Hans Teeuwen sloopt Peter R. de Vries

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hans Teeuwen sloopt Peter R. de Vries

Bericht door taigitu » 25 jan 2015, 16:24

De agent die werd doodgeschoten en nog een 'genadeschot' kreeg heette Ahmed en
kan je er vanuit gaan dat hij ook een moslim was........

Had hij die cartoons getekend? Mijn inziens maakte het weinig uit wie ze neerschoten.
Ze wisten dat dit blad en zijn medewerkers heel veel aandacht zou krijgen, zeker door de
wijze waarop ze het hebben gedaan. Het ging ze vooral om de statement.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Hans Teeuwen sloopt Peter R. de Vries

Bericht door Gast1 » 25 jan 2015, 18:03

Tet schreef:
Provoceren en shockeren
De Vries liet in het programma ook weten het niet chique te vinden om over godsdiensten grappen te maken. Ik vind dat veel mensen onverdraagzaam en intolerant zijn. Dit zijn tekenaars die dit uitsluitend doen om te provoceren en shockeren. Dat heeft Charlie Hebdo stelselmatig gedaan.
Dit ben ik toch met de Vries eens.

Uiteraard hebben we vrijheid van meningsuiting, en niemand mag gedood worden om een mening, maar wat is het nut om jaar in jaar uit het geloof van anderen belachelijk maken wetende dat dit als een rode lap op sommige personen werkt?
Dat is toch provoceren?
Als je iets tegen een ander geloof hebt beargumenteer dat dan, i.p.v. onder het mom van humor te ridiculiseren.
Exactement Tet ;P!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hans Teeuwen sloopt Peter R. de Vries

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 22:38

Tammy schreef:Witte wel, ik heb net heel de uitzending gezien die je plaatste hier.
Zeer interessant.
Een melange van verschillende mensen uit alle lagen van de bevolking.
Wat vond jij van de gesprekpartners afgezien van Peter ?
Bij uitzondering zal ik je mijn reactie geven Tammy omdat ik normaal nooit mij publiek uit laat over religieuze twistpunten omdat ik daar niets mee heb en ook niets meer over wil uitdragen. Ieder mens, gelovig of niet, mag leven volgens welke overtuiging dan ook zolang men elkaar in de waarden laat.
Deze stelling heb ik aangenomen en ikzelf ben overtuigd atheïst dus dergelijke twisten zijn in mijn optiek niet relevant. Ik zal mij overigens niet inhouden uit te laten als een bepaalde overtuiging of ideologie een gevaar of bedreiging is maar dan betreft het niet zo zeer de mens maar de organisatie achter de mens.


Wat mij opvalt is dat er uit de reacties blijkt dat er een angst is ontstaan of versterkt zowel onder de Nederlanders als ook onder de moslims. Er is een overgroot deel van de moslims die afstand neemt van de aanslag in Parijs. Er blijkt ook geen haat te zijn ontstaan in nederland tegen de moslim gemeenschap. In ieder geval niet meer dan voorheen. De wens spreekt men uit voort te gaan zoals voorheen met dezelfde vrijheden.

Rapper Appa spreekt het Marokkanen probleem tegen wat gewoon een statistisch bewezen feit is. Er kan niemand omheen dat de statistieken tonen dat nederland kampt met een crimineel Marokkanen probleem.
Hij draagt een erg zwak betoog uit en ik zie deze persoon als een zwakke persoonlijkheid. Geeft een ander ook geen ruimte uit te spreken en spreekt een ander niet met respect aan.
Een "flapdrol eerste klas" in mijn ogen die wél de Marokkaanse jongeren mee naar beneden trekt.

Opvallend is dat er heel divers op straat uitgelaten wordt over de aanslag in Parijs.

Farid Azarkan,, van het samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders, snapt niet dat moslims worden aangesproken over het gebeuren in Parijs. Sterker nog hij zegt letterlijk dat Marokkanen andere mensen zijn.
Erg vreemd voor iemand in zo'n positie.

Bart Schut, journalist, zegt uit eigen ervaring dat een vrijheid van meningsuiting geen gebruikelijk goed is in de moslim landen. En er bestaat onder de moslimgemeenschappen géén debat over het wel of niet mogen beledigen van "de profeet". Schept heel veel duidelijkheid.

Ahmed Aboutaleb spreekt duidelijke taal en is niet geheel geliefd onder sommige moslim groeperingen. Zijn uitspraken zijn al wel bekend dacht ik zo.

Een erg wijze uitspraak vond ik die van Laila al Zwaini, arabist/ jurist en zelf moslim, dat het misverstand is ontstaan onder moslims dat het over een profeet gaat en niet over een god met betrekking tot de cartoons. Een persoon mag je altijd bekritiseren en "de profeet" is niet meer of minder dan een persoon. Een mens en geen god.
Het wordt anders als men een god te kijk zet.
Zij stelt dat "de profeet" is niet heilig, god is heilig. Vele moslims zien "de profeet" als een idool en dat is een afgod wat niet mag volgens de islam.
Zij wijst overigens terecht op de nederlandse betrokkenheid betreffende de oorlogen tegen moslims.

Dit is mijn reactie op de diverse reacties van de gesprekspartners.
Nederland en Europa zal op een gedegen wijze hiermee om dienen te gaan maar ik vrees dat er een escalatie zal plaats vinden in de toekomst. Dat even terzijde. Het gehele programma geeft een duidelijk beeld van hoe men hier in nederland, divers, een mening en opvattingen heeft. Men vindt het over het algemeen wel meevallen of ziet niet erg veel dreiging vanuit de islam ontstaan.
Hierbij laat ik het in deze topic wat betreft deze uitzending.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hans Teeuwen sloopt Peter R. de Vries

Bericht door univers » 25 jan 2015, 22:56

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80583
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hans Teeuwen sloopt Peter R. de Vries

Bericht door Tammy » 26 jan 2015, 05:50

Hartelijk dank Witte wel dat je toch een reactie wilde geven.
Dat waardeer ik zeer. :hands:

Wat je schreef over de verschillende mensen die in het programma aan het woord waren sluit aan hoe ik er ook over dacht.
De uitzending is echt een aanrader om te bekijken.
Vooral door de verscheidenheid aan gasten.
Laila al Zwaini en Bart Schut spraken klare taal, was zeer interessant om naar te luisteren.
De rapper inderdaad bagatelliseerde inderdaad alles over de Marokkaanse jeugd.
Hij deed dat zeer slecht vond ik.
Toen hij over zijn ouders begon dacht ik dat hij het begreep maar al gauw verviel hij tot iemand die tegen de feiten aanschopte.
Jammer, er lag een kans voor hem om zijn jeugdige fans aan het denken te zetten.

Nogmaals dank Witte wel voor je antwoord. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie