Taxi-jungle Schiphol beschadigt aanzien

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Taxi-jungle Schiphol beschadigt aanzien

Bericht door Tammy » 08 nov 2015, 05:09

Afbeelding
Een ronselaar met geel hesje spreekt twee toeristen aan op Schiphol (links). Met succes, de dames laten zich even later naar de auto leiden.


Haarlemmermeer - Schiphol lijkt door de maandenlange strijd tussen taxichauffeurs inmiddels meer op een vliegveld in de derde wereld dan op een nette luchthaven. Op de stoep voor de aankomsthal wordt letterlijk gevochten om nietsvermoedende passagiers; van het imago van een geordend land blijft weinig over.

Een zegsman van het vliegveld stelt dan ook dat het imago van de luchthaven, en daarmee het beeld dat tienduizenden buitenlandse gasten bij aankomst van Nederland krijgen, in het geding is.

„Het mag hier niet zo zijn als in New Delhi, waar het ieder voor zich geldt”, aldus het verbolgen luchthavenbedrijf. De chaotische situatie op Schiphol is ontstaan na een uitspraak van het gerechtshof op 14 april, nadat tientallen taxichauffeurs zonder vergunning om op Schiphol te rijden beroep hadden aangetekend tegen hun boetes. Het Amsterdamse hof gaf hen gelijk omdat de regels die de gemeente Haarlemmermeer in de algemeen plaatselijke verordening (APV) had gesteld om hen te weren, niet in de haak bleken.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Taxi-jungle Schiphol beschadigt aanzien

Bericht door Tammy » 08 nov 2015, 05:22

Ik heb dit gezien op Schiphol toen ik tijdje terug uit Amerika kwam.
Na een lange vlucht wilde ik voordat we de trein pakten even naar buiten om de benen te strekken.
Ik zag een groep orthodoxe joden die stonden te wachten.
Er kwamen meteen Turkse of Marokkaanse taxichauffeurs aan die ze zeer dwingend probeerden over te halen om hun taxi te pakken.
Ze deden dat niet en een andere orthodoxe jood kwam eraan om te zeggen dat ze met hem mee gingen.
Dat ging niet zonder slag of stoot.
Het was een heel akelig tafereel om te zien.

Ik maakte dat ook 2 keer mee in de plaats waar ik woon.
Ook die taxichauffeurs die dat doen en 2 keer ben ik ingestapt want anderen taxichauffeurs zag ik niet.
En ik was doodmoe na de reis.
Je zit dan bij iemand in de auto die zeer hard rijd, door alle stoplichten rijd en alle ramen open gooit dat je compleet weg waait.
Ook dit zijn Turkse en Marokkaanse taxichauffeurs die ontiegelijk arrogant zijn.

Ik doe dit nooit meer.
Ik heb altijd met een ander taxibedrijf gereden.
De eigenaar is een leuke Egyptische man en heeft keurig Nederlands personeel in dienst.
Die bel ik voortaan als ik vanaf Schiphol weer aankom in mijn woonplaats.
Dan wacht ik maar even totdat hij er is.
Maar die anderen nooit meer.
Vreselijke arrogante onbeschofte lui zijn het. [burn]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie