Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 05 dec 2015, 22:20

Vitharr schreef:Zoeker spreekt zichzelf in woorden tegen. Eerst wordt gesteld dat we ons beter niet verbinden in sommige interacties, even later wordt gesteld dat anderen soms voor ons verbinden. :wink:

Ik dacht dat een ontwikkeld iemand als jij wel begrijpt wat ik bedoel, Vitharr.
Maar misschien is dat alleen mentale kennis.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Osiris » 05 dec 2015, 23:15

Nog even als laatste en dan ben ik ook weer klaar met al die bullshit.

Als je naar alle oorlogen van de afgelopen 25 jaar kijkt zijn altijd de VS en de NAVO bondgenoten erbij betrokken geweest,hetzij door inmenging of door het bewust doen escaleren van een gespannen situatie in landen.
De e.v.t. Russische oorzaak is ver te zoeken.
Het is de VS m.b.v. de NAVO bondgenoten die een wereldmonopolie nastreven.
En in al die gevallen dus de agressor.

Wil zeker niet zeggen dat Assad en Putin brandschoon zijn,is geen enkele leider in deze tijd ( zelfs onze MP heeft door zijn VVD crisisbeleid al vele gezins en zelfmoorden op zijn geweten in ons land ; met 25 % gestegen sinds 2010 ).

Maar dit is simpelweg een combi van de spellen RISK en Stratego, wat niet alleen in Midden-Oosten,maar mondiaal door VS en c.s. gespeeld word.
Op financieel,economisch,politiek en militair vlak.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 05 dec 2015, 23:22

Osiris schreef:De vluchtelingenstroom door Assad op gang gebracht ?
Keep dreaming !!
Dan was dit jaren geleden al ontstaan.
En dat was het ook: in 2013 waren al 6 miljoen Syriërs op de vlucht voor het oorlogsgeweld, waarvan 2 miljoen naar het buitenland, voornamelijk Irak en Libanon.
ISIS werd pas actief vanaf juni 2014.
Osiris schreef:Even een opsomming.
Syrie was een paar jaar geleden vanwege hun olie een vrij economie waar de VS/Arabische/Israel coalitie geen invloed op uit kon oefenen ( net als in Libie ).
Ineens ontstond er een burger oorlog ( yeah right,net als in Libie ).
Niet zomaar "ineens". In Syrië heerste al sinds 1963 een noodtoestand opgelegd door de Ba'ath partij van Assad en bedoeld om de soennieten, salafisten en politieke islamisten te onderdrukken.
Osiris schreef:De rebellen werden/worden gesteund door de VS e.a.
Het gifgas gebeuren word in de schoenen van Assad geschoven.
Afgaand op wat je hier schrijft weet jij wie het dan wel zou gedaan hebben, en dat is dan ..... ???
Osiris schreef:Via VN resoluties mag er niet ingegrepen worden van buiten af,doordat Rusland en Iran hun veto gebruiken.
Het rebellenleger krijgt het niet voor elkaar.
Ineens uit het niets ontstaat ISIS,wat chaos en ellende creert in Irak en oprukt naar Syrie ( waarom ????).
Misschien wel omdat een land dat met een burgeroorlog kampt volledig instabiel is en dus de meest aangewezen voedingsbodem om een kalifaat te stichten?
Osiris schreef:Simpel ;gesteund door VS e.a kunnen ze Assad weg krijgen.
'Ineens' word ISIS als bedreiging gezien als ze in Syrie zitten en kan er zonder pardon, zonder VN resoluties,zonder toestemming van Syrie, gebombardeerd worden in Syrie.
Toen ISIS zich mengde in de strijd was dit in eerste instantie tegen het leger van Assad en daarbij kregen ze hulp van de andere opstandelingen, en dus ook van de VS. Nadat zij sterk genoeg waren geworden om op zichzelf te staan hebben zij het Kalifaat uitgeroepen waardoor zij andere belangen dienden dan die van de andere opstandelingen. Gevolg: zij bevonden zich niet meer in hetzelfde kamp en waren een bedreiging geworden.
Osiris schreef:Wat word door de westerse coalitie gebombardeerd ??
Alles behalve ISIS ( kan niet want nog steeds nodig om Assad af te zetten ).
Wat wordt door de Russen gebombardeerd? Voornamelijk de niet-ISIS opstandelingen. De Russen hebben voor de schone schijn een paar konvooien aangevallen en voor de rest hebben ze ISIS netjes met rust gelaten.
Dat de Peshmerga ISIS hebben kunnen een slag toebrengen hebben ze niet te danken aan hulp van de Russen, in tegendeel zelfs.
Osiris schreef:Wel alle economisch en strategisch belangrijke doelen,die voorheen van Syrie een onafhankelijke economie maakten.
Om te voorkomen dat dit in de toekomst weer opgebouwd kan worden.
Onzin, geen enkel land dat een burgeroorlog heeft gekend is nadien niet in de mogelijkheid geweest tot een wederopbouw.
Osiris schreef:Vanaf dat moment komt de vluchtelingenstroom op gang,dus niet jaren daarvoor als het door Assad zou zijn.
Fout, heb ik hierboven al aangetoond.
Osiris schreef:En vinden Rusland en Iran het genoeg geweest.
Zij bombarderen wel ISIS en aanverwante groeperingen om te voorkomen dat niet alleen hun belangrijke handelspartner in westerse handen valt,maar ook de olie.
Opnieuw fout, heb ik hierboven al aangetoond. Trouwens het zijn de Britten die nu voor het eerst geconcentreerde aanvallen uitvoeren op de inkomstenbronnen van ISIS.
Osiris schreef:Wat natuurlijk een streep door de rekening is van VS Arabie en Israel,die dachten het net zo makkelijk voor elkaar te krijgen als in Libie met Khadaffi.
Daarom word Rusland nu als agressor weggezet,op alle mogelijke manieren geprovoceerd ( Turkse aanval om hun oliehandel met ISIS gaande te houden ).
Daarnaast worden er buitenlandse false flag ISIS terreurdaden gecreeerd om maar vooral de wereld angst aan te jagen en draagvlak te krijgen om alles te laten uitspelen zoals de westerse coalitie het wil.
Rusland wil gewoon koste wat het kost zijn lokale belangen verdedigd zien. Net zoals ze de Krim hebben gestolen willen ze ook hun havens aan de Middellandse Zee veilig stellen.
Osiris schreef:Succes met alle leugens en bedrog.
Dat wens ik jou ook.
Osiris schreef:Nog even als laatste en dan ben ik ook weer klaar met al die bullshit.
Pfwoeeehhhh ..... flauw hoor, eerst komen een stok in het kippenhok gooien en dan wegrennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Osiris » 05 dec 2015, 23:24

Dream on.....
Wederom richt je je tot mij,terwijl er meerdere anderen hetzelfde verkondigen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 06 dec 2015, 00:19

En de 'waarheid' wordt hier met meerderheid van stemmen besloten of zo?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Il guercio

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Il guercio » 06 dec 2015, 00:34

@gusteman
Geweldige repliek!
:post: :post: :post:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 06 dec 2015, 00:43

En ook daar heb je gelijk in Osiris.
Voor Isis ontstond waren er al andere oppositie groeperingen alleen droegen die een andere naam. Werden gefinancierd en getraind door dezelfde instanties als welke nu Isis op de rails hebben gezet.
En dat Isis zich tegen Assad richtte dat is een vanzelfsprekendheid. Daarvoor is Isis o.a. in het leven geroepen en getrained. Obama heeft openlijk, en dat was waarschijnlijk niet de bedoeling, toegegeven dat "we trained and supported Isil". Dus ja, zeker een geregisseerd gebeuren. Dat Amerika achter Isis zit is een dekmantel

Misschien eens leerzaam om eens te googelen naar een interview van Sheikn Imran Hosein.
Deze persoon is recent enkele malen geïnterviewd. Je moet wel Engels verstaan want deze interviews zijn niet nederlands ondertiteld. Ze geven wel een duidelijk helder perspectief over wat geweest is en wat komen gaat en welke partijen aan de touwtjes trekken. Ook verteld hij over het belang van De Krim en waarom deze recente annexering van De Krim.
univers schreef:Waar heb ik geschreven dat andersdenkenden niet deugen? De ware daders moet je bij de CIA. zoeken. Word wakker.
Zoeker haalt zijn informatie uit nu.nl, de Volkskrant.nl en de Telegraaf.nl, dus die zal niet echt wakker worden middels de informatie die daar geschreven wordt univers.
En als je dan de partijen achter de CIA vernoemd dan krijg je bij deze zoeker ook niet thuis.
Maar de discussie met deze zoeker schept wel duidelijkheid bij andere zoekers dus vooral doorgaan. :wink:
Als sommige uitspraken van Sheikn Imran Hosein over de toekomst ook daadwerkelijk werkelijkheid worden dan krijgen we nog op niet echt lange termijn een escalatie van het geheel. Ik mag hopen dat dat nog even uit blijft.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 06 dec 2015, 00:56

@Il guercio

In de sinterklaas topic maakte je een opmerking over mijn onderschrift.
Een beetje suf vind ik.
Het is nl. een citaat van een uitspraak van Dmitri Medvedev welke hij deed bij aanvang van het conflict in Syrië. Hij richtte zijn uitspraak op de reacties van het westen en heeft daar, gezien het verloop van de kwestie, volledig gelijk in gekregen.
Zie welke problemen het westen zich op de nek heeft gehaald en nog te verwachten heeft. En dat alles in opdracht van en niet omdat alle partijen dit wilde. Dus de aap en de granaat staan perfect op zijn plaats.

Maar dat kon je waarschijnlijk niet weten en had je gewoon even kunnen vragen, dan had ik je dat uitgelegd. Dus je uitspraak over mijn onderschrift gaat even nergens over.
De vlag met leeuw zal je dan ook niet herkennen denk ik.
Geeft niet. Al doende leert men.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 06 dec 2015, 01:54

Witte wel schreef:Het is nl. een citaat van een uitspraak van Dmitri Medvedev welke hij deed bij aanvang van het conflict in Syrië. Hij richtte zijn uitspraak op de reacties van het westen en heeft daar, gezien het verloop van de kwestie, volledig gelijk in gekregen.
Dat maakt het wel leuk om nu te zien hoe ook Poetin, door zijn verwijzing naar Allah, zich ten opzichte van de islamitische wereld gedraagt als een aap met een granaat. :mrgreen:

Ben benieuwd wat Medvedev daarop als commentaar weet te geven. :wacht:

Ik vrees alleen dat we hier op onze honger zullen blijven zitten omdat de brave man het niet zal (mogen) aandurven om commentaar te geven op Poetin. :roll:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 06 dec 2015, 02:17

Dat jij die uitspraak en verwijzing naar Allah niet begrijpt gusteman.
Hij doelt hiermee te zeggen dat Isis schurk Erdogan geen echte moslim is en de islam verkeert uitdraagt.
"Het lijkt erop dat Allah Turkse criminele straft door ze gek te maken"
Duidelijk toch.

Overigens de schoonzoon van Isis schurk Erdogan, Berat Albayrak, is en nu toevallig de Turkse Minister van Energie en Natuurlijke Hulpbronnen sinds november 2015. De Turkse top lijkt wel een familie bedrijf.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 06 dec 2015, 02:33

Zoeker schreef:En de 'waarheid' wordt hier met meerderheid van stemmen besloten of zo?
Och, het gaat niet zozeer om "waarheid", beste Zoeker. Het maakt allemaal deel uit van propaganda, je weet wel :knots:

De VS blijven hun stereotiepe standpunten verdedigen, achternagelopen door hun bondgenoten en Poetin valt volledig terug (hij probeert het zelfs niet eens meer te verstoppen zoals hij in het begin wel deed) op zijn KGB handboek.
Zijn bondgenoten echter gedragen zich iets minder aanhankelijk dan die van de VS.

Zo is de Chinese Yuan (naast de US Dollar, het Britse pond, de Euro en de Japanse Yen) de afgelopen week door het IMF mee opgenomen als basismunt voor internationale handel, tot groot genoegen van Xi Jinping en de Chinese Communistische Partij.
Waaruit blijkt dat China op dit ogenblik de banden met de westerse banken verkiest boven de alliantie met Rusland binnen de BRICS Bank; meteen een mes in de rug van Poetin die hiermee zijn Euraziatische droom langzaam ziet verkruimelen.
Een droom waar al een deuk in geslagen was door de toenaderingspolitiek van Obama naar Iran toe.
Witte Wel schreef:Dat jij die uitspraak en verwijzing naar Allah niet begrijpt gusteman.
Hij doelt hiermee te zeggen dat Isis schurk Erdogan geen echte moslim is en de islam verkeert uitdraagt.
Het gaat er hem hier niet om of, en hoe, ik die uitspraak interpreteer of begrijp, beste Witte Wel.

Het gaat er hem om wat die uitspraak losweekt bij de doorsnee Soenniet, Shi'iet en Salafist, om nog maar te zwijgen over de extremisten binnen elk van die takken.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre Poetin de aangewezen persoon is om een waardeoordeel te hechten aan de manier waarop een moslim best zijn geloof kan belijden. [think]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 06 dec 2015, 02:59

gusteman schreef:Ik vraag me trouwens af in hoeverre Poetin de aangewezen persoon is om een waardeoordeel te hechten aan de manier waarop een moslim best zijn geloof kan belijden. [think]
Dat doet hij ook niet. Hij verwijst er naar.

Door de Chinese investeringsdrang die momenteel plaats vindt in de financiële wereld, en ook veelvoudig momenteel in nederland, worden miljarden geïnvesteerd door de chinezen. Waar ze het geld vandaan halen is niet bekend en wat de bedoelingen zijn ook niet. Bedrijven die zelfs zwaar verlies leiden worden gewoon opgekocht en moeten binnen een kort tijdsbestek rendabel gemaakt worden.
De hakbijl gaat er vaak doorheen en kosten noch moeite worden gespaard. Onbegrijpelijk en voor zelfs kenners niet te bevatten.
Dus de chinezen blijven vraagtekens opwerpen, er is geen pijl op te trekken.
Ik heb deze informatie overigens niet via media maar via directe bron uit deze financiële wereld.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Vitharr » 06 dec 2015, 05:34

Zoeker schreef:
Vitharr schreef:Zoeker spreekt zichzelf in woorden tegen. Eerst wordt gesteld dat we ons beter niet verbinden in sommige interacties, even later wordt gesteld dat anderen soms voor ons verbinden. :wink:

Ik dacht dat een ontwikkeld iemand als jij wel begrijpt wat ik bedoel, Vitharr.
Maar misschien is dat alleen mentale kennis.
Vitharr schreef:Zoeker spreekt zichzelf in woorden tegen.
:wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 06 dec 2015, 09:34

gusteman schreef:Och, het gaat niet zozeer om "waarheid", beste Zoeker. Het maakt allemaal deel uit van propaganda, je weet wel :knots:

De VS blijven hun stereotiepe standpunten verdedigen, achternagelopen door hun bondgenoten en Poetin valt volledig terug (hij probeert het zelfs niet eens meer te verstoppen zoals hij in het begin wel deed) op zijn KGB handboek.
Zijn bondgenoten echter gedragen zich iets minder aanhankelijk dan die van de VS.
In ieder geval respect dat je Osiris nog repliek gaf. Tegen propaganda kan je toch niet op.
Zo is de Chinese Yuan (naast de US Dollar, het Britse pond, de Euro en de Japanse Yen) de afgelopen week door het IMF mee opgenomen als basismunt voor internationale handel, tot groot genoegen van Xi Jinping en de Chinese Communistische Partij.
Waaruit blijkt dat China op dit ogenblik de banden met de westerse banken verkiest boven de alliantie met Rusland binnen de BRICS Bank; meteen een mes in de rug van Poetin die hiermee zijn Euraziatische droom langzaam ziet verkruimelen.
Een droom waar al een deuk in geslagen was door de toenaderingspolitiek van Obama naar Iran toe.
Goed opgemerkt. In deze kwestie (wereldpolitiek) gaat het niet om de propaganda die over ons wordt uitgestort maar om het zien van de geo-politieke verbanden. Denken in 'good guys' en bad guys' zoals sommigen hier doen helpt daarbij niet. De opname van de Yuan isoleert Rusland nog meer. En ook zal dit een teken zijn voor westerse bedrijven om zich meer op China te richten.

Het gaat er hem om wat die uitspraak losweekt bij de doorsnee Soenniet, Shi'iet en Salafist, om nog maar te zwijgen over de extremisten binnen elk van die takken.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre Poetin de aangewezen persoon is om een waardeoordeel te hechten aan de manier waarop een moslim best zijn geloof kan belijden. [think]

Het midden oosten is aan het imploderen. Soennieten en Sji'ieten staan tegenover elkaar. Hier wordt alleen maar naar Syrie gekeken, maar niet naar het grotere plaatje. Het gaat om de regionale macht. Waarbij Saoedie Arabie en Iran tegenover elkaar staan.

Voor Europa is Turkije daarbij van belang. Zij staan a.h.w. tussen Europa en het Midden oosten in.
We kunnen het ons niet permiteren om ons van Turkije te vervreemden. En Erdogan weet dat….

En Poetin? Als hij zo door gaat kan hij zijn lol nog op. In de RF wonen Turkse volkeren en aan zijn grenzen ook.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 06 dec 2015, 09:40

Il guercio schreef:@gusteman
Geweldige repliek!
:post: :post: :post:

De repliek van Gusteman is niet zo zeer geweldig. Want die bestaat gewoon uit wat harde feiten.
We dienen ons meer af te vragen waarom sommigen zich mee laten trekken in een illusionaire werkelijkheid die zo ver van de feiten af staat.

We kunnen hier wel mooie dingen schrijven over wereldvrede. Maar als je dan tegelijkertijd massamoordenaars als Assad in bescherming neemt dan heeft dat ook weinig zin. Het is een oud verhaal, maar de mensheid staat nog altijd onder invloed van propaganda. En daarom is de wereld ook goed zoals die is. De wereld is namelijk een weergave zoals de bewoners zijn.

En als hier in het westen met alle beschikbare informatie mensen al onder invloed raken van propaganda, wat moeten de mensen in het midden oosten dan?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 06 dec 2015, 09:43

Vitharr schreef:Zoeker spreekt zichzelf in woorden tegen.



Zelfs dat niet eens….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Osiris » 06 dec 2015, 09:55

Propaganda werkt twee kanten op.
De propaganda oorlog komt van beide zijden.
De westerse zal leiden tot een laatste derde wereldoorlog,zoals heel lang geleden gepland en stap voor stap uitgevoerd.
Alles wat nu speelt op het wereldtoneel is daar onderdeel van.

We hebben dus als mensheid weer niks geleerd van het verre verleden....
So be it :knots:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 06 dec 2015, 10:03

Osiris schreef:Propaganda werkt twee kanten op.
De propaganda oorlog komt van beide zijden.
De westerse zal leiden tot een derde wereldoorlog,zoals heel lang geleden gepland en stap voor stap uitgevoerd.
Alles wat nu speelt op het wereldtoneel is daar onderdeel van.

Ja, maar als de propaganda waar jij onder invloed staat leidt tot het goedpraten van oorlogsmisdadigers zoals Assad dan sta je compleet buiten de werkelijkheid. Die man heeft honderdduizenden slachtoffers gemaakt en jij praat er met gemak over heen. En als er een paar slachtoffers in Parijs vallen dan ben je van slag.

Dan leef je in een fantasiewereld Osiris. Tijd om wakker te worden.
We hebben dus als mensheid weer niks geleerd van het verre verleden….
Klopt. Nazi Duitsland was ook keigoed in propaganda. Daarom kon het ook zo uit de hand lopen.
Het volk werd voor de gek gehouden en ze stonken er in…..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Osiris » 06 dec 2015, 10:52

Je mist het grote plaatje.
Het is de bedoeling overal 'unies' te creeren.
Op financiele,politieke,economische of militaire wijze.
De aanstichter is de VS ( en de oorspronkelijke nazaten van de stichters VS ,nog in Europa ) die de nieuwe wereldorde een feit wil laten worden.

Na de burgeroorlog in de Amerika, is de VS ontstaan, vanaf dat moment is op bovenstaande wijzes de wereld veroverd.
Door 1e en 2e wereldoorlog werd Europa ( vanwege terugbetaling Marshall plan ) gedwongen eveneens een Unie te vormen.
Hitler werd 'gevoed' door de VS ( zoek de connecties met AG Farben maar eens op en de familie Bush e.a. , daarmee het middel om Europa te onderwerpen ;action-reaction-solution ).

Na de oorlog kregen bedrijven uit VS vrij spel in Europa.
Door fusies,overnames etc werden bedrijven onder 1 'hoed' gebracht ( Amerikaanse kartelvorming en afhankelijkheid ).
Dat was het eerste stadium, de volgende was de landen onder 1 hoed te brengen; VSEU.
Ondertussen was er ook de Sovjet unie ontstaan, wat door de interne verschillen ( vele oude culturen net als in Europa ) uit elkaar viel ( waar Europa ook op afstevent ).

Door eerdere kolonisatie en uitbuiting was er al een Afrikaanse Unie ontstaan.

In het Midden -Oosten was via economie en handel Saoedi-Arabie al ingelijfd,echter de andere landen onderwierpen zich niet in een Unie,vanwege eigen olie voorraden bleven ze onafhankelijk.
Door intern elke keer weer brandhaarden te stichten ( door VS en c.s. steun aan terroristen en opposities ), werden de landen verscheurd.
Waarna ingrijpen van VS en c.s. plaats vond ( onder verschillende drogredenen ).

In chronologische volgorde Irak,Afghanistan,Libie en nu Syrie.
Het zijn landen in de nabijheid van Iran,wat nog op het lijstje staat, (ahw omsingeld) .
Alles om de olie en grondstoffen onder controle te krijgen, wat inkomsten,macht en een wereld dictatuur creeert.

Als de Unies gecreeerd zijn volgt de laatste fusie,de finale stap; het samenvoegen van de Unies tot 1 wereldmacht.
Waar slavernij,armoede en dictatuur de ultieme natte droom is van alle elite ter wereld.

De planning ( al paar honderd jaren geleden ontstaan, bijvoorbeeld de Rothshield overname van Engelse banken ten tijde van de Slag bij Waterloo met Napoleon, is er een onderdeel van ) was, dit in deze tijd al tot een vaststaand feit gerealiseerd te hebben,maar er is niet gerekend op de blijvende weerstand van mensen in verschillende gebieden.

Wat te maken heeft met 'bewustwording' van steeds grotere groepen, die verzet plegen tegen de voorgenomen wereldhegemonie.
De Nieuwe Wereld Orde.

Ieder leider heeft in huidige wereldbeeld zijn eigen belangen,maar er is een veel groter,overkoepelend belang.
Noem het maar het ultieme complot ;om honderduizenden jaar oude Annunaki tijden weer te doen herleven; werelddominantie en de mens als onbewuste en verzetsloze,willoze slaaf te controleren en overheersen.

En nu ben ik er echt klaar mee.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 06 dec 2015, 11:10

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie