Internet maakt ons vergeetachtig

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Tammy » 05 nov 2015, 06:05

Wat lief dat je dat zegt Gast1. :wink:
Zo beleef ik het allemaal.
Heb nog wat zinnetjes erbij gezet.
Dank je Gast1, jij begrijpt wat ik heb geschreven he ?
Mensen missen tegenwoordig zoveel, alleen weten ze het niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Gast1 » 05 nov 2015, 06:14

En óf ik je begrijp.
Werkelijk precies zoals je het omschrijft en tja ...
Als je het gaat vergelijken met een (roof)vogel in de lucht ...
Ik heb al talloze keren geschreven dat ik in mijn dromen beleef dat ik kan vliegen als een (roof)vogel.
Waarom een roofvogel?
Omdat een roofvogel vaak 'zweeft' en zo beleef ik de dingen van het leven.
Het is alsof ik zweef en er zijn of waren mensen hier op het forum, die mij schaarden onder 'de zwevers' ...

Ik heb dat steeds als een compliment beschouwd.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Tammy » 05 nov 2015, 06:19

En ik begrijp jou zoals ik al vaker tegen je zei..................don`t ever change amigo. :wink:

Tegenwoordig zijn veel mensen zo afgestompt.
Zelf mensen van onze leeftijd zoals jij dat schreef doen mee naar schermpje turen.
Zo jammer allemaal.

Verleden jaar was ik op een feestje waar mensen ouder dan ik ook hun mobieltjes uit hun zak haalden.
Ben na 2 uur naar huis gegaan.
Ergerde me rot.

Dat feestje komt binnenkort weer..........kijken of er überhaupt nog wel word gesproken. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Vitharr » 05 nov 2015, 07:22

gusteman schreef:
Vitharr schreef:Na het afnemen van het examen duurt het 6 tot 8 weken alvorens men het scoringspercentage heeft bepaald en aan de hand daarvan de normering heeft vastgesteld!!!

Ja, u leest het goed. De normering wordt aangepast aan de prestaties.
Heb ik hier iets gemist? Of ontbreekt er een stukje informatie?

Er staat "dat men de normering heeft vastgesteld".

Vaststellen is een vorm van waarnemen, tot het besef komen dat iets bestaat en onder welke vorm het zich manifesteert.

Aanpassen is dan weer iets helemaal anders, dan ga je vaststellingen aanwenden om voorgaande vaststellingen bij te sturen.

Ik zie niet zo direct een aanleiding om "vaststellen" meteen ook te gaan inkleuren als "aanpassen".

Maar zoals ik hiervoor al schreef, het kan zijn dat ik iets heb gemist.
Of we hebben een Vlaams/Nederlandse spraakverwarring want ik begrijp niet waarom jij iets denkt te missen. :wink:

Met 'vaststellen' wordt hier het aanpassen van de norm bedoelt. Ik quote van een willekeurig ander examen:
Normering
Het verkregen puntenaantal geeft nog niet gelijk duidelijkheid over de hoogte van het cijfer en het wel of niet behalen van een voldoende voor het examenvak. Het aantal punten, dat een examenkandidaat heeft verdiend voor een gemaakt examen, kan pas worden omgezet in een cijfer, nadat de landelijke normering is vastgesteld en bekend is gemaakt.
In mijn geval betrof het een kinderlijk eenvoudig examen met multiple choice vragen die duidelijk wel of niet juist waren. Normaliter moet je dan een x aantal vragen juist beantwoorden voor een voldoende. In het geval wat ik beschreef laat men dit afhangen van het scoringspercentage.

Het resultaat is dat het cijfer niets meer zegt over de kennis van het onderwerp, maar over de kennis van het onderwerp in relatie tot de groep.

Als ik de spartelingen rond deze aanpak lees dan is daar bewust voor gekozen om ondanks tegenvallende resultaten zoals slecht rekenen en slechte taalkennis, toch een redelijk constant slagingspercentage te handhaven.

De normering wordt dus iedere examengolf aangepast aan het scoringspercentage. En dat proces noemt men hier het vaststellen van de normering. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Gast1 » 05 nov 2015, 07:30

Tammy schreef:....don`t ever change amigo. :wink:
Dat doe ik ook niet Lady, ik kan immers niet anders zijn dan dat ik ben. :wink:
Toch komt dit zinnetje van jou, mij op de meest merkwaardige momenten tegemoet en ... geeft het mij steun.
Ik vertel het wel eens tegen anderen en Tammy, zonder dat je het misschien weet ... help jij mij.

:loveU:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door univers » 05 nov 2015, 07:48

Zonder dat wij ons er van bewust zijn, helpen wij elkaar.

Mooie post Tammy.
Het ontroerendst, waar ik even de kriebels van kreeg. was je hand tegen het raampje aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Tammy » 05 nov 2015, 08:01

Ik wist niet dat ik je hielp Gast1.
Je doet alles zelf, maar ben blij om te horen dat ik een piepkleine bijdrage lever daaraan. :wink:

Univers, zo vlieg ik naar Wyoming.
Zo beleef ik het.
Dank je voor je lieve woorden ook. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Gast1 » 05 nov 2015, 08:42

univers schreef:Het ontroerendst, waar ik even de kriebels van kreeg, was je hand tegen het raampje aan.
;P!
Precies dát kreeg ik ook tijdens het lezen van die hand tegen het raam.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Susan » 05 nov 2015, 09:35

Tammy schreef:Ik ook een beetje offtopic. :mrgreen:
Tardis schreef:
Nu die talloze gsm verslaafden nog, die als zombies gefocust zijn op het beeldscherm en de hele dag zitten te sms-sen. Dat gefilm van alles, waardoor je de wereld door de lens van de camera van je mobieltje ziet en niet met je ogen, ook zoiets. Thuis kijken wat je tijdens je vakantie had kunnen zien omdat je niet bewust deel nam aan wat er daar toen gebeurde, maar alles als een buitenstaander op camera opnam om later eens te bekijken.

Zo herkenbaar wat je schrijft Tardis.
Mijn man en ik hadden het er deze week nog over.
En ik zei dat deze wereld zo anders is geworden.
Ik bedoelde daarmee de zombies zoals ik ze ook noem.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op technologische ontwikkelingen.
Op alle gebied en met name ruimtevaart.
En internet en de mobieltjes zijn prachtige uitvindingen , maar hoe de mens ermee omgaat vind ik heel zorgelijk.

Mijn man zei dat hij toen we in Washington DC waren in het Spy Museum het ongelofelijk vond dat er een jonge meid in een hoekje op haar mobiel aan het tikken was.
Het enigste museum waar je entree moest betalen en zij ziet niks.
Hij vond dat zo zonde.

Ik ging toen terug naar de tijd dat mijn man en ik op 19 jarige leeftijd dolverliefd naar Zuid Frankrijk gingen.
De tijd zonder internet en mobieltjes.
Weinig geld dus geen coupe maar slapen in het gangpad.
Want we moesten eerst 8 uur wachten in Paris voordat de trein ging.

En in de coupes zag ik mensen met elkaar praten.
Face to Face.................geen schermpje.
En ik stond dan in het gangpad en draaide het raam open.
In die tijd kon het bovenste gedeelte van het raam nog open.
En keek ik naar het razende voorbijgaande landschap.
En ik voelde al de zuidelijke warmte naarmate de trein verder reed.
En ik zag het met mijn eigen ogen.
En ik genoot.

Zoals ik dat ook doe in het vliegtuig bij het raampje.
Op onze lange reizen naar Amerika zie ik iedereen of een film kijken of druk tikkend op hun IPad en mobieltjes.
Maar ik kijk urenlang uit het raam.
Mijn dochter snapt niet dat ik geen film kijk in het vliegtuig.
Mama, je gaat toch niet urenlang naar buiten kijken ?
Daar is toch niks te zien ?............

Maar wat ze niet snapt is dat haar moeder vliegt like an Eagle............. :wink:
Ik ben een vogel voor een paar uur heel hoog in de lucht.
Ik hoef geen film te zien die ik thuis ook kan zien.
Ik zie continenten onder mij voorbij komen en een eindeloze oceaan met soms een klein eilandje.
En soms boten.

En als ik omhoog kijk zie ik de donkere ruimte.
Waar als je lang reist bij anderen planeten komt.
En ik denk aan die werelden daar die we eens gaan zien in de toekomt.

En soms zie ik een ander vliegtuig vliegen op weg naar............who knows .
En dan denk ik, kijkt daar iemand ook uit het raampje net als ik ?

Ik zie slagroomwolken waarop ik mezelf zie dansen met mijn tweelingzusje.
Lachend en stralend ver boven de wereld.
Ik zie tijdens de daling soms een wereld van mist als we zakken door de wolken.
Niemandsland noem ik dat.
Een wereld die zo rustig is en daarna heb je weer zicht.

Ik zie het Teton gebergte ineens verschijnen.
De wachters van dat prachtige gebied.
En ik leg mijn hand op het raam met tranen in mijn ogen wetende dat een andere hand aan de buitenkant van het vliegtuig hetzelfde doet.
Contact.............eindelijk weer samen.

Je ziet land en je blijft dalen zoals een vogel.
Heel zachtjes en zwevend totdat je met je pootjes weer op de grond bent...........touchdown.

Maar die wondere wereld heel hoog daarboven zie ik met mijn eigen ogen urenlang.
En iedereen om me heen staart naar een schermpje.
Maar ik niet.

The Eagle has landed................wat een mooie vlucht.............


Afbeelding
Even 'mee genomen' van vorige pagina.
Heel mooi wat je hier allemaal schreef Tammy ;P! mee eens ook wat Tardis schreef,
het meeste zie en onderga ik vaak ook zo.
En verder kan ik me aansluiten bij wat de anderen ook al schreven
over jouw hand tegen het raam, kan mij hier best 'veel' van voorstellen,
bij voelen ook, maar nooit alles natuurlijk he.

en ook dit:
Tegenwoordig zijn veel mensen zo afgestompt.
Zelf mensen van onze leeftijd zoals jij dat schreef doen mee naar schermpje turen.
Zo jammer allemaal.

Verleden jaar was ik op een feestje waar mensen ouder dan ik ook hun mobieltjes uit hun zak haalden.
Ben na 2 uur naar huis gegaan.
Ergerde me rot.

Dat feestje komt binnenkort weer..........kijken of er überhaupt nog wel word gesproken.
Helaas komt dit idd steeds vaker voor, maar dan stap ik ook eerder op hoor..
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Tammy » 05 nov 2015, 15:01

Thanks Susan. :grin:

Ja feestjes zijn tegenwoordig anders.
Het is niet alleen kijken of men een sms'je heeft gekregen, maar ook om iets op te zoeken.
Als men dus iets even niet weet of niet er meteen kan opkomen grijpen ze naar hun mobiel.
Informatie dus opzoeken, niet hun hersens gebruiken zoals in dit topic over word gesproken.
Vreselijk irritant .
Want eenmaal mobiel in de hand , blijft dat ding daar dus ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Vitharr » 05 nov 2015, 18:58

Ik wilde nog even reageren op de quote in het OT want ik hoor dat vaker en ben het er absoluut niet mee eens. :wink:

Het topic is getiteld 'internet maakt ons vergeetachtig' en het eerste en laatste voorbeeld gaan over digitale hulpmiddelen die op zichzelf niets met internet van doen hebben.

Het tweede voorbeeld is voor mij juist helemaal niet bekend, ik heb hier zelfs nog een discussie met iemand over gehad afgelopen week. Ik denk dan ook dat er iets heel anders aan de hand is, en volgens mij heeft Taigitu de bullseye met 'training'.

Laten we wel zijn, waar ik nu gebruik van maak is internet. Zou het forum me digitale amnesia geven? Nee, lijkt me niet. Wat waar is, is dat ik naar aanleiding van het forum veel dingen op zoek die ik zo weer ben vergeten. Maar ik vergeet ze min of meer bewust omdat ze enkel relevant zijn binnen een bepaalde discussie. Je kunt nu eenmaal niet alles onthouden.

Internet maakt informatie makkelijk toegankelijk. Als je informatiehonger hebt, zoals ik, dan heeft het gewoon een positief effect op mijn kennis. Om mijn geheugen goed te houden moet ik het trainen. En daar gebruik ik het forum ook voor.

Het is dus niet internet wat ons vergeetachtig maakt, maar iets anders. Maar wat? :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door univers » 05 nov 2015, 19:17

t is dus niet internet wat ons vergeetachtig maakt, maar iets anders. Maar wat?
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Susan » 05 nov 2015, 20:05

Vitharr schreef:Internet maakt informatie makkelijk toegankelijk. Als je informatiehonger hebt, zoals ik, dan heeft het gewoon een positief effect op mijn kennis. Om mijn geheugen goed te houden moet ik het trainen. En daar gebruik ik het forum ook voor.

Het is dus niet internet wat ons vergeetachtig maakt, maar iets anders. Maar wat? :wink:
We maken ons zelf vermoedelijk vergeetachtig, al kunnen we razendsnel informatie vinden op internet..
Internet maakt ons volgens mij alleen lui indien we het 'geleerde' alleen maar lezen en opslaan, dat aparaat onthoud het immers wel, om later kant en klaar op te zoeken.
Een boek werkt voor mij persoonlijk in elk geval anders en ik onthoud daar meer van dan digitaal lezen. Alsof dat 'vlakker' is, zo kan ik dat het beste omschrijven.
Als we niet voor ons zelf daarnaast nadenken en bijv aantekeningen maken, maken we ons geheugen lui, nét als lastige rekensommen niet ook zelf op paper proberen te lossen, maar meteen een reken machine enz hier voor te pakken.
Zelfs met een pen op papier schrijven kan onhandiger worden indien je alleen nog maar zit te 'tikken' op zo'n digitaal aparaatje.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Tammy » 06 nov 2015, 04:08

Susan schreef:
We maken ons zelf vermoedelijk vergeetachtig, al kunnen we razendsnel informatie vinden op internet..
Internet maakt ons volgens mij alleen lui indien we het 'geleerde' alleen maar lezen en opslaan, dat aparaat onthoud het immers wel, om later kant en klaar op te zoeken.
Een boek werkt voor mij persoonlijk in elk geval anders en ik onthoud daar meer van dan digitaal lezen. Alsof dat 'vlakker' is, zo kan ik dat het beste omschrijven.
Als we niet voor ons zelf daarnaast nadenken en bijv aantekeningen maken, maken we ons geheugen lui, nét als lastige rekensommen niet ook zelf op paper proberen te lossen, maar meteen een reken machine enz hier voor te pakken.
Zelfs met een pen op papier schrijven kan onhandiger worden indien je alleen nog maar zit te 'tikken' op zo'n digitaal aparaatje.

Wat je zegt over lezen en alleen maar opslaan kan denk ik wel kloppen.
Vitharr heeft het er eigenlijk over, je kan ook inderdaad niet alles onthouden .
Voordat er internet was lazen we ook informatie, maar ik denk niet zoveel op 1 dag.
Misschien dat het ook daaraan ligt.
Waar we vroeger zeg bijvoorbeeld over 4 zaken informatie over opzochten is het nu vele malen meer.

Kan het zijn dat onze hersens de snelheid niet kunnen bijhouden ? [think]
Is het mogelijk dat ons brein nog achter loopt qua deze technische ontwikkeling ?
En dat onze hersens eigenlijk nog meer moeten evolueren om alles goed op te slaan tegenwoordig ?
Zomaar een vraagje van mij.

En wat Univers zegt klopt ook, het ouderdomsproces met kleren aan welteverstaan. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Osiris » 06 nov 2015, 06:18

Vitharr schreef:Ik wilde nog even reageren op de quote in het OT want ik hoor dat vaker en ben het er absoluut niet mee eens. :wink:

Het topic is getiteld 'internet maakt ons vergeetachtig' en het eerste en laatste voorbeeld gaan over digitale hulpmiddelen die op zichzelf niets met internet van doen hebben.

Het tweede voorbeeld is voor mij juist helemaal niet bekend, ik heb hier zelfs nog een discussie met iemand over gehad afgelopen week. Ik denk dan ook dat er iets heel anders aan de hand is, en volgens mij heeft Taigitu de bullseye met 'training'.

Laten we wel zijn, waar ik nu gebruik van maak is internet. Zou het forum me digitale amnesia geven? Nee, lijkt me niet. Wat waar is, is dat ik naar aanleiding van het forum veel dingen op zoek die ik zo weer ben vergeten. Maar ik vergeet ze min of meer bewust omdat ze enkel relevant zijn binnen een bepaalde discussie. Je kunt nu eenmaal niet alles onthouden.

Internet maakt informatie makkelijk toegankelijk. Als je informatiehonger hebt, zoals ik, dan heeft het gewoon een positief effect op mijn kennis. Om mijn geheugen goed te houden moet ik het trainen. En daar gebruik ik het forum ook voor.

Het is dus niet internet wat ons vergeetachtig maakt, maar iets anders. Maar wat? :wink:
De destructieve gevolgen van WIFI straling.
Ik gebruik het prive niet.
Simpele mobiel zonder Internet.
Simpele pc via kabel.
Geen slimme meters in huis.
Op werk helaas wel deels mee te maken.

In weekend regelmatig de sauna in ( zo'n beetje enige wat ik nog ter ontspanning kan doen ) waar alle apparaten, behalve E-readers zonder internet en camera, ten strengste verboden zijn.
Daar is het waar mijn sociale leven zich afspeelt.
Daarbuiten word je 'vergeten',omdat je geen FB en What'sApp gebruikt....
Triest eigenlijk.

WIFI beinvloedt niet alleen je hersenfunctie van onthouden,maar ook je bewustzijnslevel van wat er in de reeele wereld gebeurt.

Is al aangetoond, dat bij kinderen op jonge leeftijd normale hersenfuncties,die nog in ontwikkeling zijn o.a. om te communiceren, overschreven worden.
Door functie die ze bijvoorbeeld een betere gamer maken.
Echter kunnen ze hierdoor van de sociale wereld buitengesloten worden en onhandelbaar worden,tot irritaties en agressie leiden.
Verbied ze maar eens een dagje elektronica,dan word de tent afgebroken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door taigitu » 06 nov 2015, 11:39

Vitharr schreef: Het is dus niet internet wat ons vergeetachtig maakt, maar iets anders. Maar wat? :wink:
Ik denk dat er meerdere factoren meespelen.
Vroeger werd je op lagere school behoorlijk aangepakt als je je lessen niet goed leerde. In de klas werd er niet druk gedaan of gekwebbeld en dergelijke. Het was een vrij strak regiem. Daar had je ontzag voor en ook thuis zat je daarom serieus je huiswerk te doen. Jaartallen werden erin gestampt, net zoals tafels. En de leerkracht had autoriteit. Dat is volgens mij medebepalend voor een stevige basiskennis waar verder op kon worden gebouwd, en daar mist het huidige onderwijs iets volgens mij.

Er wordt nu geredeneerd 'je kan het opzoeken, ik heb het zo bij de hand' en dat is ook zo. Maar de intentie waarmee je de info leest verschilt. Juist omdat wordt gedacht 'ja kan het (altijd) opzoeken bepaalt voor een deel hoe die info wordt opgeslagen. Als je iets bewust leest met het idee 'dat moet ik onthouden', bijvoorbeeld uit een boek, lijkt mij die info anders opgeslagen te worden als dat je het heel makkelijk weer opnieuw kan opzoeken.
Zo ervaar ik het tenminste bij mezelf. Ik ben ook geneigd er sneller over heen te lezen als ik het op het beeldscherm lees. Daarom heb ik ook geen e-reader maar geef de voorkeur aan boeken, vaak ook als naslag. Ik blader makkelijker terug om iets nog eens over te lezen ter verduidelijking dan te 'wuiven' met de wijsvinger over de e-reader. Dat is veel omslachtiger want ik kan bij een boek mijn vingers tussen bladzijde 10 houden en tegelijkertijd ook bladzijde 50 openhouden. Doe dat eens op een e-reader .....
En ook daardoor zal het gelezene onbewust beter opgeslagen worden in het geheugen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Tammy » 08 nov 2015, 05:30

Taigitu schreef:
Ik denk dat er meerdere factoren meespelen.
Vroeger werd je op lagere school behoorlijk aangepakt als je je lessen niet goed leerde. In de klas werd er niet druk gedaan of gekwebbeld en dergelijke. Het was een vrij strak regiem. Daar had je ontzag voor en ook thuis zat je daarom serieus je huiswerk te doen. Jaartallen werden erin gestampt, net zoals tafels. En de leerkracht had autoriteit. Dat is volgens mij medebepalend voor een stevige basiskennis waar verder op kon worden gebouwd, en daar mist het huidige onderwijs iets volgens mij.

Er wordt nu geredeneerd 'je kan het opzoeken, ik heb het zo bij de hand' en dat is ook zo. Maar de intentie waarmee je de info leest verschilt. Juist omdat wordt gedacht 'ja kan het (altijd) opzoeken bepaalt voor een deel hoe die info wordt opgeslagen. Als je iets bewust leest met het idee 'dat moet ik onthouden', bijvoorbeeld uit een boek, lijkt mij die info anders opgeslagen te worden als dat je het heel makkelijk weer opnieuw kan opzoeken.

Je slaat de spijker op zijn kop volgens mij Taigitu.
Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt wat je schrijft.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Internet maakt ons vergeetachtig

Bericht door Gast1 » 08 nov 2015, 09:25

Dat denk ik ook, sterker nog ... ik weet het wel heel zeker.

Plaats reactie