Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gusteman

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door gusteman » 10 aug 2016, 14:51

Tammy schreef:Maar half naakt op een boot dansen om te laten zien dat je homo bent, waarom zou je ?
Liefde tussen 2 mensen is prachtig.
Het interesseerd me geen bal als dat tussen 2 mannen of vrouwen is.
Net zoals binnen elke cultuurgroep heb je voornamelijk een zwijgende meerderheid, altijd ook een harde kern die houdt van extravagant optreden in de marge van de culturele normen en dan is er ook nog de ..... ja, hoe zal ik het noemen, de "klasse", de "fine fleur", de ... och, jullie begrijpen wel wat ik bedoel, kijk maar, luister en ..... geniet

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door taigitu » 10 aug 2016, 16:32

De ozonlaag groeit weer dicht

Eindelijk is het zover. Door wereldwijde inspanningen is het gat in de ozonlaag eindelijk
weer aan het dichtgroeien. En dat hebben we aan onszelf te danken!

In 1987 werd er wereldwijd actie ondernomen, nadat bleek dat de chloorhoudende
drijfgassen die in koelkasten en haarlak en dergelijken zit, de beschermende ozonlaag in
onze atmosfeer aantast. Door bijna alle landen werd het Protocol van Montreal
getekend, dat erop toe zou zien dat de productie van drijfgassen drastisch omlaag ging.

Nu, 29 jaar na dato, is het effect eindelijk te zien, Uit onderzoek blijkt dat het gat in de
ozonlaag dichtgroeit. Het is al met meer dan vier miljoen vierkante kilometer gekrompen.
Susan Solomon van het Massachusetts Institute of Technologie leidt het onderzoek en
ze is enthousiast:

Wij, als wereld, creëerden een probleem en besloten daarop als wereld, als één groep:
“We moeten van deze moleculen af”. Nu is het zover en zo reageert onze planeet erop.


http://zininvandaag.kro.nl/goed-nieuws/ ... ordt-beter
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door taigitu » 10 aug 2016, 16:52

Het plastic-fles dorp in Panama


Afbeelding
Panama heeft de primeur op een dorp dat geheel van plastic flesjes is gemaakt!


Op Isla Colón is de bouw begonnen van een dorpje dat vrijwel helemaal van gerecyclede
plastic flesjes wordt gemaakt. Het dorp zal bestaan uit zo’n 120 huizen. Het eerste
twee-slaapkamer huis is vorig jaar gemaakt van 10,000 plastic flesjes die uit
afvalbakken, de kant van de weg en op het strand zijn gevonden.

De huizen bestaan uit stalen kooien die gevuld zijn met plastic flessen en vervolgens
omhuld worden met beton. De muren zijn flexibel genoeg om een aardbeving te
doorstaan en isolerend genoeg om de huisjes zeventien graden kouder dan de jungle
buiten te houden.

Omdat er zich zoveel flesjes op het eiland bevinden, kunnen de huizen snel worden
gebouwd, zegt Robert Bezau, initiatiefnemer van het Plastic Fles Dorp:

We veranderen de wereld, zonder de aarde te veranderen, één huis per keer.

http://zininvandaag.kro.nl/goed-nieuws/ ... -fles-dorp
Onderstaande video laat zien hoe deze huizen worden gebouwd.....
In a world where billions of disposable recyclable plastic bottles are used each year, finding innovative ways to reuse them in the area where they are collected is a noble challenge.

Earlier this year, I wrote about a company using a relatively low-tech method of turning plastic waste into solid panels to build homes out of in Mexico, which is one way to approach the issue, but there's another way to use plastic bottles to build with, which a project in Panama hopes to use to construct an eco-village.

The Plastic Bottle Village, located on Isla Colón in Panama's Bocas del Toro province, is a planned 83-acre eco-community that will eventually include some 120 homes, all of which will be built with used plastic bottles as the main insulation, which not only repurposes the bottles, but which also keeps the interiors of the buildings about 17°C cooler than the outside, without requiring any other energy inputs.

The design of the homes don't seem that different from a conventional house, as long as you don't know what's in the walls, which may add to their appeal, as not everyone wants to live in a home that looks radically different from their neighbors.

What sets the Plastic Bottle Village homes apart from those built using traditional construction is the way that the walls are constructed, because the design uses frames made from rebar and steel mesh that are filled with used plastic bottles and then, after the various electrical and plumbing lines are inserted, covered with concrete both inside and out.

According to the project's website, more than 10,000 plastic bottles were used in the first building, which was constructed in the fall of 2015, and the next "model home" (a rather castle-like building which is currently under construction) will use quite a few more.

The site goes on to explain that the average human, consuming 15 or more plastic bottles per month, will go through some 14,000+ bottles in their lifetime, but by building a two-story plastic bottle house, that same amount of bottles could be removed from the environment and put into service as insulation, effectively neutralizing that plastic footprint.

Obviously, not using those tens of thousands of plastic bottles in the first place would be a much better choice, but considering how pervasive these bottles are, using some of them in this way might be a decent solution, especially in areas without adequate facilities or with high removal costs and additional recycling challenges.

The bottles for the first of the homes in the project came from a local recycling program set up several years ago by Robert Bezeau, the creator and owner of Plastic Bottle Village, which was then discontinued after a short period of time (but which is said to be resuming this year).

The project has three planned development phases, during which it is hoped that some 120 homes will be built, along with an eco-lodge, community gardens, mini-parks, and more, with the end result of creating not just a community, but also an education and research center working toward solutions to the massive global plastic pollution problem.
Een bijzondere oplossing voor het plasticflessenprobleem met meerdere voordelen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door Tammy » 17 sep 2016, 02:40

Afbeelding


Man haalt $320.000 op voor rouwende ijscoman (89) .


Little Village - Het is al zwaar genoeg om een ijscokar in de klamme hitte door de drukke straten van Chicago te duwen, laat staan voor de 89-jarige Fidencio Sanchez. Doordat zijn dochter - die haar ouders financieel hielp - recentelijk overleed, moest het bejaarde stel hun pensioen laten voor wat het was. Een begaande voorbijganger bracht daar verandering in...

Fidencio Sanchez (89) en zijn vrouw zijn nog steeds verscheurd door het verlies van hun dochter. Om de rekeningen te kunnen betalen, gingen ze beide ijsjes verkopen in Little Village, tot de bejaarde vrouw ziek werd. Sindsdien werkt Sanchez twee keer zo hard en verdient hij hiermee 50 tot 60 dollar per dag.

Joel Cervantes Macías kwam bij toeval langs in zijn geboortestad, toen hij Sanchez moeizaam achter zijn ijscokarretje zag strompelen. Macías raakte diep ontroerd en kocht voor 50 dollar aan ijsjes, wat de uiterst dankbare Sanchez totaal overrompelde. „Hij zou geen ijsjes meer moeten verkopen. Hij moet van zijn pensioen kunnen genieten”, reageerde hij tegenover Today.

Macías plaatste een foto van Sanchez op Facebook met een eervol betoog voor de hardwerkende oude man. Vervolgens startte hij een crowdfunding-actie, met als doel 3.000 dollar voor Sanchez op te halen. Inmiddels is al ruim 320.000 dollar bij elkaar gezameld.


BRON.

>>>>>>>>>>>>


Er is nog goed nieuws op de wereld ! [jaja] ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door univers » 17 sep 2016, 09:45

En dit gebeurd in het land van de welvaart.
Gelukkig wonen er ook nog mensen die om ander denken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door gusteman » 17 sep 2016, 12:10

Tammy schreef:Er is nog goed nieuws op de wereld ! [jaja] ;P!
Inderdaad, lieve Tammy, en het nieuws zou nog beter zijn moest Donald Trump wereldkundig maken de veranderingen in de gezondheidszorg die door de Obama administratie werden ingevoerd verder uit te bouwen in plaats van ze terug te schroeven. [jaja]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door Tammy » 17 sep 2016, 23:48

Gelukkig wel Univers. :wink:

Tsja Gusteman , die Trump ...................ik kan geen wijs worden van die man.
We zullen het zien mocht hij president worden. [think]

Ik heb veel Amerikanen gesproken de laatste jaren toen ik daar was.
Velen vinden de wet van Obama helemaal niks.
Je zou denken dat ze het fijn vinden maar dat is niet altijd het geval.
Ze vinden het dwang, ze willen zelf uitmaken of ze zich verzekeren en verplicht betalen.
En heb met mensen uit verschillende staten gesproken, ze zijn een reislustig volkje.
In Amerika maak je gauw contact met de mensen.
Van mensen uit Florida tot aan Alaska en veel wat er tussen in zit zoals Texas enz.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door gusteman » 18 sep 2016, 18:35

Tammy schreef:En heb met mensen uit verschillende staten gesproken, ze zijn een reislustig volkje.
In Amerika maak je gauw contact met de mensen.
Dat was wat het meeste indruk heeft gemaakt op mijn broer.
Die heeft twee keer de doorsteek gemaakt van oost naar west, één keer met de bus en één keer met de auto.
Wat hem telkens weer opviel was de openheid: hij vond het zo bijzonder dat je in een wegrestaurant aan een tafeltje gaat zitten, en een kwartiertje later ken je zowat het volledige levensverhaal van het gezin aan het tafeltje naast jou.
Hij zei ook dat zo'n trip je een idee geeft van de helse omstandigheden waarin die landverhuizers de doorsteek moeten gemaakt hebben, zonder spoorwegen, wegen of andere voorzieningen, enkel met een huifkar en op eigen kracht.
Ondanks al de wreedheden die ze hebben gepleegd kan je niet anders dan een zeker respect hebben voor het doorzettingsvermogen van die mensen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door Tammy » 19 sep 2016, 04:21

Wat leuk om te lezen Gusteman van je broer. :grin:
En het klopt helemaal.
Dat vind ik ook zo leuk van de Amerikanen.
Ik ken de wreedheden uit het verleden daar, helaas heeft elke cultuur die.
De Native Americans zijn de dupe geworden .
Het was een keiharde tijd toen, vreselijk hoe ze toen zijn omgesprongen met ze.
En de jaren daarna ook.
Heb met sommige gesproken van verschillende stammen.
Voor mij het mooiste volk op aarde .


Verleden jaar zat ik om 6 uur in de ochtend te wachten tot de zon opging in Wyoming.
Zat op een bankje bij mijn Motel en sprak met een vrouw die vanuit het zuiden naar Alaska was verhuisd lang geleden.
Schitterend gesprek werd dat.
Ook die oude man uit Texas en zo zijn er zoveel momenten geweest daar.
Ook in Washington DC, New York enz waar ik ben geweest.
Ze praten meteen en zijn zo behulpzaam.

Amerika is mijn lievelingsland, altijd geweest ondanks de fouten daar.
En mijn laatste rustplaats is ook daar in Wyoming uiteindelijk.
In Grand Teton National Park bij de Snake River.

Zeg maar tegen je broer dat ik het helemaal met hem eens ben. ;P!
Niet alle Amerikanen zijn dik, dom en oppervlakkig zoals veel mensen denken.
Dat hoor ik vaak van mensen die dat zeggen tegen mij, die denken dat dat land 1 grote Jerry Springer show is.
Maar dat zijn meestal de mensen die daar nooit zijn geweest.

Ik hoop er gauw weer heen te gaan. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door Tammy » 02 okt 2016, 02:24

Afbeelding
Linda en Marcel Burger met hun bruidsmeisjes .

Oma's van huwelijkspaar als bruidsmeisjes.

Wie straalt harder van geluk: het bruidspaar óf hun wel heel bijzondere bruidsmeisjes? Linda en Marcel Burger uit Utrecht vroegen hun oma's om hen te begeleiden op de grote dag.

Een hele eer, vindt oma Maaike Stok-Koopman (85), die de show stal vanachter haar rollater. ,,Toen ik werd gevraagd, was ik verbaasd. Ik had nog nooit een oma gezien die de ringen mocht geven, maar het was gewoonweg schitterend."

Ook trouwfotograaf Christiaan de Groot van Mooi Belicht Trouwreportages had nooit eerder bejaarde bruidsmeisjes voor zijn lens. ,,Terwijl ik toch al 300 bruiloften heb vastgelegd," vertelt hij geamuseerd.

Kasteel.

Het bruidspaar trouwde op kasteel Ophemert in Gelderland. Vijf jaar geleden leerden ze elkaar kennen via internetdating. Voor oma Maaike was de bruiloft extra speciaal, omdat zij 63 jaar geleden op dezelfde dag in het huwelijksbootje stapte.

Haar man overleed vijf jaar geleden. ,,Natuurlijk was het mooi geweest om deze dag samen te beleven, maar ik ben heel blij dat ik het nog heb meegemaakt."

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Hier krijg je toch vanzelf een glimlach bij ? :grin:
Enig om te zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door univers » 02 okt 2016, 08:49

Dit vind ik nu origineel.
Hartstikke leuk. :grin:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuw in Nederland - World’s Best News Day 2016

Bericht door Tammy » 03 okt 2016, 06:01

Ja dat vind ik nu ook Univers. :grin:
Zoiets zie je nooit.
Het plezier straalt van de foto af, enig om te zien. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie