'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Witte wel » 30 jun 2016, 21:01

Het zullen turbulente jaren worden Osiris. Ik zie ze wel tegemoet komen. Laat maar komen.

Je hebt gelijk. De zelfdenker is nagenoeg van het plaatje verdwenen waarop het dictaat het geheel heeft overschaduwd.
Als de handwerkers het werk neerleggen dan staat de samenleving letterlijk in de kou. Die bevolkingsgroep wegzetten is inderdaad niet de slimste handeling.
Onder welk deel van de bevolking kan je de wijsheden vinden zou je denken. De stoppeltjes of de baard. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door univers » 30 jun 2016, 21:06

Naar het eindpunt van deze beschaving.
Alles komt op zijn plek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Osiris » 03 jul 2016, 22:28

Osiris schreef: feit dat pensioenengelden centraal door Brussel geregeld kunnen gaan worden ( nieuwe crisis zal al dat geld in 1 klap doen verdampen ).
Zoals verwacht, al via een achterdeur gebeurd dus.....

http://www.ninefornews.nl/schimmige-pro ... n-brussel/

En zoals al vaker gemeld, tijdens een groot evenement ( EK voetbal dit keer ), waar weer iedereen afgeleid is....

Voor mij mag een Nexit vandaag nog plaats vinden,voordat onze corrupte politici al onze bezittingen verkwanselen aan de EU.
En nog meer mensen te gronde richten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Gast1 » 04 jul 2016, 09:56

Osiris schreef:
Osiris schreef: feit dat pensioenengelden centraal door Brussel geregeld kunnen gaan worden ( nieuwe crisis zal al dat geld in 1 klap doen verdampen ).
Zoals verwacht, al via een achterdeur gebeurd dus.....

http://www.ninefornews.nl/schimmige-pro ... n-brussel/

En zoals al vaker gemeld, tijdens een groot evenement ( EK voetbal dit keer ), waar weer iedereen afgeleid is....

Voor mij mag een Nexit vandaag nog plaats vinden,voordat onze corrupte politici al onze bezittingen verkwanselen aan de EU.
En nog meer mensen te gronde richten.
Die gedachte kreeg ik ook en zag het elders op dit forum: http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... &sk=t&sd=a ... en reageerde aldaar.

Ik denk dat ik maar eens een stukje ga fietsen ... :-|

Gast1

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Gast1 » 04 jul 2016, 12:27

Zo, dat deed even goed ...

Eens even kijken ...Ah, kijk nou toch eens ... *klik*
Wat een toneel allemaal en wat een 'bespelerij' ...
Maar eigenlijk weten we dat toch allemaal ...

Ik zet maar eens een mooi muziekje aan en ga dadelijk eens stofzuigen, de ramen lappen en voorbereidingen treffen voor het avondeten.
En ach, een kleine wandeling in het lekkere weer buiten zal ook goed doen.

gusteman

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door gusteman » 04 jul 2016, 18:42

Ja, beste Gast1, zo rauw zie je het zelden in de politiek.
Wat nog maar eens aantoont dat het gros van de burgers afgaat op halve waarheden en vaak zelfs puur bedrog.

Nigel Farage is wel heel duidelijk: "Tijdens de campagne heb ik gezegd ik wil mijn land terug en nu wil ik mijn leven terug."
Hij heeft dus de bevolking bespeeld om zijn eigen agenda er door te drukken ..... en die bevolking is er grandioos ingestonken.
Farage heeft er een puinhoop van gemaakt en muist er nu tussenuit; een andere zot mag nu de brokken lijmen.

En dan maar staan schreeuwen dat dit een overwinning was voor het volk, voor de democratie. :roll:

Nuttige idioten, dat zijn het ja. En dat heeft Farage nog maar eens netjes duidelijk gemaakt.

Ik zal maar beter niet nog eens erop wijzen dat het merendeel van de kiezers d.m is zeker?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Osiris » 04 jul 2016, 19:07

gusteman schreef:Ja, beste Gast1, zo rauw zie je het zelden in de politiek.
Wat nog maar eens aantoont dat het gros van de burgers afgaat op halve waarheden en vaak zelfs puur bedrog.


Hij heeft dus de bevolking bespeeld om zijn eigen agenda er door te drukken ..... en die bevolking is er grandioos ingestonken.

Ik zou bovenstaand gegeven 180 graden omdraaien naar onze huidige Eurofiele politici.

En zo denken er steeds meer over :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door gusteman » 04 jul 2016, 22:47

Osiris schreef:En zo denken er steeds meer over
Het zou me niet verwonderen dat die ook denken dat de aarde plat is. :geleerde:

Gast1

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Gast1 » 05 jul 2016, 07:18

Hihihi ...
gusteman schreef:Ik zal maar beter niet nog eens erop wijzen dat het merendeel van de kiezers d.m is zeker?
Wellicht Gusteman, dat de bevolking daar inmiddels zelf ook achter aan het komen is, of? ... :shock: :shock: :shock:

gusteman

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door gusteman » 05 jul 2016, 14:56

Gast1 schreef:Wellicht Gusteman, dat de bevolking daar inmiddels zelf ook achter aan het komen is, of? ...
Nou, beste Gast1, ik heb geen glazen bol maar ik geef je nu al op een briefje: bij de volgende verkiezingen zullen de mensen zich laten leiden door de beloften die worden gedaan in de aanloop naar die verkiezingen, en niet door het vertoon van onkunde wat reeds decennia lang wordt tentoon gespreid.

Zo doen ze het al jaren en zo zullen ze het ook blijven doen.

Vreemd genoeg doen ze dit niet wanneer ze binnen een ander domein worden geconfronteerd met knoeiwerk, zoals bij een bouwproject, of een herstelling aan de auto of een apparaat.
Als ze daar worden bedrogen door een onbekwame tussenkomst zullen ze zich nooit meer wenden tot diezelfde persoon.
Bij verkiezingen echter worden ze schijnbaar blind en afgestompt, lukt het niet meer om rationeel na te denken.

We hebben het trouwens ook kunnen merken aan het Nederlandse referendum over het Oekraïne project: diegenen die een stem hebben uitgebracht hebben niet gestemd over dat project, ze hebben een pro- of anti-Europa stem uitgebracht.
Waarmee ze hebben aangetoond dat ze er dus geen flauw benul van hadden wat ze eigenlijk deden.

Waaruit ik dan weer afleid dat de bevolking er allesbehalve "aan het achter komen is".

gusteman

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door gusteman » 06 jul 2016, 20:48

In het kader van het Brexit referendum hoor of lees je vaak dat dit een overwinning zou zijn voor de democratie: eindelijk heeft de burger zijn zegje mogen doen en een keerpunt bewerkstelligd.

Is dit echter ook zo?

Wat is het grondbeginsel van Democratie?
Beslissingen worden genomen op basis van een meerderheid van stemmen.

Hoe wordt een meerderheid bereikt?
In principe telt elke stem van elke burger even zwaar. Er wordt echter uitzondering gemaakt voor bepaalde categorieën die geen stemrecht hebben, zoals de leeftijdsgroep tussen 0 en 18 jaar, dementerende personen, zwakzinnigen, mensen die om andere medische redenen niet in staat zijn om een stem uit te brengen en zich ook niet kunnen laten vertegenwoordigen. En dan natuurlijk ook diegenen die als strafmaatregel (tijdelijk) uit hun burgerrechten zijn ontzet.

Van alle andere burgers (de kiesgerechtigden) worden de uitgebrachte stemmen geteld en indien een meerderheid (50% plus één stem) werd bereikt zal die de uitslag bepalen.

Dan is de hamvraag: werd middels het Brexit referendum een democratische meerderheid bereikt?

Het antwoord hierop is duidelijk: neen!

De opkomst van kiesgerechtigde burgers bedroeg 72%.

Van die 72% heeft 52% gekozen voor een Brexit, wat als resultaat geeft dat 37,44% van het totaal aan Britse kiesgerechtigde burgers heeft gekozen voor een Brexit.

Wat allesbehalve een democratische meerderheid is.

Betekent dit dat de niet opgekomen 28% daarom voorstander zijn om Groot-Brittannië in de EU te houden? Neen, dat kan daaruit niet worden afgeleid.

Wat we wel kunnen afleiden uit die cijfers is dat die 28% niet echt voorstander zijn van een Brexit, want er mag redelijkerwijs worden van uit gegaan dat zij dan wel deze unieke kans met beide handen hadden aangegrepen en een tegenstem hadden uitgebracht.

Ook tekenend is dat de opkomst bij jongeren extreem laag was, zowat 12% van het totaal potentieel aan stemmen, tegen 84% opkomst bij de groep tussen 45 en 65 jaar.
Voor de zittende regering zou dit een duidelijk signaal moeten zijn: de jeugd gelooft niet meer in de democratische instellingen zoals die nu worden geleid door de oudere generaties.

De eerste reacties bij die ouderen zijn niet echt hoopgevend: zij hebben blijkbaar niet door wat speelt bij de jeugd; een jeugd aan wie zij een puinhoop nalaten en dat wordt door die jeugd niet echt in dank afgenomen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Witte wel » 06 jul 2016, 22:49

gusteman schreef:.... een jeugd aan wie zij een puinhoop nalaten en dat wordt door die jeugd niet echt in dank afgenomen.
Een Brexit die pas over twee jaar plaats zal vinden. Alles in rep en roer terwijl er nog niets, nee niets, heeft plaats gevonden. Allemaal paniek, speculaties, aannames, conclusies, uitspraken en geblaat over iets wat nog geen gestalte heeft gekregen. Dus in feite eigenlijk nog niets is maar waar wel half Europa van in de stress schiet. Hoe kortzichtig is het volk wel niet om nu al besluitvormingen te laten gelden terwijl er totaal nog niet duidelijk is wat de veranderingen zullen zijn want heeft een Brexit wel zovele nadelen als wordt vermoed. Zijn de speculaties wel terecht of misrekent men zich hier niet mee. Zijn de getrokken conclusies niet te voorbarig en zijn de uitspraken en het geblaat niet meer dan een storm in een glas water.
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat de geschetste puinhoop wel zo'n puinhoop zal blijken te zijn. Vooralsnog is er geen enkele tastbaarheid welke het hele spektakel en de heisa kan onderbouwen. Ik zie beide kanten van de Brexit en weeg ze gelijk af. Eerst maar eens zien wat de veranderingen daadwerkelijk zullen zijn en dan pas spreken over de nagelaten puinhoop. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door univers » 06 jul 2016, 22:57

Die zakkenvullers in Brussel, missen een stuk inkomen als Engeland eruit stapt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Osiris » 06 jul 2016, 23:48

univers schreef:Die zakkenvullers in Brussel, missen een stuk inkomen als Engeland eruit stapt.
Daarom moest die 1400 miljard aan NL pensioen ook zo snel mogelijk in Brusselse handen (beheer,in corrupte termen ) komen....
Kunnen ze alle gaten weer dichten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Osiris » 06 jul 2016, 23:58

gusteman schreef:In het kader van het Brexit referendum hoor of lees je vaak dat dit een overwinning zou zijn voor de democratie: eindelijk heeft de burger zijn zegje mogen doen en een keerpunt bewerkstelligd.

Is dit echter ook zo?

Wat is het grondbeginsel van Democratie?
Beslissingen worden genomen op basis van een meerderheid van stemmen.

Hoe wordt een meerderheid bereikt?
In principe telt elke stem van elke burger even zwaar. Er wordt echter uitzondering gemaakt voor bepaalde categorieën die geen stemrecht hebben, zoals de leeftijdsgroep tussen 0 en 18 jaar, dementerende personen, zwakzinnigen, mensen die om andere medische redenen niet in staat zijn om een stem uit te brengen en zich ook niet kunnen laten vertegenwoordigen. En dan natuurlijk ook diegenen die als strafmaatregel (tijdelijk) uit hun burgerrechten zijn ontzet.

Van alle andere burgers (de kiesgerechtigden) worden de uitgebrachte stemmen geteld en indien een meerderheid (50% plus één stem) werd bereikt zal die de uitslag bepalen.

Dan is de hamvraag: werd middels het Brexit referendum een democratische meerderheid bereikt?

Het antwoord hierop is duidelijk: neen!

De opkomst van kiesgerechtigde burgers bedroeg 72%.

Van die 72% heeft 52% gekozen voor een Brexit, wat als resultaat geeft dat 37,44% van het totaal aan Britse kiesgerechtigde burgers heeft gekozen voor een Brexit.

Wat allesbehalve een democratische meerderheid is.

Betekent dit dat de niet opgekomen 28% daarom voorstander zijn om Groot-Brittannië in de EU te houden? Neen, dat kan daaruit niet worden afgeleid.

Wat we wel kunnen afleiden uit die cijfers is dat die 28% niet echt voorstander zijn van een Brexit, want er mag redelijkerwijs worden van uit gegaan dat zij dan wel deze unieke kans met beide handen hadden aangegrepen en een tegenstem hadden uitgebracht.
Met deze manier van redeneren geef je eigenlijk zelf aan dat al onze landelijke politieke verkiezingen eveneens een democratische farce zijn.
Daar zijn de opkomsten en percentages nog veel lager en dus duidelijk niet representatief voor een democratisch besluit.

Of meet je daarvoor met een andere maat ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Tammy » 07 jul 2016, 04:00

Gusteman schreef:
Ook tekenend is dat de opkomst bij jongeren extreem laag was, zowat 12% van het totaal potentieel aan stemmen, tegen 84% opkomst bij de groep tussen 45 en 65 jaar.
Voor de zittende regering zou dit een duidelijk signaal moeten zijn: de jeugd gelooft niet meer in de democratische instellingen zoals die nu worden geleid door de oudere generaties.

De eerste reacties bij die ouderen zijn niet echt hoopgevend: zij hebben blijkbaar niet door wat speelt bij de jeugd; een jeugd aan wie zij een puinhoop nalaten en dat wordt door die jeugd niet echt in dank afgenomen.

Hier heb ik het al een tijdje over willen hebben sinds dat referendum.
En over nog meer zaken.
Het is nu half 4 in de ochtend, werd weer vroeg wakker.
Maar heb goed geslapen dus helder van geest. :mrgreen:

Allereerst zou ik graag weten hoe de stembiljetten er in het Verenigd Koningrijk eruit zien.
Staan daar vakjes in waar je je leeftijd kan aankruisen ?
Want hoe weet men anders de leeftijdsgroep die bijna niet is komen opdagen ?

Als het antwoord ja is: waarom zijn die jongeren dan niet komen opdagen om te gaan stemmen ?
Het antwoord wat je gaf in jouw bericht Gusteman is geen excuus om niet te gaan stemmen.
Want als men dat niet doet, moet men ook niet gaan klagen dat de oudere generatie hun toekomst hebben verknald.
Tenminste dat denken ze, maar misschien hebben de oudjes hun toekomst wel gered ?

Ik heb de jongelui op tv zien klagen.
Waar waren ze toen de stemlokalen open gingen ?

Je ziet een tweedeling nu tussen de jonge en oude generatie.
De ouderen krijgen overal de schuld.
De jongere generatie heeft volgens het bericht zeer weinig gestemd.
Het zou de jongelui sieren om eens op te houden de ouderen overal de schuld van te geven.
Ze konden stemmen maar weinige deden dat.
Dus deal with it zou ik zeggen.
Je hebt je kans gehad om mee te beslissen over je eigen toekomst van je land.
Nu niet gaan lopen huilen.

De volgende vraag is : Staat er op de stembiljetten ook welke opleiding je hebt genoten ?
Want nu is er een soort strijd losgebarsten tussen laag en hoog opgeleiden.
Het komt over dat laagopgeleiden allemaal dom zijn geweest en niet weten waar het over ging.
Laagopgeleid betekend niet dat je geen hersens heb.
Tuurlijk, sommige mensen kunnen dom uit de hoek komen.
Dat kunnen hoogopgeleiden trouwens ook.

Als je laagopgeleid bent kan dat vele oorzaken hebben.
Men kan de stof op school niet behappen om door te stromen, maar men kan wel een grandioos inzicht hebben voor anderen zaken in het leven.
Of men kon het wel maar heeft door allerlei omstandigheden de kans niet gekregen.
Het verschil tussen hoog en laag opgeleiden , wat de hele tijd word benadrukt vind ik een belediging voor de mensen die hersens zat hebben maar niet het diploma konden bemachtigen.


De intelligentie van een mens drukt zich niet altijd uit middels een papiertje.
Het gaat om het inzicht die je als persoon hebt.

Wat Witte wel zegt klopt helemaal.
We weten nog niet hoe dit gaat uitpakken.
Allerlei doemscenario`s worden de wereld ingeschoten.

Maar.................zullen we eerst eens afwachten ?
Want misschien gaat het uiteindelijk wel hartstikke goed als de Brexit echt een feit is.

Zoals de Engelsen zeggen en ook Witte wel ...........you never know, time will tell. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Osiris » 07 jul 2016, 05:49

Precies Tammy.
Er is een media propagandamachine ingezet om de Brexit aanhangers onterecht volledig zwart te maken, gevolgen van hun keuze als totaal doomscenario weg te zetten .

Dit om e.v.t. bevolkingsgroepen in andere landen, die met dezelfde ideeen rond lopen,dusdanig te beinvloeden,dat ze het wel uit hun hoofd laten hetzelfde te doen als de Britten.

Angst creeren en manipuleren in optima forma.

Degenen die voor de Brexit gekozen hebben,hadden allang niets meer te verliezen,was door de EU regel en wetgeving al kapotgemaakt.
En dat geldt in veel meer landen.
En degenen die het meeste te verliezen hebben ( de elite die er alleen maar beter van is gewonden ) lopen nu het hardst te schreeuwen .

Ze vrezen de 'zeeen' ( het gewone volk ) wat tegen de 'bergen' ( de elitaire autoritaire kliek ) in opstand komt en ze dreigt neer te halen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door Tammy » 07 jul 2016, 05:59

Inderdaad Osiris. :post:
Zo zie ik het ook.
Het is werkelijk triest om te zien hoe ze met modder aan het gooien zijn.
Ze zijn gewoon compleet in paniek.
En de arrogantie van meneer Juncker toen hij tekeer ging tegen Nigel Farage was verschrikkelijk.

Juncker kan beter even gaan nadenken hoe het zover is gekomen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door univers » 07 jul 2016, 06:46

Juncker kan beter even gaan nadenken hoe het zover is gekomen.
Daar is zijn spiegel niet groot genoeg voor.
Voor allebei :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: 'Brexit kan Oost-Europa op idee brengen'

Bericht door gusteman » 07 jul 2016, 07:53

Osiris schreef:Met deze manier van redeneren geef je eigenlijk zelf aan dat al onze landelijke politieke verkiezingen eveneens een democratische farce zijn.
Daar zijn de opkomsten en percentages nog veel lager en dus duidelijk niet representatief voor een democratisch besluit.

Of meet je daarvoor met een andere maat ??
Natuurlijk zijn die (in o.a. Nederland) een democratische farce. Daar heb ik trouwens al vaak genoeg naar verwezen: elke burger heeft een basisplicht binnen een democratie en die bestaat eruit op regelmatige basis deel te nemen aan de verkiezingen.
Doordat er echter kiesrecht bestaat (en geen kiesplicht) staat het de burger vrij zich aan deze plicht te onttrekken, en dat resulteert in een vertekend beeld.

In België bijvoorbeeld heb je kiesplicht: elke kiesgerechtigde burger is wettelijk verplicht zich aan te bieden aan het stemlokaal. Welke stem wordt uitgebracht, daarin is de burger vrij; er mag dus ook ongeldig of blanco worden gestemd. Maar de resultaten zullen altijd gebaseerd zijn op de stemmen van de voltallige bevolking, en niet op een gedeelte van de bevolking.
Om diezelfde reden zal een referendum in België nooit "bindend" zijn, aangezien een referendum een vrijblijvende bevraging van de bevolking is: er bestaat geen verplichte deelname dus kan je nooit het aantal uitgebrachte stemmen gebruiken om een zogeheten democratische meerderheid te bereiken.
Veel Belgen vinden deze kiesplicht maar niks, een vervelende onderbreking van hun weekend, maar het blijft wel een stuk eerlijker en duidelijker dan het kiesrecht.

Bij kiesrecht kan je achteraf altijd zeggen: de afwezigen hadden ongelijk, maar je hebt geen zuiver beeld over de tevredenheid van de bevolking; kiesrecht geeft meestal voornamelijk de stem weer van de ontevredenen.
Bij kiesplicht krijg je een correcter beeld van hoe de burger (met inbegrip van allerlei vormen van duiding) denkt over het bestuur.
Osiris schreef:Met deze manier van redeneren .....
Zit er een fout in mijn redenering? Ken jij een andere manier van redeneren om uit te maken welk percentage stemmen werd uitgebracht? Hoe zou jij het aanpakken om een zo zuiver mogelijk beeld te krijgen van wat de burger precies wil?

Plaats reactie