Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 06 jan 2016, 05:06

Afbeelding

De rechtsstaat moet een hard antwoord geven op de weerzinwekkende overvallen op vrouwen in en rond het station van Keulen rond oud en nieuw. Dit heeft de Duitse bondskanselier Angela Merkel dinsdag beklemtoond. Inmiddels hebben in Keulen negentig slachtoffers aangifte gedaan. Ook in Hamburg en Stuttgart zijn er gevallen gemeld van groepjes ogenschijnlijk buitenlandse mannen die vrouwen seksueel lastig vielen en beroofden.


Burgemeester Henriette Reker van Keulen heeft voor het komend carnaval strenge maatregelen op het gebied van veiligheid aangekondigd. Ze wil meer personele ondersteuning en videobewaking in de stad. Volgens haar zijn er geen aanwijzingen dat er vluchtelingen onder de daders zijn. ,,De daders zullen hoe dan ook worden opgespoord'', liet ze weten.

De politie ligt zwaar onder vuur omdat die de hele affaire zou hebben onderschat. Het eerste persbericht van de Keulse politie van 2016, vrijdag kort voor 09.00 uur, sprak van 'een uitgelaten en ontspannen jaarwisseling'. Getuigen beschuldigen de politie ervan te weinig en te laat agenten te hebben ingezet.

Noord-Afrikaanse afkomst.

De vrouwen werden bij het station van de stad pal naast de domkerk ingesloten door een groep van circa duizend mannen tussen vijftien en 35 jaar van Arabische en Noord-Afrikaanse komaf. Veel mannen zouden dronken zijn geweest. De incidenten hadden plaats tussen middernacht en 4.00 uur 's ochtends. De daders omsingelden de meisjes en jonge vrouwen, beledigden, bedreigden, bespuugden en betastten hen en maakten van de paniek gebruik om de vrouwen van hun portemonnees en mobiele telefoons te beroven.


Lees HIER het volledige artikel.

En ook een artikel uit de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/mer ... ~a4218868/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 06 jan 2016, 05:16

Ik heb het gisteren ook op het nieuws gezien.
Wat is daar in vredesnaam gebeurd. :evil:
Ben benieuwd wat Frau Merkel gaat doen.
Carnaval komt er ook aan.
Een leuk feest voor veel mensen en nu moet alles uit de kast worden gehaald om het te beveiligen.

Europa is Europa niet meer.
Er komen mensen binnen ook die er al een aantal jaren wonen die totaal geen respect voor vrouwen hebben.
En die aantallen zijn gigantisch groot.
Maar ooh wee als je dat zegt.

En ja , ik weet dat er ook onder Europese mannen verkrachters zitten.
Die ook geen respect hebben voor vrouwen.
Maar we gaan nu culturen krijgen waar de positie van de vrouw niet is zoals in Europa.
Dat is gewoon een feit.
Men kan wel wegkijken maar dat schiet niet op.
Wat er nu is gebeurd komt bovenop de spanning die er al heerst in Europa door de volksverhuizing die al een tijd aan de gang is.

Er schijnt een regel te zijn in Duitsland dat de politie de achtergrond niet mag vermelden.
Dat is nu wel gebeurd omdat het zulke grote aantallen betreft.
Het schijnt ook in anderen steden te zijn gebeurd.
Men spreekt al van een nieuw fenomeen.

Maar goed Merkel zegt: wir schaffen das............
We zullen zien mevrouw.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 06 jan 2016, 06:17

Ik kom na mijn werk nog even terug op iets wat in de link staat van de Volkskrant.
Heb nu even geen tijd.
Maar daar staat iets waar ik nog iets aan toe wil voegen.

See you all later. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Vitharr » 06 jan 2016, 07:18

Het zou best wel eens flink kunnen gaan donderen in Keulen. De Burgemeester, mevrouw Reker, is namelijk in oktober al neergestoken uit angst voor dit soort toestanden. Dat ze dan later nog daadwerkelijk plaatsvinden ook is alleen maar olie op het vuur.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door gusteman » 06 jan 2016, 07:19

Tammy schreef:Maar daar staat iets waar ik nog iets aan toe wil voegen.
Ik veronderstel dat je dit stukje bedoelde, lieve Tammy?
Afkomst

Op Duitse sociale media wordt volop gespeculeerd over de daders. Door hun Arabische en Noord-Afrikaanse uiterlijk leggen velen de link met het grote aantal vluchtelingen dat in Duitsland is. ‘Op internet vormt zich een racistische menigte’, stelt NDR-journalist Andreas Hilmer vast.

Minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Mazière waarschuwt om niet te generaliseren en niet alle migranten de schuld in de schoenen te schuiven. Ook de antropoloog Hansjörg Dilger, die is verbonden aan de Vrije Universiteit van Berlijn, stelt dat er geen overhaast verband moet worden getrokken met de afkomst van de daders. ‘Een religie of cultuur is op zich nooit vrouwonvriendelijk. Dat heeft altijd meerdere kanten', benadrukt hij. Ook burgemeester Henriette Reker benadrukt dat er geen link met de grote vluchtelingenstroom is.

gusteman

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door gusteman » 06 jan 2016, 07:29

Vitharr schreef:... in oktober al neergestoken uit angst voor dit soort toestanden ...
Henriette Rekel was (waarschijnlijk zelfs onbedoeld) één van vijf slachtoffers van een man die wild met een mes om zich heen stak, terwijl luidkeels schreeuwend dat hij dit deed "in naam van de Messias".

Of dit gebeurde uit angst voor massale aanrandingen lijkt me persoonlijk wat overtrokken te zijn, het heeft meer de karakteristieken van iemand die door het lint is gegaan.

Maar het zal natuurlijk mee in aanmerking genomen worden bij het benaderen van dit gebeuren, dat lijkt me vrij evident te zijn.

Gast1

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Gast1 » 06 jan 2016, 08:32

Aangezien Duitsland redelijk dicht in de buurt ligt bij mijn woonplaats, gaat het mij aan.
Ik meen op te moeten te merken dat ik voor Merkel een heel groot respect heb.
Ik bewonder haar werkelijk en dat is niet cynisch of sarcastisch bedoeld.
Een overgroot deel van mensen in nood wordt geholpen, slechts een klein gedeelte (wat altijd weer in de media komt) verziekt het voor deze mensen.
Oplossing: dat 'klein gedeelte' oppakken, goed registreren, terugsturen en waarschuwen dat als ze terugkomen, dat ze dan zonder pardon neergeschoten worden.
Aanpakken dat zooitje.
Werkt overigens preventief voor diegenen die crimineel dreigen te worden.
En ja, dan heb ik het dus alleen over de 'vluchtelingen'.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Witte wel » 06 jan 2016, 10:49

Ik heb er al meer over geschreven. Vaak werd dat bekritiseerd. Prima, dat moet iedereen zelf weten. Ik heb er op gewezen.
En mijn wijze van expressie wordt mogelijk niet altijd zo gewaardeerd. Dat kan zijn. Ik raak echter wel de kern van het gebeuren en laat dat wat meer confronterend zijn.

Men heeft totaal niet in de gaten wat men op de nek heeft gehaald en ik verwijs nu de eerste keer naar mijn avatar. Er zullen nog meerdere verwijzingen volgen.
Nee, je mag niet generaliseren, dat klopt en ik kan ook iedereen hierin gelijk geven.
Wat hierachter schuilt zijn ook niet de echte asielzoekers of moslims. Hoewel het onderzoek nog loopt, waarschuwt Heiko Maas, de Duitse minister van Justitie, geen overhaaste conclusies te trekken. Hij vernoemde het gebeuren in een interview als een ongekende wijze van terreur waar tegen opgetreden dient te worden.
Nogmaals, men heeft niet in de gaten wat men op de nek gehaald heeft. Open de deur, kom binnen en we zien wel hoe wij er mee om gaan. Naïef en passief. Wat volgt.

Ik ga het politieke spel nu niet uiteenzetten. Mijn visie wordt toch maar nagenoeg door een enkeling gehoord. Ik wijs enkel de vinger omhoog.

Beste Gast1, dat kleine gedeelte waarover je spreekt is vele malen groter dan men denkt. Ik zou wensen dat je gelijk hebt maar vrees dat het veel globaler is dan men vermoed of doet vermoeden.
En men kan wel rondbazuinen; "De daders zullen hoe dan ook worden opgespoord''. Maar dat is natuurlijk een farce. Men heeft niet enig idee wat er nu daadwerkelijk heeft plaats gevonden dus een dergelijke uitspraak slaat nergens op en is een verschuilen achter onschuld.

Men is voorbereid of is zich aan het voorbereiden op terreur.
Dit had men niet voorzien. En zo zijn er nog vele zwakke plekken in de samenleving wat openstaande deurtjes zijn voor terreur in welke vorm dan ook. Wat volgt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Susan » 06 jan 2016, 11:29

Naast wat ik hier aan reacties las, ook waar kan zijn wat Witte wel schrijft,
vraag ik me ook af of alles wel klopt van de 'massale' aanrandingen, berovingen
en zelfs verkrachting op straat...midden tussen allemaal mensen [think] en
geen dader te bekennen...Beslist niet om m'n ogen voor 'verkeerde' vluchtelingen te sluiten!
Vraag mij dus af of er van te voren ook geen georganiseerde hetze op touw is gezet...en op
vele plaatsen tegelijk in gang gezet door te zeggen dat ze aangerand, beroofd etc zijn, om mensen op te zetten tegen alles wat als vluchteling binnen gekomen is...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door taigitu » 06 jan 2016, 11:34

Als ik dat bericht zo lees lijkt het alsof het een afgesproken actie is van die mannen.
Eerst al de leeftijd (15-35 jaar) en dan dat vrouwen door een tunnel van mannen
moeten lopen terwijl ze van alle kanten worden belaagd, aangerand en bestolen........?
Circa duizend mannen......?

Dronken of niet, dit zegt heel veel over de mentaliteit van die mannen of ze nou van
Arabische en Noord-Afrikaanse komaf zijn of niet. Het start op een gegeven moment
en het ontwikkelt zich als een tsunami die de vrouwen heeft overspoeld.
Mogelijk worden er een aantal van die 'heren' opgepakt en wat kan bewezen worden?

Door de paniek op dat moment zullen weinig vrouwen hun aanranders/aanvallers kunnen herkennen.
Maar net zo erg is het gevoel van onveiligheid, vogelvrij zijn, dat vrouwen over heel Europa door
deze actie in Keulen kunnen krijgen. Een vrouw is over het algemeen zich goed bewust van haar
omgeving als ze in de avond alleen over straat moet. Ook zonder asielzoekers en vluchtelingen.
Wordt het in de toekomst 'thuisblijven' voor vrouwen? Ik ben benieuwd naar de harde aanpak van Merkel.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 06 jan 2016, 12:37

Gusteman, dat is inderdaad het stukje wat ik bedoelde.
Ze waarschuwen om te generaliseren enz.
Maar wat verwachten ze ?
Wat ik bedoelde eerder in mijn bericht van dat dit erboven op komt boven de spanning in Europa het volgende:


Europa is al maanden een chaos.
Te wijten aan een compleet ongecontroleerde toestroom van een ware volksverhuizing richting dit continent.
We hebben het niet over een paar duizend, maar honderdduizenden.
De burgers zijn bezorgd maar er word niet geluisterd door de regeringsleiders.
Alle grenzen stonden wagenwijd open en controle was er nauwelijks.

De bezorgdheid was er al, en dit maakt het nog erger.
Wat Witte wel zegt klopt in mijn ogen precies.
Er is iets veel groters aan de hand.
Wat er nu gebeurt in Europa gaat fout.
Er gaan burgeropstanden komen.
De Europese bevolking is niet beroerd om vluchtelingen op te nemen.
De echte welteverstaan.
Maar het zijn niet allemaal oorlogsslachtoffers.

De grote aantallen die nu binnen stromen baart mensen zorgen.
Ook de culturen waarin de positie van de vrouw anders is dan hier.
Men krijgt sinds enige tijd voorlichting over hoe westerse vrouwen leven hier.
In vrijheid dus.
Ook over homo's word voorlichting gegeven.
Het feit dat dat al moet geeft aan dat die culturen totaal anders zijn .

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar in hoeverre veranderd de denkwijze van die mannen echt ?
Sommige zullen het accepteren hoe wij vrouwen hier leven.
Maar anderen niet.

Wat er nu is gebeurd is olie op het vuur wat al aan het branden is.
Ik ben dus benieuwd wat Merkel gaat doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Zoeker » 06 jan 2016, 12:42

Susan schreef:Naast wat ik hier aan reacties las, ook waar kan zijn wat Witte wel schrijft,
vraag ik me ook af of alles wel klopt van de 'massale' aanrandingen, berovingen
en zelfs verkrachting op straat...midden tussen allemaal mensen [think] en
geen dader te bekennen...Beslist niet om m'n ogen voor 'verkeerde' vluchtelingen te sluiten!
Vraag mij dus af of er van te voren ook geen georganiseerde hetze op touw is gezet...en op
vele plaatsen tegelijk in gang gezet door te zeggen dat ze aangerand, beroofd etc zijn, om mensen op te zetten tegen alles wat als vluchteling binnen gekomen is...

Ik ben van mening dat we vrouwen die aangifte doen van aanranding c.q. verkrachting serieus dienen te nemen.
Vrouwen die dusdanig vernederd en misbruikt zijn verdienen geen argwaan.
En helaas past het in de cultuur in het midden oosten.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door taigitu » 06 jan 2016, 12:45

Ik las zonet dit bericht:
Daders Keulen waren in beeld bij de politie'

Op het stationsplein in Keulen kwamen op oudejaarsavond duizenden mensen bijeen.

Een deel van de mannen die op oudejaarsavond in de Duitse stad Keulen vrouwen hebben aangerand, verkracht en beroofd, was in beeld bij de politie. De politie in Keulen waarschuwde al eerder voor 'wetteloze gebieden' in de stad waar grote groepen allochtonen de dienst uitmaken.

Dat blijkt uit politie-informatie in handen van de lokale krant Rheinische Post.
Noodkreet

Volgens politiebronnen bleef een noodkreet over de criminele groepen door de politie bij het stadsbestuur tot nu toe vrijwel onbeantwoord.

De boodschap lijkt na de gebeurtenissen bij het centraal station van Keulen te zijn aangekomen bij de Keulse burgemeester Henriëtte Reker die vorig jaar nog een aanslag op haar leven te verduren kreeg. Ze noemde de incidenten 'schandalig' en zei dat de politie er alles aan doet om de daders op te sporen.

Lees ook...

Keulen maakt jacht op aanranders: wat weten we?
Negentig aangiftes

Aan aangiftes ontbreekt het niet bij de politie. Meer dan negentig vrouwen hebben aangifte gedaan van aanranding, diefstal en/of verkrachting.

Uit hun getuigenissen ontstaat het beeld van een grote massa-aanranding in het centrum van Keulen, al vertellen sommige vrouwen ook een ander verhaal. Het zou gaan om een groep van duizend mannen die 'zwaar beschonken', ontspoord' en 'agressief' worden genoemd.
Noord-Afrikanen

De politie heeft bevestigd dat het voor het overgrote deel om mannen van Noord-Afrikaanse afkomst gaat. Waarschijnlijk is een deel van hen lid van criminele bendes.

De vraag is nu of het om georganiseerde acties gaat. Volgens Arnold Plickert, voorzitter van de politievakbond van Noordrijn-Westfalen, lijkt het hier wel op. 'Wat we hier hebben gezien, is in principe een georganiseerde actie,' zei de politieman. Ook Ralf Jäger, minister van Binnenlandse Zaken in de deelstaat waar Keulen onder valt, vermoedt dat de acties zijn voorbereid. 'We kunnen niet accepteren dat grote groepen Noord-Afrikaanse mannen zich organiseren en weerloze vrouwen met seksuele aanrandingen vernederen,' zei hij tegen de Kölner Express.


Lees meer via de linken op: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493
Als je dit leest gaat het bij deze actie om een misdadige bende.
En als hiervan smoeltjes bekend zijn kan er met harde hand worden opgetreden, misschien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Zoeker » 06 jan 2016, 12:50

taigitu schreef:
Als je dit leest gaat het bij deze actie om een misdadige bende.
En als hiervan smoeltjes bekend zijn kan er met harde hand worden opgetreden, misschien.

In een rechtsstaat willen we harde bewijzen. Bij de politie bekend staan is geen bewijs. Zie ook hoeveel problemen we hier hebben om op te treden tegen de motorgangs. Juist in de masaliteit vind het individu bescherming om misdaden te begaan.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door taigitu » 06 jan 2016, 12:59

Zoeker schreef: In een rechtsstaat willen we harde bewijzen. Bij de politie bekend staan is geen bewijs. Zie ook hoeveel problemen we hier hebben om op te treden tegen de motorgangs. Juist in de massaliteit vind het individu bescherming om misdaden te begaan.
Ik ben optimistisch en ga ervan uit dat als ze beelden hebben van deze 'happening' ze de
bekende smoeltjes die zich misdragen dan een naam kunnen geven en weten waar ze zich
bevinden? Zeker als het werk van een bende is die al bekend is van hun 'werk' in de
gemeenschap.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Maris » 06 jan 2016, 15:21


De Duitse politie heeft drie verdachten geïdentificeerd die zich in Keulen schuldig zouden hebben gemaakt aan aanrandingen en berovingen van vrouwen rond Nieuwjaar.

http://www.nu.nl/buitenland/4193350/pol ... izier.html
Voor de twee slachtoffers van de verkrachting, hoop ik dat er ook beelden van deze daders bekend zijn.

Een hand op je kont is vervelend, je telefoon en portemonnee kwijt zijn ook (mensen horen met hun handen af te blijven van alles waar ze geen toestemming voor hebben), maar in het massale (social)media-geweld gaat mijn hart uit naar deze vrouwen....

Overigens ben ik het volledig eens met wat Asscher meldt (volgens de laatste alinea van het door mij gequoteerd bericht), hoe goed bedoeld misschien dan ook: het is belachelijk dat vrouwen een "gedragscode" krijgen opgelegd door de burgemeester van Keulen. Ze geeft hiermee als (vrouw zijnde notabene!), een compleet verkeerd signaal!

Het is een signaal van Victim-blaming, waar helaas vaker sprake van is en wat bij aangifte van verkrachting meestal zwaar ontmoedigend werkt.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door taigitu » 06 jan 2016, 16:15

Ik kom net terug van boodschappen doen. En mijn oog viel op de voorpagina
van (ik dacht het AD) de krant. Daar stond een tekst van Angela Merkel en die
wil een gedragscode voor vrouwen met de carnaval volgende maand.

Zij moeten minstens een armlengte van vreemde mannen blijven.....
Is ze van god verlaten of zo. Vrouwen moeten gedurende de carnaval continue alert
blijven om mannen in de gaten te houden. Het carnaval vieren kan ze dan wel vergeten.
Pepperspray mag niet en wapens al helemaal niet en daar kan ik me in vinden.
Maar ik zou me kunnen wapenen met een spuitbus reflecterende verf die ik in een
pretverpakking om mijn nek zou hangen zodat die niet opvalt.........
Je kan ook een taser maken van je vliegenmepper..... leuk attribuut voor het carnaval, en maar meppen.
https://mancave.conrad.nl/diy-maak-een- ... genmepper/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Susan » 06 jan 2016, 16:34

Zoeker schreef: Ik ben van mening dat we vrouwen die aangifte doen van aanranding c.q. verkrachting serieus dienen te nemen.
Vrouwen die dusdanig vernederd en misbruikt zijn verdienen geen argwaan.
Ja natuurlijk Zoeker!
Vrouwen die aangeven aangerand en/of verkracht en bestolen te zijn dienen vanzelfsprekend serieus genomen te worden!
En de politie en andere hulpverleners hebben de moeilijke taak uit te zoeken wat er dan precies gebeurd is en door wie...
Maar moeten tevens uitzoeken wat waar is van de verhalen die mensen vertelden, dat hoeven echt geen 'verzonnen' verhalen te zijn, wel dat het door angst/paniek/boosheid gevoelens vertekende beelden/herinneringen zouden kunnen zijn ontstaan, ook
bij degenen die daar aanwezig waren en er alleen als toeschouwer getuige van waren .

De berichtgevingen in het algemeen hier over vertrouw ik niet zo maar, eerst maar eens afwachten wat onderzoek opleverd,
en de vraag is óf men dan nog precies de ware toedracht en daders kan achterhalen, plus dat er heel verschillende aantallen
genoemd werden, 40 tot 60 personen en ook over 1000 man die her en der mee deden aan deze kwalijke praktijken.
Diverse verschillende berichtgevingen hier over waren eerder maandag en dinsdag ook al te lezen, was ook ruimschoots op het nieuws te horen plus filmpjes.
Voor mij blijft ook nog open: of er van te voren ook geen georganiseerde hetze op touw is gezet...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Maris » 06 jan 2016, 16:35

taigitu schreef:Ik kom net terug van boodschappen doen. En mijn oog viel op de voorpagina
van (ik dacht het AD) de krant. Daar stond een tekst van Angela Merkel en die
wil een gedragscode voor vrouwen met de carnaval volgende maand.

Zij moeten minstens een armlengte van vreemde mannen blijven.....
Dit is bedacht door Henriette Reekers, de burgemeester van Keulen. Zie mijn voorgaande post.

Inderdaad te zot voor voor woorden dit idee.
Pepperspray mag niet en wapens al helemaal niet en daar kan ik me in vinden.
Maar ik zou me kunnen wapenen met een spuitbus reflecterende verf die ik in een
pretverpakking om mijn nek zou hangen zodat die niet opvalt.........
Je kan ook een taser maken van je vliegenmepper..... leuk attribuut voor het carnaval, en maar meppen.
https://mancave.conrad.nl/diy-maak-een- ... genmepper/
Haarlak of deo in spuitbus (ipv pepperspray) zijn ook zeer effectief om potentiële aanranders/verkrachters van je lijf te houden;)
Doet zeer aan de ogen en biedt tijd om weg teg te komen.
Laatst gewijzigd door Maris op 06 jan 2016, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Susan » 06 jan 2016, 16:42

Maris schreef:

De Duitse politie heeft drie verdachten geïdentificeerd die zich in Keulen schuldig zouden hebben gemaakt aan aanrandingen en berovingen van vrouwen rond Nieuwjaar.

http://www.nu.nl/buitenland/4193350/pol ... izier.html
Voor de twee slachtoffers van de verkrachting, hoop ik dat er ook beelden van deze daders bekend zijn.

Een hand op je kont is vervelend, je telefoon en portemonnee kwijt zijn ook (mensen horen met hun handen af te blijven van alles waar ze geen toestemming voor hebben), maar in het massale (social)media-geweld gaat mijn hart uit naar deze vrouwen....

Overigens ben ik het volledig eens met wat Asscher meldt (volgens de laatste alinea van het door mij gequoteerd bericht), hoe goed bedoeld misschien dan ook: het is belachelijk dat vrouwen een "gedragscode" krijgen opgelegd door de burgemeester van Keulen. Ze geeft hiermee als (vrouw zijnde notabene!), een compleet verkeerd signaal!

Het is een signaal van Victim-blaming, waar helaas vaker sprake van is en wat bij aangifte van verkrachting meestal zwaar ontmoedigend werkt.
Mee eens, en een 'gedragscode' is van de zotte!
De omgekeerde wereld, want wie heeft hier nu eigenlijk een andere 'gedragscode' , andere ethiek,
respect, en een andere moraal aan te leren... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie