Grieken stemmen tegen Europese koers

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Maris » 22 feb 2015, 22:41

Vitharr schreef:
Zoeker schreef:Maak jij je hier werkelijk druk om, Vitharr?
Ik maak me inderdaad druk over de manier hoe ze bij mensen die het niet kunnen missen geld weg roven. Wat vind je daar vreemd aan?
Vitharr, is dat roven, of zou het ook een menselijke of een systeemfout (lees: programmatuurfout) kunnen zijn?

En kun je je voorstellen, dat als een fout hersteld is, men de boosheid niet begrijpt?

Maak jij nooit fouten? En als je de moeite hebt genomen om die fout te herstellen, en dat mensen dan boos blijven, wat doet dat dan met jou? Hoe reageer jij dan?
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 22 feb 2015, 22:49

realdreamers schreef:
Zoeker schreef:
realdreamers schreef:
In het westen, ja idd, in USA is het € 5 miljoen dollar maar ik kijk niet op een paar duizend verschil!

5 miljoen dollar kan ik ook wel mee leven. Waarom zouden we dat eigenlijk moeten krijgen?

Het heeft te maken met het feit dat deze landen failliet zijn EN dat banken geld creeren uit het niets.


M.a.w het meeste geld in omloop is fiat geld!

Nou ja, het is duidelijk dat het westen niet meer hoeft te werken als je iedereen 5 miljoen dollar geeft.
Dan kunnen we mooi de rest van de wereld als slaven voor ons laten werken!

Huh? Wat zeg ik nou toch weer….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Maris » 22 feb 2015, 22:58

Zoeker schreef:
Nou ja, het is duidelijk dat het westen niet meer hoeft te werken als je iedereen 5 miljoen dollar geeft.
Dan kunnen we mooi de rest van de wereld als slaven voor ons laten werken!

Huh? Wat zeg ik nou toch weer….
:-)))

Wat een heerlijke illusie.... Hoeven we ons allemaal nergens druk om te maken :p
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 22 feb 2015, 23:06

Maris schreef: :-)))

Wat een heerlijke illusie.... Hoeven we ons allemaal nergens druk om te maken :p
Je kan in iedere illusie leven die je wilt. Dus ook in de illusie dat je nog 5 miljoen dollar krijgt.
Maar het lijkt mij duidelijk dat je je om geen enkele illusie druk hoeft te maken.
Niet van een paar centen, niet van 5 miljoen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Maris » 22 feb 2015, 23:17

Zoeker schreef:
Maris schreef: :-)))

Wat een heerlijke illusie.... Hoeven we ons allemaal nergens druk om te maken :p
Je kan in iedere illusie leven die je wilt. Dus ook in de illusie dat je nog 5 miljoen dollar krijgt.
Maar het lijkt mij duidelijk dat je je om geen enkele illusie druk hoeft te maken.
Niet van een paar centen, niet van 5 miljoen.
Eerlijk gezegd, denk ik niet in miljoenen, niet in centen, maar in Liefde. Als ik morgen doodga, is het geen materie, maar sociale verbondenheid wat voor mij van belang is. Ook als ik niet doodga overigens :p
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 22 feb 2015, 23:29

Maris schreef:
Eerlijk gezegd, denk ik niet in miljoenen, niet in centen, maar in Liefde. Als ik morgen doodga, is het geen materie, maar sociale verbondenheid wat voor mij van belang is. Ook als ik niet doodga overigens :p
Ik denk niet langer in illusies, dan heb ik ook gelijk alle illusies te pakken die niet over geld gaan.
Dan blijft sowieso alleen de liefde maar over….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Maris » 22 feb 2015, 23:55

Zoeker schreef:
Maris schreef:
Eerlijk gezegd, denk ik niet in miljoenen, niet in centen, maar in Liefde. Als ik morgen doodga, is het geen materie, maar sociale verbondenheid wat voor mij van belang is. Ook als ik niet doodga overigens :p
Ik denk niet langer in illusies, dan heb ik ook gelijk alle illusies te pakken die niet over geld gaan.
Dan blijft sowieso alleen de liefde maar over….
Dat is voor mij een mooie slotconclusie voor Nu... Ik hoop voor de gewone man in Griekenland, dat hun regering zich bewust wordt, dat afspraken er zijn om te worden nagekomen (vertrouwen). En dat alleen de zon voor niets opgaat ook doordringt tot de gewone Griek en degenen die daar nu de touwtjes in handen hebben.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gast1

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Gast1 » 23 feb 2015, 07:12

Zoeker schreef:
Gast1 schreef:
Zoeker schreef: Je schrijft dat het over een 'paar centen' gaat. Ik weet uiteraard niks van jouw financiële situatie, maar kan je een 'paar centen' niet missen?
Hmmm ... [think]

Gaat het daar dan om?
Waar gaat het dan om? Je gelijk halen?

Hihihi ... interessante hypothese Zoeker, interessant ...
Ik ben zo vrij hier (op deze hypothese) niet op te reageren :wink:

Het blijft interessant om deze discussie en de onderlinge verstandhoudingen te volgen.

Gast1

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Gast1 » 23 feb 2015, 07:15

Zoeker schreef: Dan blijft sowieso alleen de liefde maar over….
:post: ;P!

En die liefde is nu vaak erg ver te zoeken :wink:

realdreamers

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door realdreamers » 23 feb 2015, 07:34

Maris schreef: Wat een heerlijke illusie.... Hoeven we ons allemaal nergens druk om te maken :p

Het is helemaal geen illusie.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat Liefde
het allerbelangrijkst is. Sterker nog, het is uiteindelijk
het ENIGE.

We zijn een brok oneindige liefde, that is all.

Gast1

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Gast1 » 23 feb 2015, 08:06

Maris schreef: Als ik morgen doodga, is het geen materie, maar sociale verbondenheid wat voor mij van belang is.
Als je morgen dood gaat, is er niets meer in het belang van jou. Er is dan geen mij (ik) meer ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door MetalPig » 23 feb 2015, 08:38

realdreamers schreef:We zijn een brok oneindige liefde, that is all.
Ik hoop dat dat betekent dat we deze keer verschoond blijven van je scheldpartijen, Pindar.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Fenna » 23 feb 2015, 09:05

univers schreef:Pffff. ukkie. :mrgreen:
Je blijft nergens.

Afbeelding
O, gatver.
Maar wat die gast, geshopt of niet, aan spieren te veel heeft mist hij op een ander plekje, dat is zeker de compensatie.
Zijn testosteron is naar de verkeerde plaats gegaan. :grin:
Nee doe mij maar een normale vent i.p.v. zo'n opgeblazen kikker :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Susan » 23 feb 2015, 09:29

Gast1 schreef:
Zoeker schreef: Dan blijft sowieso alleen de liefde maar over….
:post: ;P!

En die liefde is nu vaak erg ver te zoeken :wink:
Liefde...(onvoorwaardelijke) is ook het belangrijkste
in het leven, helemaal mee eens.

Maar.....dát moet je nu eens ál die mensen gaan vertellen die de dupe
zijn geworden van corruptie oneerlijke verdeeldheid tussen rijk en arm...

Van liefde in dit geval, gezien waar het over gaat in dit topic, over geld...kan niemand
brood kopen, zijn energie kosten, hypotheek enz betalen. Of geen huis meer
hebben...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Vitharr » 23 feb 2015, 10:15

Zoeker schreef:
Vitharr schreef: Nee Zoeker, Gast1 heeft gelijk. Het gaat niet om mij, of zelfs die paar cent. Het gaat om geld van mensen die het echt niet kunnen missen. Bij mij betreft het een paar centen omdat ik niet rood kan staan.

Als je werkelijk dacht dat ik als Dagobert Duck om een paar centen zo zou reageren dan begrijp je mij echt niet. Wat zeg ik? Het zou ronduit een belediging zijn in 'de wereld der overtuigingen'.
Leef jij in de overtuiging dat jouw actie het leven van mensen die het 'echt niet kunnen missen' daadwerkelijk verandert, Vitharr?

Ik 'dacht' tot dusver nog niet zo veel. Ik vroeg mij af wat jouw beweegredenen waren voor dit gedrag.
Ik ben belangstellend naar jouw beweegredenen in deze kwestie.
Over mijn beweegredenen hebben we het al eerder gehad. Het betrof mensen die door betalingsachterstanden bij financiële adviseurs terecht kwamen en toen snel dieper in de problemen kwamen. Die vroegen om mijn hulp. Uit de probleemanalyse bleek de belangrijkste oorzaak hun gedrag. Vaak was dit echter al een heel eind aangepast in de goede richting. Dat het niet het beoogde effect had bleek te komen door bepaalde 'listigheden'.

Onderzoek wees uit dat het gebeurde bij iedereen die een inkomen had tot modaal, maar daarboven niet. En tevens bleek dat het betalingsgedrag van mensen die in financiële nood zitten het probleem verergert.

Omdat die mensen in een veel zwakkere positie zaten/zitten dan ik leek het me verstandig om vanuit mijn eigen positie te reageren. Daarom betrof het in mijn geval slechts een paar cent. Het ging dan ook niet om het bedrag, maar om de totstandkoming daarvan. Als die paar cent niet verantwoord kan worden, dan geeft dat blijk van een ondeugdelijke handeling.

Het interessante hier was dat als je het bedrag kon benoemen dan kreeg je het terug en gebeurde het in de toekomst niet meer. Ra ra hoe kan dat?

En wat die mensen betreft, die kregen daardoor weer financiële ruimte en zijn inmiddels volledig uit de financiële problemen. De daaruit voortvloeiende veranderingen zijn soms ronduit indrukwekkend en ze lachen weer. Maar dat is niet puur te wijten aan mijn handelen. Ik heb alleen een obstakel weg genomen, de rest deden ze gewoon zelf, zoals het ook hoort.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Vitharr » 23 feb 2015, 10:30

Maris schreef:
Vitharr schreef:
Zoeker schreef:Maak jij je hier werkelijk druk om, Vitharr?
Ik maak me inderdaad druk over de manier hoe ze bij mensen die het niet kunnen missen geld weg roven. Wat vind je daar vreemd aan?
Vitharr, is dat roven, of zou het ook een menselijke of een systeemfout (lees: programmatuurfout) kunnen zijn?
Als dat kon had ik het woord 'roven' niet gebruikt.
Maris schreef:En kun je je voorstellen, dat als een fout hersteld is, men de boosheid niet begrijpt?
De fout was niet hersteld, enkel het gevolg voor mij persoonlijk. Het was dan ook niet mijn boosheid, maar mijn aandringen op het herstellen van de fout wat niet begrepen werd. Normaliter is het afdoende om het ego af te kopen werd mij duidelijk gemaakt.
Maris schreef:Maak jij nooit fouten? En als je de moeite hebt genomen om die fout te herstellen, en dat mensen dan boos blijven, wat doet dat dan met jou? Hoe reageer jij dan?
Natuurlijk maak ik fouten. Als mensen dan boos blijven en ik zou dat als een probleem beschouwen, dan los ik dat op. Hoe, hangt natuurlijk van de situatie af.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 23 feb 2015, 11:03

Vitharr schreef: Over mijn beweegredenen hebben we het al eerder gehad. Het betrof mensen die door betalingsachterstanden bij financiële adviseurs terecht kwamen en toen snel dieper in de problemen kwamen. Die vroegen om mijn hulp. Uit de probleemanalyse bleek de belangrijkste oorzaak hun gedrag. Vaak was dit echter al een heel eind aangepast in de goede richting. Dat het niet het beoogde effect had bleek te komen door bepaalde 'listigheden'.

Onderzoek wees uit dat het gebeurde bij iedereen die een inkomen had tot modaal, maar daarboven niet. En tevens bleek dat het betalingsgedrag van mensen die in financiële nood zitten het probleem verergert.

Omdat die mensen in een veel zwakkere positie zaten/zitten dan ik leek het me verstandig om vanuit mijn eigen positie te reageren. Daarom betrof het in mijn geval slechts een paar cent. Het ging dan ook niet om het bedrag, maar om de totstandkoming daarvan. Als die paar cent niet verantwoord kan worden, dan geeft dat blijk van een ondeugdelijke handeling.

Het interessante hier was dat als je het bedrag kon benoemen dan kreeg je het terug en gebeurde het in de toekomst niet meer. Ra ra hoe kan dat?

En wat die mensen betreft, die kregen daardoor weer financiële ruimte en zijn inmiddels volledig uit de financiële problemen. De daaruit voortvloeiende veranderingen zijn soms ronduit indrukwekkend en ze lachen weer. Maar dat is niet puur te wijten aan mijn handelen. Ik heb alleen een obstakel weg genomen, de rest deden ze gewoon zelf, zoals het ook hoort.

Ook in deze materie krijgt een ieder dat wat hem toekomt. De financiele wereld is er goed in om te anticiperen op de hebzucht die in veel mensen aanwezig is. Ik zie daar (in de regel) geen kwaad in. Ook in de financiele wereld geldt dat als iets te mooi is om waar te zijn, dat het dan ook veelal niet waar is. Meesteroplichter Scheringa kon zijn gang gaan vanwege mensen die financiele producten niet begrepen en zich veelal ook schaamden om voor hun onkunde uit te komen. Of ze hadden geen paar honderd euro over voor een echt onafhankelijk advies.

Daarnaast zijn banken slimme instellingen die altijd wel ergens in 'de kleine lettertjes' zaken hebben verborgen om de klant een poot uit te rukken. Ook ik ben daar ooit ingestonken. Niet vanuit hebzucht, maar vanuit luiheid om mij er goed in te verdiepen.

Nah ja…anyway…ik heb mij zelden druk gemaakt om geld en dat heeft tot een relekst bestaan geleidt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Vitharr » 23 feb 2015, 11:59

Zoeker schreef:Ook in deze materie krijgt een ieder dat wat hem toekomt. De financiele wereld is er goed in om te anticiperen op de hebzucht die in veel mensen aanwezig is. Ik zie daar (in de regel) geen kwaad in. Ook in de financiele wereld geldt dat als iets te mooi is om waar te zijn, dat het dan ook veelal niet waar is. Meesteroplichter Scheringa kon zijn gang gaan vanwege mensen die financiele producten niet begrepen en zich veelal ook schaamden om voor hun onkunde uit te komen. Of ze hadden geen paar honderd euro over voor een echt onafhankelijk advies.

Daarnaast zijn banken slimme instellingen die altijd wel ergens in 'de kleine lettertjes' zaken hebben verborgen om de klant een poot uit te rukken. Ook ik ben daar ooit ingestonken. Niet vanuit hebzucht, maar vanuit luiheid om mij er goed in te verdiepen.9

Nah ja…anyway…ik heb mij zelden druk gemaakt om geld en dat heeft tot een relekst bestaan geleidt.
De voorbeelden die je aanhaalt hebben niets te maken met wat ik schreef.Ik sprak over oneigenlijke constructie, ontvreemding, die niet in kleine lettertjes stond, en ook geen deel uitmaakte van een andersoortige overeenkomst. Ik heb het over mensen die hard werkten voor een minimumloon en niet rond konden komen door inkomensterugval en vervolgens de weg niet weten en ook geen feeling voor geld hebben. Veel mensen denken 'op=op' maar zo werkt het niet. Ik heb zelf in mijn jeugd ook eens een fout gemaakt door geen uitkering te willen nemen tijdens een korte periode van werkloosheid. Omdat daardoor mijn werkgeversdeel van de ziektewetpremie niet ingehouden werd kreeg ik onverwacht achteraf een rekening van 1000 gulden, wat toen voor mij overeenkwam met 2 maandsalarissen. Ik kon toen nog wat verkopen. Was dat niet het geval geweest dan volgde inbeslagneming en uiteindelijk afsluiting en uitzetting. Je kunt niet alles weten. Maar met hebzuchtigheid heeft het niets van doen.

Geld interesseert mij dan ook niks. Het was de baby van het gezin wat in een auto leefde die mijn interesse wekte. Wat voor hen een onoverkomelijk probleem leek, was voor mij appeltje/eitje. Wat de ouders toe kwam was een les, wat de baby toe kwam was een toekomst. Als jij iedereen gewoon wil laten creperen omdat ze dat volgens jou toekomt moet je dat zelf weten. Ik heb een ander pad gekozen in deze ronde.

De manier hoe jou gedrag consequent je eerdere woorden blijft ontkrachten maakt me in ieder geval duidelijk waarom je jezelf hier Zoeker noemt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Gast1 » 23 feb 2015, 12:14

@ Zoeker:
Vitharr schreef:
Zoeker schreef:<Zoeker's reactie>
Als jij iedereen gewoon wil laten creperen omdat ze dat volgens jou toekomt moet je dat zelf weten.
Nah ja… anyway… dat is dus wat ik in de liefde van jou Zoeker, niet kan begrijpen. [doh]

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grieken stemmen tegen Europese koers

Bericht door Zoeker » 23 feb 2015, 12:28

Gast1 schreef: Nah ja… anyway… dat is dus wat ik in de liefde van jou Zoeker, niet kan begrijpen.

Degenen die het ook zoeken in 'begrijpen' zullen het nooit begrijpen. In Vitharr' s reactie zie ik ook het niet-begrijpen.
Ego zal altijd ego 'zien', Liefde zal altijd Liefde 'zien'. Meer kan ik er ook niet van maken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie