Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Osiris » 18 feb 2016, 06:19

Zo maar een optelsom;

Oorlog in Midden Oosten.
Te lage olieprijs.
Te lage rente.
Veel lagere gasbaten NL,vanwege Groningen.
Kosten vluchtelingenprobleem.
Regering NL komt al 11 miljard te kort voor 2017.
Explosieve groei emigranten NL.
Extreme beurskeldering januari.
5 grote Europese banken waarschijnlijk op punt van omvallen.
Bail-in wet aangenomen in januari.

Vermogenden ontvluchten ons land.

De bail-in wet stelt regering in staat om 'spaargeld' boven een ton te confisqeren en de overige spaargelden onder een ton van een negatieve rente van 4% of meer te voorzien.
Dit om volgende omvallen van banken te voorkomen/bekostigen.
De Cyprus blauwdruk van Dijselbloem.

500 eurobiljet ( en ook al roep om 200 biljet ) af te schaffen onder mom terreurbestrijding ( alsof deze geen andere middelen/valuta zouden gebruiken ).
Echter veel eerder om spaarders te ontmoedigen grote cashbedragen van bank te halen en in een kluis te bewaren.

Nieuwe hypotheken in NL,die huizenmarkt stuwen, voornamelijk in duurste provincies en vrijstaande huizen ( alleen weggelegd voor vermogenden )

Vlucht op de beurzen naar goud en zilver aandelen.

En maar blijven propageren dat het goed gaat ??

Astrologie verteld dat Mars in Schorpioen ( al een paar weken gaande t/m/ Maart ) gaat over het onterecht 'stelen' van middelen en de confrontaties en conflicten daaromtrent.

An accident waiting to happen ??
Benieuwd wat jullie gedachten daar over zijn.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Gast1 » 18 feb 2016, 17:14

Osiris schreef:En maar blijven propageren dat het goed gaat??
Niets minder is waar :wink:
Maar dat weet ik al een hele poos ...
We worden hartstikke voor de gek gehouden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door univers » 18 feb 2016, 17:17

Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ?
Was hij dan al afgelopen ?

De mensen worden met open ogen belazerd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Vitharr » 18 feb 2016, 18:34

Weet je, er zijn veel belangrijkere zaken vind ik.
Iemand op MSN schreef:Een babydolfijn is in de Argentijnse kustplaats Santa Teresita van het leven beroofd door tientallen badgasten die selfies met de dolfijn maakten. Argentijnse media en dierenbeschermers berichtten donderdag vol afschuw over het tragische lot van het dier op het strand van Santa Teresita, circa 250 kilometer ten zuidoosten van de hoofdstad Buenos Aires.

De dolfijn kwam dichtbij het strand en werd door enkele mensen op het strand uit zee gehaald voor een selfie. Dat wilde een heleboel andere mensen op het strand ook. Zo ging het dier rond door een meute fotograferende badgasten. De dolfijn van een relatief kleine soort die voor de kust van Zuid-Amerika voorkomt, overleefde deze belangstelling niet en stierf door uitdroging. Op Facebook staan veel foto's van het tragische tafereel.
Voor een selfie werd het dier uit het water gehaald... Bloody idiots.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Gast1 » 18 feb 2016, 18:49

Vitharr schreef:Bloody idiots.
... waar ze mee geprezen zijn [burn]

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Osiris » 18 feb 2016, 19:00

Vitharr schreef:Weet je, er zijn veel belangrijkere zaken vind ik.
Iemand op MSN schreef:Een babydolfijn is in de Argentijnse kustplaats Santa Teresita van het leven beroofd door tientallen badgasten die selfies met de dolfijn maakten. Argentijnse media en dierenbeschermers berichtten donderdag vol afschuw over het tragische lot van het dier op het strand van Santa Teresita, circa 250 kilometer ten zuidoosten van de hoofdstad Buenos Aires.

De dolfijn kwam dichtbij het strand en werd door enkele mensen op het strand uit zee gehaald voor een selfie. Dat wilde een heleboel andere mensen op het strand ook. Zo ging het dier rond door een meute fotograferende badgasten. De dolfijn van een relatief kleine soort die voor de kust van Zuid-Amerika voorkomt, overleefde deze belangstelling niet en stierf door uitdroging. Op Facebook staan veel foto's van het tragische tafereel.


Voor een selfie werd het dier uit het water gehaald... Bloody idiots.
Weet je Vitharr,je hebt nog gelijk ook.
Laat de crisis maar komen en de derde wereldoorlog.
Misschien zijn we wel slim genoeg onszelf volledig uit te roeien en zullen dit soort idioterie de flora en fauna in de toekomst bespaard blijven.
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Osiris » 18 feb 2016, 19:08

univers schreef:
Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ?
Was hij dan al afgelopen ?

De mensen worden met open ogen belazerd.
Voor het 'plebs' niet,die bloeden nog lang na.
Voor de bobo's aan de bovenkant wel, die zien weer gemanipuleerde euforische groeicijfers en hun bonussen de hemel in rijken.
Zij kennen toch geen crisis, never, nooit ,niet.

Maar ook zij komen een keer aan de beurt en dat is geen aards Oordeel,maar een Kosmische......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door gusteman » 18 feb 2016, 20:16

Osiris schreef:Astrologie verteld dat Mars in Schorpioen ( al een paar weken gaande t/m/ Maart ) gaat over het onterecht 'stelen' van middelen en de confrontaties en conflicten daaromtrent.

An accident waiting to happen ??
Astrologie is "whishfull thinking".
Sinds het ontstaan van het heelal hebben zich nog nooit twee identieke configuraties voorgedaan van sterren.
Derhalve is het onzinnig om te gaan stellen dat zich om de zoveel weken/maanden identieke sterrenstanden voordoen, wat toch de basis is om te gaan beweren dat dergelijke configuraties verantwoordelijk zouden zijn voor een bepaald gedrag.
Van op onze planeet bezien lijkt het zo te zijn dat sterrenbeelden identiek zouden zijn, jammer genoeg is dit echter niet het geval.
Osiris schreef:Benieuwd wat jullie gedachten daar over zijn.....
Gezien het voorgaande is mijn gedachte daarover dat fantasie gemakkelijk kan leiden tot foute interpretatie.
Niks mis mee hoor, zolang mensen het niet gaan gebruiken als leidraad in het leven want dan komen ze geheid bedrogen uit. :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Osiris » 19 feb 2016, 04:12

gusteman schreef:
Osiris schreef:Astrologie verteld dat Mars in Schorpioen ( al een paar weken gaande t/m/ Maart ) gaat over het onterecht 'stelen' van middelen en de confrontaties en conflicten daaromtrent.

An accident waiting to happen ??
Astrologie is "whishfull thinking".
Sinds het ontstaan van het heelal hebben zich nog nooit twee identieke configuraties voorgedaan van sterren.
Derhalve is het onzinnig om te gaan stellen dat zich om de zoveel weken/maanden identieke sterrenstanden voordoen, wat toch de basis is om te gaan beweren dat dergelijke configuraties verantwoordelijk zouden zijn voor een bepaald gedrag.
Van op onze planeet bezien lijkt het zo te zijn dat sterrenbeelden identiek zouden zijn, jammer genoeg is dit echter niet het geval.
Duidelijk dat je de ballen verstand hebt van hoe astrologie in zijn werk gaat.
Het gaat totaal niet over identieke sterrenconfiguraties ( behalve als je het over persoonlijke horoscopen hebt,wat maar een beperkt stukje van de hele astrologie omhelst ).
Misschien de moeite nemen er in te verdiepen ?

http://newparadigmastrology.com/februar ... -forecast/

Btw word in de astrologie link aangegeven dat het gestelde 'stelen' ,wat door de Mars/Schorpioen configuratie t/m Maart plaatsvindt, vanaf Mei t/m Augustus ( als ik me niet vergis ) terugkeert.
Nadat Mars uit Schorpioen is geschoven na Maart, zal deze retrograde gaan en dus weer terugschuiven in Schorpioen.
En naar mijn idee toch wel duidelijk twee identieke configuraties van planeet en constellatie binnen een jaar ????

Voor de rest heb ik de info uit meerdere bronnen,ook inside bevindingen van mensen dichter bij het financiele vuur, die bij de beurs werken of er handelen; dan zijn dat dus in jouw ogen ook maar 'fantasten'.

Succes ermee als het op je drempel staat.....
Laatst gewijzigd door Osiris op 19 feb 2016, 04:58, 2 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Osiris » 19 feb 2016, 04:29

De 'afgelopen' crisis is op conto gekomen van de onderste klasse, het rechtse beleid van de regering heeft vermogenden gespaard.
Door talloze lastenverzwaringen en bezuinigingen kan de onderkant niet weer voor de volgende opdraaien.

Met de bail- in wetgeving zal nu bij de volgende crash de middenklasse ( o.a. kleinondernemers ) aan de beurt zijn en weer de bovenste laag buiten schot blijven.
Die krijgen een 'fair warning' ,zoals bij Cyprus en Griekenland het geval was en ze zo op tijd hun geld konden onttrekken en naar elders ( belastingparadijzen of andere constructies ) konden wegsluizen.
De middenklasse zal het uiteraard proberen af te schuiven,naar beneden welteverstaan.
Faillissementen en massale ontslagen,loonoffers,nog harder en meer werken etc.....
Zie bijvoorbeeld detailhandel wat al gaande is.

Hoe creeer je doelbewust schulden, armoede en slavernij ( totale controle ) ?
Precies op deze wijze dus.

Maar blijkbaar mijn illusie als fantast zijnde.........
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door univers » 19 feb 2016, 05:50

Was het maar een illusie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Fenna » 19 feb 2016, 09:17

Ik volg het niet zo, maar wat mij wel opvalt is dat er weer één beursexpert begint te blèren dat er een crisis zit aan te komen en direkt donderen de beurzen in elkaar.
Dit zag je ook aan het begin van de vorige crisis gebeuren, die mijns inziens nog steeds gaande is, één expert blèrt "het gaat slecht" en direkt word er gereageerd door de banken, want die zijn schijterig dat ze in moeten boeten op hun enorme kapitalen "de directeur moet natuurlijk wél zijn vette bonussen kunnen krijgen".
Dan treed de kettingreactie in werking, bedrijven kunnen bijna geen leningen meer krijgen, hypotheken worden worden bijna niet meer verstrekt omdat de regels zo zijn aangescherpt dat bijna niemand meer in aanmerking komt behalve mensen met een héél goed inkomen en vaste baan (wat bijna niet meer bestaat) en dan komt vanzelf de middenklasse, AOW'er en de laagst inkomens in de knel.
Het is van de bank de bedoeling dat Jan met de pet zijn spaartegoed gaat aanspreken, maar deze doet dit niet snel genoeg vandaar dat de rente's steeds lager worden, in Duitsland is er zelfs een negatieve rente om het maar oninteressant te maken geld op te potten.
Het appeltje voor de dorst moet in de economie gestopt zo dat de top lekker op hun centen kan blijven zitten want die blijven oppotten want zij hebben hun spaargeld niet nodig.

Nu zijn gezonde bedrijven redelijk uit de brand en de rotte appels zijn opgeruimd, maar ook nu zie je nog steeds grote slachtoffers vallen zoals recent V&D.
8000 man personeel van V&D op straat, Macro dondert er 500 man uit, wie volgt?
Het lijkt er op dat de volgende crisis zich inderdaad al weer aankondigt, ik moet er niet aan denken wat jan met de pet nu weer boven het hoofd hangt terwijl zij de vorige crisis nog niet te boven waren.

Zoals Osiris schrijft;
Hoe creeer je doelbewust schulden, armoede en slavernij ( totale controle ) ?
Precies op deze wijze dus.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door gusteman » 19 feb 2016, 10:35

Osiris schreef:Hoe creeer je doelbewust schulden, armoede en slavernij ( totale controle ) ?
Precies op deze wijze dus.

Maar blijkbaar mijn illusie als fantast zijnde.........
Beste Osiris, ik heb nergens beweerd dat de economische crisis een illusie zou zijn, mijn reactie ging (heb ik trouwens ook duidelijk aangegeven) naar jouw inbreng van astrologie en hoe de stand van Mars ten opzichte van het sterrenbeeld Schorpioen een invloed zou hebben op het menselijk gedrag.

De financiële crisis is het gevolg van de hebzucht van mensen, zowel de kapitalisten als de kleine spaarders; met zijn allen spelen ze het spelletje waarin ze een hoeveelheid geld aanbrengen in een systeem waarin hen procentjes worden beloofd op hun inzet.
Roulette dus, maar dan op wereldniveau.

Daar komt geen illusie aan te pas, dat is rauwe werkelijkheid
Astrologie echter is een ander paar mouwen.

Astrologie heeft haar oorsprong in het verre verleden, toen mensen er nog van uit gingen dat alles wat vanop de Aarde zichtbaar is aan het firmament zich dan ook vrij kort bij de Aarde bevond.
Intussen weten we al beter, en weten we ook dat astrologie leuk is, en de fantasie kan aanwakkeren, maar dat het gebaseerd is op foute aannames en derhalve volstrekt irrelevant.

Jij, Osiris, verwijst naar die astrologie in verband met een fenomeen: het onterecht stelen van middelen (net alsof er zoiets zou bestaan als het “terecht stelen van middelen” :roll: ) wat zou beïnvloed worden door het feit dat, vanaf de aarde gezien, de planeet Mars zich zou bevinden in de constellatie Schorpioen.

Beïnvloeding houdt in dat er een zekere energie (kracht) zou aan het werk zijn, een energie die onlosmakelijk verbonden zou moeten zijn met de verhoudingen tussen Schorpioen, Mars en de Aarde.

Nu bevindt Mars zich op 227,9 miljoen kilometer van de zon. De sterren waaruit het sterrenbeeld Schorpioen bestaat bevinden zich miljoenen keren verder van de zon af, namelijk:
  • Antares: 550 lichtjaar = 550 x 9,46 biljoen kilometer = 5203 biljoen kilometer

    Shaula: 571 lichtjaar = 571 x 9,46 biljoen kilometer = 5401 biljoen kilometer

    Sargas: 121 lichtjaar = 121 x 9,46 biljoen kilometer = 1144 biljoen kilometer

    Dschubba: 400 lichtjaar = 400 x 9,46 biljoen kilometer = 3784 biljoen kilometer

    Graffias: 362 lichtjaar = 362 x 9,46 biljoen kilometer = 3424 biljoen kilometer

    Lesath: 519 lichtjaar = 519 x 9,46 biljoen kilometer = 4909 biljoen kilometer

    Alniyat: 696 lichtjaar = 696 x 9,46 biljoen kilometer = 6584 biljoen kilometer

    Jabbah: 109 lichtjaar = 109 x 9,46 biljoen kilometer = 1031 biljoen kilometer

Tussen Alniyat en Jabbah op zich alleen al bevindt zich een afstand van 5553 biljoen kilometer, die overeenkomt met het 24.365.950-voudige van de afstand Zon-Mars.

De meest dichtbij zijnde ster, Jabbah, bevindt zich op 4.523.914 keer de afstand Zon-Mars.

Over welke vorm van energie hebben we het dan?

En hoe kan die energie een mentaliteitsverandering teweeg brengen (cfr “stelen”) bij mensen?

Waarom bindt die energie zich aan Mars en niet aan andere hemellichamen, zoals bijvoorbeeld de Maan, die ook tussen de Aarde en Schorpioen komen te staan?

Welke bijzondere vorm van energie gaat er uit van Mars opdat dit effect zou worden bewerkstelligd, een effect dat zich niet voor doet wanneer andere hemellichamen tussen Aarde en Schorpioen komen te staan?
Osiris schreef:Misschien de moeite nemen er in te verdiepen ?
Waar precies moet ik me dan nog verder in verdiepen?

Oh ja, misschien wel het volgende?
Osiris schreef:Duidelijk dat je de ballen verstand hebt van hoe astrologie in zijn werk gaat.
Het gaat totaal niet over identieke sterrenconfiguraties ( behalve als je het over persoonlijke horoscopen hebt,wat maar een beperkt stukje van de hele astrologie omhelst ).
Gevolgd door
Osiris schreef:Btw word in de astrologie link aangegeven dat het gestelde 'stelen' ,wat door de Mars/Schorpioen configuratie t/m Maart plaatsvindt, vanaf Mei t/m Augustus ( als ik me niet vergis ) terugkeert.
Nadat Mars uit Schorpioen is geschoven na Maart, zal deze retrograde gaan en dus weer terugschuiven in Schorpioen.
En naar mijn idee toch wel duidelijk twee identieke configuraties van planeet en constellatie binnen een jaar ????
Eerst stel je dat astrologie niks te maken heeft met identieke configuraties waarop je vlak daarna doodleuk gaat beweren dat identieke configuraties dus wel degelijk een bewijs zijn dat Mars in Schorpioen voor een bepaald effect gaat zorgen. :shock:

Veel verder kan ik mij daar niet in verdiepen, sorry hoor.

Gast1

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Gast1 » 19 feb 2016, 11:09

gusteman schreef:Astrologie is "whishfull thinking".
Dat lijkt op een feit.
Astrologie echter is heel oud: mundaanastrologie is de oudste vorm van astrologie:
Het 'lezen van de sterren' om daaruit het lot van heersers en landen af te leiden werd reeds in het oude Babylonië (2e millennium v.Chr.) beoefend, en mogelijk al veel eerder.
Los van astrologie weet ik dat sterren veel zeggen, ze zeggen heel veel vogels de weg.
Sterren zijn als een geschiedenisboek wat voor je open ligt.
Sterren hebben gewis invloed op (het leven van) deze planeet zoals ook de zon en de maan dat hebben.

Als je astrologie wegwuift als 'whishfull thinking' is het niet onmogelijk dat je heel oude verhalen (het Atrahasis- en Sumerische Gilgamesj-epos) en de mogelijk daaruit mogelijk voortvloeiende religiën ook wegwuift.
Dat kan en waarom niet?
Zelf sta ik daar anders in (en dat zal je niet verbazen) en het interesseert me.
Hoe is al dat zo gekomen?
Ik ben ervan overtuigd dat er ergens een kern van waarheid in zit, die door nuchtere wetenschappers niet begrepen wordt.
Vaak ben ik verbaasd door hun halsstarrigheid.
Opmerkelijk vind ik ook de term 'onzinnig' of dergelijken die ze gebruiken.
gusteman schreef:Niks mis mee hoor, zolang mensen het niet gaan gebruiken als leidraad in het leven want dan komen ze geheid bedrogen uit. :wink:
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik zou me nooit laten leiden door een voorspelling of verwachting. Toch trek ik regelmatig een Osho Zen kaartje.
Die kaarten hebben me, vooral achteraf bezien, nog nooit 'bedrogen' ...
Het intrigeert ende fascineert mij.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd als jij er eentje trek Gusteman en wat daar dan de uitkomst van is.
Ga je gang eens, gewoon voor de aardigheid. :wink:

gusteman

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door gusteman » 19 feb 2016, 13:41

Gast1 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd als jij er eentje trek Gusteman en wat daar dan de uitkomst van is.
Ga je gang eens, gewoon voor de aardigheid. :wink:
Nou, beste Gast1, ik heb eens (met de ogen gesloten) geklikt op de waaier met kaartjes en kreeg de "Stress" kaart.

En wat weet die mij te vertellen?
Net wat ik ervan had verwacht, en wat je meestal ook hoort van "waarzeggers": een hoop algemeenheden die op elk individu van toepassing zijn, gevolgd door een reeks aanbevelingen die ..... ook op elk individu van toepassing zijn.

Het kaartje heeft mij dus niets nieuws gebracht, behalve misschien dan een versterking van mijn overtuiging dat dit soort "helderziendheid" (of hoe je het ook wil noemen) zuiver een kwestie is van "cold reading" en inspelen op de gemoedsgesteldheid van het individu.

Hieronder de tekst die bij de kaart hoort, en mijn "aanbevelingen" :mrgreen:
7. Stress (Vuur)
Hoeveel mensen ken je die op het moment dat ze volledig overbelast waren met te veel projecten, met te veel ijzers in het vuur, plotseling griep kregen of door een val op krukken verder moesten?
Algemeenheid, op iedereen van toepassing.
Dat is precies het soort 'slechte timing' dat het aapje met de pin in zijn hand voor de 'oneman-show' op het plaatje in petto heeft! Met het soort stress dat op deze kaart wordt uitgebeeld krijgen we af en toe allemaal te maken, maar vooral de perfectionisten zijn er gevoelig voor.
Algemeenheid, op iedereen van toepassing.
We veroorzaken het zelf door het idee dat er zonder ons niets van de grond komt - en zeker niet op de manier zoals wij het willen!
Algemeenheid, op iedereen van toepassing.
Nou, nou, waarom vind jij jezelf zo bijzonder? Denk je dat de zon 's morgens niet opkomt als jij niet persoonlijk de wekker zet? Maak eens een wandeling, koop een bos bloemen en kook spaghetti voor jezelf - doe eens iets 'onbelangrijks'. Zorg gewoon dat je buiten bereik van dat aapje bent! Alle doelen die je jezelf stelt zijn neurotisch. De essentiële mens leert, voelt: 'Ik sta niet los van het geheel en ik hoef niet in mijn eentje een lotsbestemming te vinden. De dingen gebeuren, de wereld is in beweging - noem het God... hij doet alles. Die dingen gebeuren uit zichzelf. Ik hoef niet te zwoegen of me in te spannen, ik hoef nergens voor te vechten. Ik kan me ontspannen en er gewoon zijn.'De essentiële mens is geen doener. De toevallige mens is een doener. De toevallige mens verkeert daarom natuurlijk in angst, spanning, stress, zorgen, hij zit voortdurend op een vulkaan die elk moment kan uitbarsten. Want hij leeft in een wereld vol onzekerheden die hij aanziet voor zekerheden. Dat veroorzaakt spanning in zijn wezen: inwendig weet hij best dat niets zeker is.
Een resem aan algemene opmerkingen en aanbevelingen, op iedereen van toepassing.

Mijn raad dus aan iedereen die meent aan dit soort "goddelijke richtlijnen" (want de website zelf heeft het over "orakels") een houvast te hebben: dit soort aanbevelingen wordt specifiek geschreven naar de naïeve mens toe, naar mensen die in de knoop zitten met wat zij meemaken en geen oplossingen weten te vinden op één of meerdere vragen die zij zichzelf stellen.
In werkelijkheid vind je in die "orakels" niets meer dan wat je zelf al lang weet, het wordt je alleen voorgespiegeld dat het orakel jou wijsheid brengt; waardoor je zelfvertrouwen opnieuw een opwaarts duwtje krijgt.
Geloof me gerust, je hebt geen orakels nodig om je zelfvertrouwen op te krikken, die kracht schuilt in jezelf en is er altijd ..... ook wanneer je soms het gevoel hebt dat die er niet is.
Het volstaat gewoon om naar jezelf te luisteren. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door univers » 19 feb 2016, 13:47

Geloof me gerust, je hebt geen orakels nodig om je zelfvertrouwen op te krikken, die kracht schuilt in jezelf en is er altijd ..... ook wanneer je soms het gevoel hebt dat die er niet is.
Het volstaat gewoon om naar jezelf te luisteren. :wink:
Héhé. eindelijk iemand die het snapt. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Osiris » 19 feb 2016, 16:25

@ Gusteman.
Allereerst was het erg vroeg vanochtend, niet mijn normale tijd van wakker worden,waardoor ook het geschrevene waarschijnlijk warrig overkwam.

Je hebt gelijk dat er geen identieke configuraties zouden kunnen zijn als je alle sterrenbeelden in ogenschouw neemt,aangezien we niet alle cyclische bewegingen kennen over grotere tijdspannes.
En het heelal waarin we ons bevinden in beweging is.

Astrologie kadert het af binnen 12 sterrenbeelden waardoor vrijwel identieke configuraties binnen dat kader kunnen ontstaan in correlatie met onze hemellichamen binnen ons zonnestelsel,maar ook nooit volledig 100%.
Hier kennen we wel de tijdspannes van.

In de westerse astrologie worden dit maandelijkse invloeden,maar in de Chinese,waar weer andere sterrenbeelden gebruikt worden ,jaarlijkse.
Dit om het gemakkelijk te maken ( en er zijn nog andere ) :wink:

Alleen de westerse is voor mij meestal onvoldoende,dan zie je inderdaad verschillen ( naast de overeenkomsten ) bij 2 mensen die op exact dezelfde datum geboren zijn, echter in verschillende jaren.
Dit geldt eveneens voor alleen de Chinese.
Voeg je deze echter samen,dan worden de verschillen aanzienlijk kleiner ( maar nog steeds niet 100% volledig hetzelfde ).
Zeker als 2 mensen exact dezelfde datum en jaar als geboortepunt hebben.
Maar dan speelt ook weer het geboortetijdstip/uur mee wat verschillen kan aangeven.
Het is al met al veel complexere materie ( meestal ook een studie van enkele jaren om de juiste interpretaties van elkaar beinvloedende planeten/sterrenbeelden configuraties weer te geven ) dan meesten denken.

Hoe je die verschillende elkaar beinvloedende energieen zou moeten noemen ? Geen idee,maar bij de meeste mensen waar ik het voor uitgezocht heb a.d.h. van naslagwerken komt die beinvloeding voor zo'n 80 % overeen qua karaktereigensshappen en handel/leefwijzes.

Misschien als het een-eiige tweling betreft meer,die ben ik nog niet tegengekomen.
Geloof ook zeker met het verstrijken van de tijd ,dat mensen leringen trekken uit hun geleefde leven en daardoor veranderen.( bij geboorte ben je nog blanco qua ervaringen en conditioneringen ).

Wat het stuk over Mars/Schorpioen betreft,betreft het een energie die niets met geboortehoroscopen te maken heeft maar, met de energie die van invloed is op onze aarde en dus ons allen, op dit moment.

Kan het helaas niet duidelijker verwoorden vanuit mijn intuitieve visuele manier van denken en verwoorden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Gast1 » 19 feb 2016, 19:27

gusteman schreef:Het volstaat gewoon om naar jezelf te luisteren. :wink:
Helemaal eens.
Ik herken veel wat je schrijft en heb vroeger wel eens 'mijn' horoscoop voorgelezen aan iemand die mij zei, dat het precies klopte met mijn wezen.
Daarna zei ik deze persoon dat het niet mijn horoscoop was en dat grapje heb ik vaker uitgehaald.
Ik heb er nooit in geloofd, maar de Osho Zen kaarten blijken elke keer weer te kloppen.
De stess-kaart heb ik nog nooit getrokken en ik kom er zo op terug.

Tot voor zeer kort heb ik trouwens nog nooit een dergelijke kaart getrokken.
Maar laatst trok ik de kaart met een ridder in het harnas.
Dat vond ik heel frappant en ik schrok er zelfs van.
Ik heb even moeten googelen en vond 'm:

Afbeelding

Ik begreep er werkelijk niets van want de omschrijving klopte absoluut niet en dat was mij nog niet eerder overkomen.
Ik wilde 'm op het forum plaatsen met mijn verbazende opmerkingen.
Mijn vrouwtje echter wilde ook een kaart trekken, net als ik 'blind' ...
Ze trok dezelfde kaart en toen begrepen we het allebei.
Ik ga er niet verder op in want dat is privé en daarom heb ik 'm ook niet geplaatst.
Het was voor mijn vrouw verbazingwekkend, maar voor mij plots niet meer.

Het gaat bij deze kaarten niet over de algemeenheid, maar over jezelf Guus.
Laten we de kaart eens goed bekijken:
Afbeelding

Hoeveel mensen ken je die op het moment dat ze volledig overbelast waren met te veel projecten, met te veel ijzers in het vuur, plotseling griep kregen of door een val op krukken verder moesten?
Dat is precies het soort 'slechte timing' dat het aapje met de pin in zijn hand voor de 'oneman-show' op het plaatje in petto heeft!
Met het soort stress dat op deze kaart wordt uitgebeeld krijgen we af en toe allemaal te maken, maar vooral de perfectionisten zijn er gevoelig voor.

We veroorzaken het zelf door het idee dat er zonder ons niets van de grond komt - en zeker niet op de manier zoals wij het willen!
Nou, nou, waarom vind jij jezelf zo bijzonder? Denk je dat de zon 's morgens niet opkomt als jij niet persoonlijk de wekker zet?

Maak eens een wandeling, koop een bos bloemen en kook spaghetti voor jezelf - doe eens iets 'onbelangrijks'.
Zorg gewoon dat je buiten bereik van dat aapje bent!

Alle doelen die je jezelf stelt zijn neurotisch.
De essentiële mens leert, voelt: 'Ik sta niet los van het geheel en ik hoef niet in mijn eentje een lotsbestemming te vinden.
De dingen gebeuren, de wereld is in beweging - noem het God... hij doet alles. Die dingen gebeuren uit zichzelf.
Ik hoef niet te zwoegen of me in te spannen, ik hoef nergens voor te vechten. Ik kan me ontspannen en er gewoon zijn.'

De essentiële mens is geen doener. De toevallige mens is een doener.
De toevallige mens verkeert daarom natuurlijk in angst, spanning, stress, zorgen, hij zit voortdurend op een vulkaan die elk moment kan uitbarsten.
Want hij leeft in een wereld vol onzekerheden die hij aanziet voor zekerheden.
Dat veroorzaakt spanning in zijn wezen: inwendig weet hij best dat niets zeker is.
Ik denk dat als je goed nadenkt, dat je deze kaart zeer zeker op jezelf kunt betrekken, Guus.
Ik bedoel dat beslist niet vervelend, maar ik lees wel herkenning bij jou.
gusteman schreef:Een resem aan algemene opmerkingen en aanbevelingen, op iedereen van toepassing.
Nee hoor, beslist niet. "nee
gusteman schreef:Mijn raad dus aan iedereen die meent aan dit soort "goddelijke richtlijnen" (want de website zelf heeft het over "orakels") een houvast te hebben: dit soort aanbevelingen wordt specifiek geschreven naar de naïeve mens toe, naar mensen die in de knoop zitten met wat zij meemaken en geen oplossingen weten te vinden op één of meerdere vragen die zij zichzelf stellen.
Even voor de goede orde: Tarotkaarten worden in een groot deel van Europa gebruikt als een vorm van kaartspel, dus gewoon als amusement.
Het leggen van tarotkaarten kun je zien als een manier om met behulp van symboolkaarten inzicht te krijgen in allerlei aspecten van het dagelijks leven.
Wat de tarot in ieder geval niet is, is een manier om de toekomst te voorspellen.
Tarotkaarten zeggen jou nooit wat jij moet doen en wat je moet laten. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven.
De tarotkaarten kunnen je helpen om inzicht te krijgen in bepaalde kwesties.
Het leggen van tarotkaarten mag nooit de enige allesomvattende leidraad worden in je leven.
Althans, zo zie ik tarot zoals het hier dus ook wordt omschreven.
gusteman schreef:In werkelijkheid vind je in die "orakels" niets meer dan wat je zelf al lang weet, het wordt je alleen voorgespiegeld dat het orakel jou wijsheid brengt; waardoor je zelfvertrouwen opnieuw een opwaarts duwtje krijgt.
Geloof me gerust, je hebt geen orakels nodig om je zelfvertrouwen op te krikken, die kracht schuilt in jezelf en is er altijd ..... ook wanneer je soms het gevoel hebt dat die er niet is.
En weer ga ik met je mee, maar er wordt niets voorgespiegeld. Je haalt de wijsheid (inzicht) uit de kaart of niet, wetende dat je de wijsheid (inzicht) al hebt.
Sommigen halen die wijsheid (inzicht) uit de kaart en anderen wuiven het weg als een voorspiegeling wat een orakel je zou brengen.
Bij dat laatste echter vraag ik me af of dat wijsheid (inzicht) is :wink:
Laatst gewijzigd door Gast1 op 19 feb 2016, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Gast1 » 19 feb 2016, 19:35

univers schreef:Héhé. eindelijk iemand die het snapt. ;P!
:lekkapuh:

Gast1

Re: Nieuwe crisis op het punt van uitbreken ??

Bericht door Gast1 » 20 feb 2016, 12:09

@ Gusteman, graag jouw aandacht voor het stukje wat ik zojuist plaatste: in de babbelhoek van februari. :wink:

Plaats reactie