Grieken stemmen tegen Europese koers

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Tammy » 26 jan 2015, 05:29

Afbeelding
Alexis Tsipras.


ATHENE - De linkse partij Syriza heeft zondag net geen meerderheid gehaald in het Griekse parlement. De tellers stond op 149 zetels nadat bijna 90 procent van de stemmen was geteld, meldt CNN. Om alleen te kunnen regeren had partijleider Alexis Tsipras 151 zetels moeten halen.

„Wij hebben vandaag geschiedenis geschreven”, zei Tsipras zondagavond in de Griekse hoofdstad Athene na de verkiezingsoverwinning van zijn partij. „Vanaf morgen begint het harde werken.” Zijn regering is bereid om met de EU te praten over een „eerlijke en werkbare oplossing”, zei Tsipras. Duizenden aanhangers van Syriza hadden zich verzameld in Athene.

De Griekse premier Antonis Samaras heeft Tsipras zondagavond gebeld om hem te feliciteren met zijn verkiezingsoverwinning. Dat heeft een woordvoerder van Syriza laten weten.

Bezuinigingen.

Tsipras (40) is ex-communist en voormalig studentenleider. Hij wil stoppen met de bezuinigingen die de EU, de ECB en het IMF eisen als tegenprestatie voor hulp die vooral aan de financiering van de staatsschuld van 320 miljard euro opgaat. De betaling van schulden en rente is een te grote belasting voor het land in crisis en daarom moeten er nieuwe onderhandelingen komen, vindt Tsipras.

BRON.


<<<<<<<<<<<<<<<


Ok, het volk heeft gesproken en nu ?
Nog meer miljarden daar naar toe of stopt het nu ?
Wat ik begrijp van deze partij is dat ze de bezuinigingen willen stoppen daar.
Maar dat is ook en voorwaarde om steun te krijgen.
Hoe nu verder ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Fenna » 26 jan 2015, 09:02

GREXIT!
Het doet even financieel pijn maar als ze er in blijven doet het nog véél meer pijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 26 jan 2015, 10:30

We gaan afwachten wat het allemaal brengt. Wat ik er tot op heden van begrijp is dat wij (Nederland) voor 18 miljard borg staan en dat Griekenland olv Syriza die borg wil aanspreken. Minimaal de helft niet wil terugbetalen. 18 miljard is zo'n 1000 euro per Nederlander.

De truc zal uiteindelijk wel worden dat Griekenland ergens in het jaar 2100 de schulden zal aflossen.
Dan blijft de schuld toch als 'bezit' op de balans staan.

Ach, er is weer spektakel in de arena. Al dan niet 'woedende' Grieken, break the system en weet ik veel wat men voor gekissebis bedenkt.
Geld is gestold vertrouwen zeggen ze wel eens. Ik denk dat de 'Griekse euro' steeds zachter wordt en de 'Duitse euro' steeds harder.
Het geinige is dan weer dat er geen verschil is tussen de Duitse en de Griekse euro.

Als toeschouwer aan de zijlijn vind ik het euro project machtig mooi om te zien. Duitsland en Griekenland zijn tegenpolen. En het zal me benieuwen hoe het spel afloopt. Dit project kent zijn weerga niet in de geschiedenis.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door taigitu » 26 jan 2015, 11:15

Wat ik vanmorgen op de radio hoorde is dat de linkse partij Syriza nu drie dagen heeft om
een coalitiepartij te vinden die samen met hen wil regeren. Wanneer dat niet lukt krijgt
de 2e grootste partij dezelfde kans. Dus er is nog van alles mogelijk.......?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door univers » 26 jan 2015, 11:24

Dit project kent zijn weerga niet in de geschiedenis.
Wat weten wij van de geschiedenis.
Van horen zeggen, en wat 1 of andere aap in het verleden op papier gezet heeft, in zijn voordeel natuurlijk.

Op naar de totaalvernietiging van deze wereld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 26 jan 2015, 12:08

taigitu schreef:Wat ik vanmorgen op de radio hoorde is dat de linkse partij Syriza nu drie dagen heeft om
een coalitiepartij te vinden die samen met hen wil regeren. Wanneer dat niet lukt krijgt
de 2e grootste partij dezelfde kans. Dus er is nog van alles mogelijk.......?

Dat hoorde ik ook. Syriza krijgt een bonus van 50 zetels als ze binnen 3 dagen een coalitie heeft.
Wonderlijk systeem hebben die Grieken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 26 jan 2015, 12:10

univers schreef:
Dit project kent zijn weerga niet in de geschiedenis.
Wat weten wij van de geschiedenis.
Van horen zeggen, en wat 1 of andere aap in het verleden op papier gezet heeft, in zijn voordeel natuurlijk.

Op naar de totaalvernietiging van deze wereld.

Waar we niks van af weten, kunnen we het ook niet over hebben.

Bij mijn weten is het een uniek project dat zo vele verschillende landen economisch zijn aaneengeklonken.
Griekenland zit met gouden kettingen vast aan Europa. Dus ik ben benieuwd hoe het afloopt.

De totaalvernietiging heeft hier niks mee te maken. Opwarming en overbevolking zijn serieuze kwesties. De euro niet zo.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Gast1 » 26 jan 2015, 13:57

Zoeker schreef:We gaan afwachten wat het allemaal brengt. Wat ik er tot op heden van begrijp is dat wij (Nederland) voor 18 miljard borg staan en dat Griekenland olv Syriza die borg wil aanspreken. Minimaal de helft niet wil terugbetalen. 18 miljard is zo'n 1000 euro per Nederlander.

De truc zal uiteindelijk wel worden dat Griekenland ergens in het jaar 2100 de schulden zal aflossen.
Dan blijft de schuld toch als 'bezit' op de balans staan.

Ach, er is weer spektakel in de arena. Al dan niet 'woedende' Grieken, break the system en weet ik veel wat men voor gekissebis bedenkt.
Geld is gestold vertrouwen zeggen ze wel eens. Ik denk dat de 'Griekse euro' steeds zachter wordt en de 'Duitse euro' steeds harder.
Het geinige is dan weer dat er geen verschil is tussen de Duitse en de Griekse euro.

Als toeschouwer aan de zijlijn vind ik het euro project machtig mooi om te zien. Duitsland en Griekenland zijn tegenpolen. En het zal me benieuwen hoe het spel afloopt. Dit project kent zijn weerga niet in de geschiedenis.
Bravissimo, prachtig geschreven Zoeker ;P!

carbon

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door carbon » 26 jan 2015, 16:13

Als het mij 1000 euro kost als belastingbetaler, ga ik Naar Griekenland om een paar honderd meter strand in beslag nemen, zo die is van mij en iedereen oprotten van dat strand. Grieken en natuurlijk Marokkaantjes zijn daar niet welkom, jullie natuurlijk wel.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 26 jan 2015, 17:19

carbon schreef:Als het mij 1000 euro kost als belastingbetaler, ga ik Naar Griekenland om een paar honderd meter strand in beslag nemen, zo die is van mij en iedereen oprotten van dat strand. Grieken en natuurlijk Marokkaantjes zijn daar niet welkom, jullie natuurlijk wel.

Je mag 'jouw' 200 meter strand wat mij betreft helemaal voor je eigen alleen houden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

carbon

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door carbon » 26 jan 2015, 17:45

Zoeker schreef:
carbon schreef:Als het mij 1000 euro kost als belastingbetaler, ga ik Naar Griekenland om een paar honderd meter strand in beslag nemen, zo die is van mij en iedereen oprotten van dat strand. Grieken en natuurlijk Marokkaantjes zijn daar niet welkom, jullie natuurlijk wel.

Je mag 'jouw' 200 meter strand wat mij betreft helemaal voor je eigen alleen houden.
Dank je wel, weet ik nu zeker dat het daar errug gezellig gaat worden :nice:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Fenna » 27 jan 2015, 08:40

De coaltitie is al rond.
Het is historisch snel gegaan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door univers » 27 jan 2015, 09:58

Komen wij ook sneller van onze poen af.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 27 jan 2015, 10:20

Fenna schreef:De coaltitie is al rond.
Het is historisch snel gegaan.

Binnen een uur een coalitie. En dan nog wel meet een nationalistisch-rechtse partij. De Griekse PVV begrijp ik een beetje uit de berichtgeving.
Het enige wat ze verenigt is de afkeer van Brussel. Lijkt me geen goed huwelijk.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door univers » 27 jan 2015, 10:36

Lijkt me geen goed huwelijk.
Bewijs is er, was het hier ook niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Fenna » 27 jan 2015, 12:49

Ik word Griek en ga in Griekenland wonen.
Ik kan zo een huis betrekken heb er toch al voor betaald via belastingen, pensioen gerechtigd ben ik daar ook al dus hoef geen poot meer uit te steken.

Ze stonden al weer op hun achterste poten omdat ze in de zorg nu niet meer op 48 jarige leeftijd met pensioen mochten maar dor moesten werken tot hun 55e, doh. :evil:
En wij maar doorploeteren tot 70 om hun lui levensstijl in stand te houden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door MetalPig » 27 jan 2015, 12:54

Fenna schreef:Ik word Griek en ga in Griekenland wonen.
Dan mag je niet op carbons strand liggen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Fenna » 27 jan 2015, 13:04

Doe ik lekker toch. :rolleys:
Als die mij in badpak heeft gezien kan hij niet meer weigeren, ik ben onweerstaanbaar.
Kijk maar naar mijn lekkere koppie (avatar) :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door taigitu » 27 jan 2015, 14:13

Fenna schreef:De coaltitie is al rond.
Het is historisch snel gegaan.
Ja, ik hoorde dat hij dit al van tevoren had besproken met de coalitie dus ging het alleen om het tekenen bij het kruisje......

Afbeelding

Kan het nog uitgestuft?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 14:50

Hihihi ...

Plaats reactie