Parijs opnieuw in de ban van terreur

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door univers » 19 nov 2015, 11:26

First we take Manhattan !
Heel toepasselijk voor deze tijd.
Hij had een vooruitziende blik.

http://deburchtsion.blogspot.nl/2012/03 ... oetst.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Osiris » 19 nov 2015, 19:16

Vitharr schreef:Wat mij persoonlijk blijft verbazen is dat een groep mensen, die overtuigd is van geheime samenzweringen die ons door mistige manipulatie opgelegd worden, geen enkele moeite doen om hun bronnen goed te checken als de informatie maar aansluit bij het denkbeeld.

Ik begrijp maar niet hoe complotdenkers, die menen als enigen de waarheid te kennen, zo makkelijk te beïnvloeden zijn. Inmiddels is er een hele industrie op internet van aandachtgeile mensen die bewust normale berichtgeving verminken om het aan te laten sluiten bij de meest fantasievolle verhalen. Er zijn een paar hele bekende namen op internet die maar een post hoeven te doen waarna die binnen een uur prijkt op alle alternatieve sites die je maar kunt bedenken. En niet veel later krijgen wij die als waarheid voorgeschoteld.

Het enige nut hiervan is dat het mensen laat twijfelen. Maar je zou verwachten dat ze hierdoor wat dieper graven. In de praktijk blijkt dit helaas niet zo te werken. Vreemd.

De vermeende brief van Pike is nergens tastbaar aanwezig. Alle informatie over die brief is tweedehands. En als je naar de bronnen zoekt bewandel je dit spoor:

http://wideshut.co.uk/albert-pikes-3-wo ... t-webcast/

De claims zijn te controleren en bleken in mijn geval juist. De verwijzingen naar 'de brief' dateren van na de tweede wereldoorlog en verklaren daarmee hoe 'Pike' in staat was om termen te bezigen die in zijn tijd nog onbekend waren. En de 'voorspelling' voor de derde wereldoorlog was in dat tijdperk door iedereen met kennis te doen.

Lees voor de fun ook even de bekentenis van Leo Taxil, onderaan het stuk. Dan is misschien beter te begrijpen waar mijn zorgen vandaan komen.

Het gevaar schuilt in ieder van ons. :wink:
Het ging mij niet eens zo zeer om de frappante 'voorspelling' van Pike ( hou meestal wel een slag om de arm betreffende de sensatie van de Niburu sites :wink: ).

Maar wel wat in de laatste video naar voren werd gebracht door o.a. Kenneth O' Keefe, wat onderstreept wat ik al sinds 9-11 geloof.
Dat achter de schermen de verschillende 'veiligheidsdiensten' ( eerder diensten die het tegenovergestelde nastreven,namelijk creeren van conflicten en oorlogen ) de zaak uitmaken en sturen .
Maar die video zullen de meesten teveel moeite gevonden hebben,ben ik bang.
Of gewoon niet een andere versie van al die shit voor mogelijk houden.
Ieder zijn goed recht....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door gusteman » 19 nov 2015, 20:32

@ Vitharr > > > :post:
Vitharr schreef:Lees voor de fun ook even de bekentenis van Leo Taxil, onderaan het stuk.
Net zoals Taxil het deed rond de eeuwwisseling van 1899-1900 doen ook vandaag diverse figuren dit: onzin verspreiden. Niet overdreven zodat het niet meteen kan onderuit gehaald worden, liefst nog voor een deel gebaseerd op betrouwbare wetenschap maar vooral met net de juiste dosis sensatie zodat het "lekker" nieuws wordt.
Het internet is daarvoor een hemel op aarde voor die mensen: elke idioot kan nu in allee eerlijkheid gaan verkondigen dat zus of zo waar is want "het staat op internet".
Wat ze niet beseffen is dat elke keer ze zo'n webpagina bezoeken het tellertje tikt en de bankrekening van de fraudeurs gespijsd wordt ..... en die zijn daar maar al te gelukkig mee.

Dat het verspreiden van dergelijke onzin bijvoorbeeld in de laatste maanden van 2012 wereldwijd heeft gezorgd voor een golf van zelfmoorden daar staan die fraudeurs niet bij stil.

Hun "verdediging" is dan ook meestal "je gelooft het of je gelooft het niet, ik breng het aan en iedereen doet ermee wat zij/hij wil" waarmee ze zich verschuilen achter het recht op vrije meningsuiting.

Juridisch valt er zo goed als niets tegen te ondernemen maar iedereen met een gram rechtvaardigheidsgevoel zal het er mee eens zijn dat dergelijke praktijken mee helpen om de wereld tot een onleefbare plek te maken.
Vitharr schreef:Dan is misschien beter te begrijpen waar mijn zorgen vandaan komen.
Het laatste lijntje verdient wel een vermelding en was misschien wel de aanleiding voor Einstein om een gelijkaardige uitspraak te doen: "... there is no limit to human stupidity".

Vroeger durfde ik al eens, wanneer op een forum iemand een stomme opmerking of verwijzing had geplaatst, reageren met het zinnetje "you can educate the ignorant but you can't fix stupid" (wat ik nog steeds als een grote waarheid beschouw).
Ik ben daar echter mee gestopt, niet omdat ik het niet meer denk of als zodoende voel maar omdat ik telkens weer het verwijt kreeg "hoe ik het aandurfde om op dergelijk onbeschofte manier mijn mening te uiten". Waardoor ik meteen ook de bevestiging kreeg dat mijn indruk klopte: "you can't fix stupid".

Maar dat ............ snapten ze dan weer niet :mrgreen:

gusteman

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door gusteman » 20 nov 2015, 03:53

Voor diegenen die deze reportage nog niet hadden gezien: IS van binnenuit bekeken.

Een journaliste van Vice News, Medyan Dairieh, kreeg het in augustus 2014 voor elkaar om enkele dagen op te trekken met IS, onder begeleiding van een "public relations officer" van het Kalifaat.

Alhoewel er achteraf door de grote spelers in het Media landschap vrij veel kritiek is gekomen op Vice News die verweten worden "goede maatjes" te hebben gespeeld met IS wordt er door niemand getwijfeld aan de waarachtigheid van de beelden en/of de betrouwbaarheid van de informatie.

Een "must see" voor wie een idee wil hebben van de doelstellingen en motivering van IS.Zo weten we meteen waar onze veiligheidsdiensten tegenaan moeten.
Op Vice News vallen nog meer interessante documentaires te bekijken.
Altijd de moeite, al was het maar ter aanvulling of verificatie van de info welke ons via de "reguliere" kanalen bereikt.

Gast1

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Gast1 » 20 nov 2015, 11:08

Ik schreef eerder op pagina 2 in dit topic onder andere:
Gast1 schreef:Ik vrees dat de doden die nú gevallen zijn een druppel op de zeer gloeiende plaat zullen zijn.
Dit is slechts de steen des aanstoots ...
Inmiddels ... (klik)
De aanvallers zouden "Allahu Akbar" (God is groot) schreeuwen toen zij het hotel bestormden. [think]

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Vitharr » 20 nov 2015, 12:10

Osiris schreef:Het ging mij niet eens zo zeer om de frappante 'voorspelling' van Pike ( hou meestal wel een slag om de arm betreffende de sensatie van de Niburu sites :wink: ).

Maar wel wat in de laatste video naar voren werd gebracht door o.a. Kenneth O' Keefe, wat onderstreept wat ik al sinds 9-11 geloof.
Dat achter de schermen de verschillende 'veiligheidsdiensten' ( eerder diensten die het tegenovergestelde nastreven,namelijk creeren van conflicten en oorlogen ) de zaak uitmaken en sturen .
Maar die video zullen de meesten teveel moeite gevonden hebben,ben ik bang.
Of gewoon niet een andere versie van al die shit voor mogelijk houden.
Ieder zijn goed recht....
Je moet niet gelijk het slechtste van de mens denken hoor. Ik zit aan een maandelijks quota van 2 GB en kan dus maar een paar filmpjes per maand bekijken. :wink:

Je hoeft je overigens ook zeker niet aangesproken te voelen want ik uitte gewoon mijn zorgen in het algemeen. Ik erken dat er een hoop list en bedrog in de wereld is. Maar als instanties als Greenpeace al hoaxes gebruiken om mensen te manipuleren en truthers bewust liegen om maar een bepaalde kant op te kunnen manipuleren dan is de wereld toch nog veel zieker dan je op zulke sites leest of niet?

Ik verwijs dan ook graag terug naar wat ik eerder ergens schreef. Ik vind de manipulatie om mij aan te zetten tot een bepaalde keuze een bedreiging. 'De brief' is zo'n vorm van manipulatie, en dus beschouw ik die als een bedreiging. En zo ontstaat een reactie. :wink:

De integriteit van mijn denken is het meest waardevolle wat ik bezit. En op dit moment wordt dat meer bedreigt door anti-IS propaganda dan door IS zelf. Ik bespeur een bepaalde verharding in mijn denken en daar wordt ik voorzichtig van. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Osiris » 20 nov 2015, 12:25

Understood :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Zoeker » 20 nov 2015, 12:28

Ik ben een beetje complotdenkmoe...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Gast1 » 20 nov 2015, 13:20

Deed je dat dan?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Zoeker » 20 nov 2015, 14:18

Gast1 schreef:Deed je dat dan?

Nee. Ik ben het complotdenken van anderen moe.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Gast1 » 20 nov 2015, 14:26

Ah, op die Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Zoeker » 20 nov 2015, 14:29

Ja, zo fiets ik door al die complotten heen.
Totdat ik van de chemtrail de complotten niet meer zie.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Gast1 » 20 nov 2015, 14:36

Hihihi ...
Zo zie je dus ook geen IS-complot?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Zoeker » 20 nov 2015, 14:39

Gast1 schreef:Hihihi ...
Zo zie je dus ook geen IS-complot?

Oh..is daar ook al een complot van in omloop?
Het zijn zeker verklede amerikanen?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door gusteman » 20 nov 2015, 14:57

Zoeker schreef:Oh..is daar ook al een complot van in omloop?
Het zijn zeker verklede amerikanen?
Zoiets, ja: het zouden allemaal (ondertussen al "klassieker" geworden) "False Flag Operations" zijn.
Dus niks geen terroristen (Al Qaeda of IS, je kiest zelf hoe je het wil invullen), alles werd in scène gezet met acteurs in opdracht van de Illuminati.

Toch wel sneu voor die Illuminati hoor: als al die complotverhalen zouden waar zijn dan kan je bijna niet anders dan besluiten dat de Illuminati alle touwtjes in handen hebben, alles door hen wordt gecontroleerd en de massa kritiekloos slikt wat zij verkondigen.
Vreemd genoeg hebben ze dat zelf echter nog niet door want ze blijven maar valse vlag operaties in elkaar steken.

Conclusie: aan de ene kant zijn zij intelligent genoeg om iedereen voor te liegen en gewiekste operaties te ensceneren maar aan de andere kant zo ontiegelijk stom dat ze niet door hebben dat ze hun doel hebben bereikt.

Ergens ..... :shock: ...... [doh] ....... [think] ....... :shock: ....... klopt er iets niet "nee [jaja] "nee [jaja] "nee

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Zoeker » 20 nov 2015, 16:13

gusteman schreef:Zoiets, ja: het zouden allemaal (ondertussen al "klassieker" geworden) "False Flag Operations" zijn.
Dus niks geen terroristen (Al Qaeda of IS, je kiest zelf hoe je het wil invullen), alles werd in scène gezet met acteurs in opdracht van de Illuminati.
Het nadeel van telkens roepen "false flag" is dat je uiteindelijk alleen nog maar meewarige reacties oogst.
Maar er zijn natuurlijk wel degelijk false flag acties. Dus door maar te pas en te onpas zoiets te roepen speel je de false flaggers eigenlijk in de kaart.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Gast1 » 20 nov 2015, 16:27

Zoeker schreef:
Gast1 schreef:Hihihi ...
Zo zie je dus ook geen IS-complot?
Oh ... is daar ook al een complot van in omloop?
Het zijn zeker verklede amerikanen?
Het was maar een vraag van mij en ik zie dat ik er twee voor terug krijg.
Antwoord op eerste vraag: het internet staat er vol van, maar persoonlijk weet ik het niet.
Antwoord op de tweede vraag: geen enkel idee, mij zul je het niet horen zeggen of zien schrijven.
Het zouden echter ook acteurs kunnen zijn.
Ik ken dat uit een bepaalde film, welke was dat ook alweer? [think]

[lamp]

Hebbes, kijk vanaf 50 seconden kun je zien wat ik bedoel, maar de gehele scene is wel grappig.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Zoeker » 20 nov 2015, 17:33

Gast1 schreef:Het was maar een vraag van mij en ik zie dat ik er twee voor terug krijg.
Het waren niet zozeer vragen
Hoewel er wel een vraagteken achterstond.
Antwoord op eerste vraag: het internet staat er vol van, maar persoonlijk weet ik het niet.
Antwoord op de tweede vraag: geen enkel idee, mij zul je het niet horen zeggen of zien schrijven.
Het zouden echter ook acteurs kunnen zijn.
Ik ken dat uit een bepaalde film, welke was dat ook alweer? [think]

[lamp]

Hebbes, kijk vanaf 50 seconden kun je zien wat ik bedoel, maar de gehele scene is wel grappig.
Life of Mohammed, is die al uit? (ook dit is geen vraag omdat ik het antwoord al weet)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.


Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Parijs opnieuw in de ban van terreur

Bericht door Vitharr » 21 nov 2015, 00:24

gusteman schreef:@ Vitharr > > > :post:
Vitharr schreef:Lees voor de fun ook even de bekentenis van Leo Taxil, onderaan het stuk.
Net zoals Taxil het deed rond de eeuwwisseling van 1899-1900 doen ook vandaag diverse figuren dit: onzin verspreiden. Niet overdreven zodat het niet meteen kan onderuit gehaald worden, liefst nog voor een deel gebaseerd op betrouwbare wetenschap maar vooral met net de juiste dosis sensatie zodat het "lekker" nieuws wordt.
Het internet is daarvoor een hemel op aarde voor die mensen: elke idioot kan nu in allee eerlijkheid gaan verkondigen dat zus of zo waar is want "het staat op internet".
Wat ze niet beseffen is dat elke keer ze zo'n webpagina bezoeken het tellertje tikt en de bankrekening van de fraudeurs gespijsd wordt ..... en die zijn daar maar al te gelukkig mee.

Dat het verspreiden van dergelijke onzin bijvoorbeeld in de laatste maanden van 2012 wereldwijd heeft gezorgd voor een golf van zelfmoorden daar staan die fraudeurs niet bij stil.
Helaas waar gusteman. Ik heb een collega zien sterven aan stress veroorzaakt door misleidende informatie.
gusteman schreef:Hun "verdediging" is dan ook meestal "je gelooft het of je gelooft het niet, ik breng het aan en iedereen doet ermee wat zij/hij wil" waarmee ze zich verschuilen achter het recht op vrije meningsuiting.
Ik ben eigenlijk ook helemaal niet voor een dergelijk recht op vrije meningsuiting. Ik zal het er helaas mee moeten doen. Ik hoop echter dat ieder fatsoenlijk mens niet zal aarzelen om me de mond te snoeren als ik me ooit aan dergelijke ontwijkingen zou bezondigen. Er zijn grenzen vind ik.
gusteman schreef:Juridisch valt er zo goed als niets tegen te ondernemen maar iedereen met een gram rechtvaardigheidsgevoel zal het er mee eens zijn dat dergelijke praktijken mee helpen om de wereld tot een onleefbare plek te maken.
Als je die redenering inverteert schep je nieuwe mogelijkheden. De wereld wordt leefbaarder als iedereen met een gram rechtvaardigheidsgevoel besluit om niets te ondernemen qua dergelijke praktijken. Men heeft een intentie, die kan ook anders verpakt worden. En kijk, 'juridisch' weggetoverd. :mrgreen:
gustemän schreef:
Vitharr schreef:Dan is misschien beter te begrijpen waar mijn zorgen vandaan komen.
Het laatste lijntje verdient wel een vermelding en was misschien wel de aanleiding voor Einstein om een gelijkaardige uitspraak te doen: "... there is no limit to human stupidity".

Vroeger durfde ik al eens, wanneer op een forum iemand een stomme opmerking of verwijzing had geplaatst, reageren met het zinnetje "you can educate the ignorant but you can't fix stupid" (wat ik nog steeds als een grote waarheid beschouw).
Ik ben daar echter mee gestopt, niet omdat ik het niet meer denk of als zodoende voel maar omdat ik telkens weer het verwijt kreeg "hoe ik het aandurfde om op dergelijk onbeschofte manier mijn mening te uiten". Waardoor ik meteen ook de bevestiging kreeg dat mijn indruk klopte: "you can't fix stupid".

Maar dat ............ snapten ze dan weer niet :mrgreen:
De waarheid kan soms hard zijn gusteman. :mrgreen:

Huilde de wolf tegen Homer
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie