'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Tammy » 07 mei 2015, 06:11

Afbeelding
De media hebben zich op PVV-leider Geert Wilders gestort die demonstreert tegen een islamitische conferentie, georganiseerd door Stichting AlFitrah. Volgens de PVV komen daar radicale moslims prediken.

De manier waarop imams en andere moslims door de media worden neergezet is zorgelijk. Dat stelt het Samenwerkingsverband Islamitische Organisaties regio Haaglanden vandaag in een brief aan minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie. De organisatie spreekt van 'zorgwekkende ontwikkelingen' in de samenleving.

Het samenwerkingsverband, waar 23 islamitische organisaties deel van uitmaken, stelt dat het 'moslim zijn' en de godsdienst islam 'onnodig en onterecht worden besmeurd'. De club spreekt van gerichte media-aanvallen op islamitische geleerden die in Rijswijk, Utrecht en Eindhoven wilden spreken.

Ook hekelt ze het gebruik van termen als 'haatpredikers', 'haatbaard' en 'jihadgezinnen' door de media. Het huidige leefklimaat wordt volgens het samenwerkingsverband gevoed door bepaalde media en het ontbreken van duidelijkheid van de Nederlandse overheid.

De organisatie wil met de minister in overleg om duurzame oplossingen te vinden voor het probleem. Ze hekelt dat een eerdere brief eind februari aan minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken met minimale bewoordingen werd beantwoord.

Tweederangs burgers.

In de brief aan Van der Steur schrijven de verenigde islamitische organisaties dat het voor bestuurders van gebedshuizen steeds moeilijker is de achterban ervan te overtuigen dat zij als volwaardige Nederlanders in de samenleving kunnen meedoen. 'Wij kunnen in deze discussie niet uitsluiten dat er met twee maten wordt gemeten en dat moslims als tweederangsburgers worden neergezet, zonder dat hun overheid het voor hen opneemt'.

De brief is dinsdag naar het ministerie verstuurd. Het ministerie heeft tegenover het samenwerkingsverband laten weten de brief te hebben ontvangen.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Tammy » 07 mei 2015, 06:19

In de brief aan Van der Steur schrijven de verenigde islamitische organisaties dat het voor bestuurders van gebedshuizen steeds moeilijker is de achterban ervan te overtuigen dat zij als volwaardige Nederlanders in de samenleving kunnen meedoen. 'Wij kunnen in deze discussie niet uitsluiten dat er met twee maten wordt gemeten en dat moslims als tweederangsburgers worden neergezet, zonder dat hun overheid het voor hen opneemt'.
Volwaardige Nederlanders ?

Mensen die na 40 jaar nog geen woord Nederlands spreken, jongeren die hier zijn geboren en die zich een idioot accent hebben aangemeten waardoor het lijkt alsof ze hier pas een maand zijn.
Nederlandse vrouwen die worden uitgescholden voor hoer als ze luchtige zomerse kleding aan hebben.

Islamitische geleerden die al worden geweerd in anderen landen omdat ze intolerantie prediken, maar wel door die organisators hier worden uitgenodigd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gelukkig zijn ze niet allemaal zo, maar een hoop wel.
Deze moslims organisaties zouden eens niet een keer in de slachtofferrol moeten gaan zitten maar eens naar hun eigen achterban moeten kijken.

Mag ik dit zeggen ?
Ja dat mag deze halve Italiaan die lang geleden naar Nederland kwam zeggen.
Aanpassen aan het land waar je bent.
Heeft mijn vader ook gedaan.

En graag de taal leren spreken als je hier bent.
Want dat praten volwaardige Nederlanders namelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 07 mei 2015, 07:18

Tammy schreef: Mag ik dit zeggen?
Ja hoor. Je schreef het al Tammy.
Maar het mag sowieso. Het is een meningsuiting en ik sta 100% achter jouw mening.
En als zeker als ik jouw mening vergelijk met andermens meningen die ik heel vaak veel te ver gaan.
Je kunt in dit land en lekker op los beledigen en als je dat niet kunt, is het geen vrij land.
"Fuck de koning", moet blijkbaar gewoon kunnen.
Althans dat hoorde ik gisteren zeggen bij 'Pauw' door iemand waarvan ik niet meteen door had dat het een (volgens mij) Turk was.
Mijn mening is dat we hier in Nederland ook op dit gebied veel te ver gaan, wat trouwens ook geldt voor andere landen.
Fatsoensnormen worden met voeten getreden en ik vind dat jammer. Erg jammer.
Het zal ongetwijfeld mijn conditionering tegen de tijdgeest van nu.
Het lijkt er op dat deze generatie geen generatie is, maar een degeneratie.
We degenereren.

Ik hoef me niet af te vragen wie zich meer aangepast heeft, de Nederlandse politiek of de allochtone bevolking.
Er komen steeds meer van deze mensen in Nederland, het is een groeiende groep die almaar groter wordt.
Hoe groter een groep, hoe meer invloed ze krijgen (ook in de politiek).
Democratie heet dat geloof ik.

Ik twijfel over de toekomst ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13667
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 07 mei 2015, 08:52

@ Tammy. :post:
Je bent me net een slag voor .
Nederlandse vrouwen die worden uitgescholden voor hoer als ze luchtige zomerse kleding aan hebben.
En zo kan ik er nog wel een rij aan toevoegen.
Ik woon vlakbij een moskee en maak dagelijks mee hoe ze zich hebben aan gepast "nee
Hoe meer volgelingen in deze moskee des te meer zij in de direkte omgeving de buurtbewoners lastig vallen en hun ideeën proberen op te leggen.
Voorbeeldje; er ligt een jonge meid van plusminus 20 te zonnen op het grasveld in het park waar deze moskee is gesitueerd, gaat er zo'n moslim naar haar toe en zegt haar dat het ongepast is om daar te liggen zonnen in een korte broek met topje, hij vind het volgens zijn cultuur niet kunnen en verzoekt haar weg te gaan.
Het zal haar leeftijd zijn geweest dat ze op dat verzoek in is gegaan maar ze had eigenlijk moeten blijven waar ze was, het is verdorie bij ons normaal, het was bij mij niet gebeurd waarom moeten wij ons daar aan aanpassen.
Het is openbaar terrein waar zij lag te zonnen, ze viel hun niet lastig, als het nou op grond van hun moskee zou zijn alla, maar dat was het niet.
Die bestuurders van deze gebedshuizen doen er geen moer an om hun volgelingen volwaardige Nederlanders te laten worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13667
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 07 mei 2015, 09:02

@ Gast1.
Even off topic.
Je bent een aardige gozer die iedereen het naar de zin probeert te maken en niemand wil kwetsen, maar doe alsjeblieft niet mee aan die idioterie van 'andermens' laat het gewoon 'andermans'.
Op onderzeeboten heb je een mangat, dat moet nu tegenwoordig ook mensgat heten omdat er ook vrouwen bij de marine zitten en die konden zich anders wel eens gekwetst voelen.
Echte vrouwen kunnen tegen een stootje en maken zich niet druk om mangat, andermans e.d.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Tammy » 07 mei 2015, 14:11

Ja Gast1, ik heb het er vaker over gehad. Ze blijven maar doordrammen. Net als die megamoskee in Gouda. Er was veel tegenstand van de omwonenden. Gaat dus niet door maar nu gaan ze toch de wijken in om met de mensen te praten om het wel proberen er door te drukken.
Accepteer toch eens iets in dit land.

Fenna, schrijnend dat verhaal van dat meisje.
Zonnen is normaal in Nederland in luchtige kleding.
Accepteer dat eens en als het je niet bevalt ga naar een land waar vrouwen helemaal geen zon op hun huid kunnen voelen door de kleding daar.
Maar laat Nederlandse vrouwen met rust.

En probeer hier niet de boel te veranderen, want daar zijn we niet van gediend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 07 mei 2015, 15:28

Op onderzeeboten heb je een mangat
Waar zit hij op een onderzeeër?

Wat mij opvalt in dit land, dat als een Hollander tegen de islam is, de media vol staat om hem af te kraken.
Maar als zo'n baardaap in het land raar hij vertoeft, en de bevolking van alles uitmaakt, de media dan niet thuis is.
Wij worden al onderdrukt door onze eigen regering en dan wilt de Islam het hier ook voor het zeggen hebben.
Laten ze lekker opzouten naar hun eigen land, en daar de bevolking tegen elkaar opzetten.
Af en toe krijg ik het idee, dat de regering met ze samenspant, en met die schijnheilige vertoning de bevolking zand in de ogen strooit.
Mensen wordt toch wakker, en zie wat voor een vies spelletje er gespeeld wordt door de wereldwijde regeringsleiders.
Die denken maar aan 1 ding, samen met de grote industriële, eb dat is de zakken vullen, al gaat dat over lijken, want dan verdienen ze dubbel op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

carbon

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door carbon » 07 mei 2015, 17:10

Opkrassen met dat geloof, stelletje gekken zijn het!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13667
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 07 mei 2015, 18:21

@ Univers.
Boven op, daar waar ze de onderzeeer in moeten, dat luik.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 07 mei 2015, 18:26

Op normale schepen heb je de mangaten an dek zitten, als er een golfje over het dek gaat, is het de afvoer van het water.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13667
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 07 mei 2015, 21:25

even een copy paste van Wiki gemaakt. :grin:
Heb alleen nog nooit van diepzeewoningen gehoord. [euh?]

Mangat

Een mangat is een opening om in een stoomketel te kruipen of een opening, om op het boven-, onder- of gewoon dek van een vaartuig of een groot luchtmacht- of burgerlijnvliegtuig te begeven. Ook zijn er mangaten voorzien in diepzeewoningen voor diepzeeonderzoek.

Op binnenvaart- en meer vooral op zee- en marineschepen, zijn er mangaten voorzien om van het ene dek naar het, onder- of bovenliggende dek te begeven. Deze dekken zijn verbonden met stalen trappen voorzien van leuningen, die uitkomen aan een mangat. Deze bovendekse mangaten hebben geen afsluitingsdeksel, zodat de trapleuningen in het harmonieel meedraaien met de scheepsrelingen.

De onderdekse mangaten kunnen zelfs afgedekt worden met een mangatdeksel, dat wordt dichtgedraaid en op slot gedraaid met een wielhengsel of handpalklemmen ter beveiliging. Dit vooral in de dieper gelegen machinekamersgedeelten van het zee- of marineschip.

Vooral op moderne onderzeeërs met boven en onderliggende dekken, worden voorzien van doorgangen met afdekbare mangaten. Dit natuurlijk om tijdens noodsituaties deze compartimenten af te sluiten van de andere, mocht er zich grote dieptebomschade voordoen, die de compartimenten zou kunnen doen vol lopen. Op de commandobrug van een onderzeeër is er een mangat, dat bijna altijd door de commandant, als laatste verlatend van de brug, het mangatdeksel dichttrekt en vergrendeld.

Bij de militaire- en burgerluchtvaart zijn er ook mangaten voorzien in grote vliegtuigen om zich naar de onderste compartimenten te begeven.

Bij het instijgen in sommige bommenwerpers, tijdens de Tweede Wereldoorlog moesten de piloten zich omhoog indraaien in het mangat, of bij sommige types met een klein laddertje, onder de buik van het vliegtuig. De vliegenier-bommenwerper moest zich in een mangat inwringen, om in het onderste gedeelte van de bommenwerper, met zijn navigatievizier, op zijn buik liggend, de bommen te kunnen droppen.

Bij diepzeeonderzoekingen kunnen duikers, via een mangat, uit of in het diepzeecompartiment van een duikklok of onderzeeverblijf zwemmen. Deze onderzeese mangaten kunnen, natuurlijk voor de veiligheid, afgegrendeld worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Zoeker » 07 mei 2015, 21:37

Zou je ook een vrouwgat hebben?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 07 mei 2015, 21:46

Ja hoor, dat noemen ze een mossel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Zoeker » 07 mei 2015, 21:47

univers schreef:Ja hoor, dat noemen ze een mossel. :mrgreen:

Hehe, we zijn er weer. Je weet dat je nooit je vinger in een mossel moet stopen he?
Onverwachts willen ze nog wel eens dichtklappen;-)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 07 mei 2015, 22:01

Daar weet ik wel een foefje voor. :nice:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Zoeker » 07 mei 2015, 23:03

Nee, bedankt. Alleen kijken met de oogjes he?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 07 mei 2015, 23:52

Daar heb je oogjes voor. :cool1:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Tammy » 08 mei 2015, 05:03

Gast1 schreef:
Je kunt in dit land en lekker op los beledigen en als je dat niet kunt, is het geen vrij land.
"Fuck de koning", moet blijkbaar gewoon kunnen.
Tsja ook al zoiets Gast1.
Ging volgens mij over de gouden koets waar slaven op staan ?
Wilde deze meneer niet meer hebben ?
Kan men dat niet op een fatsoenlijker manier uiten ?
Ik begin de kluts kwijt te raken in dit land.
Ik zie zoveel verloedering en invloeden van personen die een ander zijn wil wilt opleggen.
Ik begrijp heel goed dat de mensen in Nederland het zat aan het worden zijn.
Ik ben dat in elk geval wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 08 mei 2015, 05:11

Afbeelding

Dat ben ik al jaren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Tammy » 08 mei 2015, 05:24

Treffend plaatje Univers. :mrgreen:

Ja ik snap jou ook.
Vroeger was ik heel anders, maar ik merk dat ik erg aan het veranderen ben.
Vroeger had ik zoveel begrip en ook tolerantie.
Toen ik een tiener was kon men tegen mij niks fouts zeggen over buitenlanders.
Want ik nam het altijd voor ze op.
Ik moest me tot mijn 23 jaar elk jaar melden toen ik een tiener was bij de vreemdelingenpolitie met mijn Italiaanse paspoort.
Dat was toen nog zo, vond ik elk jaar heel grappig.
Daar stond ik dan heel trots mijn Italiaanse paspoort te tonen in de stad.

Alle buitenlanders waren ok in mijn ogen.
Jeetje wat was ik naief zeg in die tijd.
Daarna werd mijn gedachtengoed heel langzaam anders door wat ik zag en hoorde.
Ik zag ineens heel langzaam bepaalde bevolkingsgroepen die totaal niet integreerden.
Ik vond dat toen heel raar, en nu erger ik me eraan.
En ik ben het gewoon zat geworden hoe het in dit land gaat.

En waar ik me helemaal aan stoor is het gebrek aan zelfreflectie bij in dit voorbeeld die moslimorganisaties.
Ik snap werkelijk niet waarom ze niet inzien dat ze zelf bijdragen aan de intolerantie die nu heerst ten opzichte van hun.
Het lijkt wel alsof ze een plaat voor hun kop hebben.
Snappen ze niet hoe het zover heeft kunnen komen ?
En waarom snappen ze het niet ?
Dat vraag ik me zo vaak af.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie