Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Osiris » 16 apr 2016, 11:46

De vervolging zal Merkel haar kop kosten in eigen land; zij was degene die voorop liep bij eerdere aanslagen op de vrijheid van meningsuiting ( Charlie Hebdo en cartoongebeuren ).

En laten we de eigen geschiedenis betreffende Oost en West Duitsland niet vergeten.

Nu ineens is ze 180 graden gedraaid om politiek/economische redenen.
Of in opdracht van Brussel.
Dat krijg je dus als je als land soevereiniteit en autonomie opgeeft aan moloch Europa.
Over uiteindelijke dictatorschap gesproken.....
Niks meer te vertellen hebben in eigen land.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Vitharr » 16 apr 2016, 11:56

Hier in Nederland zijn diverse wetsartikelen die, terecht, de vrijheid van meningsuiting inperken. Dit is voor Nederland extra belangrijk omdat de hoofdmoot niet goed weet wat een mening is.

Het werkwoord 'kankeren' valt buiten die inperkingen, maar het woord 'geitenneuker' niet. De dynamiek tussen de verschillende wetten maakt dat ik mag zeggen dat ik iemand een geitenneuker vind (=mening), maar me op glad ijs begeef wanneer ik ga uitdragen dat iemand een geitenneuker zou zijn. Het laatste valt namelijk niet onder de vrijheid van meningsuiting, maar onder potentiële belediging. Wanneer de persoon die bedoelt wordt met de term een aanklacht indient dan zal die waarschijnlijk ontvankelijk worden verklaard. Omdat dit voorbeeld aan enkele belangrijke criteria voldoet.

Dit geldt niet enkel voor staatshoofden. Wel voorziet onze wet in de mogelijkheid om in dergelijke gevallen zwaardere straffen toe te passen.

Vroeger hield satire zich meestal aan deze grenzen. Tegenwoordig gaat men daar bewust graag overheen. Wat mij betreft moet je dan ook niet zeuren als je een reactie krijgt.

Ik heb geen idee wat hier letterlijk is gezegd, en dat is wel heel belangrijk voor een inschatting. Je mag bijvoorbeeld best een Erdogan parodie maken en zijn harem voorstellen als een kudde geiten. Maar hem voor een groot publiek letterlijk uitmaken voor geitenneuker (en volgens mij ook pedofiel?) mag wettelijk gezien niet. Maakt hij daar bezwaar tegen en gebeurde het in NL, dan had hij zeer zeker een goede kans bij een rechtszaak.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Vitharr » 16 apr 2016, 11:59

Osiris schreef:De vervolging zal Merkel haar kop kosten in eigen land; zij was degene die voorop liep bij eerdere aanslagen op de vrijheid van meningsuiting ( Charlie Hebdo en cartoongebeuren ).

En laten we de eigen geschiedenis betreffende Oost en West Duitsland niet vergeten.

Nu ineens is ze 180 graden gedraaid om politiek/economische redenen.
Of in opdracht van Brussel.
Dat krijg je dus als je als land soevereiniteit en autonomie opgeeft aan moloch Europa.
Over uiteindelijke dictatorschap gesproken.....
Niks meer te vertellen hebben in eigen land.
Volgende week wordt ze in mijn achtertuin gelauwerd met de four freedoms award, uitgereikt door een Amerikaanse denktank die hier ook een vormingsinstituut heeft opgericht wat een enge invloed heeft op onze lokale omgeving. Als je een boodschap voor haar hebt wil ik wel een spandoek voor je ophangen hoor. Kom ik misschien ook weer eens op TV. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 696
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Rudolf I » 17 apr 2016, 05:46

Een grapje moet kunnen zeg ik. Maar niet als serieuze zaken daaronder gaan lijden. Gewoon kinderachtig van Erdogan en fout gepland van de komiek. Da's wat ik zie.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door taigitu » 17 apr 2016, 09:34

Kamer wil af van wetsartikel over beledigen bevriend staatshoofd

15 april 2016

Het pleidooi van VVD'er Joost Taverne om het wetsartikel te schrappen dat het beledigen van een bevriend staatshoofd strafbaar stelt, krijgt vrijdag bijval van andere Kamerfracties.

"Onze vrijheid van meningsuiting mag nooit door een buitenlandse leider zoals Erdogan ter discussie worden gesteld. Humor, satire, spot en belediging horen bij onze open en vrije samenleving", aldus Taverne.

De VVD'er reageert op de ophef rond de Duitse televisiekomiek Jan Böhmermann die de Turkse president Recep Tayyip Erdogan onder meer uitmaakte voor geitenneuker. Op zijn beurt diende Erdogan een aanklacht in tegen de Duitse cabaretier en tv-presentator.

Taverne vindt het onbegrijpelijk dat de Duitse komiek voor zoiets vervolgd kan worden. Humor hoort erbij, aldus het VVD-Kamerlid, dat denkt dat een buitenlands staatshoofd zich een volgende keer best beledigd zou kunnen voelen door een Nederlandse cartoonist. "Het kan niet zo zijn dat buitenlandse leiders met lange tenen via de rechter proberen onze grondrechten te ondermijnen."
Majesteitsschennis

D66 vindt het "geen pas geven dat mensen nu kunnen worden vervolgd omdat ze een grap maken". De partij werkt al langer aan een voorstel om dit artikel en het verbod op majesteitsschennis te schrappen. Ook SP en PVV willen van het wetsartikel af. "Iedereen die zich beledigd voelt, mag aangifte doen. Een apart haakje voor staatshoofden is helemaal niet nodig. We mogen onze eigen premier beledigen, dus waarom die van een ander land niet", aldus Ronald van Raak (SP).

De Groep Bontes/Van Klaveren kondigt aan dat binnenkort ook met een voorstel te komen om het bewuste artikel te schrappen.

Hans Teeuwen
Jeroen Recourt (PvdA) vindt ook dat cabaretiers niet moeten worden vervolgd. Hij wijst erop dat "iedere buitenlander, staatshoofd of niet, die zich vanuit Nederland beledigd voelt hier aangifte kan doen. Dan is het vervolgens aan het Openbaar Ministerie om er iets mee te doen. Dat is anders dan in Duitsland, waar de premier het OM moet aansporen om te vervolgen. In Nederland zal een situatie zoals in Duitsland niet voorkomen."

Cabaretier Hans Teeuwen sprak vrijdagavond in het RTL Nieuws zijn steun uit voor zijn Duitse collega. Hij haalde voor de camera herinneringen op aan een bezoek aan president Erdogan toen deze nog als hoertje in een bordeel in Istanbul werkte. "Een satiricus moet satire maken, een president moet een land besturen. En al dat door elkaar gaat lopen, wordt het een kliederboel", aldus Teeuwen.

Maximum straf

Op belediging van een bevriend staatshoofd staat in Nederland een maximum straf van twee jaar. Onder een bevriende staat wordt verstaan een buitenlandse mogendheid waarmee Nederland niet in een gewapend conflict is verwikkeld.

Zo is het enkele malen voorgekomen dat Nederlandse burgers zijn veroordeeld voor het beledigen van een staatshoofd. In de jaren 30 van de twintigste eeuw zijn drie Nederlanders vervolgd wegens het beledigen van Adolf Hitler. In 1966 kreeg een student uit Amsterdam twee weken gevangenisstraf na het beledigen van de Amerikaanse president Johnson tijdens een demonstratie.
Mooi als de wet hier in Nederland zou worden verwijderd zodat we geen Duitse toestanden hier krijgen. Wel vind ik dat zeer platte teksten niet meer onder het predicaat satire vallen wat mij betreft. Het zijn gewoon grove beledigingen, en ook zo bedoeld, die bij mij eerder een afkeer opwekken voor diegenen die ze uitspreken.

Het commentaar in bovenstaand artikel van Hans Teeuwen begreep ik niet goed.
Dus even opgezocht wat er gezegd is door hem.
En dat is bijzonder heftig.......
Zie link: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... er-erdogan
Satire

Afbeelding
Satirische tekening van James Gillray uit 1806, die Napoleon toont als bakker van koningen en Talleyrand die al nieuw deeg kneedt

Een satire of hekeldicht is een kunstvorm waarbij vaak op humoristische wijze maatschappijkritiek wordt gegeven. De kritiek kan geleverd worden via parodie, ironie, sarcasme, pastiche en karikatuur. De doelwitten kunnen personen, politici, tradities, religie, kunstenaars, entertainers, media, normen, waarden, trends zijn. Niet alle satire is uitsluitend humoristisch bedoeld. Sommige satires zijn zo agressief en scherp dat ze vooral willen provoceren of tot actie aanzetten. Hierom zijn door de geschiedenis heen veel satirici vervolgd door de overheid.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Gast1 » 17 apr 2016, 11:47

Rudolf I schreef:Een grapje moet kunnen zeg ik. Maar niet als serieuze zaken daaronder gaan lijden. Gewoon kinderachtig van Erdogan en fout gepland van de komiek. Da's wat ik zie.
Ik zie het vooral als van onfatsoen van de komiek, daarnaast vind ik het ook spelen met vuur in een kruitfabriek.
Tactisch en strategisch (?) gezien vind ik het een stupiditeit van de komiek.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Vitharr » 18 apr 2016, 12:55

taigitu schreef:Mooi als de wet hier in Nederland zou worden verwijderd zodat we geen Duitse toestanden hier krijgen.
Helaas is dat slechts een politieke reactie met een matig effect. Het artikel wat men wil verwijderen is artikel 267 uit het wetboek van strafrecht. Artikel 267 gaat echter alleen maar over het verhogen van straffen die volgen uit artikel 266. Artikel 266 betreft de strafbaarheid van belediging.

Kortom, als men deze wetswijziging doorvoert verandert er niets aan de strafbaarheid van het feit zelf, maar wordt de strafmaat niet meer verhoogd voor een bevriend staatshoofd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door taigitu » 18 apr 2016, 17:07

Vitharr schreef: Kortom, als men deze wetswijziging doorvoert verandert er niets aan de strafbaarheid van het feit zelf, maar wordt de strafmaat niet meer verhoogd voor een bevriend staatshoofd.
Ik dacht dat de aanklacht van een bevriend staatshoofd ook niet meer op enige wijze via
de regering zou lopen maar alleen via een gewone rechtszaak. Dus geen bemoeienis van de
regering zoals nu in Duitsland gebeurt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Vitharr » 18 apr 2016, 20:58

Ach so ...

Voor zover ik weet is belediging van een bevriend staatshoofd nu een 'normaal' klachtmisdrijf. Een aanklacht indienen zou voldoende zijn voor een onderzoek en de regering blijft daar verder buiten.

Het lastige is wel dat bepaalde zaken strijdig kunnen zijn met de vrijheid van meningsuiting. Je beledigt voelen is niet hetzelfde als beledigt worden in de wettelijke zin.

Daarom was het 'fuck de Koning' ook zo'n ingewikkeld verhaal. Letterlijk bekeken is het majesteitsschennis maar is het bedoelt als belediging of als rare mening? Daarom heeft men de aanklacht ook niet doorgezet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door gusteman » 19 apr 2016, 05:55

Vitharr schreef:Letterlijk bekeken is het majesteitsschennis ...
Majesteitsschennis ..... ook zo'n begrip wat ons terugvoert naar de Middeleeuwen.
In een democratische rechtsstaat is de persoon van de koning in werkelijkheid herleid tot een protocollaire functie.

"De koning" vertegenwoordigt "de natie" en vormt derhalve een soort van boegbeeld, symbolisch voor "het schip" maar niet onmisbaar.

Het leuke eraan is dat "de natie" gevormd wordt door het territorium en zijn bevolking.
Wanneer iemand dan zegt "fuck de koning" dan kan dit zowel betekenen "fuck de persoon die op dit ogenblik koning is" (en dat zijn er behoorlijk wat, wereldwijd gezien) maar het kan ook betekenen "fuck de natie die een koninkrijk is" (en ook daar zijn er een behoorlijk aantal van). Zolang in die uitspraak niet expliciet een persoon of natie bij naam wordt genoemd is het zo goed als onmogelijk om tegen de uitspraak "fuck de koning" een strafzaak aan te spannen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Vitharr » 19 apr 2016, 15:58

In Nederland wordt nogal eens een beroep gedaan op deze mogelijkheid. Ons koningshuis heeft betrekkelijk lange tenen in vergelijking met andere landen blijkbaar.

Het probleem in dit geval was niet zozeer de vraag of de Koning zelf, of iets anders bedoelt werd. De geschiedenis leert dat dit aan de interpretatie van deze totem 'zelf' ligt. Het lastige zat hem in de vaagheid van de opmerking. Letterlijk is het een vulgaire uiting van liefde tussen deze 2 mannen. Maar het kan zoveel meer betekenen dat niet te stellen is dat hier sprake was van enige belediging.

Aangezien een beroep op majesteitsschennis altijd controversieel is koos men dus maar eieren voor het geld. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Tammy » 22 apr 2016, 04:53

Nederlandse ambassade wil opheldering over oproep.

Zowel bij Turkse Nederlanders als in de Tweede Kamer is donderdag beroering ontstaan, nadat het Turkse consulaat in Rotterdam opriep 'beledigers' van president Erdogan aan te geven. De Nederlandse ambassade in de Turkse hoofdstad Ankara wil opheldering over de oproep.


Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders donderdag gezegd in Eindhoven. Hij vindt de oproep in ieder geval ,,geen goede zaak''. Dat zei premier Mark Rutte ook. De minister-president vindt het ,,vreemd'' en is ,,verbaasd'' over de actie. Er staan de Turken ook andere wegen open als ze problemen hebben met bepaalde zaken, aldus Koenders, zoals een beroep doen op het Nederlandse recht. Het is volgens de bewindsman ,,niet nodig'' om een aparte ,,lijn'' te organiseren via een consulaat in Nederland. Daarbij heeft Nederland vrijheid van meningsuiting, aldus de minister, en daar staat hij voor: ,,Los van wat je van alle uitlatingen vindt.''

Misverstand.

De oproep van het Turkse consulaat om beledigingen aan het adres van de Turkse president Erdogan te melden is een 'misverstand'. Het consulaat zegt dat in een mail die is uitgestuurd. Sadet Karabulut van de SP in de Tweede Kamer heeft de mail gezien en bevestigt een bericht van de NOS erover. Ze gelooft er niet erg in, maar volgens het schrijven is er ongelukkig geformuleerd waardoor de tekst verkeerd wordt geïnterpreteerd. Het consulaat zou alleen meer willen weten over racistische uitingen en haatcampagnes.

Fascisme.

De Turkse Arbeidersvereniging in Nederland (HTIB) roept Turken in Nederland op het consulaat te bestoken met e-mails, met protesten tegen de oproep. De HTIB zegt dat de oproep 'doet denken aan de voetstappen van fascisme in Turkije'. ,,Dit soort rekbare uitingen en beschuldigingen horen niet thuis in een democratie of rechtsstaat.''

In de Tweede Kamer zijn kritische vragen gerezen over de kwestie. Er komt een debat, maar wanneer is nog niet bekend. PvdA-Kamerleden Marit Maij en Ahmed Marcouch vinden dat de oproep niet kan en dat die de zelfcensuur bevordert. De beperkingen van de persvrijheid in Turkije raken zo ook Nederland, zeggen ze.

Lees HIER het volledige artikel.


>>>>>>>>>>>>>>>


Dit is toch echt niet normaal meer.
Het blijkt nu een misverstand te zijn maar daar geloof ik niks van.
Ze hadden misschien niet zoveel weerstand verwacht.
Maar dit zijn ontwikkelingen die we in dit land zeer goed in de gaten moeten houden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door univers » 22 apr 2016, 07:03

Turkije, is van strategisch belang voor het westen.
Daarom kruipen ze Erdogan in zijn reet, en krijgt de dictator steeds meer macht.
Ze liegen de boel weer bij elkaar.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Tammy » 22 apr 2016, 13:17

Dan moeten ze daar snel mee ophouden Univers.
Want dit kan echt niet.


>>>>>>>>>>>>>>


Kabinet tekent protest aan tegen Turkse brief .


DEN HAAG - Het Nederlandse kabinet heeft vrijdag protest aangetekend bij de Turkse regering tegen de brief die door het Turkse consulaat in Rotterdam is verzonden. Daarin werd opgeroepen beledigingen aan het adres van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan te melden. ,,Wij hebben geen behoefte aan een kliklijn'', zei minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken vrijdag.


Het consulaat heeft na alle ophef laten weten dat het om een 'misverstand' gaat. De brief zou niet officieel van het consulaat zijn en door een medewerker zijn verstuurd. Nederland heeft overigens meer dan één Turks consulaat. Vrijdag bleek dat ook het Turkse consulaat in Deventer dergelijke berichten heeft verstuurd naar Turkse Nederlanders.

,,Het is goed dat die brief nu is teruggenomen, maar het is wel belangrijk om als Nederland te zeggen dat het geen goede zaak is'', aldus Koenders.

We moeten de vrijheid van meningsuiting in Nederland beschermen, zei de bewindsman voor het begin van de ministerraad. ,,Als er problemen zijn met een belediging zijn daar juridische middelen voor en daarom hebben wij ook protest aangetekend bij de Turkse regering vandaag.''

Verscheidene partijen in de Tweede Kamer riepen het kabinet donderdag op om de ambassadeur van Turkije op het matje te roepen. De brief van het consulaat leidde meteen ook tot onrust onder Turkse Nederlanders. De Federatie Koerden in Nederland noemde het vrijdag ,,zorgwekkend dat een consulaat een meldpunt in Nederland start voor een buitenlandse mogendheid. Kennelijk zijn de behoeftes van president Erdogan belangrijker. Erger nog, het consulaat wil burgers tegen elkaar opzetten.''


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Tammy » 24 apr 2016, 08:05

Afbeelding


Turkije pakt columniste Ebru Umar op.


KUSADASI - Ebru Umar, een kritische Nederlandse columniste van Turkse afkomst, is in Turkije door de politie uit haar huis in Kusadasi gehaald. Umar heeft dat zaterdagavond telefonisch bevestigd aan Metro en The Post Online. Op Twitter schrijft ze: ,,Oké. Politie voor de deur timeline. Geen grap."

Aan Metro vertelt Umar zaterdagavond: „Ik sta nu achter een gesloten hek bij het politiebureau. Ik moest mee met de politie. In eerste instantie moest ik ook naar het ziekenhuis. Dat moet om te bewijzen dat je niet bent mishandeld. Maar kennelijk is er iets in werking getreden, want ik ben nog niet naar het ziekenhuis geweest. Ik kan op dit moment echt even niet helder nadenken.”

Tweets.

Wat precies de aanleiding is, is nog niet bekend. Volgens de columniste zelf wordt ze in staat van beschuldiging gesteld voor het plaatsen van tweets, schrijft Metro. Ook zou haar laptop in beslag zijn genomen.

Rond middernacht Nederlandse tijd twitterde Umar: „Ik ben niet vrij. Ik moet mee naar het ziekenhuis.” Een half uur later: „Ik heb het niet gehoord, maar er is gefluisterd dat ik vast blijf zitten.” Dat werd later bevestigd in een sms aan The Post Online, waarna ze haar telefoon moest inleveren.

Lees HIER het volledige artikel.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Even kijken wat Rutte nu gaat doen.
Zag hem bij de wekelijkse persconferentie totaal geen echte antwoorden geven over de Duitse komiek en anderen zaken.
Eens kijken of hij nu wel iets zinnigs gaat zeggen , vrees van niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door univers » 24 apr 2016, 08:36

Ik vrees met je mee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Osiris » 24 apr 2016, 08:50

Erdogan word de hand boven het hoofd gehouden vanwege economische en strategische belangen.
De strategische zijn in militair opzicht wel duidelijk.

Wat velen niet weten is dat er een plan is om vanuit Saoedi Arabie een gasleiding naar Europa te creeren om onafhankelijk te worden van de Russische gasleveringen.
Deze pijpleiding gaat dwars door het Midden-Oosten,via Turkije en Griekenland naar Europa.
De weigering van Syrie ( als economisch bondgenoot van Rusland ) om deze leiding door hun land te laten lopen, is de enige reden voor de oorlogsellende aldaar.
Griekenland is al ( bewust ) ten gronde gericht en daar zal dus weinig weerstand meer geboden worden,vanwege de economische belangen.

En dus kan Erdogan ook doen en laten wat ie wil,omdat hij ook nodig is om die gasleiding doorgang te laten vinden.

Cloak and dagger spelletjes,waar chantage gemeengoed is geworden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door gusteman » 25 apr 2016, 23:13

Ebru Umar is intussen alweer vrijgelaten.
In de uren die zij in de gevangenis doorbracht werd er echter ingebroken in haar woning in Nederland. Volgens berichtgeving van haar hand zou "alles overhoop gehaald zijn".
Er zal wel een verband zijn tussen die twee feiten, maar het lijkt me vergezocht om te gaan stellen dat het doorzoeken van haar woning het werk zou zijn van Turkse geheim agenten.
Aangezien Ebru Umar in Turkije verbleef konden zij perfect die woning doorzoeken zonder dat Umar daarvoor diende te worden opgepakt. In tegendeel zelfs, het feit dat die twee gebeurtenissen simultaan vallen zou dan veeleer de verdenking richting Turkije schuiven (wat dus nu ook het geval is).
Dat doet mij vermoeden dat de huiszoeking door de Nederlandse geheime diensten werd uitgevoerd en de arrestatie van Umar achter de schermen werd bedisseld om voor twijfel en verwarring te zorgen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door univers » 26 apr 2016, 00:17

Afbeelding

Eindelijk zegt hij eens iets zinnigs, waar ik het volkomen mee eens ben " Dan zouden Nederland, het kabinet en onze hele samenleving door en door verrot zijn,".

Hij heeft eindelijk een spiegel gevonden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Duitse tv-komiek duikt onder om Erdogan-rel

Bericht door Osiris » 26 apr 2016, 06:03

:post:
Heb zijn betoog ook gezien.
In een spiegel is alles tegengesteld, 180 graden gedraaid.
Precies wat je met uitspraken moet doen van machthebbers en mensen in leidinggevende posities.
De 'felheid' is een gevolg van de hete adem in hun nek,die waarheid heet.

Rutte is een marionet van 'Europa' en dat heeft hele andere belangen,zoals ik in eerdere reactie al schreef.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie