Meer woede over politie-acties Utrecht

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Meer woede over politie-acties Utrecht

Bericht door Tammy » 26 jun 2015, 05:04

Afbeelding


UTRECHT - Er is groeiende kritiek op de boude plannen van de ambtenaren- en politiebonden om de Tourstart te saboteren met acties. Ondernemers in Utrecht zijn woest, nu de ambtenaren en agenten voor een schrale loonsverhoging het grootse sportevenement dreigen te beletten.

De roep om de acties te verbieden wordt steeds luider. In de al feestelijk versierde domstad stijgt de Tourkoorts naar grote hoogte. Ondernemer Tom Broekman vindt de aangekondigde acties „onbeschoft”. Hij hoopt dat de rijksambtenaren en agenten tot inkeer komen. „Dit is misbruik van de macht die ze hebben. Ik denk dat ze meer schade aan zichzelf berokkenen als de acties doorgaan. Ze mogen dan wel al jaren geen loonsverhoging hebben gekregen, maar ik zou willen dat wij als ondernemers dat hadden kunnen zeggen. Wij zijn er door de crisis juist enorm op achteruit gegaan. Juist nu de Tour extra geld in de lade kan brengen wordt ons dit misgund?!”, foetert de kledingzaakeigenaar. Op straat en sociale media is de volkswoede ook goed te merken. „Agenten die staken bij de Tour moet je per direct ontslaan”, zegt Ruben van der Werf.

'Onbezonnen actie'

Intussen borrelt en bruist het binnen de politie: intern klinkt veel kritiek op de 'onbezonnen' actie van de bonden. „Dit gaat tegen ons keren, de politie is je beste vriend, wordt altijd gezegd. Dat kun je met deze acties wel op je buik schrijven”, beklaagt een agent zich. Veel agenten kijken juist uit naar het mega-event en willen niet geassocieerd worden met stakende collega's.

Volgens een woordvoerder van de Utrechtse burgemeester Van Zanen is er inmiddels contact tussen de bonden en de gemeente om te voorkomen dat het feest wordt overschaduwd door de acties.

Politiebonden blijven van mening dat er voor hen geen andere methode overblijft dan het publiek keihard te treffen met acties. „De Tour de France zou natuurlijk een groot volksfeest moeten worden, nu die van start gaat in ons land. Wat ons betreft gebeurt dat ook, maar het ligt aan de ministers Van der Steur (Veiligheid en Justitie) en Dijsselbloem (Financiën) of dat volgende week ook het geval is”, zegt Ronald Pronk van de Algemene Nederlandse Politie Vakbond (ANPV).


Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Meer woede over politie-acties Utrecht

Bericht door Tammy » 26 jun 2015, 05:06

Ik behoor tot die rijksambtenaren die al 5 jaar geen nieuwe cao hebben en loonsverhoging.
Maar deze actie keur ik af .
De Tour de France is een sportevenement.
Laat dat met rust.
En staak ergens anders.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie