Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Bericht door Witte wel » 20 aug 2017, 23:20

Nou gusteman, voor mij had je je al goed genoeg uitgedrukt. Ik wist wat je bedoelde, ik ken een groot deel van je geschiedenis. Tenminste wat je hier op het forum hebt losgelaten. Ik ben hier meer een lezer dan wel een schrijver en heb mijn sympathie al vaker naar je uitgedrukt en lees nagenoeg alles wat je schrijft. Mits het onderwerp mij interesseert natuurlijk.
En ja, ik begrijp ook heel goed welke offers gebracht zijn om te bereiken wat we nu bereikt hebben wat betreft onze vrijheden. Welke mensenlevens hiervoor zijn verloren gegaan.
Dat jij daar zelf direct mee geconfronteerd bent geweest siert je want jij hebt in de vuurlinie gelegen en dat kunnen maar weinig roeptoeraars zeggen. Jij hebt direct gestreden voor hetgeen we nu hebben dus ik begrijp ook helemaal je bezorgdheid te verliezen waarvoor gevochten is.
Maar gusteman, kijk eens naar de natuur. Wat houdt de natuur in stand en wat is daar voor nodig. Middelen en een discipline. Zonder die strikte discipline zal de natuur deels verloren gaan. Processen lopen nu eenmaal zo op deze aarde. En dat geldt voor de mensheid ook. Wij dienen een discipline toe te passen om te kunnen blijven bestaan. En dat bestaan doen we al een tijdje. Maar we hebben ook voorgangers gehad en wat heeft hen de ondergang gebracht. In grote lijnen het verlies van discipline en/ of imperialisme.
De drang naar imperialisme daar is nu ook sprake van en dat is een bedreiging voor onze vrijheden in totaliteit.
Ik begrijp daarom je bezorgdheid gusteman maar ingrijpen in de huidige situatie is noodzakelijk anders is alles waarvoor gestreden is verloren. En dat kan voorkomen worden. Niet door te blijven koesteren wat we hebben maar door te behouden wat we hebben en als daar het een en ander voor bijgeschaafd dient te worden dan is dat dan zo. Het zal zeker niet de ondergang zijn van onze verworven vrijheden. Het zal het besef enkel vergroten en bijdragen tot een beter geheel.
De verkeerde vijand is reeds geruime tijd actief onze samenleving te bestoken. Daar moet je niet aan toegeven maar deze moet je niet de kans geven. De vijand bestoken met hetgeen deze zelf hanteert is geen wijsheid. De vijand is overigens wel ontstaan door/ uit onze verworven vrijheden.
Beter is de mogelijkheid te ontnemen dan het kwaad te bestrijden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Bericht door Fenna » 15 sep 2017, 12:08

En weer een mogelijke aanslag.

http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/gewo ... erreurdaad

Gewonden bij explosie in metro Londen, politie gaat uit van terreurdaad

De politie noemt de explosie in een metrotrein in Londen vanmorgen een terreurdaad. Bij de explosie zijn meerdere mensen gewond geraakt.

De trein en het station Parsons Green in het westen van de Britse hoofdstad zijn na de explosie ontruimd en de antiterreureenheid van de politie is begonnen met een onderzoek.

Metropolitan Police ✔ @metpoliceuk
The Met’s Counter Terrorism Command are investigating after the incident at #ParsonsGreen tube station is declared a terrorist incident
11:18 AM - Sep 15, 2017

Witte emmer in tas.

Een verslaggever van het blad Metro die ter plekke is, zegt dat achterin in een trein een witte container was ontploft.


Andy Webb @andyjohnw
Work colleague was on district line train at Parsons Green when bag exploded #london
09:39 - 15 sep. 2017

Knal en hete walm.

Een getuige zegt tegen de krant Evening Standard dat de trein net de deuren had geopend toen hij een harde knal hoorde en een hete walm voelde. Ook zou hij een steekvlam hebben gezien. Daarop rende iedereen de trein uit, vertelde de man. Meerdere mensen liepen rond met brandwonden in hun gezicht.


Emma @EmmaStevie1
I'm safe - just had to run for my life at #ParsonsGreen station - huge stamped, lots injured. Not sure why - fire/explosion mentioned.
09:36 - 15 sep. 2017

Veel hulpverleners.

Een getuige zei tegen persbureau Reuters dat de hulpdiensten massaal aanwezig zijn buiten het station. Daar stonden meerdere ambulances, brandweerwagens en een helikopter. Hulpverleners droegen een vrouw weg op een brancard. Haar benen waren bedekt met een deken. Een ander slachtoffer zat op de stoep met verband om een been.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Bericht door Tammy » 15 sep 2017, 13:17

En het zal de laatste ook niet zijn helaas. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 13:37

En de laatste is het zeker niet geweest.
Er zijn er alweer een paar geweest en nu vandaag in Luik.
Vreselijk gewoon die lui met hun aanslagen.
Mijn dochter was tijdje terug in Parijs .
En ook al zegt ze altijd overal kan wel iets gebeuren merkte ze bij zichzelf extra alertheid.
En ze is heel nuchter van aard maar toch die alertheid.

Die alertheid hadden mijn man en ik vroeger niet in Parijs.
Daar had je die hele Franse sfeer die zo heerlijk was voor de aanslagen er waren.
Die alertheid die je nu krijgt vind ik vreselijk.
Het is een gevoel wat je niet hoort te hebben in steden als Parijs .

Nu is Luik aan de beurt vandaag.
Drie mensen stonden deze ochtend op , op een prachtige zomerse dag.
En nu zijn ze dood.
Verschrikkelijk gewoon.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Bericht door Tammy » 31 mei 2018, 12:17

Afbeelding

’Deze held heeft het hoogste offer gebracht’.

De Rotterdamse politie is in rouw. De politiehond, die gisteren in actie kwam toen een Syriër met een bijl in Schiedam zwaaide, is overleden. Het dappere dier wordt herdacht op de facebookpagina van de politie.

,,Deze held heeft gisteren het hoogste offer gebracht tijdens een aanhouding in Schiedam'', meldt de politie in haar post. Op de foto is de gewonde politiehond te zien met verband rond zijn nek en achterste. Hij werd door de Syriër toegetakeld en overleed korte tijd na het voorval aan zijn verwondingen.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.

Ik vind dat dieren niet mogen worden ingezet bij gevaarlijke acties.
Ze kunnen niet daarvoor kiezen zoals mensen.
Maar dit is dieptriest dat deze hond is overleden door die Syriër .
Las ergens dat de burgemeester zei dat die man een psychose had.
Serieus ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nice, het nieuwste doelwit. Waar komt de volgende aanslag?

Bericht door univers » 31 mei 2018, 12:29

Zodra je "aan mijn hoela" hoort roepen, wijs dan op je hoede.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie