Ouders Syriëgangers willen Staat aanklagen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Ouders Syriëgangers willen Staat aanklagen

Bericht door Zoeker » 18 apr 2015, 18:37

Gast1 schreef:
Zoeker schreef: Soms moet je je gewoon neerleggen bij dat wat is...
Wanneer ik op een plek zit, vanwaar ik geen invloed kan uitoefenen, gaat dit op en ben ik het met je eens. Ik dacht ook even aan dat wat taigitu bij citaten plaatste:
taigitu schreef:Afbeelding
Daarop schreef ik: "I understand, but I can't believe ..."
Met Jiddu Krishnamurti's citaat ben ik het niet eens, maar ik vermoed veel meer dat ik het niet begrijp.

Misschien ga je op zekere dag realiseren dat 'jij' helemaal geen invloed uitoefent.
Dan ga je zien dat het een illusie was dat jij invloed uitoefende.
Je hoeft het met JK niet eens te zijn. (ook daar heb je niet eens invloed op)
En als je het verstandelijk probeert te begrijpen dan voorspel ik je op zeker dat je het nooit zult begrijpen.
Wat JK daar zegt dient met het hart begrepen te worden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Ouders Syriëgangers willen Staat aanklagen

Bericht door Gast1 » 18 apr 2015, 20:03

Zoeker schreef:
Gast1 schreef:
Zoeker schreef: Soms moet je je gewoon neerleggen bij dat wat is...
Wanneer ik op een plek zit, vanwaar ik geen invloed kan uitoefenen, gaat dit op en ben ik het met je eens. Ik dacht ook even aan dat wat taigitu bij citaten plaatste:
taigitu schreef:Afbeelding
Daarop schreef ik: "I understand, but I can't believe ..."
Met Jiddu Krishnamurti's citaat ben ik het niet eens, maar ik vermoed veel meer dat ik het niet begrijp.

Misschien ga je op zekere dag realiseren dat 'jij' helemaal geen invloed uitoefent.
Dan ga je zien dat het een illusie was dat jij invloed uitoefende.
Je hoeft het met JK niet eens te zijn. (ook daar heb je niet eens invloed op)
En als je het verstandelijk probeert te begrijpen dan voorspel ik je op zeker dat je het nooit zult begrijpen.
Wat JK daar zegt dient met het hart begrepen te worden.
I agree, ik heb geen invloed op JK.
Dat is ook niet aan de orde.
Invloed echter, heb ik.
Of ik dat nou wil of niet.
Beschouw mij (net als alles en iedereen) als een steentje in de rivier.
Door mij stroomt het water in de rivier net iets anders.
Door mij handelt mijn vrouw anders en zijn er kinderen, die ook invloed hebben.
Niet omdat ze zeer hoog opgeleid zijn, maar ook omdat zij steentjes in diezelfde rivier zijn.
Misschien zijn ze groter of liggen ze op een andere plek, waardoor het water in de rivier nog meer anders gaat stromen.
Alles is afhankelijk van alles en alles heeft invloed op alles.

Als je bijvoorbeeld de Bijbel verstandelijk probeert te begrijpen dan voorspel ik je eender dat je de Bijbel ook nooit zult begrijpen.
Ik begrijp de Bijbel ... omdat ik de Bijbel met mijn hart begrijp.

Met Jiddu Krishnamurti's citaat blijf ik het niet eens zijn:
"This is my secret, I don't mind what happens."

Dit is wat ik schrijf:
"It isn't a secret, it doesn't mind what happens." ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ouders Syriëgangers willen Staat aanklagen

Bericht door Fenna » 19 apr 2015, 09:16

gusteman schreef:
Wikipedia/Kristallnacht schreef: In een op 11 november (1938) gepubliceerd artikel schrijft Goebbels dat de Duitse burgers zich tijdens de Kristallnacht hebben laten leiden door hun 'gezonde instinct'. De Duitsers zijn nu eenmaal antisemitisch, stelt Goebbels, en willen zich niet langer laten beperken of provoceren door joodse parasieten.
Er worden zelden echt lessen getrokken uit het verleden stel ik weer maar eens vast.
Joden zijn niet te vergelijken met jihadisten.
De joden hebben nooit een poging gedaan om anders denkenden te vermoorden zoals jihadisten plegen te doen.
Ik veroordeel ook niet de jihadist, maar zijn handelswijze om anders denkenden op andere gedachten te brengen.
Als jij je niet naar zijn wensen richt, al hervorm je tot de islam, wordt je onthoofd of erger want je zal nooit tot zijn groep behoren, je blijft altijd de ongelovige hoe jij je best zal doen.
Deze jihadisten zijn een gevaar voor ons en niet andersom omdat ze onvoorspelbaar zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie