Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 12 jan 2016, 05:01

Afbeelding


CALAIS - In het Franse Calais zijn maandag de eerste containeraccommodaties in gebruik genomen voor migranten die daar in een vluchtelingenkamp verblijven. Het is de bedoeling dat de migranten, die nu nog verblijven in tenten, onder zeilen of houten bouwsels verkassen naar het uit metalen containers bestaande dorp.

De Franse regering wil met behulp van 5 miljoen euro aan Europese steun op deze manier betere woonruimte bieden aan ongeveer 1500 mensen. Daarmee zegt de regering de situatie van de naar huidige schattingen 4000 vluchtelingen in het kamp te verbeteren.

In het als 'nieuwe jungle' bekend staande vluchtelingenkamp wonen migranten die via de Kanaaltunnel illegaal van Calais naar Groot-Brittannië proberen te komen. Ze willen naar het Verenigd Koninkrijk omdat ze daar familie hebben of de kans op een beter bestaan groter achten dan in Frankrijk.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 12 jan 2016, 05:08

Ok, ik snap weer iets niet.
Ik ken dat dorp zoals ze het noemen.
Migranten die illegaal naar Engeland willen.
Ik weet ook de agressie die die mensen laten zien door chauffeurs te belagen en zelfs te bedreigen.
Ik heb er zat beelden en intervieuws van gezien.

Er is daar dus een plek waar mensen zitten waarvan men weet dat ze illegaal proberen om naar Engeland te willen komen.
En ze blijven daar gewoon zitten en nu komen er ook containerhuisjes voor ze.

Het zal wel aan mijn verstandelijke vermogens liggen maar................

Waarom worden die mensen niet opgepakt en terug gestuurd naar het land van herkomst ?
Dit zijn immigranten die een handelswijze hebben waar je akelig van word en je als chauffeur je leven bijna niet meer zeker bent als je daar moet rijden.

Dus mijn vraag:

Waarom word dit toegelaten ?


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Fenna » 12 jan 2016, 09:45

Tammy schreef: Het zal wel aan mijn verstandelijke vermogens liggen maar................
Nee het ligt niet aan jou verstand, ik denk dat menig weldenkend mens dit niet begrijpt.
Waarom worden die mensen niet opgepakt en terug gestuurd naar het land van herkomst ?
Dit komt omdat overheden te slap omgaan men dit soort nare situaties, omdat ze niet de zwarte piet willen krijgen dat ze te hardvochtig optreden tegen deze al dan niet echte vluchtelingen zonder papieren.
De vluchtelingen zouden ook meer baat hebben bij duidelijke regels die gehandhaafd worden, dan aan slappe toestanden als deze.
In Europa is het regel dat indien de vluchteling geen identiteitspapieren meer heeft, dat hij niet teruggestuurd kan worden naar land van herkomst.
Dat weten de vluchtelingen en daarom gooien de meesten hun ID's over boord en zeggen niet welk land ze vandaan komen.
Persoonlijk ben ik van mening dat ze dan naar het uiterlijk van de persoon moeten gaan kijken en dan bepalen naar welk land ze terug moeten.
Lijk je op een Marokkaan, ga je terug naar Marokko, lijk je op een Ghanees, dan naar Ghana, klopt het niet komt waarschijnlijk de waarheid wel naar buiten en anders zoeken ze het in zo'n land maar uit.
Ik denk dat de vluchteling dan ook minder snel zijn paspoort over boord gooit als hij de oversteek maakt met de wetenschap dat hij toch weggestuurd wordt, desnoods naar een verkeerd land.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 13 jan 2016, 01:41

Dit zijn geen vluchtelingen Fenna volgens mij.
Zij willen gewoon in Engeland wonen uit economische motieven.
Ik vind dit zo raar dat er een compleet dorp is daar en er een situatie is ontstaan die toch niet jaren zo kan doorgaan ?
De chauffeurs zijn hun leven bijna niet zeker meer, terwijl ze gewoon hun werk doen.

Tsja, dat weggooien van de paspoorten weet ik.
Des te meer reden om eindelijk eens in te grijpen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 13 jan 2016, 05:55

Fenna, toevallig lees ik net dat ze dus toch iets gaan doen.


Bewoners 'Jungle' zullen zich verzetten als politie donderdag tenten vernielt.

De bewoners van het vluchtelingenkamp in Calais hebben aangekondigd dat ze zich zullen verzetten tegen de plannen van de politie om een deel van het kamp met bulldozers op te ruimen. De Franse politie gaf een derde van de ruim 5000 vluchtelingen die in 'The Jungle' verblijven tot donderdag om hun geïmproviseerde tenten af te breken en op te krassen. De Franse overheid wil een deel van de vluchtelingen onderbrengen in het containerdorp in het kamp.

Wij, het verenigde volk van de Jungle in Calais, leggen respectvol de eisen van de Franse regering naast ons neer inzake de inperking van de Jungle. We hebben besloten hier te blijven en zullen ons vredevol verzetten tegen de plannen van de regering om onze huizen te vernielen
Mededeling van de leiders van de verschillende etnische groepen in The Jungle .

Volgens de vluchtelingen lijkt dat op een gevangenis. Slechts een deel van de huidige bewoners van The Jungle kan in die containers terecht en de vluchtelingen vrezen dat ze zullen gedwongen worden in Frankrijk asiel aan te vragen. De grote meerderheid wil de oversteek naar Groot-Brittannië maken.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Fenna » 13 jan 2016, 09:24

Tammy schreef:Dit zijn geen vluchtelingen Fenna volgens mij.
Ik schreef ook "al dan niet vluchtelingen" en wil het in het midden laten of het echte vluchtingen zijn of niet :wink:
Zelf verwacht ik ook niet dat het oorlogsvluchtelingen zijn maar allen economische vluchtelingen.
Bewoners 'Jungle' zullen zich verzetten als politie donderdag tenten vernielt.
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.
Het is goed dat er actie wordt ondernomen want ook voor de Fransen in Calais is het een onhoudbare situatie.
Zie ook onderstaand filmpje hoe de goedbedoelde acties worden ontvangen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door univers » 13 jan 2016, 11:08

Het kanaal in knuppelen, kunnen ze op eigen kracht, en wie de overkant bereikt, mag naar de olympische spelen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 15 jan 2016, 02:25

Jeetje Fenna wat erg wat ik zie in die film. :-|
Wat knap van die vrouw en man dat ze doorgaan.
Ikzelf had allang gezegd zoek het maar uit.
Wat een onbeschoftheid van die immigranten om dat echtpaar zo te behandelen.
Bah. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door gusteman » 15 jan 2016, 18:59

Fenna schreef:Zie ook onderstaand filmpje hoe de goedbedoelde acties worden ontvangen.
Wat ik zie in het filmpje dat zijn mensen die zich inzetten voor de massa vluchtelingen die in armoedige omstandigheden leven.
Ik zie ook dat het merendeel van die vluchtelingen daar heel dankbaar voor is.
En ik zie ook dat er een paar enkelingen bij die vluchtelingen zitten die achterdochtig zijn.

Nou, ik lees hier op het forum vaak genoeg onderwerpen waarin forumleden schrijven hoe achterdochtig ze zijn tegenover de overheid, de farmaceutische industrie, de voedselindustrie, Bilderberg, de NAVO, NASA, kortom te veel om op te noemen.

We gaan die forumleden toch ook niet over het kanaal knuppelen omdat ze achterdochtig zijn?

Die mevrouw uit het filmpje zegt klaar en duidelijk dat ze gechoqueerd is doordat enkele vluchtelingen voedsel weggooien, maar ze zegt er ook bij dat ze hen begrijpt.

En zo hoort het ook te gaan. Petje af voor die mevrouw.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door univers » 15 jan 2016, 19:36

Als je vluchteling bent, ben je blij met de hulp die je krijgt, en stel je geen eisen.
Die eisen had je in het land van herkomst moeten stellen, en niet hier in Europa.
Ik heb medelijden met de kinderen, die kunnen er niets aandoen.
Dat die kinderen hulp en onderwijs krijgen, sta ik voor de volle 100% achter.
Maar niet voor het uitschot dat hier de eisen komen stellen en de dienst uit willen maken.
Die moet je gelijk met harde hand aanpakken en terugsturen naar het land van herkomst, kijken of ze daar ook nog praatjes hebben.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door gusteman » 15 jan 2016, 20:37

univers schreef:Maar niet voor het uitschot dat hier de eisen komen stellen en de dienst uit willen maken.
Die moet je gelijk met harde hand aanpakken en terugsturen naar het land van herkomst, kijken of ze daar ook nog praatjes hebben.
Daar kan ik (tot op zekere hoogte) mee akkoord gaan, beste univers.
Maar over wie heb je het dan?

Toch niet over die paar vluchtelingen die argwanend stonden tegenover voedsel uit een blik?
Een blik waarop een versheidsdatum staat, waarschijnlijk het enige wat op dat blik stond dat ze wisten te begrijpen, want voedsel in blik dat bestemd is voor de Franse markt bevat enkel ééntalig Franse informatie ..... met uitzondering van de verplichte internationale aanduidingen zoals "Best Before" en de E-nummers.

Je weet niet wat die mensen hebben meegemaakt vooraleer ze in Calais zijn beland; ze kunnen net zo goed door Hongarije zijn getrokken en daar bedorven voedsel hebben gekregen van extreem-rechtse Hongaren.
Of ze kunnen bedorven voedsel hebben gekregen van de gangsterbendes die hen dik hebben laten betalen voor een boottocht over de Middellandse Zee.

Voor mij volstaat het dat die mevrouw uit de video zelf heeft gezegd dat ze hen begrijpt, ook al vond ze het schandalig dat ze deugdelijk voedsel weggooiden.
Die mevrouw houdt er wel rekening mee dat zij niet weet wat die vluchtelingen al hebben meegemaakt.
Maar daarom staat zij dan ook elke dag weer aan haar fornuis, eten te bereiden voor hongerige vluchtelingen, zonder hen anders te bezien dan datgene wat ze zijn: mensen die in nood verkeren.

Ben benieuwd hoe het zal verlopen wanneer de klimaatopwarming zich echt gaat manifesteren, en miljoenen Nederlanders zullen moeten vluchten voor het stijgende water.
Vraag me af waar ze dan terecht zullen kunnen [think] .

Heb gisteren nog een interview met Rutger Bregman gelezen, de schrijver van onder andere Gratis geld voor iedereen, En nog vijf grote ideeën die de wereld kunnen veranderen.
Daarin toont Bregman zich verbaasd over al die mensen die morren over vluchtelingen die een I-phone op zak hebben. Bregman zegt daarover: "Wat dacht je dan wel? Met zo'n I-phone (of een andere degelijke smartphone) heb je in één apparaat alles bij de hand wat je nodig hebt om te reizen door onbekend gebied: een GPS, telefoon, internetverbinding, vertaalmachine, encyclopedie, kortom het is een onmisbaar toestel wanneer je voor de rest alles hebt achtergelaten. Als ik vluchteling was dan was dit wel het eerste en enige wat ik zeker op zak zou willen hebben."

En de man heeft gelijk, hij heeft overschot van gelijk; en niet alleen over dit éne faits-divers, neen, het volledige interview getuigt van een heel scherpe en heldere kijk op zaken.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door univers » 15 jan 2016, 21:43

Als je echt honger hebt, dan ben je al blij met hondenvoer uit blik.
Ik ben zowat overal geweest op deze wereld, en heb hongersnood gezien, die mensen waren blij met wat ze kregen.
Ik deed eten wat overgebleven was in een emmer, zat van alles door elkaar heen, soep, vlees, aardappelen en groeten, en dat hutselden ze dat dan door elkaar, als je dan de gezichten ziet van deze mensen, geeft je een klein stukje voldoening.
Oud brood bewaarde ik, en liet het drogen, hoe blij de kinderen en volwassenen er mee waren.
De argumenten die jij aanbrengt, is in mijn ogen je reinste onzin.
Als je honger hebt, ben je blij wat de pot schaft, en kijk je niet naar een etiket.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Fenna » 16 jan 2016, 09:02

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Fenna » 16 jan 2016, 09:26

gusteman schreef:Ik zie ook dat het merendeel van die vluchtelingen daar heel dankbaar voor is.
En ik zie ook dat er een paar enkelingen bij die vluchtelingen zitten die achterdochtig zijn.
Er zijn inderdaad mensen bij die blij zijn met het voedsel wat ze krijgen, in neem aan dat dit echt oorlogsvluchtelingen zijn, maar een groot deel is ondankbaar voor wat ze krijgen omdat dit gelukszoekers zijn, economische vluchtelingen.
Die oorlogsvluchteling heeft waarschijnlijk zoveel ellende gezien dat deze aan het 'overleven' is, dan ben je niet meer kieskeurig en ben je blij met alles wat je krijgt maar, als je een economische vluchteling bent sta je daar heel anders in en ga je eisen stellen waaronder over het voedsel wat je krijgt.
Ik heb filmpjes gezien dat ze van het rode kruis voedsel pakketten kregen, dat was in een oost Europees land, dat weigerden ze omdat het niet halal was, in een ander land naaiden ze hun mond dicht omdat ze halal voedsel eisten, bij Calais werden blikken ravioli opgetrokken en op de grond gesmeten omdat het niet halal was.
Ik vind dit arrogantie ten top.
Als je echt honger hebt is het zoals uinvers schrijft, dan maakt het je niet uit, je wil overleven en dan stel je geen eisen, dan is het kiezen tussen leven of dood.
Alleen verwende mensen die niet echt in nood zitten stellen eisen.
Laatst gewijzigd door Fenna op 16 jan 2016, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 16 jan 2016, 09:27

Jij hebt dus gezien wat echte honger is Univers.
Geweldig wat je toen hebt gedaan. ;P!

In het filmpje zie je ook het roven van dozen vanuit de auto.
Puur onbeschoft gedrag.
Respect voor dat echtpaar dat doorgaat.
Want ik zou het echt niet kunnen.
Daar ben ik heel eerlijk in.


Fatsoen heb je of heb je niet.
Dit vind ik compleet respectloos naar dat echtpaar toe.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door gusteman » 16 jan 2016, 10:37

Fenna schreef:
gusteman schreef:Ik zie ook dat het merendeel van die vluchtelingen daar heel dankbaar voor is.
En ik zie ook dat er een paar enkelingen bij die vluchtelingen zitten die achterdochtig zijn.
Er zijn inderdaad mensen bij die blij zijn met het voedsel wat ze krijgen, in neem aan dat dit echt oorlogsvluchtelingen zijn, maar een groot deel is ondankbaar voor wat ze krijgen omdat dit gelukszoekers zijn, economische vluchtelingen.
Die oorlogsvluchteling heeft waarschijnlijk zoveel ellende gezien dat deze aan het 'overleven' is, dan ben je niet meer kieskeurig en ben je blij met alles wat je krijgt maar, als je een economische vluchteling bent sta je daar heel anders in en ga je eisen stellen waaronder over het voedsel wat je krijgt.
Ik heb filmpjes gezien dat ze van het rode kruis voedsel pakketten kregen, dat was in een oost Europees land, dat weigerden ze omdat het niet halal was, in een ander land naaiden ze hun mond dicht omdat ze halal voedsel eisten, bij Calais werden blikken ravioli opgetrokken en op de grond gesmeten omdat het niet halal was.
Ik vind dit arrogantie ten top.
Als je echt honger hebt is het zoals uinvers schrijft, dan maakt het je niet uit, je wil overleven en dan stel je geen eisen, dan is het kiezen tussen leven of dood.
Alleen verwende mensen die niet echt in nood zitten stellen eisen.
Misschien toch nog eens dit lezen, beste Fenna (http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 60&t=14743):
taigitu schreef:
De gekleurde brillen

Een verhaal over de Oecumene

Misschien zijn er kinderen die weten wat oecumenisch is.
Ik snapte er niet veel van, totdat ik het volgende verhaal hoorde:

Er was eens een land waar de zon zo fel scheen dat de mensen met dichtgeknepen ogen over de straat moesten gaan. Totdat een heel slim iemand een zonnebril uitvond met bruin-zwarte glazen waarmee iedereen over de straat kon wandelen, met zijn ogen helemaal open. Daarna kwam een ander slim iemand op een briljant idee dat je ook mooie gekleurde glazen in de bril kon doen. En al gauw liep iedereen met rode of blauwe of groene, of gele brillen over straat. Na een tijdje zag je dat in iedere straat een bepaalde kleur zonnebril gedragen werd. Je had een zogenaamde blauwe-straat en een rode-straat. De zonnebrillen gingen ook over van vader op zoon, van moeder op dochter en op een gegeven moment wisten de mensen niet beter dan dat ze altijd een zonnebril hadden gedragen en altijd met deze bepaalde kleur.

Niets aan de hand, tot zover. Iedereen blij. Totdat zich iemand ging afvragen welke kleur de zon had. Nu is het niet mogelijk, dat weten jullie ook wel, om zomaar met het blote oog in de zon te kijken, en al helemaal niet in dit land waar de zon zo fel scheen, maar met een goede zonnebril was dat natuurlijk wel mogelijk. En iedereen zag dus de zon, in de kleur van zijn of haar zonnebril.
‘De zon is blauw’ riepen de blauwbrillen.
‘Nee rood!’
‘Nee geel!’
Het werd van een klein meningsverschil een grote burgeroorlog. Mensen die met een rode bril in de blauwe-straat liepen, werden in elkaar geslagen en gedwongen een blauwe bril op te zetten. Over en weer werden er gruwelverhalen over de andere kleurlingen verteld.

De koningin van het land was een wijze vrouw. Ze riep op een dag alle mensen uit het land bij elkaar in de grote koninklijke ontvangsthal. Toen iedereen binnen was, vroeg de koningin aan alle aanwezigen hun bril af te zetten. Daar hadden de meeste mensen wel grote moeite mee. Heel onwennig stonden na 5 minuten treuzelen alle mensen zonder bril. De meesten hielden met trillende handen hun bril vast, klaar om hem bij elk gevaar weer op te zetten. De koningin vroeg: kijk eens naar degene die naast je staat. Dat was even raar. Want iedereen was er zo aan gewend om alles en iedereen door de kleur van hun bril te zien. Toen ze goed keken zagen ze kleuren bij de ander die ze tot nu toe nog nooit gezien hadden.

De koningin zei: welke kleur de zon heeft zullen we nooit weten. Niemand kan de zon namelijk direct in het gezicht zien. We weten alleen de kleur van onze eigen bril. En toen stelde ze een nieuwe wet in. Als mensen met verschillende kleuren brillen elkaar zouden ontmoeten, dan moesten ze hun brillen voor 1 minuut ruilen en zich verwonderen over de mooie kleuren van de ander. En zo gebeurde het. Er kwam zelfs een politieke partij waar leden met verschillende kleuren brillen in zaten.

Dat is dus oecumenisch: je bent anders dan de ander en de ander is anders dan jij. Dat is niet gek en ook niet eng: dat is leuk en leerzaam. De gekleurde brillen zijn de verschillende geloven. In een oecumenische dienst zetten mensen van een bepaalde kerk voor een paar minuten even de bril van iemand van een andere kerk op. En daarna zetten ze hun eigen bril weer op.

Henk Harmsen
En misschien toch nog eens de video over Calais herbekijken?
Fenna schreef:... bij Calais werden blikken ravioli opgetrokken en op de grond gesmeten omdat het niet halal was.
In de video wordt klaar en duidelijk gezegd dat de blikken halal voedsel bevatten, en dat dit ook zo op die blikken staat vermeld. De achterdocht van enkele van die vluchtelingen werd gewekt door de houdbaarheidsdatum, en niet omdat het geen halal zou geweest zijn.
Jij gaat in je reactie af op foute informatie en dan trek je ook foute conclusies.
Fenna schreef:Er zijn inderdaad mensen bij die blij zijn met het voedsel wat ze krijgen, in neem aan dat dit echt oorlogsvluchtelingen zijn, maar een groot deel is ondankbaar voor wat ze krijgen omdat dit gelukszoekers zijn, economische vluchtelingen.
In de video wordt klaar en duidelijk gezegd dat het gaat over enkelingen en dat de overgrote meerderheid dankbaar is voor wat hen wordt aangeboden.
Ook hier vertrek je vanuit foute informatie.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Fenna » 16 jan 2016, 13:46

gusteman schreef:
Fenna schreef:... bij Calais werden blikken ravioli opgetrokken en op de grond gesmeten omdat het niet halal was.
In de video wordt klaar en duidelijk gezegd dat de blikken halal voedsel bevatten, en dat dit ook zo op die blikken staat vermeld. De achterdocht van enkele van die vluchtelingen werd gewekt door de houdbaarheidsdatum, en niet omdat het geen halal zou geweest zijn.
.
Mijn beste, je hebt gelijk.
Het is voor mij meer dan een half jaar geleden dat ik het filmpje heb gezien en heb dit verkeerd in gedachten gehouden.
Ik heb het alleen maar opgezocht en geplaatst zonder het nogmaals te bekijken. :oops:

Maar het veranderd mijn mening niet over de arrogantie van menig vluchteling.
Ze worden geholpen door deze mensen en maken er misbruik van door bijv. bij de uitreiking van het voedsel niet op hun beurt te wachten maar er zelfbediening van te maken, meer te pakken dan hun toekomt en tot slot als men weg rijdt de deur van de wagen open te trekt en gewoon het voedsel er maar uit smijt terwijl dit niet nodig is.
Ook de ravioliblikken hadden ze dicht kunnen laten en teruggeven, dat hoefde niet verspild te worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Tammy » 20 feb 2016, 06:33

Afbeelding
Tentenkamp de 'Jungle' in Calais.


Frankrijk gaat 'jungle' Calais ontruimen.

Franse autoriteiten de bewoners van het vluchtelingenkamp in Calais tot dinsdag de tijd gegeven om het zuidelijke deel van de 'Jungle' te verlaten. Daarna wordt het kamp stapsgewijs ontruimd, zo maakte de gemeente vrijdagavond bekend.

Het illegale tentenkamp wordt de 'Jungle' genoemd. In de krottenwijk wonen enkele duizenden vluchtelingen die hopen naar Groot-Brittannië te kunnen reizen. Ze komen voornamelijk uit Syrië, Irak en Afghanistan. De omstandigheden in het kamp zijn slecht. In het ontruimingsbevel geven de Fransen als reden dat er spanningen zijn met extreem-rechtse demonstranten, dat er gebrek aan hygiëne is in het kamp en dat bewoners geweld gebruiken om op vrachtwagens te klimmen.

De op dinsdag gestelde deadline heeft betrekking op een deel van het kamp waar zo'n duizend mensen wonen. Hun werd de afgelopen maanden onderkomen aangeboden in containerwoningen of andere opvangcentra in andere Franse regio's. Wie voor dinsdagavond 20 uur niet is vertrokken, wordt door de politie weggehaald.

In de 'Jungle' is een minidorp ontstaan compleet met winkeltjes, moskeeën en kerken. Verschillende hulporganisaties hebben al kritiek geuit op de geplande ontruiming. Ze voorzien dat migranten geen genoegen nemen met de alternatieve onderkomens en dat ze nieuwe tentenkampen langs de kust zullen bouwen.


BRON.



>>>>>>>>>>>>>>>


Het is mij een raadsel waarom ze de droge containerhuisjes niet willen, maar wel in de blubber willen zitten met hun tenten.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door gusteman » 20 feb 2016, 12:09

Tammy schreef:Het is mij een raadsel waarom ze de droge containerhuisjes niet willen, maar wel in de blubber willen zitten met hun tenten.
Nou, lieve Tammy, zoals in het artikel al wordt aangegeven zouden die mensen "verhuisd" worden naar andere kampen, eventueel zelfs in andere regio's.
Die mensen willen echter, koste wat het kost, naar Engeland. Vanuit hun tentjes kunnen ze pogingen ondernemen om stiekem het Kanaal over te steken.
Vanuit een kamp met containerhuisjes (waar in- en uitstroom beter gecontroleerd worden) en ook vanuit andere regio's verdwijnen hun (nu toch al geringe) kansen op een oversteek naar Groot Brittannië volledig.
Vrij logisch dan dat ze er niet weg willen.

Gast1

Re: Eerste containerhuisjes vluchtelingen Calais

Bericht door Gast1 » 20 feb 2016, 12:11

Yep, die logica kan ik goed volgen :wink:

Plaats reactie