Neem een asielzoeker in huis.........

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Vitharr » 09 mar 2015, 00:24

carbon schreef:
Zoeker schreef: Het is natuurlijk wel een uitdaging om asiel aan te vragen in Iran.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen aldaar.
Ik heb vast recht op een huis een uitkering, opleiding. fiets, wasmachine, droogtrommel, gordijnen, bed, vloerbedekking, condooms in Iran!! Ja ze krijgen condooms van de gemeente hier in Nederland, ik heb de huisjes vaak genoeg geschilderd waar asielzoekers in komen, de condoom liggen gewoon overal en nergens. ECHT NIET NORMAAL!!!
Ierse bouwvakkers zijn nog veel erger! :mrgreen:

En de meeste items waar je 'recht' op dacht te hebben, horen niet bij de modale Iraanse standaard Carbon. Dan moet je andere landen hebben. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door univers » 09 mar 2015, 00:42

Ik bewoon de kosmos.
Nu zijn we er. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door univers » 09 mar 2015, 01:04

Daarom puur ontopic; als Carbon en draadloosstroom geen asielzoeker aan tafel willen en Gast1, univers en Zoeker wel, dan heb ik daar volkomen vrede mee. Het is een optie, geen verplichting. :wink:
Vithar, ik heb nog nooit iemand voor de deur laten staan, als iemand in nood zit zal mijn deur altijd open staan.
Ik heb ook slechte ervaringen er mee, heeft mij klauwen met geld gekost, waarna ik regen me vrouw zei: ze kunnen het lazarus krijgen, ik doe het nooit meer, maar als het puntje bij paaltje is, trap ik er toch weer in, tegen beter weten in.
Ik ben iemand die makkelijk vergeet (blijft natuurlijk wel in de archieven opgeslagen :mrgreen: ) ik kan iemand makkelijk de t.t. schelden, ik draai me eigen om en ben het kwijt, ik heb dan me zegje gezegd en ze mogen er mee doen, ik ben het kwijt, en het leven gaat verder, vooruit is de toekomst, niet achteruit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Vitharr » 09 mar 2015, 01:08

En dat maakt je zo'n donders mooi mens. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Gast1 » 09 mar 2015, 08:12

Vitharr schreef:
Gast1 schreef:Inderdaad, ik zou zelfs niet weten wat 'mijn eigen volk' is ...

Primaire reactie; alle mensen (eigen soortgenoten)?
Secundaire reactie; alles wat leeft? ...
Tertiaire reactie; alles wat op deze Aarde aanwezig is? ...
Quartaire reactie; alles wat er is? ...

De kosmos dus ...
Wederom heel eerlijk. Als ik moest kiezen tussen een bejaardencentrum of een asielzoekerscentrum, dan koos ik het eerste. Dat hoor ik bij 'eigen volk'.

Niet omdat asielzoekers minder zijn dan bejaarden, maar je kunt geen goede gast zijn voor asielzoekers als je je eigen bejaarden in de kou laat staan. :wink:

Maar weet je, dit onderwerp raak je nooit over uitgesproken. Daarom puur ontopic; als Carbon en draadloosstroom geen asielzoeker aan tafel willen en Gast1, univers en Zoeker wel, dan heb ik daar volkomen vrede mee. Het is een optie, geen verplichting. :wink:

Als iemand daar anders over denkt hebben we een probleem denk ik. :mrgreen:
Ik stelde mijzelf vragen en ook zal heel eerlijk zijn (maar dat ben ik altijd), ook ik zou kiezen voor een bejaardencentrum.
Als ik een keuze 'moest' maken dan wel te verstaan. :wink:

Draadloosstroom

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Draadloosstroom » 09 mar 2015, 10:29

Vitharr schreef:
Draadloosstroom schreef:Simpel eigen volk gaat eerst.

Wat is het eigen volk ?
Nederlanders die hier geboren en getogen zijn ik ga niet werken voor zwakkelingen die hun land ontvluchten omdat een stel varkens roep wollah varkens kalifaat. K wist t wel ask nu in Mosul woonde slachte ze stuk voor stuk af.
Mooi gesproken. Maar wat als jij daar de Terminator uithangt en wij komen even een bommentapijt boven je hoofd droppen? Met de beste bedoelingen hoor, want we steunen je zaak. :wink:
Burger slachtoffers vallen altijd bij oorlog dus so be it. Je kan je beter afvragen waarom we nog geen bommen gooien daar. Tijdens Saddam gooide ze 2300 bommen per dag op Irak. Nu zijn het er nog geen 200. Maar das behoorlijk offtopic gaan.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Zoeker » 09 mar 2015, 10:29

Punt is dat je vaak geen keuzes hebt, maar voor voldongen feiten staat.
Een schip met vluchtelingen op de middellandse zee laat je niet verzuipen.
Dat zijn dingen die we een beetje met elkaar eens zijn.
En uiteraard kunnen we niet dit jaar heel Afrika opvangen, er zijn grenzen aan het haalbare.
Maar we moeten blijven zoeken naar de beste oplossingen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Draadloosstroom

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Draadloosstroom » 09 mar 2015, 10:31

Zoeker schreef:Punt is dat je vaak geen keuzes hebt, maar voor voldongen feiten staat.
Een schip met vluchtelingen op de middellandse zee laat je niet verzuipen.
Dat zijn dingen die we een beetje met elkaar eens zijn.
En uiteraard kunnen we niet dit jaar heel Afrika opvangen, er zijn grenzen aan het haalbare.
Maar we moeten blijven zoeken naar de beste oplossingen.
Simpele vraag.
Waarom naar Europa komen als ze naar Dubai e.d. kunnen gaan ? Jordanië is het enigste land wat echt mensen opvangt...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Neem een asielzoeker in huis.........

Bericht door Zoeker » 09 mar 2015, 12:34

Draadloosstroom schreef: Simpele vraag.
Waarom naar Europa komen als ze naar Dubai e.d. kunnen gaan ? Jordanië is het enigste land wat echt mensen opvangt...

Ook een simpel antwoord: Europa is het beste land om naar toe te gaan en met name het noorden.
Democratie, , vrijheid van meningsuiting,sociale zekerheid, dat wil iedereen
Ook Afrikanen zien dat.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie