Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Tammy » 16 apr 2015, 04:29

Wat erg Fenna van je nichtje, wat lijkt me dat vreselijk. :-|
Ik hoop dat er ooit een behandeling mogelijk word in de toekomst.
Hoe kijkt zij tegen deze Rus aan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Fenna » 16 apr 2015, 08:33

univers schreef:Dat is dan niet best, staat hij/zij heelde dag op een kier. :mrgreen:
:hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Fenna » 16 apr 2015, 09:06

Tammy schreef:Wat erg Fenna van je nichtje, wat lijkt me dat vreselijk. :-|
Ik hoop dat er ooit een behandeling mogelijk word in de toekomst.
Hoe kijkt zij tegen deze Rus aan ?
Ik heb haar al een half jaartje niet meer gesproken, maar haar kennende zou zij dit ook doen als haar de kans werd geboden.
Ze is heel radicaal in haar opvattingen.
Ik denk dat je ook wel zo wordt met zo'n ziekte.
Kan je voorstellen dat zij vanwege die aangepaste rolstoel, dat ding is extra breed en hoog, eerst een aangepast busje kreeg uit het PGB en dat ze dit doodleuk jaren geleden uit het pakket hebben geschrapt?
Nu mocht haar moeder het oude afkeurde busje voor een prikkie overnemen en heeft dat ding zo goed en kwaad mogelijk opgeknapt.
Zou het aan onze regering liggen had ze nu dus al jaren in huis gezeten en nooit meer de deur uit gekund, dan had ze mogen wegkwijnen.
Het is al vreselijk dat er financiële redenen niet naar behandelingen wordt gezocht maar, dat ze ook op dit soort zaken bezuinigen is helemaal triest.
Mensen met bijzondere ziektes zijn ze liever kwijt dan rijk, ze kunnen zoveel meer dan dat wij als gewone burger krijgen.
Maar zo rammelt onze medische wereld wel meer.
Ik sprak gisteren een oude kennis, hij heeft altijd in het UMCG gewerkt en hij vertelde mij over Nsaids (zware pijnstillers).
Artsen schrijven meestal I b u profen of D i c l o fenac voor (schrijf de namen verbasterd op om te voorkomen dat het bericht wordt geblokkeerd) en die veroorzaken nog al eens maagbloedingen bij langdurig gebruik.
Hij had van collega's een tip gekregen over een zware pijnstiller die geweldig werkte en totaal geen bijwerkingen had, die naam is mij ontschoten maar deze begon met een A.
Dus hij die pijnstillers slikken en inderdaad geweldig spul.
Na een jaartje kon hij ze steeds moeilijker krijgen en na verloop van tijd werd het uit produktie genomen omdat het vervelende bijwerkingen had????
Maar bijwerkingen waren er niet, de reden dat ze uit de handel gingen was juist dat ze niet aan bijwerkingen konden verdienen, ze wilden graag maagzuurremmers en nog andere middeltjes voor bijwerkingen kunnen slijten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Tammy » 18 apr 2015, 04:45

Fenna schreef:
Kan je voorstellen dat zij vanwege die aangepaste rolstoel, dat ding is extra breed en hoog, eerst een aangepast busje kreeg uit het PGB en dat ze dit doodleuk jaren geleden uit het pakket hebben geschrapt?
Nu mocht haar moeder het oude afkeurde busje voor een prikkie overnemen en heeft dat ding zo goed en kwaad mogelijk opgeknapt.
Zou het aan onze regering liggen had ze nu dus al jaren in huis gezeten en nooit meer de deur uit gekund, dan had ze mogen wegkwijnen.
Het is al vreselijk dat er financiële redenen niet naar behandelingen wordt gezocht maar, dat ze ook op dit soort zaken bezuinigen is helemaal triest.
Werkelijk schandalig Fenna dat dit is gebeurd. :-|
Dat zou niet mogen.
En wat je zei over die pillen ben ik al niet meer verbaasd over.
Want zo gaat het vaak inderdaad.
Het draait allemaal om het geld.
Walgelijk gewoon.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door gusteman » 18 apr 2015, 11:13

Test

gusteman

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door gusteman » 18 apr 2015, 11:49

Ik heb daarnet een berichtje met de inhoud "Test" geplaatst, en dit ging volstrekt probleemloos.

Waarom deed ik dat?

Ik wou antwoorden op een bericht van Fenna maar ik kon mijn bericht niet plaatsen, kreeg een reactie waaruit blijkt dat ik "geen toegang had tot het document" (zie schermafdruk hieronder).

Blijkbaar staat er iets in het bericht wat door de server wordt geblokkeerd.

Daarom plaats ik het onder pdf vorm, waarbij je bovenaan het bericht ziet zoals het was opgemaakt (met URL verwijzingen) en onderaan het bericht zoals het zou moeten geplaatst zijn.
Ik dacht natuurlijk deze pdf als bijlage te plaatsen maar ..... noppes, pdf-extensies niet toegestaan.
Dan heb ik er ook maar een screenshot van gemaakt, natuurlijk niet zo heel erg duidelijk, maar ik doe mijn best met de middelen die mij ter beschikking staan.

Misschien toch wat teveel censuur door Google?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Tammy » 18 apr 2015, 11:55

Ik blijf het vervelend vinden Gusteman dat sommige dingen geblokkeerd worden.
Ik kan daar helaas niks aan doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door gusteman » 18 apr 2015, 13:25

Tammy schreef:Ik blijf het vervelend vinden Gusteman dat sommige dingen geblokkeerd worden.
Ik kan daar helaas niks aan doen.
Natuurlijk kan jij daar niks aan doen lieve Tammy, dit soort "interventie" komt vanuit Google.
Ja kan natuurlijk de Google "bots" van je forum af gooien, maar dan verdwijnt het forum ook uit de zoekresultaten, en dat is dan weer niet aan te raden.

Dit geeft echter wel duidelijk aan dat monitoring en censuur van wat je op internet wil plaatsen niet langer behoort tot de "complottheorieën" maar effectief werkelijkheid is.
Langzaam maar zeker worden we beknot in onze mogelijkheden om vrijuit bepaalde onderwerpen aan te kaarten.
Wie achter deze beknotting steekt is dan weer onduidelijk, net zoals het "waarom" onduidelijk is.
Maar het blijft belangrijk om dit in de gaten te houden vooraleer we volledig de mond gesnoerd worden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Tammy » 18 apr 2015, 16:19

Ik weet niet Gusteman of het door Google komt.
Maar jij zal het beter weten dan ik.
Ik blijf het gewoon heel vervelend vinden.
Thanks voor de uitleg. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rus met spierziekte krijgt nieuw lichaam

Bericht door Fenna » 19 apr 2015, 09:28

@Gusteman.
Is inderdaad vervelend die censuur maar als je dat naam een beetje anders schrijft zoals ik heb gedaan, werkt het en iedereen snapt het.
Tammy en Paulus kunnen hier niets aan doen.
Ik hoor graag jou reactie Gusteman. :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie