zal écht niet Donnboy afvallen daar zit hij teveel vast in het , Je bijt nooit de hand die je voedt ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 20 okt 2017, 12:51

dan kan hieruit toch blijken dat Donnyboy geen hart heeft;;;;;;

Een 17-jarig meisje dat na aankomst in Amerika is aangehouden, moet een abortus kunnen ondergaan. Dat heeft de rechter besloten. Maar de Amerikaanse regering wil dat tegenhouden en heeft beroep aangetekend.

De tiener komt uit Centraal-Amerika. Ze stak illegaal de grens over naar Amerika en verblijft sindsdien in een gesloten opvangcentrum in Texas. Bij een medische keuring kreeg het meisje te horen dat ze zo'n 15 weken zwanger was.

Geweigerd om naar kliniek te gaan

Ze wilde abortus plegen, kreeg hiervoor toestemming en maakte afspraken met een dokter, maar ambtenaren weigerden haar naar de kliniek te brengen. In plaats daarvan werd de tiener naar een zwangerschapscentrum gebracht. Zo'n centrum, dat vaak een religieuze achtergrond heeft, probeert vrouwen die abortus willen plegen te ontmoedigen.


Woensdag stonden de Amerikaanse overheid en de vertegenwoordigers van de tiener tegenover elkaar in de rechtbank. Volgens de rechter, Tanya Chutkan, moet de overheid zo snel mogelijk en zonder enige vertraging het meisje naar de dichtstbijzijnde abortuskliniek brengen. De regering is in hoger beroep gegaan.

Toestemming


Alleenstaande minderjarige asielzoekers hebben toestemming nodig voor abortus, maar volgens de vertegenwoordigers van het meisje worden abortussen bij deze groep stelselmatig tegengehouden. "Ik wil niet gedwongen worden om een zwangerschap te voldragen tegen mijn wil", laat het meisje weten in een statement.

Een vertegenwoordiger van het ministerie van Justitie zei dat de tiener vrij was om terug naar haar geboorteland te gaan om daar abortus te plegen, maar gaf ook aan dat de Amerikaanse overheid het recht heeft om geboorte te bevorderen en er niet is om abortussen te faciliteren. De rechter was 'verbijsterd' toen ze dat hoorde. "Inwoners van opvangcentra krijgen voortdurend medische hulp. Waarom is een abortus anders dan het verwijderen van amandelen?", vroeg de rechter zich af.

Het hoger beroep dient vandaag, de dag dat het meisje eigenlijk de abortus had willen ondergaan. Dat is volgens de overheid 'ruim voor' de termijn dat abortus niet meer is toegestaan. In Texas is die termijn 20 weken.

Trump en abortus

Donald Trump tekende in januari een besluit om geen geld meer beschikbaar te stellen aan organisaties die abortussen aanbieden in het buitenland. Minister Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking was daar zeer teleurgesteld over en startte vervolgens een actie om geld in te zamelen. Begin dit jaar ging vicepremier Mike Pence ​naar een bijeenkomst met tienduizend antiabortusactivisten. 'Het leven wint weer', zei Pence toen. In maart 2016 wist Trump zich ook verzekerd van aandacht. Hij zei, toen nog als presidentskandidaat, dat alle vrouwen die abortus plegen, gestraft moeten worden.

<dus ze is nu 15 weken zwanger , de termijn om abortus toe te staan 20 weken ,, effe wachtte.... zo die zijn voorbij jammer dan ,,,, wat een zooitje maken die ervan ..... :evil:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 20 okt 2017, 14:13

Onder Trump is de VS zoetjesaan aan het afglijden naar een totalitaire, op religieuze gronden gebouwde, staat.
Zeg maar dag met het handje tegen de verworven democratische vrijheden.
De Trump kiezers zullen krijgen wat ze verdienen: meneer pastoor wordt weer de baas in het dorp.

En China ziet het gebeuren en weet: hier ligt onze kans, deze plaats moeten wij innemen.

Making America great again noemen ze dat dan. :roll:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 20 okt 2017, 14:18

Wordt tijd dat Yellowstone, uit zijn voegen barst.
Zijn wij gelijk van dat gezeik af.
Mag moedertjesaarde de eigen verschonen, en van dat onkruid daar ontlasten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 21 okt 2017, 10:04

univers schreef:Wordt tijd dat Yellowstone, uit zijn voegen barst.
Zijn wij gelijk van dat gezeik af.
Mag moedertjesaarde de eigen verschonen, en van dat onkruid daar ontlasten.
Je zou wel eens op je wenken kunnen bediend worden, beste univers.
Nu ja, zo ongeveer toch.
Het betreft hier dan wel niet Yellowstone maar een andere super vulkaan: Campi Flegrei bij Napels lijkt bezig zich klaar te maken voor een stevige uitbarsting waarbij vergeleken de vernietiging van Pompeï weleens kinderspel zou kunnen blijken.
Verwachte tijdstip: het gezegende jaar 2020, afgaande op de opvolging van metingen gedurende de afgelopen decennia.

Voor Yellowstone daarentegen zijn de verwachtingen dar er binnen de volgende 10-100 jaar absoluut geen uitbarsting dient gevreesd te worden.

Bronnen:
- Monster van Napels
- Yellowstonecaldera

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 21 okt 2017, 10:14

Ja bij Napoli rommelt het.
En als je ziet hoe dicht bevolkt het daar is dan weet je dat de ramp gigantische gevolgen heeft.
Mijn familie woont in de bergen verderop maar als het uitbarst gaat iedereen eraan.

Ontopic maar weer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie