Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door herman50 » 31 jul 2016, 13:09

de wereld is ziek en elkaar kwijt
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door gusteman » 31 jul 2016, 16:20

herman50 schreef:de wereld is ziek en elkaar kwijt
Welnee hoor, beste herman50, de wereld is niet ziek, we zitten gewoon in een kantelperiode.

Net zoals het Christendom zijn tijden van verscheuring heeft gekend, met vervolgingen, oorlogen, verkettering, Inquisitie, machtsstrijd en belangenconflicten, zo kent ook nu de Islam een dergelijke periode.
Daar moeten we gewoon doorheen.
En net zoals dit met het Christendom is gelukt, zo zal dit ook lukken met de Islam.

Het grote verschil bestaat erin dat de wereld nu gemondialiseerd is. Wat vandaag in Beiroet gebeurt heeft morgen zijn weerslag in Londen.
In de Middeleeuwen gebeurde alles veel meer plaatselijk en hadden diverse gebeurtenissen niet direct een invloed op wereldvlak. Nu is dat wel het geval en dus voelen wij ons er direct bij betrokken.

Maar die snelheid heeft ook een voordeel: het zal ook minder lang duren vooraleer alles op zijn pootjes valt.
Dus hooguit honderd jaar in plaats van vierhonderd jaar.
Tammy schreef:En waarom moet de politieke situatie van Turkije op Duits grondgebied uitgevochten worden ?
Dat MOET niet, lieve Tammy, dat gebeurt nu eenmaal. En dat kan je wijten aan de razendsnelle communicatie en het geneuzel op de sociale media.

Wat er wel interessant kan worden is dat video opnamen kunnen worden gebruikt als argument tegen oproerstokers met een dubbele nationaliteit.
Indien middels videobeelden en/of foto's kan aangetoond worden dat iemand met een Turks-Duitse nationaliteit er voor kiest om Erdogan te steunen tegen de Duitse overheidsstandpunten in dan heb je een mogelijkheid om die persoon te verplichten tot het maken van een keuze: ofwel de Duitse nationaliteit behouden maar dan ook de Duitse standpunten onderschrijven, ofwel de Duitse nationaliteit opgeven ten voordele van de Turkse nationaliteit.
Dit vereist natuurlijk voorafgaand een politiek debat over de wenselijkheid van dubbele nationaliteiten maar ook dat debat kan aangezwengeld worden vanuit een manifestatie waaruit blijkt dat hier nood aan is.
Maar dat kan dan weer alleen maar wanneer je zo'n manifestatie laat doorgaan.
Dus .....
Gast1 schreef:Was mij niet opgevallen guus ...
Tammy schreef:Ooh en ik zie geen schrijffouten hoor.
Dat komt, beste lieverds, omdat ik er drie edits heb over gedaan om ze er allemaal uit te krijgen ..... en dit nadat ik er al een hele resem had uitgehaald tijdens het opstellen van mijn berichtje. :pcboos:
Ik denk er al een tijdje over om eerst een fles Bordeaux AOC achter mijn kiezen te slaan voor ik begin aan mijn opstelletjes; misschien lukt het dan beter? :slurp: :kantoor: :cheers:

Gast1

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 19:41

gusteman schreef:Ik denk er al een tijdje over om eerst een fles Bordeaux AOC achter mijn kiezen te slaan voor ik begin aan mijn opstelletjes; misschien lukt het dan beter?
Een hele fles ... jeutje zeg.
Neen, dan houd ik het maar bij mijn enkel glas rode Chateau d'Aldi ...
Nu je er over begint ... :cheers:

Fijne avond nogg ... daar ga ik al. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 31 jul 2016, 19:56

Ik had al gedacht dat je de foutjes eruit had gehaald Gusteman. :mrgreen:
Proost en jij ook Gast1. :cheers:

De demonstratie verloopt nog steeds rustig in Duitsland zag ik net op het nieuws.
Ze houden de tegenpartij goed op afstand.

En natuurlijk ook het nieuws wat er al zat aan te komen.
Als de EU de Turken uiterlijk in Oktober geen visumvrij reizen geeft, word de vluchtelingendeal afgeblazen.
Mama mia wat zijn ze daar voorspelbaar zeg.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 31 jul 2016, 20:47

Turkije dreigt met einde vluchtelingenakkoord.


ANKARA - De Europese Unie moet de visumplicht voor Turken uiterlijk in oktober opheffen, anders blaast Turkije het vluchtelingenakkoord op. Dat dreigement heeft de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu geuit in een interview met het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine.

De EU stelde Turkije opheffing van de visumplicht in het vooruitzicht in ruil voor het indammen van de vluchtelingenstroom richting Europa. Sinds de vluchtelingendeal werd gesloten zijn veel lidstaten steeds huiveriger geworden om de visumplicht daadwerkelijk op te heffen, onder meer vanwege een reeks aanslagen in Europa. Daar komt bij dat de Turkse regering sinds de mislukte staatsgreep van 15 juli zich autocratischer gedraagt. Er wordt in Turkije zelfs gesproken over herinvoering van de doodstraf, iets wat volgens Brussel definitief het einde van de toetredingsgesprekken zou betekenen.

De Turkse regering ,,verwacht een concrete termijn'' voor afschaffing van de visumplicht, aldus de minister. ,,Het kan begin of midden oktober worden, maar we willen een vaste datum.''


BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>


Doodstraf of niet, het is allang duidelijk wat Erdogan aan het doen is met zijn grote zuivering.
Nu kijken wat de EU echt doet.
Nu moeten ze daadkracht tonen en zeggen dat onze visumdeal niet doorgaat.

Brussel hoeft zich geen illusie te maken dat de migrantenstroom minder is geworden.
Ze komen bij Italia gewoon binnen in plaats van Griekenland.
Erdogan gaat zijn grenzen natuurlijk wagenwijd open zetten en dan komen er nog veel meer mensen richting Europa.

Frau Merkel die deze week zei Wir schaffen das nog steeds, zal nog 10 keer gaan nadenken om die uitspraak weer te doen.
Alhoewel, de domheid van die vrouw kent geen grenzen helaas.

Geweldige situatie hebben we in Europa, niet te geloven ! [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door gusteman » 03 aug 2016, 08:55

Het mag ook al eens positief nieuws zijn.
En deze keer komt het uit Italië, een extra opsteker dus voor Tammy.

In de Vlaamse krant De Morgen kan je lezen (klik) hoe Erdogan fijntjes op de vingers wordt getikt door de Italiaanse premier:
"Wij noemen dit systeem de rechtsstaat": zo wordt Erdogan op zijn plaats gezet door de Italiaanse premier Renzi, en hij voegde er nog aan toe: "En wij zijn daar fier op."
De reactie van Renzi kwam er via Facebook nadat Erdogan de Italiaanse overheid had laten weten dat hij helemaal niet blij was met een gerechtelijk onderzoek naar witwaspraktijken van zijn dierbare zoontje Bilal.

Een reactie via Facebook? Niet echt de gekende diplomatieke weg maar het minste wat je ervan kan zeggen is dat het duidelijk een vorm is van "openbaarheid van bestuur".

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Fenna » 03 aug 2016, 08:59

Mooi zo.
Zo moeten er meer zijn die tegen Erdo in durven gaan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 03 aug 2016, 09:24

Geweldig om te lezen, dank je Gusteman. ;P!
Eindelijk iemand die tegen Erdogan in gaat.
Forza Italia ! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door univers » 03 aug 2016, 11:33

Nu die schijtlijsters in Den Haag nog.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 04 aug 2016, 06:44

Rutte zal dat niet doen Univers.
Is een softie.
Ben trots op de Italiaantjes. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door gusteman » 04 aug 2016, 09:15

Tammy schreef:Ben trots op de Italiaantjes.
En dat doe je met recht en reden, lieve Tammy.
Want de Italiaanse overheid stelt de regels van de Democratische Rechtsstaat boven het onbegrip van Erdogan.

Net zoals de Duitse overheid de regels van de Democratische Rechtsstaat boven het onbegrip van het volk stelt wanneer het gaat over iemand die de schutter in München heeft beledigd (zie klik).

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Op dit moment is er een poging tot staatsgreep in Turkije

Bericht door Tammy » 04 aug 2016, 10:56

Ik vind dat laatste wel even iets anders Gusteman.
Maar ik weet dat jij dat niet zo ziet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie