Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Tammy » 21 feb 2016, 07:29

Afbeelding
De homoseksuele Syrische migranten Steve (links), Auz en Enana tijdens een persconferentie in Berlijn.

Homoseksuele en transseksuele vluchtelingen krijgen komende week een aparte opvang in Berlijn. De eerste mensen van deze twee groepen kunnen vanaf dinsdag terecht in een onderkomen in het stadsdeel Treptow, aldus het centrum voor integratie in de Duitse hoofdstad.


Het opvangcentrum biedt plaats aan 124 mensen. De eerste vluchtelingen konden er zaterdag al een kijkje nemen. De interesse was bijzonder groot, aldus een woordvoerster. Veel homo's en transseksuelen hebben het zwaar te verduren in de reguliere opvang, waar ze dikwijls worden gediscrimineerd en te maken krijgen met agressie. Geen enkele vluchteling wordt gedwongen naar Treptow te gaan, het is een vrije keuze.

Kwetsbare groep.

Ook in Amsterdam worden homoseksuele vluchtelingen apart opgevangen. Volgens de Amsterdamse wethouder Simone Kukenheim is die groep extra kwetsbaar. ,,Ze durven hun kamer vaak niet uit'', zei Philip Tijsma van homobelangenbehartiger COC in december in Het Parool.

Staatssecretaris Klaas Dijkhoff weigerde tot nu toe om extra maatregelen te nemen om de veiligheid van homoseksuele asielzoekers in de noodopvang te verbeteren.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Tammy » 21 feb 2016, 07:35

Belachelijk dat er een aparte opvang voor homomigranten moet komen.
De oplossing is veel makkelijker.
De bedreigers van deze mensen meteen keihard het land uitschoppen.
Dit is Nederland, en als je in opvangcentrales al laat zien dat je gewelddadig bent tegen homomigranten dan heel gauw opdonderen. :evil:
Want ik heb geen zin dat zulke intolerante figuren tegen homo`s hier binnen komen.
Heel gauw terug naar waar je vandaan komt a.u.b.

En ja, ik weet dat er ook Nederlanders zijn die niks van homosexuelen moeten hebben.
Maar die wonen hier al helaas.
Maar voor nieuwkomers die dezelfde haat hebben is geen plaats als ik het voor het zeggen heb.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Gast1 » 21 feb 2016, 07:38

AD.nl schreef:Homoseksuele en transseksuele vluchtelingen krijgen komende week een aparte opvang in Berlijn.
De eerste mensen van deze twee groepen kunnen vanaf dinsdag terecht in een onderkomen in het stadsdeel Treptow, aldus het centrum voor integratie in de Duitse hoofdstad.
Ik ben superblij voor deze mensen.
Voor hen lijkt mij dat een dubbele bevrijding ;P!

Gast1

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Gast1 » 21 feb 2016, 07:39

Tammy schreef:Dit is Nederland, en als je in opvangcentrales al laat zien dat je gewelddadig bent tegen homomigranten dan heel gauw opdonderen. :evil:
Want ik heb geen zin dat zulke intolerante figuren tegen homo`s hier binnen komen.
Heel gauw terug naar waar je vandaan komt a.u.b.
En ook daar ben ik het mee eens ;P!

Gast1

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Gast1 » 21 feb 2016, 07:41

Dat er 'heel even' een tussenoplossing wordt gevonden, vind ik prima.
De cultuurverschillen en opvattingen over mensen die van het zelfde geslacht houden, blijven immers voorlopig nog.
Vandaro :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Tammy » 21 feb 2016, 07:43

Het is fijn voor deze mensen inderdaad Gast1.
Maar het zou geen dubbele bevrijding moeten zijn.
De haters moet duidelijk worden gemaakt dat hun gedrag onacceptabel is.
En dat er geen plaats is voor hun als ze zo`n denkwijze hebben en geweld daarbij gebruiken.
En het kan mij niks schelen uit welke cultuur ze komen.
Dit moet aangepakt worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Susan » 21 feb 2016, 12:21

Tammy schreef:Het is fijn voor deze mensen inderdaad Gast1.
Maar het zou geen dubbele bevrijding moeten zijn.
De haters moet duidelijk worden gemaakt dat hun gedrag onacceptabel is.
En dat er geen plaats is voor hun als ze zo`n denkwijze hebben en geweld daarbij gebruiken.
En het kan mij niks schelen uit welke cultuur ze komen.
Dit moet aangepakt worden.
Ja, mee eens, maar helaas is het nog nodig dat er gelukkig! aparte opvang komt
voor deze groep mensen.
En net wat jij eerder ook al zei Tammy, ook onder de mensen die hier geboren zijn, medelanders/Nederlanders, zijn triest genoeg nog vele haters van deze mensen, [burn]
die mogen ze van mij ook wel eens véél harder aan pakken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Vitharr » 21 feb 2016, 12:35

Tsja, ik ben toch ook echt geneigd om te zeggen dat niet de homo's, maar hun aanvallers een aparte opvang nodig hebben. Dat geldt ook voor die lui die de vrouw belaagden die geen hoofddoek wilde dragen in mijn optiek.

De 'slachtoffers' verplaatsen is een schoolvoorbeeld van struisvogelpolitiek. De problematiek verschijnt dan namelijk pas weer na de zogenaamde 'integratie' van de 'daders'. En daar mag een autochtoon niets meer van zeggen anders is hij een racist leert de ervaring.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Fenna » 21 feb 2016, 15:09

:post:
Het is diep triest dat dit moet, ben het ook met Vithar eens dat de daders appart opgevangen moeten worden.
In onze cultuur zijn deze mensen geaccepteerd (uitzonderingen daar gelaten) en horen ze er gewoon bij en kunnen ze veilig over straat, maar nu stroomt er een grote groep ons land binnen die hier heel anders over denkt en deze mensen weer noodzaakt zich te verstoppen omdat ze eigenlijk hun leven niet zeker zijn op straat als het duidelijk is dat ze homo of transgender zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80652
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door Tammy » 21 feb 2016, 18:21

Iedereen heeft zijn eigen visie op het leven.
En als men het raar vind dat mannen op elkaar vallen of vrouwen samen dan mag dat ook.
Het gaat er bij mij om dat de homosexuelen worden aangevallen.
Dus geweld.

En daar zit mijn boosheid.
Ik ben om maar een voorbeeld te noemen niet gelovig.
Ik snap werkelijk niet dat mensen in een god kunnen geloven, maar ik val die mensen niet aan met geweld.


Nieuwkomers die hier komen moeten beseffen dat ze andersdenkenden niet kunnen gaan aanvallen in een opvangcentrum.
Dit soort mensen dienen meteen uitgewezen te worden.
Voor mensen met een Nederlands paspoort kan dat helaas niet.

Men is vrij in dit land om te denken wat men wilt.
Je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar gebruik geen geweld.
Want als dat nu al begint na aankomst dan dient dat keihard bestraft te worden.
Dus niet een aparte opvang voor de aanvallers maar er meteen uit mieteren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Aparte opvang voor homomigranten in Berlijn

Bericht door gusteman » 21 feb 2016, 20:14

Vitharr schreef:De 'slachtoffers' verplaatsen is een schoolvoorbeeld van struisvogelpolitiek. De problematiek verschijnt dan namelijk pas weer na de zogenaamde 'integratie' van de 'daders'. En daar mag een autochtoon niets meer van zeggen anders is hij een racist leert de ervaring.
Inderdaad, en zo wordt een vicieuze cirkel gecreëerd.
Maar ja, daar zijn politici nu eenmaal heel erg sterk in: nep oplossingen en camouflage.
En het zijn nu eenmaal die politici die in deze problematiek moeten oplossingen aanbieden, duurzame oplossingen dan wel.

Plaats reactie