Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 02 dec 2015, 19:17

En in de tussentijd gaat Turkije aan de tand gevoeld worden, waarbij onder andere Isis schurk Erdogan.
Rusland zal aantonen dat de familie Erdogan wel degelijk Isis gerelateerd is en zal daarbij de bewijzen op tafel leggen.
Of dat de blinde schapen in de EU dat als waarheid zullen aannemen is een tweede natuurlijk maar met de toetreding van Turkije tot de EU zal het totale vertrouwen in de EU verloren gaan bij het volk. Het valt immers niet te verkroppen als een Isis schurk zeggenschap zou verkrijgen binnen de EU. Mogelijk dat Isis schurk Erdogan even iets te ver gegaan is door het Russische toestel uit de lucht te laten schieten en dat hem dat behoorlijk parten kan gaan spelen.
Isis in de EU. Moet nie gekker worden.

Overigens de US heeft nog niet één Isis vrachtwagen opgeblazen welke op één van de drie routes olie naar Turkije vervoerde en de US is ook niet van plan dit te gaan doen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Tammy » 03 dec 2015, 05:13

Witte wel schreef:
En in de tussentijd gaat Turkije aan de tand gevoeld worden, waarbij onder andere Isis schurk Erdogan.
Rusland zal aantonen dat de familie Erdogan wel degelijk Isis gerelateerd is en zal daarbij de bewijzen op tafel leggen.
Dat gaat volgende week gebeuren las ik.
Dan zal Rusland het bekend maken.
Als het waar is wat Rusland zegt breekt de hel uit volgens mij.
Het contract wat de EU net heeft gesloten met Turkije zal het vertrouwen wat weinig mensen nog hebben in die hele EU als sneeuw voor de zon laten verdwijnen.
Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 03 dec 2015, 07:07

Sterker nog, volgens mij gaat de sneeuw niet smelten omdat hij niet gevallen is.
Het enige wat er gaat vallen is de EU ...
Zo gaat het 'af' - lopen ... [doh]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 04 dec 2015, 00:05

Tammy schreef: Als het waar is wat Rusland zegt breekt de hel uit volgens mij........Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Dat ligt eraan hoe de leugenmachine van de US zijn uitwerking heeft op het volk. De main stream media kan niet om Putin heen want doen ze dat wel dan krijgt de alternatieve media de overhand. Maar wat schrijft deze.
Groot Brittannië is begonnen met bombardementen maar wat bombarderen zij nu. Bombarderen zij ISIS kampementen, Illegale schurk “Erdogan” olietransporten of ISIS wapendepots? Nee ze bombarderen de olievelden van Syrië.
Als het destabiliseren dan niet lukt dan schakelen ze de speler wel uit door een grote bron van inkomsten van Syrië te vernietigen zodat het enkele decennia duurt eer het land zich kan wederopbouwen. Een speler op het wereldtoneel uitschakelen dan maar.

Het zou nog wel eens een verassend resultaat kunnen verkrijgen maar de afloop is nog niet in zicht.
Putin zegt nu en publique; "Het lijkt erop dat Allah Turkse criminele straft door ze gek te maken". Wat erop neer komt dat; "Allah took their sanity".
Gewaagde uitspraken welke betekenen dat Putin voor niemand uit de weg gaat.
We zullen zien. Voor de EU is dit zeker geen goede zaak.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Tammy » 04 dec 2015, 05:06

Ik heb het gisteren gehoord op het nieuws dat hij Allah noemde.
Zeer gewaagd maar met de Russen moet je niet spotten.
Het ligt in de lijn van verwachting dat Poetin het neerhalen van het vliegtuig niet over zich heen laat gaan.

Op de 1 of anderen manier vind ik hem fascinerend om te zien.
Zijn hele houding en gezicht is uitdrukkingsloos.
Alsof hij gebalsemd is.
Ik weet dat het gek klinkt, maar ik zie hem als een soort beer.
Oogt heel kalm en heeft een soort sloomheid in veel gevallen, maar als hij aanvalt is hij razendsnel .

Ik weet niet waarom hij mijn interesse heeft.
Ik kijk naar hem puur als mens, en vind hem heel apart.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 04 dec 2015, 06:13

Hoe dan ook, het gaat steeds meer escaleren.
Het lont is inmiddels een lontje geworden op het grote vat buskruit.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 04 dec 2015, 10:34

Het valt wel mee. Poetin heeft een tik op zijn neus gehad en is nu wild om zich heen aan het slaan.
Daarnaast wordt Montenegro lid van de NAVO. Daar schijnt heel wat Russisch geld verstopt te zitten.
Wederom een tik op de neus van Poetin. De beer wordt gedresseerd.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 04 dec 2015, 11:15

Tammy schreef:Alsof hij gebalsemd is.
Dat is hij dan ook ..... door de KGB.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 04 dec 2015, 12:20

LOL. Wat mij aan Poetin altijd is opgevallen , zijn zijn koude vissenogen (sorry vissen)
En dat vond ik ook al voordat hij zijn misdaden beging.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 04 dec 2015, 21:55

Tammy schreef:Op de 1 of anderen manier vind ik hem fascinerend om te zien.
Zijn hele houding en gezicht is uitdrukkingsloos.
Alsof hij gebalsemd is.
Ik weet dat het gek klinkt, maar ik zie hem als een soort beer.
Oogt heel kalm en heeft een soort sloomheid in veel gevallen, maar als hij aanvalt is hij razendsnel.
Zijn expressionisme is afhankelijk van in welk zadel hij zit. Hij kent ook vrolijkere uitdrukkingen maar die zie je niet vaak in de media. Putin moet afgeschilderd worden als een gevoelloos mens en als bedreiging voor het westen. Hetzelfde zoals Zoeker over hem schrijft.
Hij heeft niet voor niets de bijnaam de Russische beer en die gelijkenis komt erg overeen met zijn handelen. Beheerst, doortastend en doeltreffend. Als je Allah fanatisme openlijk durft te becritiseren vanuit een positie die hij bekleedt dan heb je lef.

En wat de vernoemde tikken op zijn neus betreft. Keep on dreaming. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 05 dec 2015, 07:37

Zoeker schreef:Het valt wel mee. Poetin heeft een tik op zijn neus gehad en is nu wild om zich heen aan het slaan.
Daarnaast wordt Montenegro lid van de NAVO. Daar schijnt heel wat Russisch geld verstopt te zitten.
Wederom een tik op de neus van Poetin. De beer wordt gedresseerd.
Ik schreef:
Gast1 schreef:Hoe dan ook, het gaat steeds meer escaleren.
Het lont is inmiddels een lontje geworden op het grote vat buskruit.
... en bedoelde het in het algemeen Zoeker, maar het was beter geweest dat er bij te schrijven.
Skoezie ...

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 05 dec 2015, 10:42

Witte wel schreef:Hij kent ook vrolijkere uitdrukkingen maar die zie je niet vaak in de media. Putin moet afgeschilderd worden als een gevoelloos mens en als bedreiging voor het westen.
Welke medie bedoel je dan precies, beste Zoeker? De westerse media of de Russische?

Vorige donderdag gaf Poetin zijn Presidentiële Toespraak, de Russische tegenhanger van de Amerikaanse State of the Union.
Die toespraak werd wereldwijd live uitgezonden.

Tijdens die (niet gemanipuleerde) uitzending was er geen sprake van het creëren van een bepaald beeld van Poetin, de man stond er net zoals hij is.
Zijn lichaamstaal gaf een beeld van een ijskoude, onaantastbare, nietsontziende leider die met ijzeren vuist regeert.

Dit is geen beeld wat door de media werd gecreëerd, dat deed hij zelf.

EDIT: zoals door Zoeker terecht opgemerkt was mijn vraag verkeerd gericht. :oops:
In de plaats van Zoeker behoort er te staan: Witte Wel, wat dan weer wel in overeenstemming is met het citaat.
Laatst gewijzigd door gusteman op 05 dec 2015, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 05 dec 2015, 11:00

Gast1 schreef:... en bedoelde het in het algemeen Zoeker, maar het was beter geweest dat er bij te schrijven.
Skoezie ...

Ik zie dat niet zo. Als we het over Syrie hebben dan is Assad het probleem.
Maar dat is al jarenlang zo. De meeste van de vluchtelingen zijn op de vlucht voor Assad.
Feitelijk is het voor de islamitische heilstaat een blamage dat al die moslims naar het heidense westen vluchten.

Maar dat zagen we in het verleden ook bij de communistische heilstaten.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 05 dec 2015, 11:02

gusteman schreef:Welke medie bedoel je dan precies, beste Zoeker? De westerse media of de Russische?

Ik denk dat je in de war bent met Witte wel. Ik kijk niet naar de Russische propagandazenders.
Ik stam nog uit de tijd van de koude oorlog. Ik weet hoe het spelletje werkt daar in Rusland.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 05 dec 2015, 12:23

Zoeker schreef:
Gast1 schreef:... en bedoelde het in het algemeen Zoeker, maar het was beter geweest dat er bij te schrijven.
Skoezie ...
Ik zie dat niet zo. Als we het over Syrie hebben dan is Assad het probleem.
:oops: :oops: :oops:
Ik bedoelde het nog algemener, mondiaal gezien dus.
Het 'rommelt' overal (altijd natuurlijk al geweest) maar mijn gevoel dat er een catastrofe komt, lijkt steeds meer dichter bij te komen.
Dat wil niet zeggen dat ik mij onveiliger of ongelukkiger voel.
Ik geniet nog steeds van alles ;P!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 05 dec 2015, 12:52

Gast1 schreef: Ik bedoelde het nog algemener, mondiaal gezien dus.
Het 'rommelt' overal (altijd natuurlijk al geweest) maar mijn gevoel dat er een catastrofe komt, lijkt steeds meer dichter bij te komen.
Dat wil niet zeggen dat ik mij onveiliger of ongelukkiger voel.
Ik geniet nog steeds van alles ;P!

In de jaren 80 heerste ook erg breed het gevoel dat er een catastrofe aan zat te komen.
In mijn optiek is er ook binnen gemeenschappen een 'gedeeld gevoel'.
Er waren demonstraties tegen kruisraketten enz.
Wel, we weten hoe het in de jaren 80 afliep.
De Sovjet Unie implodeerde van binnen uit.
En vrijwel niemand had het zien aan komen….
En de angst voor een atoomoorlog was ook zomaar verdwenen….

Ook nu heb ik het idee dat er zo' n 'gedeeld gevoel' heerst.
Dat heeft te maken met Syrie, vluchtelingenstromen, aanslagen en moslimterreur in het algemeen.

Hoe dan ook: je voelt je er niet ongelukkiger of onveiliger door.
En dat is belangrijk. Misschien heb je er dan ook wel weet van hoe 'dit' werkt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 05 dec 2015, 12:58

gusteman schreef:
Vorige donderdag gaf Poetin zijn Presidentiële Toespraak, de Russische tegenhanger van de Amerikaanse State of the Union.
Die toespraak werd wereldwijd live uitgezonden.

Tijdens die (niet gemanipuleerde) uitzending was er geen sprake van het creëren van een bepaald beeld van Poetin, de man stond er net zoals hij is.
Zijn lichaamstaal gaf een beeld van een ijskoude, onaantastbare, nietsontziende leider die met ijzeren vuist regeert.

Dit is geen beeld wat door de media werd gecreëerd, dat deed hij zelf.

EDIT: zoals door Zoeker terecht opgemerkt was mijn vraag verkeerd gericht. :oops:
In de plaats van Zoeker behoort er te staan: Witte Wel, wat dan weer wel in overeenstemming is met het citaat.

Ik ben het overigens volledig met je eens. Het is net alsof Poetin iets 'kouds, onmenselijks' heeft.
En daar is niks aan gemanipuleerd. Het gevoel dat ik bij hem krijg is niet prettig. Deze man is gefrustreerd omdat de Sovjet Unie uiteen viel. En hij ziet zichzelf als de man die de oude glorie van de SU zal herstellen.
Dat houdt natuurlijk niet op bij de Krim…..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Osiris » 05 dec 2015, 13:17

De vluchtelingenstroom door Assad op gang gebracht ?
Keep dreaming !!
Dan was dit jaren geleden al ontstaan.

Even een opsomming.
Syrie was een paar jaar geleden vanwege hun olie een vrij economie waar de VS/Arabische/Israel coalitie geen invloed op uit kon oefenen ( net als in Libie ).
Ineens ontstond er een burger oorlog ( yeah right,net als in Libie ).
De rebellen werden/worden gesteund door de VS e.a.
Het gifgas gebeuren word in de schoenen van Assad geschoven.
Via VN resoluties mag er niet ingegrepen worden van buiten af,doordat Rusland en Iran hun veto gebruiken.
Het rebellenleger krijgt het niet voor elkaar.
Ineens uit het niets ontstaat ISIS,wat chaos en ellende creert in Irak en oprukt naar Syrie ( waarom ????).
Simpel ;gesteund door VS e.a kunnen ze Assad weg krijgen.
'Ineens' word ISIS als bedreiging gezien als ze in Syrie zitten en kan er zonder pardon, zonder VN resoluties,zonder toestemming van Syrie, gebombardeerd worden in Syrie.
Wat word door de westerse coalitie gebombardeerd ??
Alles behalve ISIS ( kan niet want nog steeds nodig om Assad af te zetten ).
Wel alle economisch en strategisch belangrijke doelen,die voorheen van Syrie een onafhankelijke economie maakten.
Om te voorkomen dat dit in de toekomst weer opgebouwd kan worden.
Vanaf dat moment komt de vluchtelingenstroom op gang,dus niet jaren daarvoor als het door Assad zou zijn.
En vinden Rusland en Iran het genoeg geweest.
Zij bombarderen wel ISIS en aanverwante groeperingen om te voorkomen dat niet alleen hun belangrijke handelspartner in westerse handen valt,maar ook de olie.
Wat natuurlijk een streep door de rekening is van VS Arabie en Israel,die dachten het net zo makkelijk voor elkaar te krijgen als in Libie met Khadaffi.
Daarom word Rusland nu als agressor weggezet,op alle mogelijke manieren geprovoceerd ( Turkse aanval om hun oliehandel met ISIS gaande te houden ).
Daarnaast worden er buitenlandse false flag ISIS terreurdaden gecreeerd om maar vooral de wereld angst aan te jagen en draagvlak te krijgen om alles te laten uitspelen zoals de westerse coalitie het wil.

Succes met alle leugens en bedrog.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 05 dec 2015, 13:38

Osiris. :post:

Daarom reageer ik ook niet meer op de post, er zijn mensen die zijn ziende blind, of ze zijn door het westen flink gehersspoeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 05 dec 2015, 13:40

AfbeeldingDuidelijker kan het niet zijn Osiris. Het is niet anders dan hoe jij het beschrijft.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie