Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door herman50 » 11 aug 2016, 11:30

als je dan leest dat dhr Knoop -advocaat- zegt ´´wat is voorbeeldig gedrag´´, zou ik zeggen niet wat Yuri heeft laten zien,, hij was al meerdere malen gewaarschuwd had contracten getekend over dit soort zaken en als je dan tóch nog dit soort dingen gaat doen , kijk idd je vertegenwoordigd een land
dus daar heb je al een reden tot goed gedrag, ga je je eigen gang , jet is zuur maar dam moet je de consequenties ook aanvaarden, ooit gedacht aan hen die hun plek ´moesten´ afstaan en dit ´meemaken´<thuis> ,,, nee sorry
brengt me ook even bij Dumoulin, als je die kop beter uitdrukking ziet in de krant , denk je wat heb jij???, niks maar ging voor goud , moet je dat zo laten blijken? wees dan een vent en breng die plak naar die meid die op d´r plaat is gegaan , ,,,,, ze is er misschien wel blij mee ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door oktagon » 11 aug 2016, 12:43

Yuri is wrs.geen solist en is op uitgaansgebied dus snel over te halen;hij zal dus echt niet alleen op stap zijn geweest en verder gezelschap hebben gehad in een riotent! :cheers:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door univers » 11 aug 2016, 12:46

Dat hij een advocaat in de arm heeft genomen...... Het zou me echter verwonderen
als hij werkelijk terug kan keren en zijn ding doen.
Geloof dat maar niet, het OC heeft zijn plaats al aan een ander toegewezen.
En dat draaien ze echt niet terug.

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door herman50 » 11 aug 2016, 12:51

volgens zeggen was hij met z´n vriendin ... en kennissen .... dus
idd wie z´n billen brand , moet op de blaren zitten .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 11 aug 2016, 13:17

univers schreef:
Geloof dat maar niet, het OC heeft zijn plaats al aan een ander toegewezen.
En dat draaien ze echt niet terug.
'Fransman Rodrigues aangewezen als vervanger Van Gelder'

Terwijl Yuri van Gelder zich op een juridisch gevecht voorbereidt, meldt de Franse turnbond dat er al een vervanger is aangewezen voor in de finale. Danny Rodrigues stond als eerste op de reservelijst en heeft nu de plek in de finale, melden de Fransen.
Redactie AD -10-08-16, 15:38 Laatste update: 15:57
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door oktagon » 11 aug 2016, 15:15

Volgens mijn lijfblad de PZC, heeft hij een Braziliaanse vriendin en verder gelijksoortige vrienden;foto werd getoond van Yuri met vriendin.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 11 aug 2016, 22:30

Yuri van Gelder spant kort geding aan, vrijdag zitting

Turner Yuri van Gelder spant een kort geding aan tegen NOC*NSF om deelname aan de
toestelfinale op de Olympische Spelen af te dwingen.
Dat bevestigt de rechtbank in Arnhem. Het kort geding dient vrijdag om 11.15 uur.

De rechtbank zegt dat Van Gelders advocaat, Cor Hellingman, eigenlijk morgen al een
zitting wilde. Op verzoek van NOC*NSF wordt het kort geding nu vrijdag gehouden.
De finale waaraan Van Gelder wil meedoen, is maandag in Rio de Janeiro.
Advocaat Van Gelder: het is buitengewoon zwaar voor hem.

Yuri van Gelder werd maandagnacht door NOC*NSF naar huis gestuurd, omdat hij na zijn
kwalificatie voor de toestelfinale was gaan stappen en pas om 06.00 uur beschonken en
luidruchtig zou zijn teruggekeerd in het olympische dorp.

Het AD schrijft in een reconstructie dat Van Gelder na de bewuste stapavond pas om drie
uur 's middags uit bed kwam, waardoor hij zijn training miste. Hij zou daarvoor ook al een
keer zonder toestemming het olympisch dorp hebben verlaten. Volgens de krant ging Van
Gelder bij eerdere toernooien eveneens tot diep in de nacht stappen, tegen de afspraken in.

Hellingman zei vanmiddag al dat hij goede kansen ziet om alsnog een finaleplaats af te
dwingen. Zo zou het reglement voor olympiërs niet duidelijk zijn.
Ook zou het niet verboden zijn om alcohol te drinken tijdens de spelen.

Finaleplek al vergeven
De Nederlandse turnbond heeft Van Gelder gisteren al afgemeld voor de toestelfinale bij
de internationale turnbond FIG. Het startbewijs is daarop naar de Fransman Danny
Rodrigues gegaan. De bond zegt dat dat niet meer teruggedraaid kan worden.

Het is daarom de vraag wat het kort geding van vrijdag nog kan veranderen aan het
FIG-besluit. Het Internationaal Olympisch Comité zou zich als organisator van de Spelen
nog met de kwestie kunnen bemoeien. Ook kan Van Gelder nog naar het sporttribunaal
CAS stappen, als hij door de rechter in het gelijk wordt gesteld.

http://nos.nl/rio2016/artikel/2124575-y ... tting.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door Gast1 » 12 aug 2016, 06:46

Yuri kan het 'shaken' ...*klik* [doh] [doh] [doh]
En het lijkt mij dat hij daar een flinke 'kater' aan over zal houden.

gusteman

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door gusteman » 12 aug 2016, 09:28

Nos.nl schreef:Turner Yuri van Gelder spant een kort geding aan tegen NOC*NSF om deelname aan de toestelfinale op de Olympische Spelen af te dwingen.
Dat bevestigt de rechtbank in Arnhem. Het kort geding dient vrijdag om 11.15 uur.
Een kortgeding?

Zoiets dus? [jaja] "nee [jaja] "nee :knots: :shock: [doh] [burn] [huil] "solved:

Gast1

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door Gast1 » 12 aug 2016, 09:52

Hihihi ... :grin:

Dat 'kort' geding, zou wel eens langer gaan duren ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 12 aug 2016, 16:09

Turner Yuri van Gelder verliest kort geding om wegsturen uit Rio

Gepubliceerd: 12 augustus 2016 15:49 Laatste update: 12 augustus 2016 16:01

Turner Yuri van Gelder heeft het kort geding om uitsluiting van de Olympische Spelen in Rio vrijdag verloren.

De rechtbank oordeelde in het voordeel van NOC*NSF. De sportorganisatie laat in een reactie weten dat de uitspraak voor hen betekent "dat we dit nu voor de rest van de Olympische Spelen achter ons kunnen laten. Het is jammer dat het tot een rechtszaak heeft moeten komen."

NOC*NSF stuurde de 33-jarige Brabander dinsdag naar huis, omdat hij in de nacht van zaterdag op zondag het olympisch dorp zonder toestemming verliet en alcohol nuttigde.

Cor Hellingman, de advocaat van Van Gelder, bepleitte voor de rechtbank dat de turner geen grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en dat de maatregel om hem te diskwalificeren en weg te sturen buitenproportioneel is.

Van Gelder heeft volgens zijn advocaat drie tot vier biertjes gedronken en was niet dronken. Ook zou hij niet in een nachtclub zijn geweest. Hij heeft daar wel zijn vriendin en teamgenoot Jeffrey Wammes opgehaald. Van Gelder miste zijn ochtendtraining, naar eigen zeggen omdat hij bij wilde slapen.

Het was volgens de advocaat ook bekend bij zijn trainer Bram van Bokhoven dat Van Gelder in het Holland Heineken House was.

Alcoholinname heeft hij nooit ontkend

Hellingman vindt het ook kwalijk dat Van Gelder geen kans heeft gekregen om in beroep te gaan tegen de beslissing om hem weg te sturen.

Advocaat Knijff, die namens NOC*NSF optrad, verdedigt de beslissing van NOC*NSF door te stellen dat Van Gelder afspraken heeft geschonden en daarom naar huis is gestuurd. Van Gelder zou zonder toestemming het olympisch dorp hebben verlaten. Hij deed dit op 5 augustus om zijn vriendin van het vliegveld op te halen. Hij was daarnaast ook niet bereikbaar op zijn telefoon.

Verder wordt het Van Gelder kwalijk genomen dat hij op zaterdag pas laat zou zijn thuisgekomen. Zijn trainer had hem op 5 augustus berichten gestuurd dat hij het niet te laat moest maken en dat hij de volgende dag moest trainen.

Verwarde indruk

Volgens teamgenoten Bart Deurloo, Epke Zonderland en Frank Rijken maakte Van Gelder op zaterdag een verwarde indruk. Hij zou gezegd hebben dat hij in een nachtclub enkele "gesponsorde biertjes heeft gedronken" en op de vraag of dat wel verstandig was, zou hij gezegd hebben dat hij daar "schijt aan had."

Van Gelder kwam zelf ook aan het woord en ontkent deze verklaringen. Hij zegt niet te weten waar deze opmerkingen vandaan komen. Op de vraag van de rechter hoeveel hij heeft gedronken, zei Van Gelder "vier a vijf biertjes. Dat doe ik eigenlijk altijd na een geslaagde kwalificatie. In mijn ogen logisch."

Hendriks
Hans Gootjes, technisch directeur van de KNGU en trainer Van Bokhoven, hebben allebei aan chef de mission Maurits Hendriks aangegeven niet langer te willen werken met Van Gelder. Van Bokhoven heeft verklaard dat het gedrag van de turner voor een vertrouwensbreuk heeft gezorgd.
Door: NU.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door Witte wel » 13 aug 2016, 00:14

Erg jammer dat hij niet de finale in kan en dat hij zijn kort geding verloren heeft.
Nu, na deze uitspraak, verschijnen er diverse analyses door diverse sportkenners en, wat ook Jaap de Groot chef van Telesport bij de Telegraaf zegt, wordt diverse malen de conclusie getrokken dat het conflict wat aanwezig was niets met de olympische spelen van doen had maar een conflict was tussen de coach en de sporter. En dat conflict wordt uitgespeeld over de rug van de sporter tijdens deze spelen.
Het drinken van een biertje of meerdere biertjes is zeker geen uitzondering tijdens de olympische spelen. Het wangedrag is veelal aangedragen door de NOS waarop diverse media kanalen dit zijn na gaan papegaaien. De NOS heeft deze informatie naar eigen zeggen verkregen via eigen bronnen maar verteld niet welke bronnen dit zijn geweest. Ook de Telegraaf, het AD en nog vele andere kranten kopiëren gewoon berichten die door het Brabants Dagblad zijn gepubliceerd zonder enig eigen onderzoek.

Het neigt er naar toe te gaan dat Yuri van Gelder in feite genaaid is door zijn eigen coach welke zich erg triest voordoend verontschuldigd en verklaart via media.
Dat zou erg triest zijn als dat zo zou zijn maar, zoals zo vaak in dergelijke kwesties, zal er op een later moment meer helderheid komen betreffende deze kwestie.
De spelen zijn dan al geruime tijd voorbij en het kwaad is dan toch al geschied.
Yuri zal zijn woordje ook nog wel doen. We zullen het zien.
De van Gelders zijn geen opgevers maar gaan door.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door Gast1 » 13 aug 2016, 08:14

Yep, ik denk dat ook dat dit nog wel een staartje gaat krijgen ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door univers » 13 aug 2016, 09:47

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 13 aug 2016, 10:34

Het is een hard gelag voor Yuri van Gelder. Maar ik vind dat hij zelf de aanstichter is van
hoe dit hem is overkomen. Zijn geschiedenis van zijn gedrag in het verleden heeft gemaakt
dat hij onbetrouwbaar is in de zin dat hij o.a. zijn eigenwijze gang gaat wanneer hij dat
nodig heeft of vindt........ Iedere keuze kent zijn gevolgen.
Hij maakte deel uit van een team en dan is het niet slim als je je eigen belangen voorop stelt.
Dat verpest de teamgeest waardoor meerdere sporters minder goed zouden focussen cq presteren.
En dat er dan gekozen wordt voor het team zonder Yuri is voor mij begrijpelijk.
De andere sporters van het team moeten tegen onrust en gedoe van één van hun team
worden beschermd. Het olympische gebeuren is geen schoolreisje naar Parijs waarbij je
's nachts het raam uit klimt om een nachtclub te gaan bezoeken, tegen de ochtend weer
terug naar binnen klimt en dan vindt dat je je rust nodig hebt en je je afspraak van die dag
laat voor wat het is......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door Witte wel » 13 aug 2016, 13:28

En toch denk ik dat je daar niet helemaal gelijk in hebt taigitu want wat leert ons de samenleving betreffende de houding van de mens tegenover mensen met een drugsgebruik verleden en die zich weer hersteld hebben en teruggeplaatst hebben in de samenleving. Deze mensen dienen niet achtervolgt te blijven met hun verleden maar zouden een nieuwe kans moeten verkrijgen in de samenleving.
Wat hier gebeurd is, dat er een veelal door de media aangemoedigd spektakel is ontstaan waarbij net het tegenovergestelde is gedaan dan wat de samenleving ons zou moeten tonen. Vanaf de eerste dag is het voormalig drugsgebruik uit 2009 als boventoon gebruikt in de kwestie en voornamelijk door de media aangemoedigd. Dat is geen eerlijke berichtgeving en sturend in opinie ontwikkeling.
En als dan nu diverse malen de conclusie getrokken wordt, het betreft opinies en geen bewezen feiten, dat het een kwestie is tussen coach en speler maar door het hele circus uit zijn verband is getrokken, dan ben ik van mening dat de vraagstelling wat het doel van deze opstelling nu moet zijn geweest enorm veel vraagtekens op roept. Het is immers niet de eerste keer dat dergelijke zaken zich voor deden bij de spelen en zal ook niet de laatste keer zijn.
En het is in mijn ogen niet de geschiedenis die hem onbetrouwbaar heft gemaakt maar het opgeblazen media circus.
Yuri van Gelder is een topsporter die gaat voor zijn sport en prestaties. Het is geen sporter welke zich zomaar leent voor een commercieel doeleind en zijn interviews zijn strikt sport gerelateerd en zijn privé leven blijft privé. .
Hij zal zijn presteren ook niet gemakkelijk lenen voor pronkwerk van sportbonden en er hangt ook geen commerciële wereld om deze persoon.
Daarnaast is hij, zo hij zegt, een Brabander waarmee bedoeld wordt dat een overwinning op de gezellige Brabantse wijze wordt gevierd. De wijze die o.a. wordt bezongen door Guus Meeuwis en alom bekend is. En dan is een paar biertjes drinken geen vergrijp maar een begrijpelijk gebruik.
Het is ook niet geheel duidelijk welke voorwaarden gesteld worden in de overeenkomst die de sporters moeten tekenen met TeamNL en welke commerciële belangen verstrengeld zijn daarin. Dus dat kennisgebied blijft volledig achterwegen. Er speelt dus zeker meer in het geheel dan enkel wat de media laat zien en horen.
Dat het olympisch gebeuren geen schoolreisje naar Parijs is begrijp ik volledig. Hoe de media met dit voorval om gaat zie ik echter wel als een gelijke in dit vergelijk.
Er is meer gaande dan men getoond wordt, dat is voor mij zo klaar als een klontje.
Dat een groot deel van de Nederlanders er nog niet voor open staat dat een mens wel degelijk van fouten leert en weer normaal, net als een ander, in de samenleving kan deelnemen na een leerproces is meer dan overduidelijk. Dat is een grote tekortkoming welke verdoezelt wordt onder een schijnbare trots van het volk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door gusteman » 13 aug 2016, 15:23

Beste Witte Wel, het is mij sinds dag 1 van deze affaire al opgevallen dat je een vurig verdediger bent van van Gelder ... en dat siert jou.
Het is inderdaad al te makkelijk om klakkeloos de media achterna te lopen en met modder te gooien, vooral wanneer niet alle feiten even duidelijk uitgelicht werden.

Er zit aan deze zaak echter een kantje waar nog niemand hier op het forum het over gehad heeft, en wat ik ook in de media nog niet heb terug gevonden.

Want hoe zit het met de opinies van andere topsporters?

Ik bedoel maar: ik ken zelf een triatleet die, naast andere competities, op regelmatige basis mee doet aan de iron Man in Hawaii (tot nu toe al zes keer).
Van die man heb ik geleerd dat het keihard werken is om te slagen in de preselecties van topwedstrijden, maar dat het dan pas echt begint.
Eens je gekwalificeerd bent moet je dan nog eens dubbel zo hard gaan presteren, anders maak je geen schijn van kans.

En bij Olympische Spelen of wereldkampioenschappen is zo'n selectie of voorronde ook pas het begin.
Eens een sporter zich heeft kunnen plaatsen begint een periode van opperste concentratie, doorgedreven training en aangepaste levensstijl: dieet, training, rust.

De stelling dat het plaatsen bij de eerste acht een "overwinning" was is een foute benadering, en dat zal elke topsporter beamen: het volstaat om gedurende de loop van die paar dagen tussen kwalificatie en wedstrijd één nacht door te zakken (en daar hoeft dan nog geen alcohol aan te pas te komen) om de kansen op overwinning tot nul te herleiden. Elke goede strateeg weet dat het winnen van een veldslag nog geen garantie biedt op het winnen van de oorlog, in tegendeel zelfs.

Ik begrijp die trainer volkomen in zijn beslissing: een topsporter heeft zijn kansen verknoeid maar door zijn aanwezigheid in Rio heeft een andere sporter wel geen kansen kunnen krijgen. Van Gelder zou moeten rot beschaamd zijn.
En als het al een geschil tussen hem en de trainer betrof dan zal dat om te beginnen voor 50% aan elk van hen zelf hebben gelegen.

Zoals ik hierboven al schreef: ik ben benieuwd hoe andere topsporters staan tegenover zijn uitstapje.
En daarmee bedoel ik niet alleen de deelnemers uit Nederland.
Witte wel schreef:Dat een groot deel van de Nederlanders er nog niet voor open staat dat een mens wel degelijk van fouten leert en weer normaal, net als een ander, in de samenleving kan deelnemen na een leerproces is meer dan overduidelijk.
Dit gaat op voor iedereen, beste Witte Wel, en niet alleen voor de Nederlanders.
Dat gebrek aan objectiviteit wordt ook ervaren door iedereen die zich schuldig heeft gemaakt aan kleine zowel als grote misdrijven/misdaden.
Ook moordenaars en pedofielen bijvoorbeeld krijgen niet echt een tweede kans nadat zij hun straf hebben uitgezeten.
De doorsnee mens laat zich nog te vaak leiden door het adagio "waar rook is, daar is vuur" of ook "eens een boef, altijd een boef".
Kijk gewoon maar naar alle complottheorieën die halsstarrig voor waarheid worden aangebracht.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door Witte wel » 13 aug 2016, 19:17

gusteman schreef:Beste Witte Wel, het is mij sinds dag 1 van deze affaire al opgevallen dat je een vurig verdediger bent van van Gelder ... en dat siert jou.
Het is inderdaad al te makkelijk om klakkeloos de media achterna te lopen en met modder te gooien, vooral wanneer niet alle feiten even duidelijk uitgelicht werden.
Een paar kleine details heb ik achterwegen gelaten welke mij enorm motiveren deze verdediging te hanteren buiten dat ik, zoals jij schrijft, nooit klakkeloos de media achterna huppel. Wie mij kent weet wat ik bedoel.
gusteman schreef:Want hoe zit het met de opinies van andere topsporters?
Ja inderdaad, daar ben ik erg benieuwd naar. Ik vrees echter dat de meesten neutraal blijven en geen uitspraken hierover doen. Dat zou voor hen ook wel eens negatief kunnen uit pakken. De sportwereld is een vreemde wereld.
gusteman schreef:Dit gaat op voor iedereen, beste Witte Wel, en niet alleen voor de Nederlanders.
Daar heb je gelijk in gusteman maar ik schreef dat zo omdat de gehele nederlandse pers zich hierop op heeft gestort en de meeste nederlanders dit gewoon na papegaaien. Natuurlijk weet ik dat dit generaal het geval is.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 16 aug 2016, 09:10

Yuri gaat alsnog in de ringen: op Lowlands
15-8-2016

Niet in Rio? Dan maar in Biddinghuizen. Yuri van Gelder gaat daar zondagmiddag alsnog
zijn olympische oefening turnen in de grootste tent op Lowlands. De turner, die na een
avondje doorzakken voor straf werd weggestuurd uit de Nederlandse ploeg, gaat om
12.30 uur zijn kunsten vertonen in de Alpha.
Dat maakte de festivalorganisatie bekend in een tweet:

Inmiddels is de Nederlandse turner ook in het programma opgenomen.
Volgens een woordvoerder komt Van Gelder alleen voor de oefening en gaat hij verder
geen andere activiteiten doen. "Toen duidelijk werd dat hij niet terug zou gaan naar Rio,
hebben we hem gebeld. Hij was erg enthousiast en wilde meteen meewerken", zegt hij.

"De Alpha is het hoofdpodium - de grootste tent die we hebben. Daar past een
turntoestel in zoals dat ook in het olympisch stadion in Rio zou staan. Yuri neemt
daarvoor zijn eigen mensen mee die dat gaan installeren."

23.000 bezoekers
In en rond de tent kunnen in totaal zo'n 23.000 bezoekers de oefening bekijken.
"Het zijn dan wel niet de Spelen, maar bij ons op Lowlands heeft hij ook een mooi podium
om zijn oefening alsnog aan de wereld te laten zien. Hij heeft er jaren voor getraind,
dus voor hem is dit ook geweldig", zegt de woordvoerder.

Voor zijn optreden krijgt de turner een vergoeding, al wil de festivalorganisatie niet
ingaan op de vraag hoe hoog die is. Van Gelder zelf was niet bereikbaar voor een reactie.

http://nos.nl/rio2016/artikel/2125876-y ... lands.html
Ik kan me voorstellen dat hij zijn oefening die voor speciaal voor de Olympische Spelen
is samengesteld graag wil laten zien aan de wereld. En die beelden zullen zeker door
veel mensen worden gezien door plaatsing op het internet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie