Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Witte wel » 10 jan 2016, 01:24

Neem gerust je tijd Tammy en doe eens wat speur werk.
Maar pas op, er hangt soms een vervelende dichte misleidende mist om deze onderwerpen waardoor je gemakkelijk af kunt dwalen.
Daar is die mist dan ook voor.
Ik heb het al vaker geschreven. Soms is het noodzakelijk om je emoties tijdelijk uit te schakelen om kennisgebieden te kunnen bereiken waarnaar je op zoek bent. Dat wordt echter door je omgeving vaak gezien als zijnde vreemd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 10 jan 2016, 05:36

Witte wel, door de berichten hier op het forum ben ik al langer aan het nadenken over het hoe en waarom Europa ineens zo chaos is geworden.
Ik kijk natuurlijk veel verder dan mijn neus lang is.
Ook buiten het forum om.
Ik weet ook al heel lang dat er zaken spelen waar burgers geen weet van hebben.

Op het hoogste niveau wat je je maar kan bedenken.
Wij krijgen nooit echt het antwoord daarvan.
Dat is een wereld buiten ons gezichtsveld.
Helaas maar waar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Vitharr » 11 jan 2016, 13:55

Buitenlanders belaagd in Keulen

Zeker zeven buitenlanders zijn zondag aangevallen in de Duitse stad Keulen. Twee slachtoffers moesten worden opgenomen in het ziekenhuis, maar konden later weer vertrekken. Het is volgens Duitse media nog onduidelijk wie verantwoordelijk is voor het geweld. Het gaat mogelijk om represailles voor het grote aantal aanrandingen in de stad rond de jaarwisseling.

De slachtoffers werden zondag belaagd door groepen mensen. Zes Pakistanen werden aan het begin van de avond aangevallen door zo'n twintig man. Later werd een Syriër belaagd door zo'n tien mensen. De politie controleerde daarop zo'n honderd personen, maar zou de daders niet hebben gevonden. Wel werden twee personen opgepakt omdat ze weigerden instructies op te volgen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2497 ... len__.html
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Vitharr » 11 jan 2016, 14:04

Een Cherokee-indiaan deelt een verhaal met zijn kleinzoon. Over een agressieve en een liefdevolle wolf in ieder van ons die samen vechten om de aandacht. Welke wolf wint? ‘Degene die je voedt’, zegt de grootvader. Maar redacteur Geert Bors ontdekte dat er een tweede versie van het verhaal bestaat. Wat langer, maar ook wijzer. Want in die versie gaat het om het erkennen en verbinden van beíde krachten in onszelf én in onze samenleving.

In de Cherokee wereld eindigt het verhaal op deze manier: de oude Cherokee antwoordde eenvoudig : ‘Als je ze goed voedt, zullen ze allebei winnen.’ En het verhaal gaat verder:

‘Zie je, als ik ervoor kies alleen de witte wolf te voeden, zal de zwarte om elke hoek verstopt zitten om te wachten tot ik afgeleid ben of zwak word en springt dan op om de aandacht te krijgen waarnaar hij hunkert. Hij zal altijd boos zijn en altijd de witte wolf bevechten. Maar als ik hem erken, is hij gelukkig en de witte wolf is gelukkig en winnen we allemaal. Want de zwarte wolf heeft veel kwaliteiten – vasthoudendheid, moed, onverschrokkenheid, wilskracht en een groot strategisch denken – dat heb ik van tijd tot tijd nodig en dat ontbreekt de witte wolf. Maar de witte wolf heeft compassie, zorgzaamheid, kracht en het vermogen om te herkennen wat er in het beste belang van allen is .

‘Zie je, zoon, de witte wolf heeft de zwarte wolf aan zijn zijde nodig. Als je er maar één voedt, zal de andere verhongeren en zij zullen onbeheersbaar worden. Door ze beide te voeden en te verzorgen zullen zij je goed van dienst zijn en niets doen dat niet een onderdeel van iets groters is, iets goeds, iets van het leven. Voed ze allebei en er zal geen interne strijd voor je aandacht meer zijn. En als er in jou geen strijd is, kun je naar de stemmen van het diepere weten luisteren, dat je in elke omstandigheid zal begeleiden bij het kiezen wat goed is. Vrede, mijn zoon, is de missie van de Cherokee in het leven. Een man of een vrouw die vrede van binnen heeft, heeft alles. Een man of een vrouw die verscheurd is door de oorlog in zichzelf heeft niets .

‘Hoe je ervoor kiest om om te gaan met de tegengestelde krachten in jezelf zal je leven bepalen. Verhonger de ene of de andere of begeleid hen beiden.’

Bron: http://hetkind.org/2014/08/05/indianenv ... -wijsheid/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Osiris » 11 jan 2016, 19:15

Tammy schreef: Er is een dorp in Syrie waar men aan het verhongeren is.
Ik heb de beelden gezien, compleet uitgemergelde mensen zoals toen in de concentratiekampen in Duitsland.


Een bijzonder indringende en droevige foto van een jongen die stervende is van de honger in de omsingelde Syrische plaats Madaya, waar de inwoners al sinds lange tijd geen voedsel hebben kunnen krijgen... Minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) noemt het uithongeren van de inwoners van Madaya misdadig.

Weet je Tammy, we worden via de media op allerlei wijze gemanipuleerd.
De reden dat ik het dus maar zo veel mogelijk mijdt.
Want je weet gewoon niet meer wat waarheid is.

Laat je gedachten maar eens over de volgende link gaan;

http://www.ninefornews.nl/anti-assadpro ... is-gezond/

Zou Assad werkelijk in staat zijn om eigen onschuldige burgerbevolking zo uit te hongeren ???
Of is het weer propaganda.....
Zal je eerlijk zeggen ik weet het niet,maar de twijfels over hoe dingen in de media gebracht worden zijn er al heel lang.

Een stukje over hoe er op mijn emoties gespeeld werd en gemanipuleerd werd;

Zo'n 15 jaar geleden tijdens tussenstop vliegreis naar Nepal een dag in Karachi-Pakistan moeten verblijven .
We stonden er op om die dag in te vullen en toch de stad te bezoeken ( wat ons westerlingen zeer afgeraden werd ).

Vele bedelende en verminkte kinderen smeekten ons hen te helpen.
Wat onze gidsen vertelden lieten mijn nekharen rijzen.
Degene die de kinderen bezaten ( vaak afgenomen van zeer arme families voor een luttel bedrag ) verminkten de kinderen zelf om ze beter uit de verf te laten komen tijdens hun bedelsessies.
De gidsen vertelden ons geen cent te geven,aangezien ze het linea recta konden inleveren bij hun 'werkgevers'.

Neem dus niet alles maar klakkeloos aan wat je via de tv voor je kiezen krijgt :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Osiris » 11 jan 2016, 19:31

The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Osiris » 11 jan 2016, 22:01

Het is letterlijk de omgekeerde wereld.
Het stuk van Vitharr over de witte en zwarte wolf is tekenend.
Onze 'sturingen' ( Witte Wel ) voeden de 'zwarte wolf'.
Subliminale boodschappen wijzen vaak naar de volgende zaken ; peace =war of love= hate, andere war = good of peace =bad.
Soms al tegengekomen in kinder animatiefilms ( des te jonger begonnen des te beter de 'sturing' werkt :evil: )
Het goede word als het ware 'bestraft' en het kwade 'beloont'.
Onze emoties worden gestuurd door die manipulaties en voeden het 'kwade' meer dan het 'goede' ( in het voorbeeld van Vitharr ).

Heb het al eerder over het doublespeak of unspeak gebruik van de 'top' gehad;ze zeggen het tegenovergestelde van wat er werkelijk speelt.

Pas dit ook eens toe op de media; draai het om ,zorg dat je je emoties niet door de verkeerde invloeden laat misbruiken,weggeeft a.h.w.
En vind dan aanwijzingen waar het tegenovergestelde aanwezig is ??

Zo vind ik meestal intuitief een heel andere 'waarheid'.

Maar dat moet een ieder voor zichzelf uit maken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 12 jan 2016, 04:21

Ik ben me bewust dat de media kan manipuleren.
Dat is altijd zo geweest.
Vroeger ook.
Het enigste wat wij burgers kunnen doen is onze ogen open houden.

Dat geld ook voor een zekere Burgemeester Eberhard van der Laan in Amsterdam.
Ik kan bijna niet geloven dat hij het onderstaande bericht heeft verteld.
Heb de uitzending niet gezien.
Dit moet toch een grap zijn he ?
Maar het zou me niks verbazen van dit figuur.


Afbeelding
Eberhard van der Laan sluit een massa-aanranding in Amsterdam uit omdat hij de inwoners van de stad 'veel te lief' vindt .


Van der Laan: Aanrandingen als Keulen hier uitgesloten.


Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten dat een massa-aanranding zoals in Keulen tijdens Nieuwjaarsnacht ook in Amsterdam gebeurt. ,,Ik vind Amsterdammers daar veel te lief voor en we stellen grenzen'', zei hij maandag in het EO-radioprogramma Dit is de Dag.


De Amsterdamse burgemeester denkt dat Nederland verder is in het integratieproces. ,,Zonder dat ik het aannemelijk kan maken, denk ik dat het uitgesloten is. In Duitsland is wat achterstand in het integratiedebat. Ik geloof dat ze in Duitsland nu een schrik hebben die wij vijftien jaar geleden al hebben gehad.''

Verder gaf Van der Laan aan dat de gemeente zich 'suf praat' met jongeren die zijn teruggekeerd uit Syrië. ,,Er worden een heleboel lelijke dingen gezegd over thee drinken, maar ik vind in dit opzicht de dialoog het belangrijkste.''

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Gast1 » 12 jan 2016, 10:16

Osiris schreef:
Tammy schreef: Er is een dorp in Syrie waar men aan het verhongeren is.
Ik heb de beelden gezien, compleet uitgemergelde mensen zoals toen in de concentratiekampen in Duitsland.
Een bijzonder indringende en droevige foto van een jongen die stervende is van de honger in de omsingelde Syrische plaats Madaya, waar de inwoners al sinds lange tijd geen voedsel hebben kunnen krijgen...
Minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) noemt het uithongeren van de inwoners van Madaya misdadig.
Weet je Tammy, we worden via de media op allerlei wijze gemanipuleerd.
De reden dat ik het dus maar zo veel mogelijk mijdt.
Want je weet gewoon niet meer wat waarheid is.
Heel juist. Dit is wat ik een flinke poos geleden ook al schreef.
Sterker nog, je kunt je afvragen wat voor een waarde een dergelijk nieuws (dat dorp in Syrië) toevoegt aan je leven én wat je er aan kunt doen.

Ik zal je zeggen ende schrijven wat de waarde is en wat je er aan kunt doen.
Het heeft geen enkele waarde en mócht het waarde hebben, dan vertroebelt deze waarde je positiviteit en geest.
Nóg meer, juist omdat je er niets aan kunt doen.
Je staat werkelijk machteloos of je moet er naar toe willen om die mensen daar persoonlijk te gaan helpen.

Als je elke dag dit soort nieuws bekijkt ende beluisterd zal het je gaan 'tekenen' óf je moet al helemaal afgestompt zijn.
Als je gevoelloos bekijkt ende beluistert, kun je je afvragen of je nog wel mens bent.

De realiteit voor jezelf omringt je. Het is tastbaar en je kunt er iets aan doen.
Een deur openhouden voor iemand anders, of die bedelaar op straat een euro geven.
Vrijwilliger worden.
Je bezig houden met de dingen die je kunt beïnvloeden.
Of de dingen, die je positief beïnvloeden.
Naar een mooie (sciencefiction) film kijken, in plaats van naar het nieuws.
Naar mooie muziek luisteren.
Doelen stellen en lekker weg (dag)dromen.

Je leeft in deze vorm met jouw naam maar één keer, waarom zou je al je zegeningen niet tellen en gelukkig en tevreden zijn?
Dit, in plaatst van je leven te vergallen met negativiteit of ergernissen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Zoeker » 12 jan 2016, 10:25

Hoe kan de media nou de feiten brengen als diezelfde feiten door de politie wordt verdonkeremaand?
Pas nu komt naar buiten dat "Keulse toestanden" al veel langer gaande zijn in Europa.
Maar zij werden/worden verzwegen door de politie zelf uit angst voor extreemrechts.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 13 jan 2016, 01:56

Pierre, mijn omgeving beslaat heel de planeet. :grin:
Is altijd zo geweest voor mij en ook nog verder dan hier. :mrgreen:
Niet wat zich in een straal van zeg maar 100 kilometer bevind.
Ik snap wat je bedoeld maar voor mij werkt dat niet.
Heeft het nooit gedaan.
En zo staat iedereen op zijn eigen manier in het leven. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Gast1 » 13 jan 2016, 10:38

Tammy schreef:Pierre, mijn omgeving beslaat heel de planeet. :grin:
Klopt, mijn 'omgeving' beperkt zich zelfs niet alleen maar tot deze planeet, maar kun je antwoord geven op deze vraag (als voorbeeld)?:
Gast1 schreef:Sterker nog, je kunt je afvragen wat voor een waarde een dergelijk nieuws (dat dorp in Syrië) toevoegt aan je leven én wat je er aan kunt doen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Susan » 13 jan 2016, 11:16

Die foto over de stervende man kwam niet uit de plaats Madaya.
Het was een foto van 8 maanden geleden en heel ergens anders genomen, maar steeds
komt men weer met dit uitgemergelde lichaam op de proppen. Ook middels dit soort beelden
worden we allemaal gemanipuleerd.

Evengoed afschuwelijk natuurlijk en eigenlijk maakt het mijzelf niets uit, in die zin, dat elk
weldenkend mens wel bedenken kan hoe verschrikkelijk het ook daar aan toe gaat!
Mensen overal ter wereld zijn altijd de dupe en worden als inzet voor machtsspelletjes gebruikt.
Terwijl degenen die deze weerzinwekkende plannen bedacht hebben, stuk voor stuk bijna altijd veilig buiten schot blijven en zich vol kunnen blijven eten in hun goed afgescherde huizen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Tammy » 13 jan 2016, 11:20

Ja, daar kan ik antwoord geven Gast1. :grin:

Je schrijft dat het beter is om je met positieve zaken bezig te houden.
Maar niet alles is positief in de wereld Gast1.
Naast dat er mooie dingen zijn, zijn er ook hele nare dingen aan de hand.
Ik wil het allebei weten.
Ik zal nooit alles kunnen weten wat er gebeurt, maar wel zoveel mogelijk als het kan.

Dus ik kan bewonderd en ontroerend naar de wereld kijken, maar ook pissed off en kwaad.
Zo ben ik, en zo zal ik altijd zijn amigo.
Want dat is de wereld die bestaat in al zijn schoonheid en gruwelijkheid.
Zij aan zij, en ik wil het allebei weten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door gusteman » 13 jan 2016, 12:10

Gast1 schreef:Sterker nog, je kunt je afvragen wat voor een waarde een dergelijk nieuws (dat dorp in Syrië) toevoegt aan je leven én wat je er aan kunt doen.

Ik zal je zeggen ende schrijven wat de waarde is en wat je er aan kunt doen.
Het heeft geen enkele waarde en mócht het waarde hebben, dan vertroebelt deze waarde je positiviteit en geest.
Nóg meer, juist omdat je er niets aan kunt doen.
Je staat werkelijk machteloos of je moet er naar toe willen om die mensen daar persoonlijk te gaan helpen.
Nou, beste Gast1, de waarde van dergelijk nieuws bestaat erin dat er wereldwijd enorm veel aandacht aan besteed wordt.

En deze aandacht heeft er toe geleid dat het regime van Assad na maandenlang een dorp te hebben omsingeld en uitgehongerd er ten slotte toch nog een konvooi met hulpgoederen door mag.

Dit soort nieuws verspreiden helpt dus wel degelijk, en niet alleen de plaatselijke bevolking.

Ook hulporganisaties zoals Artsen Zonder Grenzen hebben daar baat bij, en dat kan alleen maar toegejuicht worden.
Gast1 schreef:Als je elke dag dit soort nieuws bekijkt ende beluisterd zal het je gaan 'tekenen' óf je moet al helemaal afgestompt zijn.
Als je gevoelloos bekijkt ende beluistert, kun je je afvragen of je nog wel mens bent.
Ook hier, beste Gast1, ben ik het niet mee eens.
Indien alle artsen, zorgverleners, brandweermannen en reddingswerkers zich zouden laten leiden door hun gevoelens dan zaten we binnen de kortste keren zonder hulpverleners.

Afgaan op je gevoel kan dan misschien nuttig lijken, bij het effectief verlenen van hulp is het alleen maar een rem op de efficiëntie.
Humaan optreden vereist in de eerste plaats een rationele benadering; het gevoel kan dan wel de aanzet geven tot het deelnemen aan hulpverlening maar het mag niet de hoofdreden blijven om je in te zetten, anders ga je er al snel onderdoor.
En daar heeft niemand iets aan. :wink:

Gast1

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Gast1 » 13 jan 2016, 13:06

Tammy schreef:Ja, daar kan ik antwoord geven Gast1. :grin:
Je schrijft dat het beter is om je met positieve zaken bezig te houden.
Nee hoor dat schrijf ik niet, dat interpreteer je :wink:
Tammy schreef:Maar niet alles is positief in de wereld Gast1.
Tammy weet dat Gast1 dat weet en Gast1 weet dat Tammy dat weet.
Tammy schreef:Naast dat er mooie dingen zijn, zijn er ook hele nare dingen aan de hand.
Ook dit weten wij beiden.
Tammy schreef:Ik wil het allebei weten.
Ik zal nooit alles kunnen weten wat er gebeurt, maar wel zoveel mogelijk als het kan.
Ik wil dat ook weten, maar dan vooral de dingen die ik kan beïnvloeden.
Stel jezelf de vraag eens wat je zou missen, als je bepaalde dingen niet zou weten, wetende dat je die dingen die je niet weet, maar wel wilt weten, niet kunt beïnvloeden.
Over die dingen heb ik het, ze vertroebelen je geest voor zoals als je telkens weer pissed of ende kwaad bent.
Als je dat niet meer wordt, dan vertroebelt het je geest niet meer, maar dan kun je je de vraag stellen of je nog wel (verlicht) mens bent.
Ik schrijf niet dat je dat 'moet' zijn. :wink:
Tammy schreef:Dus ik kan bewonderd en ontroerend naar de wereld kijken, maar ook pissed off en kwaad.
Zo ben ik, en zo zal ik altijd zijn amigo.
Want dat is de wereld die bestaat in al zijn schoonheid en gruwelijkheid.
Zij aan zij, en ik wil het allebei weten.
Ik houd van mensen die ontroerd kunnen raken en van mensen die pissed of ende kwaad (kunnen) zijn.
Maar kwaad zijn, zo heb ik ontwaard, levert mij totaal niets op.
Vroeger luchtte het me op en nu zou het me verdrietig maken.
Welnu, ik schreef dus niet dat het beter is om je met positieve zaken bezig te houden.
Ik schreef:
Gast1 schreef:De realiteit voor jezelf omringt je. Het is tastbaar en je kunt er iets aan doen.
Een deur openhouden voor iemand anders, of die bedelaar op straat een euro geven.
Vrijwilliger worden.
Je bezig houden met de dingen die je kunt beïnvloeden.
Of de dingen, die je positief beïnvloeden.
Naar een mooie (sciencefiction) film kijken, in plaats van naar het nieuws.
Naar mooie muziek luisteren.
Doelen stellen en lekker weg (dag)dromen.
Je leeft in deze vorm met jouw naam maar één keer, waarom zou je al je zegeningen niet tellen en gelukkig en tevreden zijn?
Dit, in plaats van je leven te vergallen met negativiteit of ergernissen.
Ook in je direct naaste omgeving is negativiteit en die/dat kun je beïnvloeden waarbij resultaten te behalen zijn.
Maar nu heel even terug naar mijn vraag, dit is wat ik schreef:
Gast1 schreef:... maar kun je antwoord geven op deze vraag (als voorbeeld)?:
Gast1 schreef:Sterker nog, je kunt je afvragen wat voor een waarde een dergelijk nieuws (dat dorp in Syrië) toevoegt aan je leven én wat je er aan kunt doen?
... en daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. :wink:

Gast1

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Gast1 » 13 jan 2016, 16:17

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Sterker nog, je kunt je afvragen wat voor een waarde een dergelijk nieuws (dat dorp in Syrië) toevoegt aan je leven én wat je er aan kunt doen.

Ik zal je zeggen ende schrijven wat de waarde is en wat je er aan kunt doen.
Het heeft geen enkele waarde en mócht het waarde hebben, dan vertroebelt deze waarde je positiviteit en geest.
Nóg meer, juist omdat je er niets aan kunt doen.
Je staat werkelijk machteloos of je moet er naar toe willen om die mensen daar persoonlijk te gaan helpen.
Nou, beste Gast1, de waarde van dergelijk nieuws bestaat erin dat er wereldwijd enorm veel aandacht aan besteed wordt.
En deze aandacht heeft er toe geleid dat het regime van Assad na maandenlang een dorp te hebben omsingeld en uitgehongerd er ten slotte toch nog een konvooi met hulpgoederen door mag.
Dit soort nieuws verspreiden helpt dus wel degelijk, en niet alleen de plaatselijke bevolking.
Ook hulporganisaties zoals Artsen Zonder Grenzen hebben daar baat bij, en dat kan alleen maar toegejuicht worden.
Ik heb het over het individu Guus, niet over een gemeenschap.
Ik heb de link bekeken en jawel hoor, met afgrijzen heb ik gelezen en gekeken en precies dat bedoel ik.
Wat kan ik met deze berichten dan alleen maar mijn handen voor mijn ogen slaan en huilen?
Het levert me een beroering ende walging op, de boosheid voorbij waarbij er alleen maar een verschrikkelijk verdriet ontstaat.
Dank voor de link :oops:

Zie mijn reactie aan Tammy's adres.

Deze berichten zouden van regering naar regering (gemeenschap naar gemeenschap) moeten gaan en de politiek zou dan stappen moeten (kunnen) ondernemen.
Regeringen kunnen namelijk wel wat en voor de geïnteresseerden die graag levende lijken of ander gruwen willen zien, moeten deze 'realiteiten' wel toegankelijk zijn.
Tijdens het kijken van het journaal kan ik en met mij nog heel veel anderen er niets mee.
Dat wil niet zeggen dat het in het journaal niet gemeld zou moeten worden.
Het zou gemeld moeten worden en naast het journaal zou er een soort van geïllustreerd journaal moeten zijn voor de mensen die er meer van willen weten.
Ik roep ... heu ... schrijf maar wat :wink:
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Als je elke dag dit soort nieuws bekijkt ende beluisterd zal het je gaan 'tekenen' óf je moet al helemaal afgestompt zijn.
Als je gevoelloos bekijkt ende beluistert, kun je je afvragen of je nog wel mens bent.
Ook hier, beste Gast1, ben ik het niet mee eens.
Indien alle artsen, zorgverleners, brandweermannen en reddingswerkers zich zouden laten leiden door hun gevoelens dan zaten we binnen de kortste keren zonder hulpverleners.

Afgaan op je gevoel kan dan misschien nuttig lijken, bij het effectief verlenen van hulp is het alleen maar een rem op de efficiëntie.
Humaan optreden vereist in de eerste plaats een rationele benadering; het gevoel kan dan wel de aanzet geven tot het deelnemen aan hulpverlening maar het mag niet de hoofdreden blijven om je in te zetten, anders ga je er al snel onderdoor.
En daar heeft niemand iets aan. :wink:
Momentje Guus ...
Ik als automonteur, metselaar, manager, apotheker of wat dan ook, ben geen arts, zorgverlener, brandweerman of reddingswerker.

Deze mensen, net als psychologen, psychiaters of andere categorieën van dergelijk pluimage moeten hun gevoel wel uit (kunnen) schakelen en inderdaad, anders redden ze het niet.
Sterker nog, mogelijk hebben al deze mensen mogelijk méér gevoel dan de automonteur, metselaar, manager, apotheker of wat dan ook.
Ze hebben namelijk gekozen voor een hulpverlenend beroep.
Het kan zijn dat ze het uit puur financiële overwegingen hebben gedaan, maar al deze mensen die aldaar gaan helpen met gevaar voor eigen leven, zijn in mijn ogen helden.

... Toch? :wink:

gusteman

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door gusteman » 14 jan 2016, 10:00

Dank voor je reactie, beste Gast1.
Ik kom hier zeker op terug maar wordt nu ergens anders verwacht.
Vanavond ga ik er verder op in. [jaja]

Gast1

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door Gast1 » 14 jan 2016, 11:40

Ik vind het leuk 'plaudern' met jou :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Merkel: Hard antwoord op weerzinwekkende overvallen

Bericht door univers » 14 jan 2016, 13:10

En ik volg het met belangstelling.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie