'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Zoeker » 10 mei 2015, 23:35

Vitharr schreef: Als ik stereotypen mag gebruiken zie ik een man sneller agressief worden dan een vrouw. Kijkend naar IS vind ik dat echt; 'this is a man's world'. Diezelfde dominante agressie heeft volgens mij vrouwen millennia onderdrukt. Daarom weten we wel waar de gemiddelde man toe in staat is, maar bij de vrouw is dat eigenlijk nog een vraagteken. Ook vrouwen kunnen gruweldaden verrichten leert de geschiedenis, maar dat deden ze nog steeds in een mannenwereld.
Het kan ook wel the eye of the beholder zijn, Vitharr. Ik word niet agressief, ik heb altijd al een hekel aan geweld gehad. Geweld zie ik als een primitieve uiting. Als het "jezelf niet in de hand hebben". Datzelfde geldt ook voor het niet beheersen van seksuele driften. Alles waar je aandrang toe voelt, daar hoeft niet perse aan toegegeven te worden.
Een vrouwenwereld zou iets nieuws zijn. Wie weet welke potentie zich bij de vrouwen zou ontplooien, en hoe de man daarop zou reageren? Ik vermoed zelf dat er minder bloed zou vloeien door mensenhanden. Maar verder weet ik het ook niet. Aangezien dat vloeiende bloed met bijbehorend leed me volgens mij het meeste tegenstaat zou ik die vrouwenwereld best willen zien.
Nederland is al aardig gefeminiseerd. Hoewel we nog niet zijn waar we zouden moeten zijn. Ik zie dat als een enorme vooruitgang.
En die feminisering moeten we ook niet laten afpakken door een stelletje primitieve imams. Ik ben ook stellig van mening dat wij mannen ook beter worden van feminisering.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door gusteman » 10 mei 2015, 23:59

Je kan het natuurlijk ook met een knipoog benaderen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Tammy » 11 mei 2015, 06:12

Zoeker schreef:
Nou ja, ik wil maar aangeven dat je er voor moet waken dat anderen (of hun gedrag) jouw mening bepalen.
Ik heb vroeger met immigrantenkinderen gewerkt of met mensen afkomstig uit Indonesie.
En ik zag pas dat ze 'anders' waren als ik hun naam hoorde.
Het drong niet tot mij door dat die ene collega een zoon van een Spanjaard was.
Ik wil dat graag zo houden. Dat ik eerst de mens herken en daarna pas zijn afkomst.

Het gedrag van mensen bepaalt wel degelijk mijn mening Zoeker.
Ik vind dat heel normaal.
Dat is iets anders dan dat anderen mijn mening bepalen.
Bijvoorbeeld ik vind iets leuk, maar een ander zegt dat hij dat niet leuk vind.
Dan ga ik niet ineens wat ik leuk vond niet meer leuk vinden.
Dat is natuurlijk onzin.

Ik heb hersens waar ik mee denk.
Ik kijk dus naar een situatie of gedragingen en daar heb ik een mening over.
Die mening maak ik zelf.
Ik hol niet als een kip achter anderen meningen aan.
Ik moet het zelf zien of horen.
Daaruit ontstaat mijn mening.

Ikzelf heb altijd gekeken naar de achtergrond van mensen.
Ik vind dat leuk en interessant.
Waarschijnlijk omdat ik uit 2 werelden kom zeg maar.
Ik heb een Nederlandse familie uit Amsterdam en een Italiaanse familie uit Napoli.
Ik keek als kind zijnde al daarnaar.
Vind dat mooi.

Vitharr, jij schrijft over de Fransen.
Geweldig hoe je dat beschrijft. :mrgreen:
Na mijn werk zal ik ook iets schrijven wat daarop aansluit.
Niet de Fransen maar een anderen nationaliteit.
Geen moslims maar 2 anderen nationaliteiten waar ik me compleet over verbaas in het buitenland.
Best een hilarisch verhaal denk ik .
Ik wil die ook ontlopen maar het lukt voor geen meter. [joker]

Word vervolgd. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 11 mei 2015, 07:51

Vitharr schreef:GW helpt ons ook ahw door de puberteitsverschijnselen van de nieuwe samenleving heen.
GW is een uitlaatklep voor sommigen. En op iedere actie volgt reactie. Er zal steeds meer inzicht verschijnen dat de ideeen van GW nergens toe leiden.
Juist. Intolerantie is begrijpelijk, maar leidt tot verharding aan beide zijden en wordt zo een zichzelf versterkend proces. Zolang men zich dat realiseert is er nog niets aan de hand. Geeft men zich er blindelings aan over, dan heeft 'de vijand' blijkbaar invloed op je verkregen. Dat is het werkelijke probleem, maar zie dat maar eens onder ogen.

GW beschouw ik als een ervaring die het collectief wil opdoen. Hij is de verpersoonlijking van iets wat leeft onder de mensen. Door GW te aanschouwen kunnen wij allen leren, want ook van dingen die fout gaan kun je leren. Ik ben geen fan van hem en zijn denkbeelden, maar ik vind hem wel een sterk politicus. Ik ben er zelf van overtuigd dat politiek puur bestaat uit de sterkste babbel en manipulatie, en daar vind ik GW goed in. Anders had hij ook niet zoveel volgelingen in zijn kudde. En terwijl wij leren is GW een uitdaging voor een sterkere politicus, of politica. Evolutie.

Terugkomend op de claims van het OT betekent het echter wel dat de overheid niet duidelijk kan zijn. De richting wordt bepaald door de tong, niet door de rede. En de media stimuleert de tong.

Maar ik deel je hoop dat GW een teken is van het bereiken van de puberteit van de mensheid qua onze cultuur. Dan zijn we nog op weg naar volwassenheid. GW is een eikel, maar schudt zaken wel regelmatig op. Laten we hopen dat een sterke tegenstander met een goede boodschap spoedig de arena betreed. Bij voorkeur een vrouw.
Subliem geschreven! :post:
Leuk om de discussie daarna te volgen tussen Fenna en jou.

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 11 mei 2015, 08:09

Zoeker schreef:Vrouwen zijn net als mannen keigoed in oppervlakkigheid.
Vrouwen zijn alleen op andere terreinen oppervlakkig dan mannen.
Filosofie is een typisch mannelijke bezigheid.
Maar om filosofie goed te bedrijven is intuïtie ook een onontbeerlijke voorwaarde.
Dat is weer iets waar vrouwen enorm bedreven in zijn.
Dus om hier dieper in te gaan heeft een mens mannelijke en vrouwelijke eigenschappen nodig.
Mannelijke nuchterheid/rationaliteit gemixt met vrouwelijke intuïtie levert resultaat!
Ja, vouwen zijn ook 'keigoed' in oppervlakkigheid.
Er zijn er die daar zelfs in schitteren.
Maar wanneer ik met een vrouw praat, merk ik dat juist zij veel meer openstaat voor bepaalde zaken die verder gaan dan het materialistische.
Een vrouw heeft veel meer gevoel (intuïtie, zoals je al schreef) dan een man en het is niet onwaarschijnlijk dat dat door haar Moederinstinct komt.
Over het algemeen staan vrouwen veel meer open voor bijvoorbeeld reïncarnatie, buitenaards leven en hebben het over de vrouw in de man en andersom en dat soort dingen.
Ik heb dat nergens gelezen, het zijn mijn eigen ervaringen.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig, maar de vrouw ... ik plaats ze inderdaad toch wat 'hoger'.

In 2007 vertoefden mijn vrouw, dochter en ik in Rome en bezochten uiteraard de Vaticaanse Musea.
Aldaar ontwaarde mijn dochter een fantastisch schilderwerk van Raffaello Sanzio; 'Scuola di Atene'.
Een enorm schilderwerk wat we pas ontwaarden toen we ons omdraaiden.

Afbeelding

Mijn dochter attendeerde mij op een blik van één persoon, waar ik nu nog kippenvel van kriig.
Er was één volwassen persoon die de schilder recht in de ogen kijkt, waarvan men nu denkt dat het Fornarina of Francesco Maria della Rovere is.
Toen ik destijds op het internet ging zoeken, vermoedde men dat deze persoon Hypatia is en ook dat zou heel goed kunnen passen.

Afbeelding

Hypatia (Alexandrië, 355 - aldaar, maart 415) was een Griekse wiskundige en neoplatonisch filosofe.
Er zijn meer vrouwelijke filosofen geweest dan dat je misschien denkt.
In feite beoefenen vrouwen reeds gedurende vele eeuwen filosofie.
Pas vanaf de 20e eeuw wordt veel onderzoek gedaan om hun werk te herontdekken en te evalueren.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 11 mei 2015, 09:17

Vitharr schreef:Nou, dan zal ik je eens verrassen dame, ik hoop dat je stevig zit! :mrgreen:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... allochtoon
Met deze cijfers ben ik op de hoogte.
Het gaat mij er om in mijn voorbeeld dat die Haagse moslims een bepaalde groep mensen de dood toe wensen en daar mee weg komen en bij die voetbalsupporters die een veel onschuldiger feit plegen wordt direct gekeken of die vervolgd moeten worden.
Dit is een niet op zich staand voorbeeld dit soort zaken gebeuren veel vaker.
Op social media het is er van vergeven met oproepen tot haat tegen ongelovigen en dat is volgens een moslim iedereen die geen moslim is, ook jij en ik vallen daar onder ondanks onze goede bedoelingen.
Wij mogen allemaal een koppie kleiner gemaakt worden.
Daar zou op een of andere manier paal en perk aan gesteld moeten worden.
Nu valt dit allemaal onder vrijheid van meningsuiting maar iemand een gruwelijke dood wensen dat gaat een stap te ver.
Er zouden misschien afspraken gemaakt kunnen worden van een soort etiquette.

Sint-Lubbewub :hahaha: Hoe kun je het bedenken, we hebben rare namen voor sommige gehuchten, Brillerij, De Schifpot, Doodstil, Fiemel, Hongerige Wolf(misschien iets voor jou :wink: ),Valom en nog een aantal, dus past die naam van jou er wel bij :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 11 mei 2015, 09:23

Zoeker schreef:Als ik zo vrij mag zijn om op te merken: ik heb bij jou wel eens het idee dat je 'mannelijk gedrag' uit het verleden probeert te compenseren met huidig 'vrouwelijk gedrag'.
Je zoekt een evenwicht en schiet daarbij door.
Maar misschien heb ik het wel mis.
Denk er eens over na.
Ik denk dat je geen idee hebt, maar een vermoeden.
Een vermoeden zoals een ander gewaardeerd forumlid ook al opmerkte dat ik compensatiegedrag vertoonde m.b.t. mijn Vader.
Ik biecht op dat ik erg naïef ben geweest om alhier zo openlijk te schrijven.
Weer andere gewaardeerde forumleden hebben me ook hier op geattendeerd.
Het is echter zoals het is.
Mensen vermoeden of concluderen dan bepaalde zaken en ja ... ik heb hier over nagedacht (en veel ook nog).
Al lang voordat ik er op geattendeerd werd.
Ook ik dacht lang geleden dat ik compensatiedrang had, maar dat bleek beslist niet zo te zijn.
Zonder te zoeken vond ik een prachtige innerlijke rust.
Ik zocht geen evenwicht, ik ontving het en ik ben een astrologische weegschaal.
Ik heb geprobeerd 'de dingen te begrijpen' en dat is me niet gelukt.
Tót het moment dat er bepaalde dingen in mijn leven gebeurden, waarbij mijn talrijke wensen werden ingevuld.
Al die wensen ontving ik en daarna ging het mis.
Ik kreeg iets 'geschonken' en dat bezorgde mij schitterende inzichten en toen ben ik gaan begrijpen.
En dat geloof je of niet ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 11 mei 2015, 09:25

Vitharr schreef:. Degene die zich niet aan willen passen uiten hun ongenoegen
Op die groep doel ik.
Ik pas me dus wel aan, maar ook ik heb mijn grenzen. Ik ga geen baard laten staan, en als iemand me dat ooit wil verplichten wordt ik zelf misschien wel opgepakt omdat ik 'f*ck de sjeik' heb geroepen. Maar dan kom ik jou ook vast wel weer tegen. :wink:
Pas maar op :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Susan » 11 mei 2015, 09:27

Gast1 schreef: Er was één volwassen persoon die de schilder recht in de ogen kijkt, waarvan men nu denkt dat het Fornarina of Francesco Maria della Rovere is.
Toen ik destijds op het internet ging zoeken, vermoedde men dat deze persoon Hypatia is en ook dat zou heel goed kunnen passen.

Afbeelding

Hypatia (Alexandrië, 355 - aldaar, maart 415) was een Griekse wiskundige en neoplatonisch filosofe.
Er zijn meer vrouwelijke filosofen geweest dan dat je misschien denkt.
In feite beoefenen vrouwen reeds gedurende vele eeuwen filosofie.
Pas vanaf de 20e eeuw wordt veel onderzoek gedaan om hun werk te herontdekken en te evalueren.
Ik had het al eens eerder gezegt, maar altijd als ik naar het geheel kijk van dit werk,
vind deze vrouw veel van Mona Lisa hebben, ze volgt ook met de ogen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 11 mei 2015, 09:29

gusteman schreef:
Fenna schreef:Je wordt op slinkse wijze in een bepaalde richting gestuurd, zelfs de zgn. onschuldige programma's als verbouwen of verhuizen, eigen huis en tuin, Rob's grote tuinverbouwing etc. beïnvloeden de kijker zijn gedachten.
Er staat een knop op je TV ... niemand wordt verplicht om naar een programma te kijken.
Dat is waar, maar de nieuwsgierigheid van mensen laat ze toch kijken en ziedaar, de manipulatie doet wat ze doet.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 11 mei 2015, 09:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 11 mei 2015, 09:35

Susan schreef:
Gast1 schreef: Er was één volwassen persoon die de schilder recht in de ogen kijkt, waarvan men nu denkt dat het Fornarina of Francesco Maria della Rovere is.
Toen ik destijds op het internet ging zoeken, vermoedde men dat deze persoon Hypatia is en ook dat zou heel goed kunnen passen.

Afbeelding

Hypatia (Alexandrië, 355 - aldaar, maart 415) was een Griekse wiskundige en neoplatonisch filosofe.
Er zijn meer vrouwelijke filosofen geweest dan dat je misschien denkt.
In feite beoefenen vrouwen reeds gedurende vele eeuwen filosofie.
Pas vanaf de 20e eeuw wordt veel onderzoek gedaan om hun werk te herontdekken en te evalueren.
Ik had het al eens eerder gezegd, maar altijd als ik naar het geheel kijk van dit werk,
vind deze vrouw veel van Mona Lisa hebben, ze volgt ook met de ogen.
Dat is niet zo verwonderlijk, rond 1504 ging Rafaël (de kunstenaar van dit werk) naar Florence, waar hem bleek dat zijn techniek ouderwets en provinciaals was.
Hij stond er echter om bekend dat hij zeer snel van anderen leerde en paste zich spoedig aan.
Hij werd vooral beïnvloed door Leonardo da Vinci en in mindere mate door Michelangelo.
Wat vind je er van als ik zeg dat dit de roodharige Maria Magdalena is die haar baby, de baby van Jezus vasthoudt.
Kijk eens goed naar haar handen, zijn het niet de handen van een Moeder die haar baby vasthoudt?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Fenna » 11 mei 2015, 09:43

gusteman schreef:
Fenna schreef:Je wordt op slinkse wijze in een bepaalde richting gestuurd, zelfs de zgn. onschuldige programma's als verbouwen of verhuizen, eigen huis en tuin, Rob's grote tuinverbouwing etc. beïnvloeden de kijker zijn gedachten.
Er staat een knop op je TV ... niemand wordt verplicht om naar een programma te kijken.
Je denkt toch niet dat ik daar naar kijk hè?
Dan schat je me verkeerd in. :wink:
Dan neem ik even een voorbeeld waar het niet om moslims gaat:
hoe hebben de "Founding Fathers" zich gedragen tegenover de originele bewoners van Noord-Amerika? Hebben zij zich gevoegd naar de heersende gebruiken en cultuur? Hebben zij zich geïntegreerd? Het betrof toch voornamelijk Europeanen, meestal zelfs Christenen.
En wat met de kolonisten in Zuid-Amerika? Ook daar hebben we het niet over moslims maar Europese christenen die zich niet hebben aangepast maar hun eigen cultuur hebben opgedrongen.
Net zoals in Afrika, Australië, India ..... nu ja, zowat de hele planeet bijna.
We krijgen gewoon een koekje van eigen deeg terug. En, eerlijk gezegd, ergens verdienen wij dat ook.
Dat dit is gebeurd is al erg genoeg, maar is dit dan een reden dat wij dit nu ook moeten ondergaan?
Met die wetenschap van de fouten die wij hebben gemaakt zijn wij vredelievender en toleranter geworden maar de grenzen van deze tolerantie worden opgezocht en vaak overschreden door onze gasten en dan dan wordt tolerantie, intolerant.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Vitharr » 11 mei 2015, 10:33

Zoeker schreef:Het kan ook wel the eye of the beholder zijn, Vitharr. Ik word niet agressief, ik heb altijd al een hekel aan geweld gehad.
Wat dat betreft ben je dan een gezegend mens Zoeker. Ik heb in principe ook een hekel aan geweld. Maar ik kan wel agressief worden, en dan verandert je perceptie enorm. Laatst werd dat bij braingames op tv nog prachtig getoond. Een zogenaamde goochelaar probeerde een trucje met de telefoon van een toevallige voorbijganger. Het trucje mislukte zogenaamd en daarna leek het of de goochelaar de telefoon kapot smeet uit woede. Niemand werd agressief, slechts verbijsterd. Maar toen pakten ze een stelletje en smeten de telefoon van de dame kapot. De man werd direct enorm agressief. En dat verblufte hem zelf ook toen het uit kwam.
Geweld zie ik als een primitieve uiting. Als het "jezelf niet in de hand hebben". Datzelfde geldt ook voor het niet beheersen van seksuele driften. Alles waar je aandrang toe voelt, daar hoeft niet perse aan toegegeven te worden.
Dat klopt helemaal. En het is ook een keuze. Het lastige is dat je vaak niet echt kiest om agressief te worden, die voorwaarden zitten al in je systeem, en neem maar van mij aan dat de keuzes die je maakt als je agressief bent heel anders zijn. Je weet inmiddels wel hoe het bij mij zo is gegroeid, en ik moest het daarna helaas echt ervaren om andere keuzes te kunnen leren maken.

Nu is het natuurlijk wel zo dat ik er zelf vooral moeite mee had omdat ik een hekel had aan geweld, maar er zelf ook toe in staat bleek te zijn. Het is niet zo dat ik een losgeslagen stier was. Maar omdat ik de toestand heb ervaren en onderzocht begrijp ik prima hoe mensen zich er in kunnen verliezen zoals je dus op TV ziet. Ik kon het eerst niet tegenhouden, maar wel kanaliseren. Die lui op TV zijn compleet losgeslagen, en dat is zowel lichamelijk als psychisch verslavend.

Het gedrag is inderdaad primitief van aard, maar zoals het zich bij hen manifesteert vertoond het meer overeenkomsten met hondsdolheid dan met een gedragsvorm die vroeger normaal zou zijn geweest. Ik denk dat je het gedrag letterlijk gestoord kan noemen. Vergelijk het maar met een opstootje in het cafe. Daar worden wat klappen uitgewisseld maar staat niemand de ander serieus naar het leven. Dat is puur primitief holenmensgedrag.
Nederland is al aardig gefeminiseerd. Hoewel we nog niet zijn waar we zouden moeten zijn. Ik zie dat als een enorme vooruitgang.
En die feminisering moeten we ook niet laten afpakken door een stelletje primitieve imams. Ik ben ook stellig van mening dat wij mannen ook beter worden van feminisering.
;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Vitharr » 11 mei 2015, 10:35

Tammy schreef:Vitharr, jij schrijft over de Fransen.
Geweldig hoe je dat beschrijft. :mrgreen:
Na mijn werk zal ik ook iets schrijven wat daarop aansluit.
Niet de Fransen maar een anderen nationaliteit.
Geen moslims maar 2 anderen nationaliteiten waar ik me compleet over verbaas in het buitenland.
Best een hilarisch verhaal denk ik .
Ik wil die ook ontlopen maar het lukt voor geen meter. [joker]

Word vervolgd. :mrgreen:
Ik wacht met spanning af! :wacht: :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Vitharr » 11 mei 2015, 10:37

Gast1 schreef:
Vitharr schreef:GW helpt ons ook ahw door de puberteitsverschijnselen van de nieuwe samenleving heen.
GW is een uitlaatklep voor sommigen. En op iedere actie volgt reactie. Er zal steeds meer inzicht verschijnen dat de ideeen van GW nergens toe leiden.
Juist. Intolerantie is begrijpelijk, maar leidt tot verharding aan beide zijden en wordt zo een zichzelf versterkend proces. Zolang men zich dat realiseert is er nog niets aan de hand. Geeft men zich er blindelings aan over, dan heeft 'de vijand' blijkbaar invloed op je verkregen. Dat is het werkelijke probleem, maar zie dat maar eens onder ogen.

GW beschouw ik als een ervaring die het collectief wil opdoen. Hij is de verpersoonlijking van iets wat leeft onder de mensen. Door GW te aanschouwen kunnen wij allen leren, want ook van dingen die fout gaan kun je leren. Ik ben geen fan van hem en zijn denkbeelden, maar ik vind hem wel een sterk politicus. Ik ben er zelf van overtuigd dat politiek puur bestaat uit de sterkste babbel en manipulatie, en daar vind ik GW goed in. Anders had hij ook niet zoveel volgelingen in zijn kudde. En terwijl wij leren is GW een uitdaging voor een sterkere politicus, of politica. Evolutie.

Terugkomend op de claims van het OT betekent het echter wel dat de overheid niet duidelijk kan zijn. De richting wordt bepaald door de tong, niet door de rede. En de media stimuleert de tong.

Maar ik deel je hoop dat GW een teken is van het bereiken van de puberteit van de mensheid qua onze cultuur. Dan zijn we nog op weg naar volwassenheid. GW is een eikel, maar schudt zaken wel regelmatig op. Laten we hopen dat een sterke tegenstander met een goede boodschap spoedig de arena betreed. Bij voorkeur een vrouw.
Subliem geschreven! :post:
Leuk om de discussie daarna te volgen tussen Fenna en jou.
Dank je, maar de eerste 4 regels zijn van Zoeker. Het is dus een 1, 2tje
om er eens een voetbalterm tegenaan te gooien. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Gast1 » 11 mei 2015, 11:02

Ow ... :oops:
Sorry.

Ik zat een beetje te klooien met de quotes.
Maakt voor de sublimiteit overs niet uit wat mij betreft.
Ik lees jullie beiden graag, ieder op zijn eigen wijze. ;P!

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Vitharr » 11 mei 2015, 11:03

Fenna schreef:Het gaat mij er om in mijn voorbeeld dat die Haagse moslims een bepaalde groep mensen de dood toe wensen en daar mee weg komen en bij die voetbalsupporters die een veel onschuldiger feit plegen wordt direct gekeken of die vervolgd moeten worden.
Dit is een niet op zich staand voorbeeld dit soort zaken gebeuren veel vaker.
Dat ben ik ook met je eens hoor. Ik gebruikte je voorbeeld alleen om wat mogelijke nuanceringen te tonen. Wat je hierboven schrijft komt inderdaad weer neer op gelijke monniken. Voor voetbalsupporters zijn echter al behoorlijke protocollen ontwikkeld, en voor opruiende moslims zijn die nog in ontwikkeling. De supporters worden vaak gestraft met een stadionverbod, en een arrestatie levert geen bijzondere status op maar is in die kringen wel sociaal geaccepteerd, dus 'normaal'. Die haatzaaiers provoceren juist omdat ze opgepakt willen worden. Dat geeft ze een soort martelaarschap waardoor het probleem eigenlijk verergerd. En de media is er natuurlijk als de kippen bij om een deel van een aanpak die faalt enorm uit te lichten.

Maar je hebt volkomen gelijk als je aanstipt dat het systeem niet waterdicht is.
Fenna schreef:Op social media het is er van vergeven met oproepen tot haat tegen ongelovigen en dat is volgens een moslim iedereen die geen moslim is, ook jij en ik vallen daar onder ondanks onze goede bedoelingen.
Wij mogen allemaal een koppie kleiner gemaakt worden.
Daar zou op een of andere manier paal en perk aan gesteld moeten worden.
Nu valt dit allemaal onder vrijheid van meningsuiting maar iemand een gruwelijke dood wensen dat gaat een stap te ver.
Er zouden misschien afspraken gemaakt kunnen worden van een soort etiquette.
En dat is nu het kromme. De Islam predikt in zichzelf geen haat tegen ongelovigen. Ze doden in een Jihad mag eigenlijk alleen als de Islam bedreigt wordt en dan nog volgens strikte regels. En de ironie wil dat de Islam nu bedreigt wordt door reacties op zogenaamde moslims die andersdenkenden over de kling jagen. Een christen zou zeggen 'de duivel waart onder hen'. :wink:

Die haatzaaiers kunnen dus eigenlijk helemaal geen moslims zijn. En eenieder die ze volgt is een belediging voor de god waarin hij/zij gelooft. Zij vechten niet tegen een bedreiging voor de Islam, maar scheppen er 1 waar ze zelf de drijfveer van zijn.

En een etiquette? Die hebben we toch al? Hij heet fatsoen maar heeft geen effect bij mensen die niet eens eerlijk tegen zichzelf durven te zijn. :wink:
Fenna schreef:Sint-Lubbewub :hahaha: Hoe kun je het bedenken, we hebben rare namen voor sommige gehuchten, Brillerij, De Schifpot, Doodstil, Fiemel, Hongerige Wolf(misschien iets voor jou :wink: ),Valom en nog een aantal, dus past die naam van jou er wel bij :grin:
Hongerige Wolf heb ik al eens bezocht. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Vitharr » 11 mei 2015, 11:05

Gast1 schreef:Ow ... :oops:
Sorry.

Ik zat een beetje te klooien met de quotes.
Maakt voor de sublimiteit overs niet uit wat mij betreft.
Ik lees jullie beiden graag, ieder op zijn eigen wijze. ;P!
Ha ha, geeft niks. Maar ik wilde niet met Zoeker's veren pronken. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door Susan » 11 mei 2015, 11:10

Gast1 schreef:
Susan schreef:
Gast1 schreef: Er was één volwassen persoon die de schilder recht in de ogen kijkt, waarvan men nu denkt dat het Fornarina of Francesco Maria della Rovere is.
Toen ik destijds op het internet ging zoeken, vermoedde men dat deze persoon Hypatia is en ook dat zou heel goed kunnen passen.

Afbeelding

Hypatia (Alexandrië, 355 - aldaar, maart 415) was een Griekse wiskundige en neoplatonisch filosofe.
Er zijn meer vrouwelijke filosofen geweest dan dat je misschien denkt.
In feite beoefenen vrouwen reeds gedurende vele eeuwen filosofie.
Pas vanaf de 20e eeuw wordt veel onderzoek gedaan om hun werk te herontdekken en te evalueren.
Ik had het al eens eerder gezegd, maar altijd als ik naar het geheel kijk van dit werk,
vind deze vrouw veel van Mona Lisa hebben, ze volgt ook met de ogen.
Dat is niet zo verwonderlijk, rond 1504 ging Rafaël (de kunstenaar van dit werk) naar Florence, waar hem bleek dat zijn techniek ouderwets en provinciaals was.
Hij stond er echter om bekend dat hij zeer snel van anderen leerde en paste zich spoedig aan.
Hij werd vooral beïnvloed door Leonardo da Vinci en in mindere mate door Michelangelo.
Wat vind je er van als ik zeg dat dit de roodharige Maria Magdalena is die haar baby, de baby van Jezus vasthoudt.
Kijk eens goed naar haar handen, zijn het niet de handen van een Moeder die haar baby vasthoudt?
Dat vind ik een heel vanzelfsprekende gedachte hoor, ik heb zelf Jezus altijd al als een gewoon mens
gezien, met een charismatische uitstraling en wijze 'boodschappen', waar later een mythe omheen
geweven is.
Ook zei ik vroeger wel eens dat ik het heel normaal zou vinden als zou blijken dat hij en Maria Magdalena getrouwd waren en kinderen zouden hebben.
Nou....kreeg bijna een draai om mijn oren hoor, dat ik zó 'laag' over hem dacht...Een 'vrijende'Jezus..?
Dát kwam toch niet te pas...

Later las ik oa van Jacob Slavenburg dat er wel beweerd werd dat Jezus een rabbi geweest zou zijn die
in hoog aanzien stond door het goede wat hij voor de mensen deed.
Kijk, en ook dat is natuurlijk aannemelijk, getrouwd en wel en rabbi zijn kan samen gaan.
(misschien leefde ik ook wel in die tijd een van mijn levens, bijv als 'buurvrouw' of zo is een idee..
zou kunnen, toch?)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Moslims en imams onnodig besmeurd in de media'

Bericht door univers » 11 mei 2015, 11:33

De enige afwijking die ik bij mijn weten in mijn systeem heb zitten is dat ik een enorme afkeer van Fransen en Walen heb.
Afkeer, heb ik er van niet, maar de arrogantie van die mensen stuit me tegen de borst.

Eind jaren zestig, was ik met twee maats onderweg naar R-Madrid - Feijenoord.(5-0).
In zuid-Frankrijk, de auto totaal los, en de bakker het ziekenhuis in.
Daar aan gekomen moesten we ons verstaanbaar maken, dat hebben we in verschillende talen trachten te doen, Engels, Duits, Spaans zelfs in het Russisch, Ze weigerde zelfs om je tegemoet te komen, uiteindelijk was er een broeder die een beetje Duits kon verstaan,
De mensen weigeren daar om ook maar een andere taal te spreken.
Jaren later toen ik in Brussel was, vroeg ik de weg aan een agent, die sprak enkel Frans tegen mij, en weigerde om Vlaams te spreken.
Dus ik draai me om en zeg tegen de persoon die bij mij was, Die kl.zak weigert om ons te woord te staan.
Maar ik scheen een magisch woord gezegd te hebben want ineens verstond hij me wel.
Uiteindelijk heeft hij toch de weg gewezen, na publiekelijk te kakken zijn gezet.
Na die tijd als iemand in het Frans mij de weg vraagt, en hij moet naar Maastricht, kan hij er op rekenen dat hij in Groningen uitkomt.
De mooiste klapper die ik gemaakt hebt, was bij het C.S. in Rotterdam.
Ik sta aan de zijkant van C.S. toen er een auto met een Fr.kenteken, mij de weg vroeg Naar hotel Regina.
Nou vroeg hij dat met een neusklank, en dat komt heel anders over dan zo als wij het zeggen, dus ik was wel even met hem bezig om het duidelijk te maken.
Naast het cs loopt een voetgangers tunneltje naar de achterkant, en als je het tunneltje doorloopt sta je gelijk voor de deur van het hotel,
Na een tijdje met de juiste woordspeling begrijpen we eindelijk elkaar :mrgreen: , Ik buk wat en wijs in het tunneltje, hij volgt mijn blik, en tot zijn opluchting zag hij de naam van het hotel.
Hij was zo blij, dat hij niet eens wachtte dat ik hem uitlegde hoe hij er moest komen.
Ik hoorde nog net het woordje merde, zak wel dankjewel wezen :mrgreen: , toen hij vol gas het tunneltje in dook(verboden voor auto's), en aan de achterkant met een jezus knal zo de trappen af dook, Ze auto stond gelijk geparkeerd voor het hotel, Ik zie ze nog uit de auto komen, het eerste wat ze deden op de knieën onder de auto kijken of er wat beschadigd was, (ben maar niet gaan informeren), stond wel aan de andere kant dubbel van het lachen.
Ik ben overal zo wat geweest in de wereld, en overal werd ik fatsoenlijk behandeld ook al spraken we verschillende talen, ben er altijd uitgekomen, maar met Fransen zijn er altijd problemen, (misschien heb ik een neus om de verkeerde uit te zoeken :mrgreen: )
Ik vind Frankrijk een schitterend mooi land, enkel er moeten geen Fransen wonen, dan ging ik op zoek naar een vallei die ik gezien hebt echt sprookjesachtig en ging er wonen, ver weg van de mensen, bevrijd van het gekonkel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie