Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door taigitu » 02 mar 2015, 11:15

Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande
1 maart 2015 13:00

Op vrijdag 20 maart zal ons land tussen 09.26 en 11.45 uur een volwaardige zonsverduistering kunnen bewonderen.
De maan zal meer dan 80 procent van de zon bedekken. Daardoor zal het niet volledig donker worden, maar het belooft wel een prachtig schouwspel te worden. Het hoogtepunt zal rond 10.40 uur plaatsvinden.

De totale zonsverduistering is te zien in een gebied dat van het noorden van de Atlantische Oceaan tot aan de Noordpool loopt, over de Faeröer-eilanden, net ten oosten van IJsland, en over Spitsbergen.

De volgende zonsverduistering zal op 10 juni 2021 vallen, maar dan zal slechts een derde van de zon bedekt zijn. Ook in 2022 en 2025 krijgen we bescheiden zonsverduisteringen. In 2026 is er weer een zonsverduistering waarbij het grootste gedeelte van de zon bedekt wordt (90,9 procent).

De laatste zonsverduistering in ons land vond plaats op 11 augustus 1999. Het hele land was toen in de greep van de hype. Kranten deelden speciale eclipsbrillen uit en mensen trokken massaal naar de hoogste plekken in de Ardennen om het schouwspel zo goed mogelijk te kunnen zien. Ook in 2006 was er een zonsverduistering, maar die was veel minder groot.

Bij een zonsverduistering schuift de maan tussen de aarde en de zon en werpt zij haar schaduw op de aarde. Afhankelijk van de plek op aarde waar de schaduw valt zie je een volledige of een gedeeltelijke eclips.

http://www.ninefornews.nl/grootste-zons ... anstaande/
Meer info: http://www.zonsverduistering.nl/eclips2015maart.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door univers » 02 mar 2015, 11:27

Ik kijk er naar uit, altijd een prachtig mooi gezicht.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door taigitu » 02 mar 2015, 12:21

univers schreef:Ik kijk er naar uit, altijd een prachtig mooi gezicht.
Er zijn mensen die er erg onrustig van worden. Ik kan me nog herinneren dat ik het
meemaakte als kind en dat het op de dag bijna helemaal donker werd. Ik vond het
vreemd, was niet bang. Maar ik merkte aan volwassenen dat ze het eng vonden.
Maar er was toen ook minder info over dit soort zaken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Determinist » 02 mar 2015, 13:47

Ik ben in 1999 speciaal voor een totale verduistering naar Frankrijk gereden en was inderdaad bizar.
Het aparte was dat alle vogels ophielden met zingen, het was doodstil.

Vrijdag ga ik als het goed is naar een collega die zijn telescoop zal instellen voor opnames en het samen bekijken.

Draadloosstroom

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Draadloosstroom » 03 mar 2015, 13:25

Kan me herinneren dat we in de dierentuin waren toen in 1999 toen hier een gedeelte verduisterd werd. Dieren hielden daar teon ook op met geluiden en maken en gingen slapen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door univers » 10 mar 2015, 08:35

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door taigitu » 20 mar 2015, 10:43

Pastoor: “Zonsverduistering vrijdag kan einde van de wereld betekenen
19 maart 2015

Een pastoor waarschuwt dat de zonsverduistering op vrijdag weleens het einde van de wereld zou kunnen betekenen. Mark Blitz zei dat het tijdstip en de locaties van waaruit de eclips zichtbaar is een belangrijke betekenis hebben.

Blitz citeerde een Joodse traditie die stelt dat eclipsen worden gezien als een waarschuwing van God. “Tijdens de zonsverduistering zullen Noord-Europese landen als Engeland en Zweden, waar de islam en anti-Israëlbeweging in opkomst zijn, in het duister gehuld zijn,” zei Blitz.

Volgens Blitz is het moment van de zonsverduistering ook belangrijk. De eclips valt twee weken voor de derde bloedmaan op 4 april, die samenvalt met de Joodse feestdag Pesach. Eén bloedmaan is al zeldzaam, maar een serie van vier is uniek. In een periode van anderhalf jaar zijn er vier totale maansverduisteringen te zien.

Gemiddeld komt een totale maansverduistering eens in de twee jaar voor. Dat er nu vier zichtbaar zijn in anderhalf jaar tijd is dus zeldzaam. Het zal de komende 20 jaar niet meer voorkomen. Volgens de theorie van Blitz zijn de bloedmanen een voorteken van de wederkomst van Christus of in ieder geval een teken dat iets belangrijks in Israël zal gebeuren.

Zijn theorie wordt verspreid door pastoor John Hagee van de populaire Cornerstone Church in Texas. De eerste twee bloedmanen vonden plaats op 15 april en 8 oktober vorig jaar en vielen samen met Pesach en het Loofhuttenfeest. De vierde bloedman is op 13 september zichtbaar.

In 1967 waren er voor het laatst vier bloedmanen op rij te zien. Toen werd Jeruzalem door de Israëli’s veroverd, aldus Blitz. Volgens de pastoor was dit een teken dat er belangrijke gebeurtenissen in gang zijn gezet.

Blitz is niet de eerste pastoor die het einde van de wereld heeft voorspeld. Wijlen Harold Camping claimde dat de wereld op 21 mei 2011 zou eindigen. Op die dag zou volgens hem Jezus terugkeren naar aarde. Zijn volgelingen verkochten al hun bezittingen en bereidden zich voor. Toen er niets gebeurde zei Camping dat hij een foutje had gemaakt en dat de wereld op 21 oktober zou vergaan. Toen er opnieuw niets gebeurde zei Camping dat hij geen voorspellingen meer zou doen.
[WND]
NineForNews.nl
Jammer dat er nog steeds mensen zijn met een zekere status/functie die het nodig vinden
om angst te zaaien over leven/overleven of dood. Zeker als dit in een religieus kader gebeurt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door univers » 20 mar 2015, 10:49

Wat lopen er toch nog gestoorde eenden rond.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door gusteman » 20 mar 2015, 12:06

taigitu schreef:
Pastoor: “Zonsverduistering vrijdag kan einde van de wereld betekenen
19 maart 2015

Een pastoor waarschuwt dat de zonsverduistering op vrijdag weleens het einde van de wereld zou kunnen betekenen. Mark Blitz zei dat het tijdstip en de locaties van waaruit de eclips zichtbaar is een belangrijke betekenis hebben.
Zo, dat hebben we dan ook weer gehad.
De zonsverduistering is voorbij, geen einde van de wereld, geen terroristische aanslagen, Jeruzalem staat nog overeind.
Meneer pastoor zal zijn bronnen nog even moeten herbekijken me dunkt.

En dan nu ..... op naar de volgende zonsverduistering ;P!

Gast1

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Gast1 » 20 mar 2015, 12:37

Mispoes Guus :wink:

Dit is wat er geschreven staat: Pastoor: “Zonsverduistering vrijdag kan einde van de wereld betekenen”
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8373,d.ZGU

En natuurlijk kan dat, waarom niet?
Als ik schrijf dat mijn zus volgende week donderdag komt, kan dat ook het einde van de wereld betekenen.
Het hoeft echter niet het geval te zijn.
En tot nu toe is dat ook niet het geval wat de pastoor stelt, toch?
Misschien gebeurt er niets en dan heeft hij geen ongelijk gehad.
Hij stelde immers dat het zou kunnen ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Zoeker » 20 mar 2015, 12:55

Ik vond het een zonsverduistering van niks. Het is dat ik het wist, anders zou ik niets hebben bemerkt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door univers » 20 mar 2015, 13:45

Ik heb niets gemerkt, alles zat pot dicht, was al duisternis op zich zelf.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Tammy » 21 mar 2015, 03:24

Een pastoor waarschuwt dat de zonsverduistering op vrijdag weleens het einde van de wereld zou kunnen betekenen. Mark Blitz zei dat het tijdstip en de locaties van waaruit de eclips zichtbaar is een belangrijke betekenis hebben.

Blitz citeerde een Joodse traditie die stelt dat eclipsen worden gezien als een waarschuwing van God. “Tijdens de zonsverduistering zullen Noord-Europese landen als Engeland en Zweden, waar de islam en anti-Israëlbeweging in opkomst zijn, in het duister gehuld zijn,” zei Blitz.

Een waarschuwing van god...............meneer Blitz, ga eens een weekje stage lopen bij Nasa .
We leven in 2015, ophouden met die flauwekul a.u.b.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Osiris » 21 mar 2015, 09:02

Helaas niet zichtbaar,maar voor mij wel voelbaar :shock:
Was door werkzaamheden even exacte begin vergeten .
Voelde me vanaf 9.30 licht in het hoofd,wat zweverig en voelde de nodige subtiele tintelingen.
Pas rond 10.00 ,nieuws op de radio besefte ik dat de zonsverduistering al aan de gang was en werd het ook langzaam donkerder.
Na 11.00 waren genoemde verschijnselen verdwenen.

Daarnaast geloof ik dat het niet alleen de zonsverduistering is die nieuwe energieen deze kant op sturen,juist de combi met Grand Cross uitlijning van 4 van onze planeten en de overgang met de lente equinox kan de komende maanden wel eens voor grote veranderingen ( 'zuivering en heling tot begin December' ) zorgen.

Maar goed, is astrologie en in ander topic al aangegeven......
En die uitleg zal niet voor iedereen als vanzelfsprekend aangenomen worden.
We zullen zien ....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door taigitu » 21 mar 2015, 12:09

Osiris schreef: Maar goed, is astrologie en in ander topic al aangegeven......
En die uitleg zal niet voor iedereen als vanzelfsprekend aangenomen worden.
We zullen zien ....
Ik weet dat astrologie ons veel duidelijk kan maken.
Een vriendin van mij is astrologe en paragnoste en heeft mij via de astrologie meermalen
duidelijkheid kunnen geven in situaties. En dat ze mediamiek daar ook nog info aan toe kon
voegen was helemaal fijn. Dat deze 'beweging' van planeten dus van invloed is op ons en
alles om ons heen is voor mij ook een 'weten'.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Grootste zonsverduistering van het decennium aanstaande

Bericht door Gast1 » 21 mar 2015, 12:52

Op een of andere wijze vind ik dit prettig om te lezen.
Net zo prettig als dat ik ontroerd kan geraken van mensen die een traantje laten vallen van geluk, zoals ik gisteren bij André Rieu zag op tv.

Plaats reactie