Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gusteman

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door gusteman » 16 aug 2016, 10:47

NOS.nl schreef:"Het zijn dan wel niet de Spelen, maar bij ons op Lowlands heeft hij ook een mooi podium om zijn oefening alsnog aan de wereld te laten zien. Hij heeft er jaren voor getraind,
dus voor hem is dit ook geweldig", zegt de woordvoerder.
En kijk, hier gaat dan bij mij het spreekwoordelijke lampje branden.

Een turner die zijn oefening, waar hij jaren voor getraind heeft, super graag wil laten zien ..... nadat hij de unieke kans om ze te laten zien tijdens de Olympische Spelen zelf eerst heeft verknald :shock: :shock: :shock:

Ruikt naar mijn mening behoorlijk onfris ..... daar de man kruimeltjes krijgt toegegooid terwijl de organisator de kassa al hoort rinkelen. :roll:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 16 aug 2016, 10:59

gusteman schreef:
NOS.nl schreef:"Het zijn dan wel niet de Spelen, maar bij ons op Lowlands heeft hij ook een mooi podium om zijn oefening alsnog aan de wereld te laten zien. Hij heeft er jaren voor getraind,
dus voor hem is dit ook geweldig", zegt de woordvoerder.
En kijk, hier gaat dan bij mij het spreekwoordelijke lampje branden.

Een turner die zijn oefening, waar hij jaren voor getraind heeft, super graag wil laten zien ..... nadat hij de unieke kans om ze te laten zien tijdens de Olympische Spelen zelf eerst heeft verknald :shock: :shock: :shock:

Ruikt naar mijn mening behoorlijk onfris ..... daar de man kruimeltjes krijgt toegegooid terwijl de organisator de kassa al hoort rinkelen. :roll:
Ook dit is ZIJN keuze...... Ik zie het als een verkapt 'zijn recht halen' om zijn kunnen aan
de ringen wereldwijd toch te tonen. Als 'de wereld' dan ziet hoe zijn oefening is
tegenover de winnaar die het nu gaat worden.... Het zou voor hem 'louterend' kunnen werken?
En dat hier een vergoeding tegenover staat, waarom niet.
Of Lowlands er heel veel mensen meer mee binnen haalt..... wie weet.

Yuri van Gelder had via de advocaat in het kortgeding 150.000,= geëist als hij gelijk had
gekregen en toch niet zijn oefening had mogen uitvoeren. Ook hier speelde het geld mee.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door gusteman » 16 aug 2016, 11:43

taigitu schreef:Ook dit is ZIJN keuze......
Met alle respect, beste taigitu, maar dit klopt niet ..... waarbij ik er natuurlijk van uit ga dat in het artikel op nos.nl de waarheid staat, namelijk
Volgens een woordvoerder komt Van Gelder alleen voor de oefening en gaat hij verder geen andere activiteiten doen. "Toen duidelijk werd dat hij niet terug zou gaan naar Rio, hebben we hem gebeld. Hij was erg enthousiast en wilde meteen meewerken", zegt hij.
Van Gelder heeft toegehapt (wat op zich al vrij pathetisch is) maar het idee was niet van hem afkomstig, het was dus niet ZIJN keuze.

Persoonlijk zakt hij bij mij hiermee nog dieper weg: als je een blunder hebt begaan (en in dit geval gaat het wel om een fenomenale blunder) geef dat dan toe en sluit het hoofdstuk af.
Je kan trouwens een prestatie op een "eigen" speciaal voor jou opgericht podium niet vergelijken met een prestatie tijdens een Olympisch evenement.
Er heerst een andere atmosfeer, de prestatiedruk is minder sterk aanwezig en er is geen tijdslimiet aan verbonden.
Een vergelijk maken tussen wat hij hoopt te "bewijzen" op Lowlands en de kans die hij heeft vergooid is onzinnig waardoor hij op topsport niveau alle kansen verspeelt om ooit nog serieus genomen te worden.
Hij herleidt zichzelf hiermee tot een behoorlijk droevig figuur.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door taigitu » 16 aug 2016, 12:52

gusteman schreef:
taigitu schreef:Ook dit is ZIJN keuze......
Met alle respect, beste taigitu, maar dit klopt niet ..... waarbij ik er natuurlijk van uit ga dat in het artikel op nos.nl de waarheid staat, namelijk
Volgens een woordvoerder komt Van Gelder alleen voor de oefening en gaat hij verder geen andere activiteiten doen. "Toen duidelijk werd dat hij niet terug zou gaan naar Rio, hebben we hem gebeld. Hij was erg enthousiast en wilde meteen meewerken", zegt hij.
Van Gelder heeft toegehapt (wat op zich al vrij pathetisch is) maar het idee was niet van hem afkomstig, het was dus niet ZIJN keuze.
Ik heb een andere (logische?) kijk op dit. Hij wordt gebeld en het wordt hem voorgelegd.....
Dan ga ik ervan uit dat hij (snel?) bedenkt wat te doen....... zeg ik ja, zeg ik nee.....
En hij ziet hier een voordeel (welke dat ook mag zijn) en kiest er voor om JA te zeggen.
En zo heeft hij zijn keuze gemaakt, zoals hij die ook voorheen heeft gemaakt.
Er werd hem bier aangeboden/aangereikt...... en hij zei ja, enz. Een keuze.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Yuri van Gelder naar huis gestuurd door TeamNL

Bericht door univers » 16 aug 2016, 13:55

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie