Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 06 dec 2015, 11:29

Nu kom je weer aan met Nazi Duitsland Zoeker. Zeker Arseni Jatsenjoek vergeten?
Afbeelding
Een Oekraïense politicus, econoom en jurist. Sinds 27 februari 2014 is hij premier van Oekraïne. Bij aanvang van de onrusten in Oekraïne stond hij te zwaaien met zijn rechter handje. En dat is nu politicus.
En Oekraine moet toch met alle geweld bij de EU komen?
Ik weet niet hoe wakker je bent Zoeker maar het nazisme is gewoon blijven bestaan na de tweede wereldoorlog. Trad alleen niet op de voorgrond en is door de geschiedschrijving volledig uit zijn verband gerukt.

Eén kleine correctie Osiris. De VS is niet de aanstichter van de nieuwe wereld orde. Zij zijn het paard wat voor de kar is gespannen en dat paard blijkt uitstekend het werk te doen.
De werkelijke aanstichters moet je zoeken in een ander continent.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 06 dec 2015, 11:36

Discussie tussen ons is zinloos, Witte wel. Al die zaken die jij schrijft bestaan in jouw illusie die je met een x aantal mensen deelt. Ik maak geen deel uit van die illusie, dus dan praten we voortdurend langs elkaar heen.

En ja, de nazi is niet weg. Er is er een die de 'SudettenRussen' wil bevrijden…..
De geschiedenis herhaalt zich gewoon onder onze ogen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 06 dec 2015, 11:51

Al "die zaken" die ik schrijf zijn een illusie.
Alle werkelijkheden zijn een onderdeel van illusie Zoeker. Alleen "die zaken" zijn afhankelijk van welk woordenboek je hanteert. Het woordenboek wat jij hanteert blijkt een andere taal te ondersteunen, een taal de steeds minder gesproken wil worden vanwege de complexe en doordachte grammatica.
En inderdaad, dan wordt communicatie moeizamer. Neemt niet weg dat ik dan toch reageer want op welke wijze dan ook, de reactie komt toch wel. Ook die reactie van jou want die neem je dan mee in de reactie naar een ander.
Interactie hoeft geen woorden te kennen om toch te kunnen communiceren.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 06 dec 2015, 14:13

Osiris schreef:Je mist het grote plaatje.
Het is de bedoeling overal 'unies' te creeren.
Op financiele,politieke,economische of militaire wijze.
De aanstichter is de VS ( en de oorspronkelijke nazaten van de stichters VS ,nog in Europa ) die de nieuwe wereldorde een feit wil laten worden.
De Nieuwe Wereldorde werd bepaald op de Conferentie van Jalta (waar ook meteen de derde Wereldoorlog werd opgestart, een oorlog die nu nog steeds bezig is) van 4 tot 11 februari 1945. Ga maar eens opzoeken welke de eisen van Stalin waren en hoe zowel de VS als Groot-Brittannië hiervoor zware toegevingen hebben moeten doen.
Osiris schreef:Na de burgeroorlog in de Amerika, is de VS ontstaan, vanaf dat moment is op bovenstaande wijzes de wereld veroverd.
Fout, de VS zijn ontstaan op 4 juli 1776, de dag dat de onafhankelijkheidsverklaring werd getekend en publiek gemaakt. Dit is al geen "gewone" desinformatie meer maar regelrechte geschiedsvervalsing.
Osiris schreef:Door 1e en 2e wereldoorlog werd Europa ( vanwege terugbetaling Marshall plan ) gedwongen eveneens een Unie te vormen.
Hitler werd 'gevoed' door de VS ( zoek de connecties met AG Farben maar eens op en de familie Bush e.a. , daarmee het middel om Europa te onderwerpen ;action-reaction-solution ).
Bron? De "action-reaction-solution" stelling doet me vermoeden dat het David Icke zou kunnen zijn.
Osiris schreef:Na de oorlog kregen bedrijven uit VS vrij spel in Europa.
Net zoals bedrijven uit Europa en Japan vrij spel kregen in de VS. Dat heet "grensoverschrijdende economie".
Osiris schreef:Door fusies,overnames etc werden bedrijven onder 1 'hoed' gebracht ( Amerikaanse kartelvorming en afhankelijkheid ).
Daar waren de bedrijven (gezien de financiële voordelen) zelf vragende partij in.
Osiris schreef:Dat was het eerste stadium, de volgende was de landen onder 1 hoed te brengen; VSEU.
De oprichting van de EU was een zuiver economische maatregel om een tegenblok te vormen voor de macht van de US Dollar.
Osiris schreef:Ondertussen was er ook de Sovjet unie ontstaan .....
Ondertussen? Net alsof het zo maar eventjes een randgebeuren was? Stalin heeft doelbewust de Soviet Unie doen ontstaan om zijn machtshonger te stillen. Daar heeft hij zelfs Lenin en Trotsky voor geslachtofferd.
Osiris schreef:..... wat door de interne verschillen ( vele oude culturen net als in Europa ) uit elkaar viel ( waar Europa ook op afstevent ).
De Soviet Unie is uit elkaar gevallen doordat het land economisch een rampgebied was omwille van de besloten afzetmarkt.
Osiris schreef:Door eerdere kolonisatie en uitbuiting was er al een Afrikaanse Unie ontstaan.
Dit kan op het eerst zicht zo lijken, maar .....
Osiris schreef:In het Midden -Oosten was via economie en handel Saoedi-Arabie al ingelijfd,echter de andere landen onderwierpen zich niet in een Unie,vanwege eigen olie voorraden bleven ze onafhankelijk.
De economische onafhankelijkheid op basis van aardolie verklaart een klein stukje van de situatie in het Midden-Oosten. Je gaat echter voorbij dat het opdelen (veelal door koloniale machten) in verschillende naties geen rekening heeft gehouden met de diverse stammen en volkeren in de regio.
Mooiste voorbeeld is het Koerdische volk. In de 18e eeuw bestond er nog een natie Koerdistan, net zoals er een natie Armenië bestond. Beide waren terug te vinden op landkaarten uit die tijd.
Osiris schreef:Door intern elke keer weer brandhaarden te stichten ( door VS en c.s. steun aan terroristen en opposities ), werden de landen verscheurd.
De bevolkingen van die landen hadden daarvoor de VS niet nodig, die brandhaarden waren er al lang daarvoor.
Osiris schreef:Waarna ingrijpen van VS en c.s. plaats vond ( onder verschillende drogredenen ).
Gemakshalve laten we hier Rusland en China buiten beschouwing ofwat?
Osiris schreef:In chronologische volgorde Irak,Afghanistan,Libie en nu Syrie.
Het zijn landen in de nabijheid van Iran,wat nog op het lijstje staat, (ahw omsingeld) .
Alles om de olie en grondstoffen onder controle te krijgen, wat inkomsten,macht en een wereld dictatuur creeert.
Noch Irak, noch Afghanistan, noch Libië of Syrië zitten in de greep van een grootmacht, meer zelfs, in elk van die landen heeft geen enkele grootmacht voldoende in te brengen om er een vazalstaat van te maken.
Osiris schreef:Als de Unies gecreeerd zijn volgt de laatste fusie,de finale stap; het samenvoegen van de Unies tot 1 wereldmacht.
Waar slavernij,armoede en dictatuur de ultieme natte droom is van alle elite ter wereld.
Een denkpiste die zichzelf allang vernietigd heeft. Je loopt blijkbaar een paar jaren achter.
Osiris schreef:De planning ( al paar honderd jaren geleden ontstaan, bijvoorbeeld de Rothshield overname van Engelse banken ten tijde van de Slag bij Waterloo met Napoleon, is er een onderdeel van ) was, dit in deze tijd al tot een vaststaand feit gerealiseerd te hebben,maar er is niet gerekend op de blijvende weerstand van mensen in verschillende gebieden.
:shock: Je spreekt jezelf hier tegen maar onderschrijft wel mijn opmerking over het feit dat die denkpistes al lang achterhaald zijn.
Osiris schreef:Wat te maken heeft met 'bewustwording' van steeds grotere groepen, die verzet plegen tegen de voorgenomen wereldhegemonie.
De Nieuwe Wereld Orde.
Geen enkele poging om verschillende bevolkingsgroepen te onderwerpen en in één systeem onder te brengen is tot nu toe succesvol gebleken. En dat zal ook nooit lukken.
Osiris schreef:Ieder leider heeft in huidige wereldbeeld zijn eigen belangen,maar er is een veel groter,overkoepelend belang.
Noem het maar het ultieme complot ;om honderduizenden jaar oude Annunaki tijden weer te doen herleven; werelddominantie en de mens als onbewuste en verzetsloze,willoze slaaf te controleren en overheersen.
Annunnaki waren gewoon goden, bij de Akkadiërs waren zij de beschermers van landbouw en veeteelt. Hadden niets te maken met werelddominantie (voor de Akkadiërs was de wereld beperkt tot de landen waar zij handel mee dreven) en slavernij.
Osiris schreef:En nu ben ik er echt klaar mee.
Goed voor jou, dan heb je nu ruimschoots tijd om een paar andere bronnen aan te spreken op zoek naar informatie.

Ben benieuwd naar je visie eens je zo ver bent. ;P!

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door buurvrouw » 07 dec 2015, 04:37

:post:

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 07 dec 2015, 09:42

Ik vind (primair) van niet.

Gusteman geeft een reactie aan het adres van Osiris, terwijl het bericht van Osiris gericht was aan Zoeker.
Althans, daar ga ik even van uit.
Het is interessant deze discussie te volgen, daar ik eigenlijk ook zie dat de discussie zinloos is en dat er voortdurend langs elkaar heen 'gepraat' (lees: geschreven) wordt.
Dit is wat ik altijd en overal tegen kom en dat zijn de momenten dat ik het beste 'afstand' kan nemen.
Mensen staan niet open voor elkaar en de discussie verscherpt ende verhard zich.

Ik ontwaar een waterval van allerlei 'wetenswaardigheden' van Gusteman naar Osiris toe, maar juist over die 'wetenswaardigheden' gaat het helemaal niet.
Anders gezegd ende geschreven, er wordt 'gemierenneukt', waarbij ik mijzelf ook wel eens betrap.

De boodschap wordt niet begrepen van Osiris, wat vooral hier een representatief voorbeeld van is:
gusteman schreef:Annunnaki waren gewoon goden, bij de Akkadiërs waren zij de beschermers van landbouw en veeteelt.
Hadden niets te maken met werelddominantie (voor de Akkadiërs was de wereld beperkt tot de landen waar zij handel mee dreven) en slavernij.
De Annunnaki hadden juist alles met een wereld(dominantie) te maken en hadden sleutelposities verspreid over de wereld en de onderwereld.
Ik kan me Osiris dus goed voorstellen als hij dit schrijft:
Osiris schreef:En nu ben ik er echt klaar mee.
Waarop Gusteman schrijft:
gusteman schreef:Goed voor jou, dan heb je nu ruimschoots tijd om een paar andere bronnen aan te spreken op zoek naar informatie.

Ben benieuwd naar je visie eens je zo ver bent. ;P!
Misschien is het raadzaam om jouw eigen bronnen eens aan te boren en proberen te begrijpen wat anderen bedoelen.
En nu ben ik er echt klaar mee.
Dit is wat ik altijd en overal tegen kom en dat zijn de momenten dat ik het beste 'afstand' kan nemen, maar ja ... dat schreef ik al. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 07 dec 2015, 10:45

Gast1 schreef:Ik vind (primair) van niet.

Gusteman geeft een reactie aan het adres van Osiris, terwijl het bericht van Osiris gericht was aan Zoeker.
Althans, daar ga ik even van uit.
Het is interessant deze discussie te volgen, daar ik eigenlijk ook zie dat de discussie zinloos is en dat er voortdurend langs elkaar heen 'gepraat' (lees: geschreven) wordt.
Dit is wat ik altijd en overal tegen kom en dat zijn de momenten dat ik het beste 'afstand' kan nemen.
Mensen staan niet open voor elkaar en de discussie verscherpt ende verhard zich.

Het probleem in deze 'discussie' is dat een aantal mensen er allerlei verzonnen toestanden en andere propaganda bij halen. Dat maakt discussie onmogelijk, want dan praat/schrijf je tegen een doctrine aan welke verspreid moet worden.

Osiris heeft idd een bericht aan mij gericht aanvankelijk. Er stond zo veel onzin in dat ik het niet de moeite vond om echt van repliek te dienen. Gusteman nam nog wel die moeite. Maar wel met het door mij voorziene resultaat. Feiten worden weer achteloos aan de kant geschoven en men blijft maar hangen in het eigen wereldbeeld opgedaan bij….Russia Today?

Ik sta wel open voor een ander, maar ik sta niet open voor propaganda.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 07 dec 2015, 11:21

Zoeker schreef:Het probleem in deze 'discussie' is dat een aantal mensen er allerlei verzonnen toestanden en andere propaganda bij halen.
Dat maakt discussie onmogelijk, want dan praat/schrijf je tegen een doctrine aan welke verspreid moet worden.

Osiris heeft idd een bericht aan mij gericht aanvankelijk.
Er stond zo veel onzin in dat ik het niet de moeite vond om echt van repliek te dienen.
Gusteman nam nog wel die moeite. Maar wel met het door mij voorziene resultaat.
Feiten worden weer achteloos aan de kant geschoven en men blijft maar hangen in het eigen wereldbeeld opgedaan bij….Russia Today?

Ik sta wel open voor een ander, maar ik sta niet open voor propaganda.
Ook ik sta niet direct open voor propaganda.
Ik ben er echter wel door gefascineerd en nog meer, hoe anderen daar mee omgaan.
Je heb het over 'onzin' en ook dat woordje heeft vaak mijn aandacht.
Je hebt het over 'allerlei verzonnen toestanden' en ook die samenhang van woordjes hebben mijn aandacht.
Wie bepaalt wanneer iets 'allerlei verzonnen toestanden' zijn en en wat is nou werkelijk waarheid?
Wie bepaalt wanneer iets onzin is en wat zijn nou werkelijk feiten?

De denkpiste van jezelf bevindt zich in het eigen paradigma; "Het is zo en anders niet!" ... basta ... :shock:
Alles wat daarvan afwijkt krijgt de stempel van onzin, verzonnen of gefantaseerd ...
Ik lees vooral dat je niet (direct) open staat voor een ander, net als (met alle respect hoor) Gusteman.
Dat bedoel ik beslist niet als een verwijt, maar ik lees het als een feit :mrgreen:
Tja, en dat mag je een interpretatie of perceptie vinden,
dat is totaal niets om op te winden ...
Zoeker schreef:Mensen zijn in de regel niet bereid om zichzelf te aanschouwen.
Niet bereid om te zoeken, niet bereid om na te denken.
En dan blijft alles zoals het was...
Heel juist en dat bedoel ik ook.

Het denkpatroon van bepaalde mensen bevindt zich in een driedimensionaal kader.
Bij de een is dat piepklein en bij de ander is dat mogelijk net zo groot als het universum.
Wie ken nou werkelijk omschrijven wat er allemaal onzin is binnen dit universum?
Ik schrijf niet dat Gusteman en jij je bevinden in een piepklein driedimensionaal kader, noch beweer ik dat Osiris zich in een mega-groot driedimensionaal kader bevindt.
Ik verdenk hem er echter wel van, dat hij zich in een groter denk- en weetkader bevindt.

Een 25-tal jaren geleden heb ik aan een uitgebreid assessment meegedaan.
Ik scoorde op universitair niveau.

Een drietal jaren geleden heb ik ook aan een uitgebreid assessment meegedaan.
Ik scoorde op minder dan een MBO niveau. :grin:

Mijn werkgever was er niet blij mee, maar ik wel.
Ik merkte pas vrij laat hoe sterk geconditioneerd ik was op een aantal gebieden.
Het heeft heel bevrijdend gewerkt om die conditioneringen te laten varen of weg te laten waaien in de wind.
Dat brengt me vaker terug, tot het gevoel van een gelukzalig klein kind.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 07 dec 2015, 11:40

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 07 dec 2015, 12:35

Gast1 schreef:Ook ik sta niet direct open voor propaganda.
Ik ben er echter wel door gefascineerd en nog meer, hoe anderen daar mee omgaan.
Je heb het over 'onzin' en ook dat woordje heeft vaak mijn aandacht.
Je hebt het over 'allerlei verzonnen toestanden' en ook die samenhang van woordjes hebben mijn aandacht.
Wie bepaalt wanneer iets 'allerlei verzonnen toestanden' zijn en en wat is nou werkelijk waarheid?
Wie bepaalt wanneer iets onzin is en wat zijn nou werkelijk feiten?

Ik ben meer gefascineerd door de insteek van sommigen in deze discussie.
Al kan ik er maar drie van ontwaken.
De schrijver van deze quote ziet iedereen die niet zijn wereldbeeld heeft als mensen die 'slapen'.
Hij gelooft niet alleen in zijn wereldbeeld, het is zelfs zo dat degenen die er niet in geloven wakker gemaakt dienen te worden. Er is dan geen sprake meer van een discussie maar sprake van de 'wetende' tegenover de 'onwetende'.

Of neem deze quote
ik zie hoe de wereld in werkelijkheid is.
Dat is in feite hetzelfde als bovenstaande. Iemand pretendeert te zien hoe de werkelijkheid is.

Gast1 schreef:De denkpiste van jezelf bevindt zich in het eigen paradigma; "Het is zo en anders niet!" ... basta
Hier doe je iets waar je goed in bent. Datgene wat ik in feite door de hele draad zeg, kaats je nu terug naar mij.
Dat doe je vaker en ik vraag mij af waarom. Het is het "maar jij doet het ook" argument…..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 07 dec 2015, 12:55

Citaat:
ik zie hoe de wereld in werkelijkheid is.


Dat is in feite hetzelfde als bovenstaande. Iemand pretendeert te zien hoe de werkelijkheid is.
Jij bent een meester in om de boel te verdraaien, ik heb het al eerder gezegd, beter leren lezen.
En niet gelijk conclusies trekken, vergeet niet een medaille heeft twee kanten.
Het enigste verschil tussen ons, dat ik alles van verschillende kanten bekijkt, en jij eenzijdig.
Op een andere topic heb je een link geplaatst, ik zou die maar eens goed doorlezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 07 dec 2015, 14:35

univers schreef: Jij bent een meester in om de boel te verdraaien,

Iedereen kan het nalezen. Die uitspraak die ik aanhaal heb ik niet verzonnen.
Netzomin als die van Witte wel.

Het is wel typerend voor hoe sommige mensen in een 'discussie' staan.
Zij hebben een boodschap die verspreid moet worden.

Don't shoot the messenger…..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 07 dec 2015, 14:44

Zij hebben een boodschap die verspreid moet worden.
Ik verkondig nergens een boodschap.
Ik reageer enkel op jou eenzijdige blik, je kijkt niet verder dan je neus lang is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 07 dec 2015, 14:50

univers schreef:
Zij hebben een boodschap die verspreid moet worden.
Ik verkondig nergens een boodschap.
Ik reageer enkel op jou eenzijdige blik, je kijkt niet verder dan je neus lang is.

Ik probeer een discussie op grond van feiten te voeren.
Ja, dat is in de ogen van sommige mensen eenzijdig…..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 07 dec 2015, 14:58

Zoeker schreef:Hier doe je iets waar je goed in bent. Datgene wat ik in feite door de hele draad zeg, kaats je nu terug naar mij.
Dat doe je vaker en ik vraag mij af waarom. Het is het "maar jij doet het ook" argument…..
Dit is een voorbeeld van perceptie.
Je interpreteert.
Weet je nog dat Ted (toen je al even aanwezig was op het forum) schreef dat je een 'copycat' van mij was?
Dat is wat anderen waarnemen, zoals weer anderen ook de discussies tussen ons waarnemen en wij die van anderen.
Het is maar net hoe je er mee omgaat.
Ik ontwaar dat anderen en ik bepaalde stukken schrijven, waarbij weer anderen (soms letterlijk) de teksten overnemen en elders plaatsen.
Helemaal niets mis mee en feitelijk is dat zelfs een vorm van compliment.
Daar kun je mee bezig zijn of niet ...
Waarom zou je je dingen afvragen als alles precies goed is zoals het is?
Zie (nou doe ik het weer):
Zoeker schreef:Dus kunnen onbehaaglijke gevoelens alleen een afgeleide zijn van iets wat onwerkelijk is.
De mens heeft de neiging om te vervallen in zijn wereldbeeld tot een status quo.
Wanneer er gewezen wordt, wijzen er nog altijd drie vingers naar jezelf.
Ik wijs niet, maar attendeer je slechts op zaken ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 07 dec 2015, 15:06

Gast1 schreef: Weet je nog dat Ted (toen je al even aanwezig was op het forum) schreef dat je een 'copycat' van mij was?

Ja, die had het helemaal mis. Wij lijken in niet veel op elkaar.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 07 dec 2015, 15:36

Toch delen wij een universele broederschap ...
En lijken veel niet alleen veel meer op elkaar dan dat je denkt...
Zoeker schreef:
Il guercio schreef: Bijvoorbeeld door onze broeders in te laten zien dat verschillende broeders, verschillende overtuigingen, wereldbeelden, of universele kunnen hebben, dat geen enkele broeder de Waarheid in pacht heeft,
Iets wat universeel is, is altijd en overal geldend. Dit noemen we idd Waarheid.
:loveU:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 07 dec 2015, 15:43

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 07 dec 2015, 18:49

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... orus.dhtml

De relatie tussen Rusland en Turkije is nog verder op scherp gezet nadat er een foto op sociale media verscheen waarop een Russische soldaat een raketwerper vasthoudt terwijl hij zich in Turkse wateren bevindt.

"Een onvervalste provocatie", zegt de Turkse Minister van Buitenlandse Zaken Mevlut Cavusoglu tegen Turkse media. Op de foto is duidelijk te zien dat een soldaat een raketwerper op zijn schouder draagt, terwijl hij op het dek van het Russische oorlogsschip de Caesar Kunikov staat. Het schip vaart op dat moment door de Bosporus, die de Zwarte Zee met de Middellandse verbindt.

Sinds Turkije twee weken geleden een Russisch gevechtsvliegtuig uit de lucht schoot is de relatie tussen de twee landen flink bekoeld. Tegenover de Turkse website Hurryjet Daily News laat Cavusoglu weten dat het tonen van een raket, of welk ander luchtafweergeschut dan ook, niet door de beugel kan. "Wanneer we een situatie als dreigend beschouwen, zullen we de nodige maatregelen treffen", liet hij weten.


Volgens het Montreux-verdrag, dat al dateert uit de Eerste Wereldoorlog, is Turkije verplicht om in tijden van vrede alle schepen door de Bosporus te laten passeren. Ook oorlogsschepen mogen er langs, maar moeten zich aan strikte regels houden. De Turkse minister Cavusoglu vindt dat deze regels met de Russische provocatie geschonden zijn. "Uit welk land het schip afkomstig is, maakt niet uit, regels zijn regels", aldus Cavusoglu.

Voor Rusland is de Bosporus de enige manier waarop zijn Zwarte Zeevloot de Middellandse Zee kan bereiken, en daarmee ook het Suezkanaal en strategische havens zoals Tartus in Syrië. Naast Rusland en Turkije zijn er nog tien landen die oorlogsschepen in het gebied hebben. Daaronder bevinden zich het Amerikaanse vliegdekschip de USS Roosevelt en het Franse vliegdekschip Charles de Gaulle.
Onbegrijpelijk dat Turkije nog doorgang verleent.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 07 dec 2015, 19:49

Zoeker schreef:
Al kan ik er maar drie van ontwaken.
De schrijver van deze quote ziet iedereen die niet zijn wereldbeeld heeft als mensen die 'slapen'.
Hij gelooft niet alleen in zijn wereldbeeld, het is zelfs zo dat degenen die er niet in geloven wakker gemaakt dienen te worden. Er is dan geen sprake meer van een discussie maar sprake van de 'wetende' tegenover de 'onwetende'.
Wat een onzin toch weer.
Waarover je hier schrijft is wat je in je eigen schrijven doet. Lees het nog maar eens wat je zelf schrijft. Je doet wat je schrijft.
Je lepelt mensen op hoe deze mijn schrijven moeten interpreteren volgens jou zienswijze. Een conclusie die jij trekt aan de hand van jou criteria.
En dat is wat jou krantenbronnen precies hetzelfde doen.
Ik ga mee in Universe zijn opmerking. Je kijkt niet verder dan je neus lang is.

Het is wel typerend voor hoe sommige mensen in een 'discussie' staan.
Dat vraag ik mij hier dus ook af. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie