18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Draadloosstroom

18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Draadloosstroom » 06 mar 2015, 18:54

Excuses voor nogmaals een copy paste van een van mn topics op een ander forum.

Over ongeveer 2,5 week mogen we weer gaan stemmen. Dit keer mogen we zelfs 2 keer stemmen, worden we godverdikkeme toch weer verwend in Nederland. Op 18 Maart gaan we stemmen voor de provinciale staten en voor de de waterschappen.
Afbeelding
kort samen gevat de provinciale staten zorgen er voor dat in de eerste kamer die grijze personen geplaatst worden echter worden deze verkiezingen door vele Nederlanders aangegrepen om de huidige partijen af te straffen voor hun beleid. En geef ze eens ongelijk ?
De waterschapsverkiezingen.... ja geen idee eigenlijk gewoon een kruisje zetten en't zal wel.
Provinciale staten
Waterschappen

Zoals eerder aangegeven zullen bij deze verkiezingen partijen als VDD, PVDA keihard afgestraft worden voor hun Pro Europese beleid en het voorliegen van hun eigen volk. wat ze aan de lopende band doen maar wat verwacht je anders van de VVD en PVDA ?

Zelf weet ik al op welke partij ik ga stemmen en voor welke kandidaat mijn stem gaat naar Joyce Kardol van de PVV. Gewoon omdat het een mooi meiske is en omdat PVV toch wel mijn partij is.
Mocht je twijfelen op wie je stemt... of gewoon geen idee hebben waar het gaat is het een aanrader om de Stemtinder te doen soort van tinder maar dan met politici. Mocht je toch een test willen met meer diepgang kan je kiezen voor de stemwijzer echter is dit wel voorgekauwde propaganda. Mocht je zelfs politici geil zijn kan je de 1e Kamer stemwijzer zelfs nog doen !

Stemtinder: http://www.stemtinder.nl/
Stemwijzer: http://www.stemwijzer.nl/
Stemwijzer: http://eerstekamer.stemwijzer.nl/
Laatst gewijzigd door Draadloosstroom op 06 mar 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Gast1 » 06 mar 2015, 19:20

Stemtinder?
Primaire reactie: waardeloos, maar ik ga het eens proberen.
Stemwijzer: uitslag -> Groenlinks.

Later ...

Oké, ik heb stemtinder ook gedaan.
Alleen maar rode kruisjes (bij iedereen), op 'Bianca' na ... en dat was de partij van de dieren ... heu ... voor de dieren :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Kristof Piessens » 06 mar 2015, 19:31

Eigenlijk volgens het volgende artikel;

http://achterdesamenleving.nl/is-het-zi ... #more-3106

Zijn er geen valide argumenten om nog te stemmen...

Niet stemmen neem je je eigen democratische stem terug in handen, wat alleen al een duidelijke signaal is dat als er veel niet stemmers zijn ook niets kunnen veranderen aan het belang waar de overheden in naam voor reageren !

Er zijn in totaal negen mythes die het stemmen totaal onzinnig maken omdat de invloed van een stemmer weinig uithaalt !

De hedendaagse democratie is verworden tot een schijndemocratie in naam van de bedrijven en dergelijke, maar nooit in de sociale context van de samenleving, waarvoor een democratie voor ontworpen zou zijn !

Ik heb mijn eigen stem terug genomen ondanks het in Belgie verplichte stemming...niet gaan stemmen en daarmee de kous af !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Zoeker » 06 mar 2015, 19:36

Ik heb ook stemtinder gedaan en impusief gedrukt na 1 seconde naar het gezicht te hebben gekeken.
Het is D66 geworden. Waarvan akte.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Gast1 » 06 mar 2015, 19:53

Auw ... daar ga ik iig niet op stemmen ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Zoeker » 06 mar 2015, 20:04

Ik vond het wel een grappige stemwijzer.
Je geeft je eerste indruk van een gezicht.
Niet denken, maar meteen drukken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Osiris » 06 mar 2015, 22:27

Nee dus,ga niet stemmen.
Anders stem ik er mee in wat de regering zowieso doet.
En dat is de afgelopen 20 jaar bar weinig voor de gewone hard werkende bevolking.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Maris » 06 mar 2015, 23:45

Volgens stemtinder Groenlinks. Grappige stemwijzer :)
Het wordt in ieder geval geen populistisch links of populistisch(extreem)rechts.

En natuurlijk ga ik stemmen! Er zijn landen waar ze jaloers zijn op ons democratisch stelsel. En zolang er geen partij is, die de meerderheid haalt van meer dan 50% van de stemmen, is het normaal dat er ruilhandel van partijpunten wordt bedreven. Politiek is vuile handen en water bij de wijn doen...
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Zoeker » 06 mar 2015, 23:57

Democratie is tot nu toe het beste systeem van alle slechte systemen.
Alleen dat is al een reden om te gaan stemmen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: 18 Maart mogen we weer stemmen, jij stemt toch ook ?

Bericht door Gast1 » 07 mar 2015, 07:36

Ja, mee eens ...

Plaats reactie