Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13675
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Fenna » 13 nov 2015, 18:47

Het lijkt mij dwingelandij van timmermans, jullie (EU burgers)slikken de regels van de EU of anders krijg je een oorlog.
Wij zijn in hun ogen een storende factor die in opstand komt tegen hun idote plannen, ze zijn het niet gewend om zoveel weerstand te krijgen van de bevolking, dus gaat hij dreigen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door univers » 13 nov 2015, 18:53

Hij dreigt maar een eind weg.

als ereen conflict uitbreekt, hebben ze daar in Den Haag als eerste de snor gedrukt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13675
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Fenna » 13 nov 2015, 18:56

Die zijn indedaad gelijk met ons koningshuis, het eerst vertrokken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Osiris » 13 nov 2015, 18:58

Meerdere mensen uit spirituele kringen hebben de houdbaarheidsdatum van de mensheid en beschaving op eind 2015, uiterlijk eind 2016 gesteld........

Enige wat overblijft is jezelf (spiritueel) voorbereiden,voordat de paddestoelen uit de grond schieten of iets anders er een punt achter zet.

Vele beschavingen tienduizenden jaren geleden gingen ons voor.
We zijn een experiment van de 'goden' van weleer, tot nog toe elke keer weer mislukt.

Of er nog een volgende kans komt,geen idee.
Dat is aan de volgende cyclus van reincarnaties, als die er mocht komen [think]

And that's all folks....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Vitharr » 13 nov 2015, 19:00

Fenna schreef:Die zijn indedaad gelijk met ons koningshuis, het eerst vertrokken.
Ergens in onze wetgeving staat vermeld dat ze dan ook hun rechten op de troon verspelen. Deze keer moeten we ze daar maar aan houden denk ik. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13675
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Fenna » 13 nov 2015, 20:37

strak plan. ;P!
Vroeger vochten de koningen voor hun land nu kiezen ze al eerste het hazenpad om hun vege lijf te redden.
Het zal met ons huidige koningshuis niet anders gaan.
Als op dinsdag 6 september 1898 de dan 18-jarige Wilhelmina van Oranje tot koningin van Nederland gekroond wordt, zweert ze daarbij plechtig dat ze ”de grondwet steeds zal onderhouden en handhaven”. Het is deze eed die ze in mei 1940 op de meest verraderlijke en schandelijke wijze zal breken met haar lafhartige vlucht naar Engeland. Niet Landsbelang maar eigenbelang prevaleerde!

Door: F.G.T.P. Santrouschitz
https://tegenlichters.wordpress.com/201 ... vaderland/
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door univers » 13 nov 2015, 21:33

Ik vond het een arrogant kakke wijf.
Snap wel waarom rooie Hendrk vreemd ging op de Schiedamsedijk.
Waren mooie verhalen van mijn opa.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door entropy » 13 nov 2015, 23:41

entropy schreef:Deze man staat dicht bij het vuur en is vermoed ik bepaald niet 'dom'. Ja, hij kan zich vergissen, maar kunnen we dat niet allemaal? Waarom altijd gelijk de confrontatie zoeken? Het zijn altijd degenen die er goed over nagedacht hebben (Timmermans) die niet begrepen worden. En als er dan een hobbel op de weg is zegt iedereen: "Zie je wel! We hadden oorlog moeten voeren!" En zo komen al die oorlogen de wereld in.

Sorry Tammy, ik ben het weer eens niet met je eens.
Gast1 schreef:
Fenna schreef:Kwam dit bericht tegen in Elzevier.
Zal ons angstige vermoeden waarheid worden?
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493
Wauw ... :shock:
Europese leiders luidden de afgelopen dagen de noodklok over het voortbestaan van de Europese Unie (EU).
In Praag zei eurocommissaris Frans Timmermans (PvdA) vrijdag dat er voor de EU slechts één alternatief is: oorlog.
Nee, Timmermans is niet dom, het artikel is overigens gepubliceerd op 13 november 2015 ... vrijdag de dertiende ...
Ja, was een domme opmerking van mij. Ik had er niet goed over nagedacht. Sorry Tammy!! :oops:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80660
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Tammy » 14 nov 2015, 03:15

Hee Entropy, geen sorry hoor tegen mij. :wink:
Jij kan gewoon je eigen mening geven.
Doe ik ook.
Daar is dit forum ook voor. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Gast1 » 14 nov 2015, 07:29

En zo is het Tammy ;P!
entropy schreef:
Gast1 schreef:
Fenna schreef:Kwam dit bericht tegen in Elzevier.
Zal ons angstige vermoeden waarheid worden?
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493
Wauw ... :shock:
Europese leiders luidden de afgelopen dagen de noodklok over het voortbestaan van de Europese Unie (EU).
In Praag zei eurocommissaris Frans Timmermans (PvdA) vrijdag dat er voor de EU slechts één alternatief is: oorlog.
Nee, Timmermans is niet dom, het artikel is overigens gepubliceerd op 13 november 2015 ... vrijdag de dertiende ...
Ja, was een domme opmerking van mij. Ik had er niet goed over nagedacht. Sorry Tammy!! :oops:
Deze opmerking begrijp ik niet, ik reageerde positief op Fenna (die ik quote) en ondersteun jouw stelling:
entropy schreef:Deze man staat dicht bij het vuur en is vermoed ik bepaald niet 'dom'.
Ik ben van mening dat je zelfs een goed zicht hebt op de situatie en juist helemaal niet dom bent.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door entropy » 14 nov 2015, 16:00

Pierre, ik reageerde eigenlijk (indirect) op deze opmerking van Fenna, waarin zij de opvatting deelt dat Timmermans dreigt met oorlog, en dat is het omgekeerde wat ik bedoelde! ;)
Fenna schreef:Het lijkt mij dwingelandij van timmermans, jullie (EU burgers)slikken de regels van de EU of anders krijg je een oorlog.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door univers » 14 nov 2015, 16:10

De EU. en dat tuig in Den Haag, hebben de regels toch bij de bevolking door hun strot geduwd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door entropy » 14 nov 2015, 16:42

univers schreef:De EU. en dat tuig in Den Haag, hebben de regels toch bij de bevolking door hun strot geduwd.
Ik snap wat je zegt. Maar regels hebben de vervelende gewoonte voor iedereen te gelden. Er is nooit consensus onder degenen voor wie een bepaalde regel geldt over die regel. De EU is een democratisch instituut. Zo werkt het in de EU. Als je voor elke regel een referendum moet houden, klagen we weer over de bureaucratie daarvan. Bovendien zal de opkomst zoals de ervaring leert erg laag zijn. Niet alles is altijd perfect, in tegendeel. Als je het er niet mee eens bent kun je je stem laten horen (zoals jij doet) en/of de vertegenwoordigers kiezen op democratische wijze. En als je echt boos bent kun je EU parlementslid proberen te worden. ;)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door univers » 14 nov 2015, 18:56

Wie bepaalt wat jij of ik moeten doen.
Welke democratie?
De EU is met leugens en bedrog tot stand gekomen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Vitharr » 15 nov 2015, 08:47

entropy schreef:
univers schreef:De EU. en dat tuig in Den Haag, hebben de regels toch bij de bevolking door hun strot geduwd.
Ik snap wat je zegt. Maar regels hebben de vervelende gewoonte voor iedereen te gelden. Er is nooit consensus onder degenen voor wie een bepaalde regel geldt over die regel. De EU is een democratisch instituut. Zo werkt het in de EU. Als je voor elke regel een referendum moet houden, klagen we weer over de bureaucratie daarvan. Bovendien zal de opkomst zoals de ervaring leert erg laag zijn. Niet alles is altijd perfect, in tegendeel. Als je het er niet mee eens bent kun je je stem laten horen (zoals jij doet) en/of de vertegenwoordigers kiezen op democratische wijze. En als je echt boos bent kun je EU parlementslid proberen te worden. ;)
Wat valt er allemaal te kiezen qua EU buiten het Europarlement? Volgens mij niet zo heel veel.

Mijn ervaring is dat de EU maar een vreemde constructie is, die in de praktijk allesbehalve functioneel is. De Europese Commissie zou Europese belangen boven landsbelangen moeten stellen, maar doet dat niet. En dus zal het niet veel worden ook.

Hoe ver die smeerlapperij gaat heb ik kunnen ervaren toen Duitsland zich om had laten kopen door een niet Europees land om te helpen met het afhankelijk maken van heel Europa van dit betreffende land voor cruciale grondstoffen.

Iets dergelijks komt vaker voor en Duitsland blijkt dan in staat om de EC te domineren. Tijdens de stemming over het onderwerp stemde alleen Cyprus voor Europese belangen, de rest steunde Duitsland.

Kort na de stemming werd de Nederlandse vertegenwoordiger ondervraagt naar de motivatie van zijn besluit. De beste kerel bleek niet eens te weten waar hij over gestemd had .....

Dat de Europese samenwerking kan stranden ligt dan in mijn beleving ook meer aan de kneuzen die daar voor zichzelf zitten, dan aan externe omstandigheden.

Ik ben zelf niet pro-EU omdat het is wat het is. Maar ik ben wel voorstander van iets wat het nu voorstelt te zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door gusteman » 15 nov 2015, 09:03

Vitharr schreef:
entropy schreef:
univers schreef:De EU. en dat tuig in Den Haag, hebben de regels toch bij de bevolking door hun strot geduwd.
Ik snap wat je zegt. Maar regels hebben de vervelende gewoonte voor iedereen te gelden. Er is nooit consensus onder degenen voor wie een bepaalde regel geldt over die regel. De EU is een democratisch instituut. Zo werkt het in de EU. Als je voor elke regel een referendum moet houden, klagen we weer over de bureaucratie daarvan. Bovendien zal de opkomst zoals de ervaring leert erg laag zijn. Niet alles is altijd perfect, in tegendeel. Als je het er niet mee eens bent kun je je stem laten horen (zoals jij doet) en/of de vertegenwoordigers kiezen op democratische wijze. En als je echt boos bent kun je EU parlementslid proberen te worden. ;)
Wat valt er allemaal te kiezen qua EU buiten het Europarlement? Volgens mij niet zo heel veel.

Mijn ervaring is dat de EU maar een vreemde constructie is, die in de praktijk allesbehalve functioneel is. De Europese Commissie zou Europese belangen boven landsbelangen moeten stellen, maar doet dat niet. En dus zal het niet veel worden ook.

Hoe ver die smeerlapperij gaat heb ik kunnen ervaren toen Duitsland zich om had laten kopen door een niet Europees land om te helpen met het afhankelijk maken van heel Europa van dit betreffende land voor cruciale grondstoffen.

Iets dergelijks komt vaker voor en Duitsland blijkt dan in staat om de EC te domineren. Tijdens de stemming over het onderwerp stemde alleen Cyprus voor Europese belangen, de rest steunde Duitsland.

Kort na de stemming werd de Nederlandse vertegenwoordiger ondervraagt naar de motivatie van zijn besluit. De beste kerel bleek niet eens te weten waar hij over gestemd had .....

Dat de Europese samenwerking kan stranden ligt dan in mijn beleving ook meer aan de kneuzen die daar voor zichzelf zitten, dan aan externe omstandigheden.

Ik ben zelf niet pro-EU omdat het is wat het is. Maar ik ben wel voorstander van iets wat het nu voorstelt te zijn. :wink:
:post:

En de cijfers liegen er niet om: de Nederlandse economie bijvoorbeeld (en dan heb ik het niet over de wanstaltige manier waarop de overheid omgaat met de zwakken in de maatschappij) is er sinds de oprichting van de EU alleen maar op vooruit gegaan en heeft dit voornamelijk te danken aan de werking van die EU.
Liefhebbers van een terugkeer naar het Nederland van toen zouden wel eens dik bedrogen kunnen uitkomen.

Gast1

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Gast1 » 15 nov 2015, 09:24

Gaat het in Zwitserland en Noorwegen dan zo slecht?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13675
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Fenna » 15 nov 2015, 09:34

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Gast1 » 15 nov 2015, 09:38

Inderdaad, daar gaat het volgens mij prima ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Timmermans: Europese samenwerking kan stranden

Bericht door Osiris » 15 nov 2015, 09:39

gusteman schreef:


En de cijfers liegen er niet om: de Nederlandse economie bijvoorbeeld (en dan heb ik het niet over de wanstaltige manier waarop de overheid omgaat met de zwakken in de maatschappij) is er sinds de oprichting van de EU alleen maar op vooruit gegaan en heeft dit voornamelijk te danken aan de werking van die EU.
Liefhebbers van een terugkeer naar het Nederland van toen zouden wel eens dik bedrogen kunnen uitkomen.
De groei van de Nederlandse economie is een GEMIDDELDE.
Die zwakkeren omhelzen zo'n 40 % lage inkomens ( als het inmiddels al niet meer is ) van de bevolking,niet bepaald misselijk te noemen.
De explosieve groei van miljonairs en miljardairs (en hun vermogens) hebben die scheefgroei en dus dat GEMIDDELDE gecreeerd.

De werking van die EU is goed geweest voor de allerrijksten.
En de kranten staan er dagelijks vol van hoe die hun vermogens naar hartelust en volkomen straffeloos kunnen uitbreiden met fraude, corruptie,leugens en bedrog.
Ten koste van de rest.
Dus wat mij betreft mag die EU opgeblazen worden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie