Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Tammy » 15 jun 2016, 05:01

Afbeelding


Den Haag - De daders van geweld in het openbaar vervoer zijn vooral jonge mannen die zwartrijden of aangesproken worden op asociaal gedrag. Niet zelden hebben ze drank of drugs op en ze slaan vaak in het weekeinde toe. Het algemene beeld dat bestaat over wat voor soort figuren er verantwoordelijk zijn voor geweld in het ov, lijkt dus aardig te kloppen.

Dat blijkt uit een daderanalyse die gemaakt is in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie.

De onderzoekers namen voor hun analyse de geweldsgegevens uit het jaar 2014 van de NS onder de loep. Dat jaar maakte het personeel meer dan 1400 keer melding van incidenten.

Meestal (66 procent) ging het om scheldpartijen en de daders opereerden vrijwel altijd alleen (87 procent). Wapens werden zelden gebruikt. Als het dan toch gebeurde, ging het om geïmproviseerde wapens, zoals een toevallig rondslingerend object, waarmee werd gemept.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Tammy » 15 jun 2016, 05:08

Volgens de onderzoekers is de gemiddelde dader 28 jaar en mannelijk. Hij is asociaal en heeft al eerder zo’n dertien boetes gekregen, vooral wegens verkeersovertredingen en alcoholmisbruik. De gemiddelde dader is een bekende van de politie. Hij is al zestien keer eerder verdacht geweest van een misdrijf.

Ach kijk eens aan..................en het loopt gewoon verder natuurlijk in dit softe land.

Ruim een derde pleegde al eerder een misdrijf tegen een ambtenaar in een openbare functie. Een groot deel ervaart andere problemen zoals werkloosheid en schulden. Bijna de helft heeft psychische problemen. Zestig procent zit in een lastige thuissituatie: hij is dakloos of heeft ruzie thuis.

Och wat zielig......wat hebben ze het toch zwaar he ?
En dan nog ruzie thuis, mijn hart breekt als ik dit lees.


Maarre....................misschien een idee om dat tuig gewoon een jaartje of 10 de cel in te smijten ?
Want ze gaan gewoon door met dit walgelijke geweld.
Kunnen ze daar ruzie maken en zijn ze ook meteen niet zogenaamd dakloos.
Lijk mij een prima oplossing.
En kunnen de harde werkers in het OV weer gewoon rustig hun werk doen.

Zal Rutte een briefje schrijven, dan komt alles goed he ? :evil:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door univers » 15 jun 2016, 05:16

Zal Rutte een briefje schrijven, dan komt alles goed he ? :evil:
Daar veegt hij zijn kont mee af.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Tammy » 15 jun 2016, 05:24

Niet als ik de brief besprenkel met rode peper. :mrgreen:

Maar zonder gekheid, dit is toch niet normaal meer.
Er zijn nu ook busdiensten geschrapt ergens in een plaatsje omdat die worden bekogeld met stenen.
De omgekeerde wereld. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door univers » 15 jun 2016, 05:52

De wereld wordt er ook niet beter op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Gast1 » 15 jun 2016, 08:45

univers schreef:De wereld wordt er ook niet beter op.
Dat komt omdat wij dit toelaten (met onze softe aanpak).
Het is krankjorum dat het überhaupt bestaat dat deze recidivisten dat 'gewoon' kunnen blijven doen.

Mijn mening is dat ze daarom een straf dienen te krijgen én een waarschuwing bij de allereerste keer.
De tweede straf zou een 'zwaarte' moeten krijgen dat ze nooit meer tot een tweede keer kunnen komen.

En dat is wat er gebeuren moet: aanpakken!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door univers » 15 jun 2016, 08:58

Tegen de muur ermee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Gast1 » 15 jun 2016, 09:17

Tja, dan doen ze het inderdaad ook geen tweede keer meer, maar ik denk aan andere straffen.
Ietsje humaner, maar wel pittig.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Tammy » 16 jun 2016, 15:38

Maar wanneer gaan ze dat eens doen Gast1 ?
Waarom word er zo slap gehandeld in dit land ?
Ik snap dat gewoon niet.
Ik snap werkelijk niet wat er mis is met zware straffen.


Waarom doen sommige landen dat wel en anderen niet ?
Wat is de reden daarvan vraag ik me zo vaak af.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door univers » 16 jun 2016, 18:03

Wat is de reden daarvan vraag ik me zo vaak af.
Dan komen ze met de aap op de proppen, " Ze hebben een slechte jeugd gehad. ".
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Tammy » 17 jun 2016, 05:16

Ik weet het niet Univers.
Zou kunnen, maar dit loopt gewoon uit de hand.
Er is een belachelijke situatie aan het ontstaan dat busdiensten niet meer rijden door dat tuig.
Werkelijk onvoorstelbaar. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door univers » 17 jun 2016, 05:31

Sluit ze maar op, voor een jaartje of 5.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Tammy » 17 jun 2016, 05:37

Dat zou tijd worden inderdaad.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Gast1 » 17 jun 2016, 09:01

Tammy schreef:Maar wanneer gaan ze dat eens doen Gast1 ?
Er is een vorm van protest nodig om ze flink wakker te maken.
Misschien wel een soort van revolutie, zoals die man in de rechtszaal die een stoel naar de rechter gooide.
Een (veel te) hard rijdende Pool kreeg een taakstraf van een 120 uur toen zijn 2 jarige dochter door die man werd doodgereden.
Het ongeluk, waarbij ook de opa (67) en oma (64) van het kind om het leven kwamen, gebeurde in een flauwe bocht aan de Heldensedijk in Meijel, hier niet zo ver vandaan.
Ronduit ridicuul vond ik dat toen en later heeft die doodrijder meen ik toch nog een straf van 4 jaar cel gekregen.
Dat is al iets, maar ik had er 40 jaar van gemaakt als gebleken was dat de man volkomen gezond was en niet onder invloed.
Zou hij onder invloed zijn geweest, dan 20 jaar erbij.

gusteman

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door gusteman » 17 jun 2016, 09:48

Tammy schreef:Waarom word er zo slap gehandeld in dit land ?
Ik snap dat gewoon niet.
Nou, lieve Tammy, dat is anders toch wel behoorlijk eenvoudig.

Wat je hierna zal lezen is iets wat de meeste Nederlanders liever NIET te lezen krijgen maar het is gewoon een waarneming hoor, een vaststelling.

Wanneer ik kijk naar hoe mensen reageren op onrechtvaardigheid dan merk ik een verschuiving van Zuid naar Noord.
Hoe meer je naar het zuiden gaat, hoe sneller mensen zullen in opstand komen tegen wat zij ervaren als onrechtvaardig.
Hoe meer je naar het noorden trekt, hoe minder snel er zal worden gereageerd.

Kijk naar vakbondsacties, stakingen, betogingen, volksopstanden: Nederlanders zie je zo goed als nooit in groep de straat opkomen om hun ongenoegen te uiten. Er wordt heel veel gedebatteerd, er wordt op alle mogelijke manieren uiting gegeven aan ongenoegen ..... maar in groep, als volk, de straat op gaan en duidelijk maken aan de overheid: "genoeg is genoeg", dat zal je zo goed als nooit zien in Nederland.
Het Nederlandse volk krijg je ontzettend moeilijk gemotiveerd om gezamenlijk op te treden, als één volk.
Het vreemde is dat ze dan wel weer die verbondenheid voelen wanneer het nationale elftal gaat voetballen, en er valt ook iets van te merken op prinsjesdag.
Maar waar het om het welzijn van dat volk gaat, dan valt er geen verbondenheid te ontdekken.

Wanneer dat gevoel er niet is, wanneer mensen niet één volk vormen maar een samenleving van individuen, dan krijg je een aanpak door de overheid zoals je die nu ziet.

Het is mij twee jaar geleden ook opgevallen bij het neerhalen van MH17: Nederland stond in één blok te rouwen langs de snelwegen, waarna iedereen naar huis ging en terug naar zijn eigen kleine wereldje. Op zowat elke uitspraak door de overheid in verband met het onderzoek klonk bijna uitsluitend wantrouw en hoongelach. Het Nederlandse volk staat niet als een blok achter zijn regering, het Nederlandse vol staat bijna nooit als een blok achter om het even wat.

Dat is nu eenmaal de aard van het Nederlandse volk, en daar zullen jullie het moeten mee doen, vrees ik.

Gast1

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Gast1 » 17 jun 2016, 10:28

gusteman schreef:Het Nederlandse volk staat niet als een blok achter zijn regering, het Nederlandse vol staat bijna nooit als een blok achter om het even wat.
Ik denk dat dit een bekend fenomeen van 'den Mensch' is.
Op veel plekken waar ik kwam en nog kom, hoor je het ongenoegen spreken over tal van zaken.
Het lijkt wel of er eensgezindheid is.
Stem op een partij die in haar verkiezingsprogramma bijna al hetgeen aan wil gaan pakken wat je (wij) zou(den) willen.
Stel als die partij dat zou gaan doen wat je (wij) zou(den) willen, dan kan vaak tijdens de uitvoering daarvan een bijzonder fenomeen op gaan treden.
Plots zijn we het er op een bepaald moment niet meer meer eens.

Het is zoiets als het beoordelen van het weer:

"Ah, heerlijk ... het zonnetje schijnt eindelijk weer, na drie weken regen! Ja toch?"
Na een week: "Pffttt, best wel warm weer, nietwaar?"
Na Twee weken: "Jeetje zeg, het wordt weer tijd dat het gaat regenen, toch?"
Na drie weken: "Voor mij mag het even afgelopen zijn, alles begint te verdrogen en voor oudere mensen is dit al helemaal niet leuk meer, zeg zelf?"
Na 4 weken: "Je kunt wel zien dat de opwarming van de Aarde een feit is, waar blijft gvd die regen?"
Binnen slechts vijf weken verlangt iedereen weer naar regen, agrariërs doen dat al binnen twee weken.
In de zesde week: "Joechei, het regent!! Ruik eens wat een heerlijk lucht buiten. De plantjes hadden het beslist nodig!!"
Na slechts drie regendagen ... "Hopelijk is de zomer nog niet voorbij ... :? "

Raar soort specimen uit het grote dierenrijk, de schijnbaar verstandige ende beschaafde mens ... [doh]
Ik moet er niet aan denken dat we het weer naar onze hand kunnen zetten.
Soms denken we wel dat we dat kunnen (en plaatselijk lukt dat ook), maar dat wat er aan het gebeuren is op klimatologische wereldschaal, is beslist niet wat we willen.
Datzelfde gebeurt binnen het politieke klimaat.
In het groot, maar ook in het klein.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Susan » 17 jun 2016, 14:03

@Gusteman
Hier in Nederland staat men inderdaad eigenlijk nooit voor zo ver ik mij tenminste kan herinneren, als één blok ergens achter, maar volgens mij is er misschien 1 uitzondering......?
al zou dat nog moeten blijken indien zoiets 'wonderlijks' in werkelijkheid
zou gebeuren....want zou er besloten worden om (behalve degenen die al ruim betaald krijgen) het merendeel van de mensen veel méér loon uit te betalen aan werkenden én aan uitkeringsgerechtenden, staan ze hier vast en zeker dán wel als 1 man achter.

@Pierre
Van te voren vanalles roepen en ongenoegen spuien is ook veel gemakkelijker.
Maar zodra het merendeel van de mensen het achter hun eigen deur bemerken, indien bepaalde zaken inderdaad aangepakt worden waarover ze zelf eerst 'schreeuwden' om daar eens andere/strengere maatregelen toe te passen, is het heel andere koek.
Doordat ze zelf dan ook beperkingen opgelegd krijgen en bijv. in moeten leveren, of strenger en zeer uitgebreid gecontroleerd gaan worden overal, haken ze af en sommigen gaan er 'zondebokken' voor in de plaats zoeken om daar dan op af te reageren, die dan overal de schuld van krijgen. (oa vluchtelingen/allochtonen enz)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Gast1 » 17 jun 2016, 16:50

Susan schreef:Doordat ze zelf dan ook beperkingen opgelegd krijgen en bijv. in moeten leveren, of strenger en zeer uitgebreid gecontroleerd gaan worden overal, haken ze af en sommigen gaan er 'zondebokken' voor in de plaats zoeken om daar dan op af te reageren, die dan overal de schuld van krijgen. (oa vluchtelingen/allochtonen enz)
Die dat doen Susan, tonen hun menselijk onverstand.

Gast1

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door Gast1 » 17 jun 2016, 16:52

Susan schreef:...want zou er besloten worden om (behalve degenen die al ruim betaald krijgen) het merendeel van de mensen veel méér loon uit te betalen aan werkenden én aan uitkeringsgerechtigden, staan ze hier vast en zeker dán wel als 1 man achter.
Tja ... die dat doen Susan, tonen ook hun menselijk onverstand.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Asociale zwartrijder pleegt vaakst ov-geweld

Bericht door univers » 17 jun 2016, 19:02

In Nederland krijg je nooit een eenheid.
Ze zijn allemaal bang voor de eigen hachie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie