Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door entropy » 31 okt 2015, 15:25

Did you know that the Uzbekistan government operates the world’s largest state-run system of forced labour? The whole country suffers at cotton harvest time as pensioners are forced to pick cotton or submit 50% of their pension and teachers and doctors are removed from their roles to go into the fields to pick cotton.

What’s worse is that there are international actors helping Uzbekistan keep its dirty secret -- including the World Bank. Right now they are funding projects in Uzbekistan that are documented to be using forced labour.

The good news is that the World Bank signed a contract agreeing to suspend loans if evidence of forced labour was uncovered. Now we need your help to hold them to this promise.

Please sign our petition now and help put an end to forced labour in Uzbekistan:

http://www.walkfree.org/uzbek-slavery

Thank you.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door entropy » 31 okt 2015, 15:28

In het algemeen denk ik dat het een verborgen agenda is. Het arbeidsethos maakt mensen tot slaven, omdat ze geen tijd meer hebben om na te denken. Gooi daar een flinke plons propaganda, leugens en stemmingmakerij bij, en je hebt een hel waarin de mensen tot slaven zijn gemaakt. Daar willen ze (wie zijn het??) naartoe. Op veel plekken is al zo'n hel, in het bijzonder met betrekking tot kinderen. Als de mensen niet willen nadenken, niet willen zien, wat gebeurt er dan? Gaat dan alles goed? Ik zou er niet op rekenen. Eerder gaat het exponentieel snel de foute kant op. We zien nu al volksopstanden uitbreken en die worden gewoon met wapens onschadelijk gemaakt. Zo ver is het al. We zijn twee stappen van de globale hel vandaan. Maar we denken dat het wel goed komt. Ze geven ons immers mobieltjes, televisie, housemuziek en pillen? Een kikker in lauw water kun je opwarmen. Hij geeft geen kik.

Maar goed, mijn eigen complottheorieën moeten niet de realiteit verbloemen. Het artikel uit de OP is reëel. Denk daaraan!

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door Vitharr » 31 okt 2015, 16:28

Je maakt het ons nu wel lastig entropy. :wink:

Een alternatief wat vaak voor wordt gesteld voor de Westerse ratrace is nu juist het principe van het Uzbeekse Hashar. Onder elkaar wordt overschot geruild voor fictief krediet waar beroep op gedaan kan worden in tijd van schaarste. Gemeenschappelijke voorzieningen worden op soortgelijke wijze onderhouden door de bevolking zelf. Dus als er katoen geoogst moet worden, dan wordt de dokter inderdaad tijdelijk katoenplukker.

Maar het gaat inderdaad mis als iemand er geld aan wil verdienen. :-|
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door entropy » 31 okt 2015, 17:07

Bedankt voor je aanvulling Vitharr. Mijn slechte punten zijn slecht geïnformeerd zijn en ongenuanceerd zijn, zonder gekheid. Ik had al een slecht gevoel toen ik zo tekeer ging in dit onderwerp. Ik wou alleen aandacht vestigen door ongenuanceerd te zijn (met opzet). Maar jij achterhaalde dat door extra informatie te verstrekken. Serieus dank voor de correctie! ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door univers » 31 okt 2015, 17:30

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door entropy » 31 okt 2015, 19:11

Goede voorbeelden, Univers. :post:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Slavernij, overal, en specifiek in Uzbekistan

Bericht door Vitharr » 01 nov 2015, 09:15

entropy schreef:Bedankt voor je aanvulling Vitharr. Mijn slechte punten zijn slecht geïnformeerd zijn en ongenuanceerd zijn, zonder gekheid. Ik had al een slecht gevoel toen ik zo tekeer ging in dit onderwerp. Ik wou alleen aandacht vestigen door ongenuanceerd te zijn (met opzet). Maar jij achterhaalde dat door extra informatie te verstrekken. Serieus dank voor de correctie! ;P!
Je klonk bezorgd en strijdlustig en toont kracht tot inzicht. Dat zijn hele sterke punten hoor. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie