Italië wil troepen sturen naar Libië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Tammy » 17 feb 2015, 04:48

"IS staat voor onze deur": Italië wil troepen sturen naar Libië.


"IS staat voor de poort van Europa, de internationale gemeenschap moet tussenkomen om de toekomst van de westerse wereld veilig te stellen." Dat verklaart Angelino Alfano, de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken in de krant 'La Repubblica'. Italië is bereid om duizenden soldaten naar Libië te sturen om IS te bekampen.

Libië bevindt zich niet alleen dichtbij Egypte en Algerije, enkel de Middellandse zee scheidt het land van Europa. Het toenemende geweld drijft duizenden vluchtelingen naar Italië. IS heeft al meermaals Rome genoemd in haar expansiedrang. Voldoende reden voor Italië om aan de alarmbel te trekken. Het land wil het voortouw nemen in een internationale coalitie tegen IS in Libië.

Brand blussen.

"We hebben geen minuut meer te verliezen", zegt Alfano. "De troepen van het Kalifaat rukken sneller op dan dat de internationale gemeenschap beslissingen neemt. Hoe kunnen we dan de brand in Libië blussen en de migratiestromen stoppen?"

Exodus.

"We riskeren een exodus die oncontroleerbaar wordt. De situatie is dermate urgent dat we nu moeten ingrijpen." De minister sluit ook niet uit dat jihadi's vermomd als vluchtelingen het land zullen binnenkomen om aanslagen te plegen in Italië.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Tammy » 17 feb 2015, 04:57

De man heeft een punt.
Het gaat veel sneller dan men denkt.
Wat een ellende toch allemaal in deze wereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Gast1 » 17 feb 2015, 05:44

Het gevaar staat niet voor de poort van Europa ...
Het gevaar bevindt zich al behoorlijk direct om ons heen en steeds meer mensen beseffen dit.
De grootste escalatie gaat binnen de bevolkingsgroepen in de betreffende landen van Europa zelf plaatsvinden ...
Met dat wat ik in het openigstopic lees lijkt het er op dat Nostradamus toch gelijk gaat krijgen ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Tammy » 17 feb 2015, 05:46

Dat heb je goed verwoord Gast1.
Ik denk dat het ook zo is.
Het is een kwestie van tijd vrees ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Gast1 » 17 feb 2015, 05:50

Dat denk, nee ... dat voel ik ook.
Het is geen tijdbom, maar een soort werkend gif met een incubatietijd ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Fenna » 17 feb 2015, 08:22

Gast1 schreef:Het gevaar staat niet voor de poort van Europa ...
Het gevaar bevindt zich al behoorlijk direct om ons heen en steeds meer mensen beseffen dit.
De grootste escalatie gaat binnen de bevolkingsgroepen in de betreffende landen van Europa zelf plaatsvinden ...
Met dat wat ik in het openigstopic lees lijkt het er op dat Nostradamus toch gelijk gaat krijgen ...
Mee eens Gast1.
Nostradamus waarschuwde dat het gevaar uit het oosten zou komen.
Even dacht ik nog aan Rusland maar het komt toch van het vredelievende geloof Islam.
Islam betekend overigens geen vrede maar onderwerping en dat heeft niks met vrede te maken.
Wij zijn al in de oorlog betrokken door de aanslagen van de lonewolves.
Even hoopte ik dat de oproepen van Isis strijders om tot actie over te gaan aan ons voorbij zouden gaan, maar helaas zijn er een aantal sneue idioten die toch het hebben opgepakt.
Wij moeten ook van het dreigingsniveau "substantieel" af wij zitten serieus in de gevarenzone.
Bij ons lopen er ook van die idioten rond die zo een aanslag kunnen plegen, of ontploffen met een bomgordel.
Gisteren in Engeland nog een gast gepakt die een aanslag met een bom wilde plegen, het is net op tijd verijdeld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Fenna » 17 feb 2015, 08:29

Als ze zo bezig blijven is het snel voorbij met Isis :grin:
Ontzettend domme klunzige actie's. @ Tammy, Paulus.
Dit filmpje is niet echt gewelddadig soms zelfs grappig.
Ik wil graag dat een van jullie oordeelt of het mag blijven staan, ik vind het een grens geval, maar dat het wel kan.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Gast1 » 17 feb 2015, 08:42

:rolfl: :rolfl:

Ik kan niet ontkennen dat het niet op de lachspieren werkt.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Zoeker » 17 feb 2015, 09:11

Fenna schreef: Nostradamus waarschuwde dat het gevaar uit het oosten zou komen.
Even dacht ik nog aan Rusland maar het komt toch van het vredelievende geloof Islam.
Ben je vergeten hoe Rusland zich steeds meer mengt in zaken van buurlanden?
Hoe Poetin banden heeft met extreemrechts (Le Pen) als met extreemlinks(Tsipras)
Zijn doel is duidelijk: destabilisatie om zo invloed te winnen.
Islam betekend overigens geen vrede maar onderwerping en dat heeft niks met vrede te maken.
Wij zijn al in de oorlog betrokken door de aanslagen van de lonewolves.
We zijn alleen in oorlog als we dat zelf willen. De jihadisten zijn een kleine minderheid.
Net zoals de maffia een kleine minderheid is. Termen van oorlog passen hier niet, want dat is precies wat de jihadisten willen…

Als je de jihadisten ziet als een groep struikrovers, dan wordt het beeld al heel anders.
De terreur is bedoelt om een oorlogsstemming op te roepen.
Aan de reacties hier te zien lukt dat al aardig.
Waarom zouden we de jihadi's tegemoet komen door de handschoen op te rapen?

Even hoopte ik dat de oproepen van Isis strijders om tot actie over te gaan aan ons voorbij zouden gaan, maar helaas zijn er een aantal sneue idioten die toch het hebben opgepakt.
Wij moeten ook van het dreigingsniveau "substantieel" af wij zitten serieus in de gevarenzone.
Bij ons lopen er ook van die idioten rond die zo een aanslag kunnen plegen, of ontploffen met een bomgordel.
Gisteren in Engeland nog een gast gepakt die een aanslag met een bom wilde plegen, het is net op tijd verijdeld.

Net wat je zegt: de meeste aanslagen worden verijdeld. Toch spreek je serieus van een gevarenzone.
Dat is belachelijk. De kans dat je vandaag wordt doodgereden is aanmerkelijk hoger dan dat een IS strijder of jihadist jou vermoord….

Er wordt paniek gezaaid en de keus is aan jou of je er in mee gaat of niet.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Gast1 » 17 feb 2015, 09:43

Het is inderdaad mogelijk dat er geen vuiltje aan de lucht is ...
We zijn alleen in oorlog als we dat zelf willen.

Wat zouden de ouders van de kinderen (als ze nog leven) die voor de ogen van die ouders verkracht zijn en
onthoofd werden om het daarna op een houten paal te spietsen er van vinden?
Zijn ze in oorlog omdat ze dat zelf gewild hebben?
Excuus, ik was vergeten dat dit 'de ver van mijn bed show' is ... [doh] (ik ben uiteraard niet serieus nu).

Wat zouden de nabestaanden van Charlie Hebdo daar van vinden? ...
Zijn ze in oorlog omdat ze dat zelf gewild hebben?

Ik leef 'gewoon' verder maar ik heb het met alle mensen te doen die ongewild slachtoffer zijn.
Ik heb het zelfs te doen met mensen die gewild slachtoffer zijn.

Mijn hart huilt en het maakt mij verdrietig dat ik dit lees ...
Ook wanneer mijn ogen lezen dat we alleen in oorlog zijn als we dat zelf willen ...
Waar is hier 'liefde' te lezen? ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door univers » 17 feb 2015, 10:05

Ben je vergeten hoe Rusland zich steeds meer mengt in zaken van buurlanden?
Dit is al een teken hoe kortzichtig jij bent, en in je eigen wereldje blijft hangen.
De grootste oorlogszuchtige natie vergeet je maar gemakshalve te negeren.
Is makkelijk om alles op Poetin te schuiven.
Maar waar de Amerikanen komen is het altijd hommeles, en draait het om gevechten uit.
Je moet niet alles over 1 kant scheren, en de werkelijkheid onder ogen zien.
Vergeet je gemakshalve dat de jihadisten door de Amerikaanse wapenindustrie gesponsord wordt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Zoeker » 17 feb 2015, 10:49

univers schreef:
Dit is al een teken hoe kortzichtig jij bent, en in je eigen wereldje blijft hangen.
De grootste oorlogszuchtige natie vergeet je maar gemakshalve te negeren.
Is makkelijk om alles op Poetin te schuiven.
Maar waar de Amerikanen komen is het altijd hommeles, en draait het om gevechten uit.
Je moet niet alles over 1 kant scheren, en de werkelijkheid onder ogen zien.
Vergeet je gemakshalve dat de jihadisten door de Amerikaanse wapenindustrie gesponsord wordt.

Ik beperk mij gewoon tot de feiten . Een van die feiten is dat 198 nederlanders zijn omgekomen doordat de MH17 uit de lucht is geschoten.
Als je dat afzet tegen 1 slachtoffer die het moslimextremisme heeft gemaakt tot dusver is het volstrekt ridicuul om bang te zijn voor jihadisten.
Ik zou Fortuyn nog wel eens even uit zijn graf willen trekken om hem te confronteren met zijn bangmakerij.

Waarom je er nou de amerikanen bij haalt is mij compleet een raadsel. Het lijkt mij meer dan duidelijk dat de pro Russische rebellen voorzien worden van wapentuig vanuit Rusland. Er is hier toch hopelijk niemand die denkt dat de seperatisten al bijna een jaar oorlog kunnen voeren zonder bevoorrading. (over kortzichtig gesproken….)

Kortom: het werkelijke gevaar schuilt wel degelijk in het oosten. Daar zit iemand die willens en wetens een buurland destabiliseert. Wat ook 198 Nederlanders het leven heeft gekost. Dat zijn gewoon FEITEN En van die 198 zijn er wellicht enkele mensen geweest die bang waren voor moslims.

Bang zijn voor een fietser en dan door de tram overreden worden….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door univers » 17 feb 2015, 11:04

Weet je Zoeker, in het land der blinden, is 1 oog koning.
Jij zal nooit koning worden.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Zoeker » 17 feb 2015, 11:05

univers schreef:Weet je Zoeker, in het land der blinden, is 1 oog koning.
Jij zal nooit koning worden.

Afbeelding
Indrukwekkend repliek, Uni!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door univers » 17 feb 2015, 11:07

Waarom je er nou de amerikanen bij haalt is mij compleet een raadsel.
Om de zelfde reden dat jij de russen er bij haalt, raakt kant nog wal.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Vitharr » 17 feb 2015, 11:14

Zoeker schreef:Ik beperk mij gewoon tot de feiten . Een van die feiten is dat 198 nederlanders zijn omgekomen doordat de MH17 uit de lucht is geschoten.
Als je dat afzet tegen 1 slachtoffer die het moslimextremisme heeft gemaakt tot dusver is het volstrekt ridicuul om bang te zijn voor jihadisten.
Het enige ridicule hier is het vergelijk wat je trekt. Als Fen die vrees heeft, dan is daar niets ridicuuls aan. Ze schrijft toch niet dat ze bang is dat ze vandaag het slachtoffer wordt? Het toverwoord wat reeds gebezigd is, is es-ca-la-tie.
Zoeker schreef:Ik zou Fortuyn nog wel eens even uit zijn graf willen trekken om hem te confronteren met zijn bangmakerij.
:shock:
Zoeker schreef:Waarom je er nou de amerikanen bij haalt is mij compleet een raadsel. Het lijkt mij meer dan duidelijk dat de pro Russische rebellen voorzien worden van wapentuig vanuit Rusland. Er is hier toch hopelijk niemand die denkt dat de seperatisten al bijna een jaar oorlog kunnen voeren zonder bevoorrading. (over kortzichtig gesproken….)

Kortom: het werkelijke gevaar schuilt wel degelijk in het oosten. Daar zit iemand die willens en wetens een buurland destabiliseert. Wat ook 198 Nederlanders het leven heeft gekost. Dat zijn gewoon FEITEN En van die 198 zijn er wellicht enkele mensen geweest die bang waren voor moslims.

Bang zijn voor een fietser en dan door de tram overreden worden….
En daar gaan we weer. Rusland reageert op de schending van de bufferzone die zij met de NAVO overeengekomen is. De USA dacht Rusland zijn belangrijkste basis te kunnen ontnemen nadat deze hinderlijk bleek bij het gestook in het Midden Oosten.

Door dat conflict is inderdaad een vliegtuig vol onschuldigen neergehaald. Punt is dat dat vliegtuig daar niets te zoeken had maar de Oekraïne verzuimde om het luchtruim te sluiten ondanks de kennis dat er van die hoogte vliegtuigen neergehaald werden. En dan wijs jij naar de soldaat die in oorlogstijd een raket afschiet? Ga je er soms vanuit dat de duivel Poetin bewust opdracht heeft gegeven aan de separatisten om MH17 neer te halen omdat hij gestoord is of zo?

Rusland destabiliseert dus inderdaad willens en wetens een buurland wat als een pion in een schaakspel gebruikt is om Rusland buiten spel te zetten. Als wij, als Westen, ons aan de afspraken hadden gehouden dan hadden we deze discussie niet gehad. We hebben ons geprofileerd als onbetrouwbare partners en in valse verhevenheid wordt de onherroepelijke reactie veroordeeld.

Zoals miss Nuland duidelijk zei; 'f&* the EU'!

Het is een publiek geheim dat het Amerikaanse ministerie vlak voor het conflict met geld heeft geprobeerd om anti-Russische mogendheden aan te zetten tot verzet tegen Rusland. De Oekraïne heeft als enige gehapt.

En daarom bevoorraad Rusland nu de Separatisten met wapens die o.a. in Nederland gemaakt worden. Deze wapens vallen buiten het embargo. Geld moet rollen, de gewone burger moet creperen...

De vraag wat Amerika erbij halen dus voor zin heeft als je het Russische gedrag bekritiseert is wederom volkomen ridicuul.

En wat Fen's angst voor Jihadisme betreft. De explosieven zijn geplaatst, ze wachten enkel nog op ontsteking. Italië is dus juist als ze concludeert door de immigratie tsunami niet in staat te zijn om een mogelijke invasie tegen te houden. De vluchtelingen laten verzuipen is dan de enige optie. Uit een vorm van liefde opteert Italië voor oorlog...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Fenna » 17 feb 2015, 11:34

Zoeker schreef: We zijn alleen in oorlog als we dat zelf willen.
Dus volgens jou was de bewaker die door zijn hoofd geschoten werd voor de synagoge zaterdag, ook in oorlog omdat hij dat zelf wilde?
Als die man er niet had gestaan waren er in de synagoge nog veel meer slachtoffers gevallen, ze waren bezig met een bar mitswa en waren het eigenlijke doel van de aanslagpleger.
Hij is ongewild in een oorlog verzeild waar de jihadisten hem toe dwongen.
Als er geen jihadisten waren had hij daar niet hoeven staan om de boel te bewaken.
En zo zijn er vele onschuldige slachtoffers gevallen ten behoeve van de jihad, een oorlog die volgens jou door de slachtoffers over zichzelf worden uitgeroepen.

Verder sluit ik mij volkomen aan bij de tekst van Gast1, daar is niets aan toe te voegen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Fenna » 17 feb 2015, 11:39

:post: Vithar.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Fenna » 17 feb 2015, 11:54

Zoeker schreef: van die 198 zijn er wellicht enkele mensen geweest die bang waren voor moslims.
Met dit zinnetje druk je het in de richting van discriminatie.
WIJ zijn niet bang voor MOSLIMS, in tegendeel.
Ik en misschien ook meereder gebruikers van dit forum, heb zelfs een aantal goede moslim vrienden die ook de aanslagen verafschuwen.
Wij vrezen extremisten in dit geval Jihadisten.
Ik citeer "iedere jihadist is een moslim maar niet ieder moslim is een jihadist".
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Italië wil troepen sturen naar Libië

Bericht door Gast1 » 17 feb 2015, 12:01

Zoeker schreef:Bang zijn voor een fietser en dan door de tram overreden worden….
Je kunt al fietsende ook een tram in de gaten houden, als je niet kijkt waar je fietst, kon je nog wel eens flink op je snufferd vallen, toch?
Verder vraag ik me af waar het woordje 'bang' plots vandaan komt.
Mogelijk weer een invulling. Dat is geen invulling van mijzelf, maar een vraag die ik me stel :grin:
We hebben een multiculturele samenleving en daar is niet mis mee, ik juich het zelfs toe omdat we allemaal mensen zijn.
Maar er bevinden zich wel degelijk wolven onder de schapen.
Er zijn wolven die naar het 'jachtgebied' gaan en er zijn wolven die blijven zitten waar ze zitten.
Het kan zomaar de buurman zijn of de verwarde jongeman laatst bij de NOS.
Om het maar eens met je eigen geschreven woorden te omschrijven:
Zoeker schreef: Dat zijn gewoon FEITEN
Er zijn zeker mensen die bang zijn of bang worden (gemaakt).
Dat doet de media, dat doen wij en dat doe ik, terwijl het geenszins mijn bedoeling is.
Het zit 'm interpretatie waar je telkens weer keurige voorbeelden van geeft, zonder daar voorbeelden van anderen bij te halen. :wink:

De vraag is of zwijgen een oplossing is.
Je kunt je ogen sluiten en soms doe ik dat, omdat ik er emotioneel niet mee om kan gaan.
Omdat ik mijn medemens lief heb.

Maar als je je ogen sluit ben je zelfs geen eenoog, je bent blind ...

Bij nader inzien is het minder saai met jou, dan dat ik aanvankelijk dacht ...
Niet onmogelijk dat ik in een jaartje behoorlijk veranderd ben ...

Plaats reactie