Referendum op 6 april 2016

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door taigitu » 19 mar 2016, 16:09

En Ja..... ik heb hem gisteren ontvangen.
Mag ik ook meedoen. En ik kan er nog wat nachtjes of wat over slapen.......
wordt het ja, wordt het nee?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door univers » 19 mar 2016, 16:38

Gooi je een muntje op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Vitharr » 20 mar 2016, 03:13

Ik heb inmiddels ook de stempas binnen. Via postcavia. Volgens de cavia kon hij wel ongestraft Rotterdam passeren, het duurde alleen wat langer. :mrgreen:

Het wordt in ieder geval 'Nee'. Ik vind zowel de EU als de Oekraine niet stabiel genoeg om zulke stappen te zetten. Ze moeten beiden eerst maar eens intern orde op zaken stellen. Daarbij hebben de uitspraken van EU prominenten bij mij wederom weer eens de indruk gewekt dat ze niet te vertrouwen zijn. Dus als zij roepen dat we er baat bij hebben verwacht ik wederom dat de kleine man, zowel in EU als Oekraine, de rekening mag betalen voor de vogels in hun ivoren torentjes als dit verdrag ingevoerd wordt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Tammy » 20 mar 2016, 04:48

Mijn stem word ook een NEE.
Ook om de redenen die Vitharr hier zegt.
En ik denk dat het wel een begin is tot toetreding tot de EU.
Europa heeft nu al moeite om de boel bij elkaar te houden.
Ga dat eerst maar eens in orde brengen .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 20 mar 2016, 07:53

Idem, ik ga heel zeker 'Nee' stemmen.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 20 mar 2016, 07:55

goudroes schreef:Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.
:hands:

Ik had 'm nog niet gelezen van jou, maar dit is wat ik telkenmale schrijf.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 20 mar 2016, 07:58

goudroes schreef:Ik heb de stempassen binnen en ga zeker nee stemmen.

Misschien kennen jullie deze artikelen al?
http://www.politalkextra.nl/nederland/j ... bij-staan/

http://www.politalkextra.nl/europa/met- ... -oekraine/
Ik deze kun je beïnvloeden en je gaat nee stemmen las ik. ;P!
Goeie links en Kelder heeft zeker gelijk.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door goudroes » 28 mar 2016, 01:13

Dank je Piere. :loveU:

Hier weer een andere versie. Ik zal eens opzoeken waar het vandaan komt.

Als Oekraïense expat in Den Haag volg ik het debat over het referendum van 6 april met grote interesse. En ik ben werkelijk verbijsterd over de schier eindeloze stroom leugens en propaganda die over de Nederlanders wordt uitgestort. Het lijkt wel alsof jullie media filialen zijn van het ministerie van informatie van Kiev! Neem de opschepperij over ‘handelsbetrekkingen’. Die zouden wel 400 miljoen euro gaan bedragen. Waarom zegt niemand erbij dat de Nederlandse export naar Oekraïne vóór het associatie-akkoord, meer dan 1 miljard dollar bedroeg? Tegelijkertijd bedroeg het handelsverkeer tussen Rusland en Nederland vóór de Oekraïense crisis meer dan 70 miljard! Als we de waarde van de overeenkomst in zakelijke voordelen gaan meten kunt u deze cijfers met elkaar vergelijken.

Window dressing om de Europeanen om de tuin te leiden
Ook werd de Oekraïense parlementariër Sergej Leshchenko onlangs prominent in de Nederlandse media opgevoerd. Hij beweerde dat het nieuwe Oekraïne grote successen heeft bereikt op het gebied van corruptiebestrijding, rechten voor LGBT’s en in hervorming van het politie-apparaat. Maar op de dag dat Leschenko deze grote overwinningen in de strijd tegen corruptie aan de Nederlanders presenteerde, verscheen hij ook in het Oekraïense parlement, en trad hij op in alle Oekraïense tv-programma’s om uit te leggen dat Oekraïne door een corrupte regering, een corrupt parlement, een corrupte presidentiële administratie en door corrupte oligarchen wordt bestuurd! Uitgerekend déze parlementariër – die mooi weer speelde richting Nederland – vertelde aan de Oekraïners hoe parlementariërs worden afgekocht (met een functie in de presidentiële staf). Een overgrote meerderheid van het parlement heeft vervolgens de anti-corruptieprogramma’s van de Oekraïense overheid veroordeeld. Het ging volgens hen om een ‘imitatie van hervormingen’: niets anders dan window dressing om de Europeanen om de tuin te leiden.

10.000 dollar om een functie bij het Nationale Anti-Corruptie Bureau te bemachtigen
In diezelfde dagen werd in Kiev een officier van justitie gearresteerd. Hij had geprobeerd om voor 10.000 dollar een functie bij het Nationale Anti-Corruptie Bureau te bemachtigen – precies het bureau dat door Leschchenko zo werd geprezen. Denk eens goed na! Die persoon was bereid om 10.000 dollar te betalen voor een positie met een maandsalaris van 300-400 dollar! Waarom zou dat zijn? Parlementariërs van de Verchovna Rada gaven zelf het antwoord op die vraag. Op dezelfde dag verklaarden ze namelijk dat de meest corrupte instellingen van Oekraïne juist de anti-corruptie organisaties zijn – want zij worden gecreëerd op kosten van de Europese en Amerikaanse belastingbetalers (en worden dus door niemand gecontroleerd). Dit betekent dat het Westen Oekraïne feitelijk nog corrupter maakt dan het al is!

Rechten voor homo’s en andere minderheden
Inderdaad werd afgelopen juni een gaypride gehouden in Kiev – iets dat nu blijkbaar op het conto van het associatieverdrag wordt geschoven. Maar vergeet daarbij dan niet te vermelden dat de deelnemers van de pride nog geen 500 meter hadden afgelegd of ze werden al aangevallen door honderden opstandelingen van de ‘Pravi Sector’ en andere rechts-extremistische organisaties. Deelnemers aan de Pride werden zwaar geslagen en de parade werd verstoord. Wat was nu precies de ‘prestatie’ van de nieuwe regering in dezen? Het enige wat het ‘Nieuwe Oekraïne’ heeft gedaan, is de radicale extremisten officieel onderdeel te maken van het Oekraïense leger, ze dus ook wapens in handen te geven (waaronder pantservoertuigen en artillerie), en ze de swastika en andere nazisymbolen op officiële banieren van militaire eenheden van Oekraïne te laten gebruiken. De ‘vrienden van het nieuwe Oekraïne’ vertellen hier uiteraard niet over. Het is een waarheid voor Oekraïense lezers, niet voor Europese.

En dan de politie-hervormingen
De militie is omgedoopt tot ‘politie’ (wat Rusland een paar jaar eerder overigens ook had gedaan). De nieuwe patrouillepolitie kreeg in de volksmond direct de bijnaam ‘selfie-politie’ vanwege de luidruchtige PR campagne die eromheen werd gebouwd. Maar wat is het resultaat? Volgens het Ministerie van Binnenlandse zaken werden er in 2013 ruim vijfhonderd auto’s in Kiev gestolen; in 2015 was dat tweeduizend. Het aantal woninginbraken in het afgelopen jaar is in Kiev gestegen met 41 procent ten opzichte van 2013. Twee jaar geleden werden in Oekraïne 5.900 moorden geregistreerd; afgelopen jaar 8.200. Het aantal ernstige misdrijven steeg van 13.000 naar 21.500. En vergeet niet: de gegevens van 2013 omvatten ook nog eens een veel groter gebied (inclusief de Krim en Donbas namelijk). Voor de gegevens van 2015 werden deze regio’s niet meegerekend, omdat zij buiten de controle van de Oekraïense handhavinginstanties vallen. Maar het belangrijkste is: de scherpe groei van de criminaliteit in Oekraïne is juist aan deze ‘hervormingen’ te wijten: omdat ervaren politiemensen erdoor werden gedwongen met pensioen te gaan, om plaats te maken voor niet goed opgeleide, onkundige agenten die slechts zijn geselecteerd op jeugdigheid en fotogeniekheid. Ook hierover wordt u niet geïnformeerd. Dit zijn de werkelijke ‘prestaties’ van de Maidan en de Associatie tussen de EU en Oekraïne. Niet in mooie woorden, niet in holle frasen, maar in de harde, gruwelijke feiten van het huidige Oekraïne.

Alleen een nee biedt kans op hervormingen
Tot slot. Als gevolg van de strijd voor en tegen het associatieverdrag is in mijn geboortestreek Donbas een bloedige burgeroorlog uitgebroken. Er zijn nu al meer dan 10.000 slachtoffers gevallen. Hoeveel onschuldige burgers moeten nog sneuvelen in de doldrieste ambitie van het ‘nieuwe Oekraïne’ om bij de EU te komen? De bekende Oekraïense mensenrechtenactivist en dissident Vladimir Chemeris (tevens een fel criticus van Poetin) heeft onlangs de Nederlandse kiezers opgeroepen om ‘nee’ te stemmen. Met een JA zult u de huidige koers van de corrupte regering en de Oekraïense oligarchen handhaven. Alleen een NEE biedt kans op hervormingen. Na volledige ratificatie van het associatieverdrag zal het lot van de Donbas beschoren zijn. De inwoners van de regio zullen nooit toestaan dat de economische banden met Rusland verbroken worden – want daar staan ze simpelweg te dichtbij. Komt dit associatieverdrag er, dan zal de oorlog dus gecontinueerd worden, en zullen nog eens duizenden mensen sneuvelen. Oekraïense oligarchen zullen hun zakken vullen met geld van de Europese belastingbetaler, terwijl zij u vrolijk zullen blijven rapporteren (lees: voorliegen) over de ‘prestaties van de Maidan.’

Als burger van Oekraïne roep ik u, Nederlanders, op om de unieke kans die u nu heeft te benutten en bij te dragen aan een hernieuwde dialoog tussen Oekraïne en Europa, tussen Oekraïne en Rusland, en tussen Oekraïne en de afgescheiden regio’s van de Donbas. Stem TEGEN, steun ons land.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 28 mar 2016, 10:19

;P!


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door univers » 30 mar 2016, 18:36

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 30 mar 2016, 18:47

:mrgreen: ... ;P!

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door goudroes » 30 mar 2016, 21:58

Mijn laatste berichtje komt hier vandaan. http://politiek.tpo.nl/2016/03/16/vrien ... -oekraine/

Die Piere, alleen de commentaren lezen. :cheers: borreltjes tijd?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 31 mar 2016, 12:24

Vanavond pak ik een lekkere borrel en vooruit, ik hef het glas op jou. :cheers:
Ik heb de commentaren gelezen en kan me daar helemaal in vinden.

Ook Jort Kelder schreef het al heel duidelijk. ;P!

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door goudroes » 31 mar 2016, 19:55

Proost alvast Piere. Ik doe er straks ook ééntje met je mee.

Ook hebben de Oekraïners een ander idee van debatteren.


http://www.retecool.com/oekraine-refere ... t-kabinet/
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door goudroes » 03 apr 2016, 00:07

In het Noord Hollands dagblad vandaag.

Mocht er een NEE uitkomen, dan kan het verdrag door de partijen eventueel worden opgedeeld, vermeld Vermont (Franse topdiplomaat) als ontsnappingsroute. Voor het handelsverdrag is alleen een meerderheid van stemmen nodig. Je kunt het politieke deel , waarvoor unanimiteit nodig is, in een apart verdrag gieten. Daar hoeft Nederland dan niet aan mee te doen.

Waarom krijg ik nu toch een vieze smaak in mijn mond?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 03 apr 2016, 06:29

Politiek blijft smerig, vandaro ... :wink:

gusteman

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door gusteman » 03 apr 2016, 11:50

Verdrag tussen de EU en Oekraïne?

Ondanks alle goed onderbouwde argumenten om NEE te stemmen, misschien toch ook eens deze overdenken:

keep your friends close ..... keep your enemies closer.

Gast1

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door Gast1 » 03 apr 2016, 11:54

Ik heb het overdacht ...

Nee blijft dus écht nee bij mij [jaja] [jaja] [jaja]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Referendum op 6 april 2016

Bericht door univers » 03 apr 2016, 11:56

njet. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie