Opstelten en Teeven stappen op

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gast1

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Gast1 » 11 mar 2015, 13:30

Tardis schreef: Moet iedereen zodra die een fout maakt gelijk hangen?
Gaat het hier om een 'fout' dan?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Vitharr » 11 mar 2015, 13:45

Tardis schreef:Heeft niemand van ons ooit een fout of vergissing gemaakt op het werk? Wie altijd foutloos is geweest mag zijn/haar vinger opsteken. Ik denk dat niemand foutloos is. Moet iedereen zodra die een fout maakt gelijk hangen? Vind ik niet. Er zijn gradaties in fouten maken, variërend van een inschattingsfout tot de hele boel bewust belazeren.
Toch zijn er redenen waarom dergelijke methodes wel toegepast worden. Als jij een collega van me was en jij doet iets oneigenlijks in mijn nabijheid dan krijgen wij beiden op staande voet ontslag. Dat is niet altijd eerlijk, maar het houdt mensen wel scherp en voorkomt onveilige situaties.

Als een politicus door een fout, hoe klein ook, zijn geloofwaardigheid en draagvlak van zijn achterban verliest, dan is het voor de politiek een nutteloos instrument geworden. Hoe goed hij/zij zich ook van zijn/haar taken kwijt.

That's showbusiness toch?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Tardis » 11 mar 2015, 14:38

Gast1 schreef:
Tardis schreef: Moet iedereen zodra die een fout maakt gelijk hangen?
Gaat het hier om een 'fout' dan?
Ja
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Tardis » 11 mar 2015, 14:40

Vitharr schreef:Als een politicus door een fout, hoe klein ook, zijn geloofwaardigheid en draagvlak van zijn achterban verliest, dan is het voor de politiek een nutteloos instrument geworden. Hoe goed hij/zij zich ook van zijn/haar taken kwijt.

That's showbusiness toch?
Mee eens. Het aftreden van Opstelten staat voor mij niet ter discussie.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Gast1 » 11 mar 2015, 17:00

Tardis schreef:
Gast1 schreef:
Tardis schreef: Moet iedereen zodra die een fout maakt gelijk hangen?
Gaat het hier om een 'fout' dan?
Ja
Ah, dan zit ik er naast, ik dacht namelijk dat het ondeskundigheid en nalatigheid was en (hoe noem je zo'n gedrag?) van Teeven dat hij zich details van deal Cees H. niet meer kan herinneren ...
Maar het blijkt zich dus allemaal om een fout te handelen.
Ik heb het weer helder.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Einstein01 » 11 mar 2015, 18:28

Ivo.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Zoeker » 11 mar 2015, 21:57

Ik ben het bijna volledig met Tardis eens. Op een klein detail na. Opstelten had niet de vertrouwenskwestie moeten uitspreken.
Als je iets niet zeker weet: vraag dan niet om dat vertrouwen. Hij had moeten zeggen: ik beloof het u uit te zoeken. En nu bleek een externe ICT' R het binnen een weekend boven te halen. Dat had dus een jaar eerder ook gekund.

Je kan alleen integriteit zijn als je het ook daadwerkelijk bent. Als je van je zelf weet dat je niet integer bent, moet je dan niet gaan beweren ook. Dat is een doodzonde als je betrapt wordt.

Dag Ivo!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Gast1 » 12 mar 2015, 02:44

Zoeker schreef: Opstelten had niet de vertrouwenskwestie moeten uitspreken.
Dat was dus zijn fout "solved:

gusteman

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door gusteman » 12 mar 2015, 09:38

Tardis schreef:Er zijn gradaties in fouten maken, variërend van een inschattingsfout tot de hele boel bewust belazeren.
Ik vrees dat hier toch wel even moet worden bijgestuurd.

Bewust de hele boel belazeren kan je bezwaarlijk nog als een "fout" bestempelen.

Het is wel "fout gedrag" maar heeft hoegenaamd niks te zien met het "maken van een fout".

Een "fout maken" impliceert net dat dit onbewust/onbedoeld is gebeurd, voor ander gedrag bestaan dan ook andere definities.

Wikipedia weet daarover het volgende te zeggen (meer uitgebreide info via de link):
Wikipedia/Menselijke fout schreef:Fouten kunnen in allerlei menselijke functies optreden.
Enkele voorbeelden:

- het geheugen: een getuige vergeet of verdraait onbewust een belangrijk feit uit het verleden
- de waarneming: een prikkel wordt niet waargenomen. Op het beeldscherm van een regel-, bewakingskamer of verkeerstoren mist een operator een belangrijk signaal (een misser). Of hij meent een signaal waar te nemen dat er niet is (een loos alarm). Een fout in de visuele waarneming kan ook gevolg zijn van een optische illusie.
- de aandacht: een fout in taakuitvoering door gebrek aan concentratie of afleiding door een prikkel uit de omgeving.
- de motoriek: een verkeerde keuze of uitvoering van een beweging.
- de taal: fouten in begrijpen van taal, lezen, of schrijven.
- het oplossen van problemen: niet begrijpen van een probleem, rekenfouten door slordigheid.
- het inschatten van een situatie of het beoordelen van een persoon: verkeersrisico's worden over het hoofd gezien, een persoon wordt verkeerd beoordeeld, zoals bijvoorbeeld bij een sollicitatie of justitiële dwaling het geval kan zijn.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Tardis » 12 mar 2015, 10:13

gusteman schreef:Ik vrees dat hier toch wel even moet worden bijgestuurd.

Bewust de hele boel belazeren kan je bezwaarlijk nog als een "fout" bestempelen.

Het is wel "fout gedrag" maar heeft hoegenaamd niks te zien met het "maken van een fout".
Dat is dan jouw waarheid, niet de mijne. :hands:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Opstelten en Teeven stappen op

Bericht door Gast1 » 12 mar 2015, 15:55

Niet alleen Gusteman zijn waarheid, ook de mijne.

Plaats reactie