Zorgpremie bijna tientje hoger

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Tammy » 27 sep 2016, 09:38

Afbeelding

Schiedam - Nieuwe premies voor de zorgverzekering van 2017 gaan Nederlanders hoofdpijn bezorgen. De eerste premie die vandaag in De Telegraaf wordt bekendgemaakt, stijgt met 9,4%, veel harder dan de 3,5% die het kabinet op Prinsjesdag voorspelde.

De premie van zorgverzekeraar DSW stijgt van 98,75 euro naar 108 euro per maand. DSW maakt elk jaar als eerste de zorgpremie bekend een week na Prinsjesdag. Hiermee zet de DSW-baas Chris Oomen de toon voor andere verzekeraars die vaak pas half november met hun premies komen.

Belangrijke redenen voor de flinke premiestijging noemt DSW meer gebruik van dure innovatieve medicijnen, uitbreiding van het basispakket en hogere kosten bij verzekeraars voor de wijkverpleging, die in 2015 werd overgeheveld naar de Zorgverzekeringswet.

Minder reserves.

Nog een oorzaak is dat zorgverzekeraars hun miljardenreserves zien slinken en minder kunnen teruggeven dan in afgelopen jaren. Vorig jaar stak DSW nog 145 euro per verzekerde aan reserves in een lagere zorgpremie, bijna 77 miljoen euro in totaal. Dit jaar kan er slechts 94 euro per verzekerde af om reserves op een verantwoord niveau te houden.

Volgens DSW-baas Oomen zijn de reserves nog wel hoger dan de vereiste solvabiliteit, maar moet de verzekeraar een buffer aanhouden om een toename in verzekerden en hoger uitvallende zorgkosten op te kunnen vangen.

Vorig jaar staken zorgverzekeraars samen 2 miljard euro in premiedemping. Het kabinet rekende daar nu weer op. Ook andere zorgverzekeraars lieten al weten niet zoveel te kunnen teruggeven als vorig jaar.


Lees HIER het volledige artikel.


<<<<<<<<<<<<<<

Prinsjesdag..........loze beloftes zoals altijd.
Nog even en ik werk alleen nog maar voor de zorgpremie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Osiris » 27 sep 2016, 18:15

Was te verwachten Tammy.
Zoals ik al elders aangaf is de leugenachtige goednieuws show van Prinsjesdag,juist de aanleiding voor vele instanties en bedrijven om de prijzen weer op te krikken.

Dat maar slechts een klein percentage er werkelijk op vooruit gaat ( zoals al ettelijke jaren ) boeit ze niet.

Rat Dijsselbloem liet weten dat het gecompenseerd zou worden door de zorgtoeslag.
Zorgtoeslag die praktisch alleen nog maar door uitkeringsgerechtigden word genoten,bij de meeste andere lage inkomens is deze al zover afgebouwd,dat er geen zorgtoeslag meer te genieten is.

Hoorde trouwens van een kennis die zelfstandig ondernemer is en 1 1/2 tot 2x modaal per jaar verdient,dat hij ook de volle mep zorgtoeslag krijgt.
Hoe kan dat toch,zulke regelingen voor ondernemers, terwijl je met een benedenmodaal salaris ineens geen zorgtoeslag meer krijgt.

Verrotter kan het niet in dit land,met dank aan onze rechtse politici.
Gooi de boel maar volledig plat ,wat mij betreft,valt voor velen toch niks meer te verliezen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door univers » 27 sep 2016, 19:19

Ik zit nog steeds op dat kwartje van Kok te wachten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Tammy » 27 sep 2016, 19:26

Ja Osiris, was zeker te verwachten.
Wat een poppenkast toch allemaal, echt hopeloos.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door gouwepeer » 28 sep 2016, 21:43

Osiris schreef: Hoorde trouwens van een kennis die zelfstandig ondernemer is en 1 1/2 tot 2x modaal per jaar verdient,dat hij ook de volle mep zorgtoeslag krijgt.
Ik kan mijn boekhouder ook vragen om zorgtoeslag te regelen, geen enkel probleem.
De belastingdienst haalt dat achteraf weer terug middels een belastingaanslag.

Die kennis zal dus de volle mep ook weer terug moeten betalen, of zijn/haar verhaal klopt niet.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Osiris » 28 sep 2016, 22:19

Blijkbaar toch niet,schijnt al jaren zo te zijn.
Of hij heeft een betere boekhouder,die nog wat meer mazen weet.
Btw hij heeft een geweten en gebruikt dit financiele 'voordeel' weer om anderen te helpen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door gusteman » 28 sep 2016, 22:57

Osiris schreef:Of hij heeft een betere boekhouder,die nog wat meer mazen weet.
Kan je snel weten, vraag hem gewoon even of je zijn jaarverslag mag inkijken. :wink:
Osiris schreef:Btw hij heeft een geweten en gebruikt dit financiele 'voordeel' weer om anderen te helpen.
Fantastisch, zo moest iedereen het doen die er 'warmpjes' bij zit.
Misschien kan hij zijn geweten wat extra volgen en zijn kneepjes bekend maken, zo kunnen anderen er mee van genieten. :wink:

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door TheStef » 29 sep 2016, 11:59

Osiris schreef:Was te verwachten Tammy.
Zoals ik al elders aangaf is de leugenachtige goednieuws show van Prinsjesdag,juist de aanleiding voor vele instanties en bedrijven om de prijzen weer op te krikken.

Dat maar slechts een klein percentage er werkelijk op vooruit gaat ( zoals al ettelijke jaren ) boeit ze niet.

Rat Dijsselbloem liet weten dat het gecompenseerd zou worden door de zorgtoeslag.
Zorgtoeslag die praktisch alleen nog maar door uitkeringsgerechtigden word genoten,bij de meeste andere lage inkomens is deze al zover afgebouwd,dat er geen zorgtoeslag meer te genieten is.

Hoorde trouwens van een kennis die zelfstandig ondernemer is en 1 1/2 tot 2x modaal per jaar verdient,dat hij ook de volle mep zorgtoeslag krijgt.
Hoe kan dat toch,zulke regelingen voor ondernemers, terwijl je met een benedenmodaal salaris ineens geen zorgtoeslag meer krijgt.

Verrotter kan het niet in dit land,met dank aan onze rechtse politici.
Gooi de boel maar volledig plat ,wat mij betreft,valt voor velen toch niks meer te verliezen.
Wat is "verdienen" in dit relaas, De zorgtoeslag heeft een harde grens op basis van het fiscale inkomen, een zelfstandig ondernemer die een fiscale winst heeft dat 1,5 tot 2x modaal is, krijgt géén zorgtoeslag, sterker nog hij betaald ook nog een behoorlijke bak aan ZVW-premie.

Dus uw kennis geloof ik niet helemaal, daarbij is de zorgtoeslag een voorschot op basis van de fiscale winst van het jaar ervoor (of vaak zelfs het jaar dáárvoor) en het inkomen van een zelfstandig ondernemer is nogal grillig, dikke kans dat deze kennis zijn volledige toeslagen gewoon moet terugbetalen als de definitieve berekening is afgerond.

In Nederland wordt iedereen gelijk behandeld, het enige voordeel dat een zelfstandig ondernemer heeft is dat deze in de IB sfeer gebruik kan maken van de zelfstandigenaftrek. (ongeveer 8.000 per jaar mag van de commerciële winst worden afgehaald, en daarna gaat gewoon het progressieve tarief tellen)

gouwepeer

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door gouwepeer » 29 sep 2016, 20:24

De zelfstandigen aftrek voor 2016 is €7280,00 mits de urencriterium van 1225 uur word gehaald.
Verder mag er in de eerste 5 kalenderjaren van de onderneming 3 keer gebruik worden gemaakt van de startersaftrek (€2123,00).
Bij elkaar is dat toch weer mooi (voor de starter) €9403,00.
Hiernaast heeft de ondernemer weer wel te maken met bedrijfsaansprakelijkheid, niet declareerbare uren, administratie (welke 10 jaar bewaard moet worden) en eventuele andere ongemakken (slecht betalende debiteuren bijvoorbeeld).
Bovenstaande geldt alleen voor eenmanszaken (en volgens mij ook voor een vof).

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door TheStef » 30 sep 2016, 09:49

gouwepeer schreef:De zelfstandigen aftrek voor 2016 is €7280,00 mits de urencriterium van 1225 uur word gehaald.
Verder mag er in de eerste 5 kalenderjaren van de onderneming 3 keer gebruik worden gemaakt van de startersaftrek (€2123,00).
Bij elkaar is dat toch weer mooi (voor de starter) €9403,00.
Hiernaast heeft de ondernemer weer wel te maken met bedrijfsaansprakelijkheid, niet declareerbare uren, administratie (welke 10 jaar bewaard moet worden) en eventuele andere ongemakken (slecht betalende debiteuren bijvoorbeeld).
Bovenstaande geldt alleen voor eenmanszaken (en volgens mij ook voor een vof).
Klopt, maar dat is een correctie op de commerciële winst niet op de te betalen belasting, het netto voordeel zal om en nabij de 3000 euro liggen.

De regeling geld voor elke ondernemer voor de inkomstenbelasting, dus ook als u in een maatschap of VOF verband onderneemt. Boven op het uren criterium is er ook een "zachte eis" die stelt dat je minstens 50% van je inkomen uit de eigen onderneming moet halen om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek.

Deze regeling is bedoeld om het startende en kleine ondernemers niet kapot te belasten, en daardoor werkt die drempelverlagend, je kunt grofweg stellen dat je tot een commerciële winst van ongeveer € 25.000,- geen belasting betaald, daarna gaat het hard en moet je van elke verdiende euro minstens € 0,35 naar de belastingdienst overmaken.

Waar je voor moet oppassen is dat niet direct hoog in de boom klimt en met verwijten komt van "ondernemers betalen niets", want wat vaak wordt vergeten, ondernemers KRIJGEN ook niets, er is geen pensioenregeling, er is geen arbeidsongeschiktheidsregeling, er is geen ziekte-uitkering.

Met name de kleine ondernemers, waarvoor dit is bedoeld lopen een enorm continuïteitsrisico bij ziekte, dat de fiscus het dan mogelijk maakt om de belastingdruk ietwat te verlagen is m.i. een prima zaak.

gouwepeer

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door gouwepeer » 30 sep 2016, 20:41

Als het goed is kunnen ondernemers met (te) weinig winst van de kor-regeling gebruik maken.
Ik meen dat dit voornamelijk aan de hoogte van de voorbelasting (btw) ligt.
Verder is het inderdaad zo dat voor elke euro gewerkt moet worden. Dus geen ww uitkering bij geen werk, en geen vakantie geld.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Osiris » 30 sep 2016, 23:35

Mee eens dat kleine ondernemers en bijvoorbeeld ZZP ers groter ondernemersrisico dragen,zeker wat betreft de verzekeringen die ze moeten afsluiten voor pensioen, arbeidsongeschiktheid en WW.
Die lasten wegen zwaar op de kleinere inkomsten dan bij grote ondernemingen.
Vandaar dat velen ( ZZP ers ) deze dus niet afsluiten,er blijft dan soms minder over dan bijstandsniveau.
Maar dat is dus een eigen keuze om ondernemer te worden.

Even wat cijfers die van de week naar boven kwamen.
In de crisis jaren 2010-2015, waar iedereen 'moest inleveren' gingen de topfuncties ( dus niet de kleinste ondernemer/ZZP ers ) er met gemiddeld 22 % in loon op vooruit.
De lagere inkomens in loon gemiddeld 6 %, nog geen 1 1/2 % per jaar,wat op geen enkele wijze de prijsstijgingen en lastenverzwaringen compenseerde.

De onderste lagen hebben dus de crisis betaald,zij gingen per saldo fiks achteruit,terwijl de topfuncties er op vooruit gingen.
Kloof tussen rijk en arm werd hierdoor groter,wat regering blijft ontkennen.
Let wel ! in crisis tijd ! ,waar iedereen volgens onze rechtse regering zijn steentje bij moest dragen, om de economie weer vlot te krijgen.

A load of crab dus...

Nu weer onze 'mooi weer' regering; ' iedereen gaat er 'gemiddeld' 1 % op vooruit .
Voor lage inkomens zou dat kunnen betekenen , ergens tussen de 12 en 18 euro p/m netto meer ( wauw ).
Gaat weer niet de kosten dekken, die nu al weer bekend worden,niet alleen dat tientje zorg, ook brandstof en andere olieverwante kosten gaan straks die 1% als sneeuw voor zon, laten verdampen.
En de huurstijging,gemeentebelastingen,energie etc etc ?
Dus weer hetzelfde verhaal met dezelfde uitkomst als hierboven beschreven in crisisjaren.

Niet verwonderlijk dat 77% van de bevolking het regeringsbeleid totaal niet meer vertrouwd.
En dat zijn de minimum en lage modale inkomens, die jaar op jaar belazerd zijn ,ook door hun werkgevers die het in eigen zak stoken, onder het mom 'crisis'.

Met uitzondering van een enkele, die wel voor zijn personeel heeft zorg gedragen.

De mijne zeker niet, die nu ineens uit eigen vermogen ( zijn eigen woorden) miljoenen investeert ( vw bail-in wetgeving ?) in machines en transportmiddelen.
In de genoemde crisisjaren ging het zogenaamd 'slecht', dus alleen maar loonkosten besparingen,al 10 jaar praktisch nullijn en steeds minder personeel.

Gevolg veel harder,langer en meer werken.
Met torenhoog ziekteverzuim als volgende gevolg, waar we ook nog zelf voor opdraaien door 10% hogere zorgkosten.

Sorry ,maar ik heb geen goed woord over voor dit soort lui in topfuncties.
Exact de reden waarom onze economie t.o.v. andere grotere landen, achterblijft qua groei.
Nogmaals de kleintjes daargelaten, die het wel op juiste wijze proberen.

Die groei zit alleen maar in het ten gelde maken van eigen vermogen ( wederom die bail-in mogelijkheid ) via bedrijfsinvesteringen en vastgoed,waaronder de duurdere huizen.

Ach, laat ook maar, het 'gepeupel' ( het gewone hardwerkende volk ) word al jaren genegeerd,totdat de bom een keer werkelijk barst en gaan er slachtoffers vallen in die politieke,financiele en werkgevers organisaties......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Vitharr » 01 okt 2016, 09:07

Osiris schreef:Even wat cijfers die van de week naar boven kwamen.
In de crisis jaren 2010-2015, waar iedereen 'moest inleveren' gingen de topfuncties ( dus niet de kleinste ondernemer/ZZP ers ) er met gemiddeld 22 % in loon op vooruit.
De lagere inkomens in loon gemiddeld 6 %, nog geen 1 1/2 % per jaar,wat op geen enkele wijze de prijsstijgingen en lastenverzwaringen compenseerde.

De onderste lagen hebben dus de crisis betaald,zij gingen per saldo fiks achteruit,terwijl de topfuncties er op vooruit gingen.
Kloof tussen rijk en arm werd hierdoor groter,wat regering blijft ontkennen.
Let wel ! in crisis tijd ! ,waar iedereen volgens onze rechtse regering zijn steentje bij moest dragen, om de economie weer vlot te krijgen.

A load of crab dus...
Dat is deadliest catch en betreft naar mijn mening terecht verdiende topinkomens. Waarschijnlijk bedoel je 'crap', maar om dat te onderbouwen moet je toch echt meer data aanleveren.

Percentages van wat zijn dat namelijk waar je je conclusie op baseert? 1% van het hoogste inkomen ter wereld is al afdoende om alle bedragen voor de lage inkomens te kunnen bekostigen. Dit soort cijfers vraagt altijd grondige analyse want meestal maakt salaris maar een klein deel uit van een topinkomen.

En vergeet dan ook de noodzakelijke correcties niet. Zonder is een vergelijk sowieso onmogelijk. De zorgpremie stijgt in dit topic met een tientje. Voor de lagere inkomens wordt dat tientje gecompenseerd in de zorgtoeslag. De lastenverzwaring is daar netto dus 0. Ik val daar net buiten en krijg hem dus als laagste inkomen wel volledig voor mijn kiezen. In dit voorbeeld blijven de lage inkomens dus op de 0 lijn en ben ik de eerste die inlevert.

De crisis kostte mij 40% van mijn inkomen en de lastenverzwaringen door de crisismaatregelen kostten mij de helft van mijn pensioen en nog eens ruwweg 25% van het salaris wat overbleef na inleveren van die 40%. Toen ik om die reden mijn reserves aan moest spreken ging er 70% van naar de belasting. Laat mij maar eens zien welk laag inkomen met dezelfde percentages te maken kreeg, laat staan met dezelfde bedragen...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Osiris » 01 okt 2016, 12:43

Vitharr schreef:
Osiris schreef:Even wat cijfers die van de week naar boven kwamen.
In de crisis jaren 2010-2015, waar iedereen 'moest inleveren' gingen de topfuncties ( dus niet de kleinste ondernemer/ZZP ers ) er met gemiddeld 22 % in loon op vooruit.
De lagere inkomens in loon gemiddeld 6 %, nog geen 1 1/2 % per jaar,wat op geen enkele wijze de prijsstijgingen en lastenverzwaringen compenseerde.

De onderste lagen hebben dus de crisis betaald,zij gingen per saldo fiks achteruit,terwijl de topfuncties er op vooruit gingen.
Kloof tussen rijk en arm werd hierdoor groter,wat regering blijft ontkennen.
Let wel ! in crisis tijd ! ,waar iedereen volgens onze rechtse regering zijn steentje bij moest dragen, om de economie weer vlot te krijgen.

A load of crab dus...
Dat is deadliest catch en betreft naar mijn mening terecht verdiende topinkomens. Waarschijnlijk bedoel je 'crap', maar om dat te onderbouwen moet je toch echt meer data aanleveren.

Percentages van wat zijn dat namelijk waar je je conclusie op baseert? 1% van het hoogste inkomen ter wereld is al afdoende om alle bedragen voor de lage inkomens te kunnen bekostigen. Dit soort cijfers vraagt altijd grondige analyse want meestal maakt salaris maar een klein deel uit van een topinkomen.

En vergeet dan ook de noodzakelijke correcties niet. Zonder is een vergelijk sowieso onmogelijk. De zorgpremie stijgt in dit topic met een tientje. Voor de lagere inkomens wordt dat tientje gecompenseerd in de zorgtoeslag. De lastenverzwaring is daar netto dus 0. Ik val daar net buiten en krijg hem dus als laagste inkomen wel volledig voor mijn kiezen. In dit voorbeeld blijven de lage inkomens dus op de 0 lijn en ben ik de eerste die inlevert.

De crisis kostte mij 40% van mijn inkomen en de lastenverzwaringen door de crisismaatregelen kostten mij de helft van mijn pensioen en nog eens ruwweg 25% van het salaris wat overbleef na inleveren van die 40%. Toen ik om die reden mijn reserves aan moest spreken ging er 70% van naar de belasting. Laat mij maar eens zien welk laag inkomen met dezelfde percentages te maken kreeg, laat staan met dezelfde bedragen...
Even voor de goede orde, heb het niet over de minimuminkomens alleen ( beneden modaal ) maar ook de laagmodalen 1 a 2 x die de crisis voornamelijk betaald hebben.

Als alleenstaande met een benedenmodaal ( 7000 bruto minus ) inkomen en die 0- lijn afgelopen 8 jaar, al 3 verzekeringen kunnen afkopen ; levensverzekering,begrafenispolis en aanvullend pensioen polis, waarvan de laatste inmiddels gehalveerd was door crisis en er nog eens een boete en terugbetaling van een heel jaar zorgtoeslag aan vast zat ( zogenaamd meer inkomen,terwijl restant bedrag welgeteld 3 dagen eind december, op de rekening had gestaan ).
Inmiddels is de zorgtoeslag bij mij ook al wegbezuinigd.
Daarnaast elke maand fikse roodstand en lening af moeten sluiten voor de onverwachte kosten,die opdoken nadat alle reserves al ingeleverd waren.
De vraag rijst voor volgend jaar met wederom terugval, of ik vaste lasten rekeningen nog wel afgeschreven krijg.
En daar werk je dan fulltime voor, met hoeveelheid werk van 2 man.
En of daarmee onze directie 'verdiend' hun miljoenen inkomen, over de ruggen van de werknemers onderkant, heeft kunnen bijschrijven, vind ik op zijn minst gezegd zeer discutabel.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door Vitharr » 01 okt 2016, 16:09

Osiris schreef:Als alleenstaande met een benedenmodaal ( 7000 bruto minus ) inkomen en die 0- lijn afgelopen 8 jaar, al 3 verzekeringen kunnen afkopen ; levensverzekering,begrafenispolis en aanvullend pensioen polis, waarvan de laatste inmiddels gehalveerd was door crisis en er nog eens een boete en terugbetaling van een heel jaar zorgtoeslag aan vast zat ( zogenaamd meer inkomen,terwijl restant bedrag welgeteld 3 dagen eind december, op de rekening had gestaan ).
Inmiddels is de zorgtoeslag bij mij ook al wegbezuinigd.
Daarnaast elke maand fikse roodstand en lening af moeten sluiten voor de onverwachte kosten,die opdoken nadat alle reserves al ingeleverd waren.
De vraag rijst voor volgend jaar met wederom terugval, of ik vaste lasten rekeningen nog wel afgeschreven krijg.
En daar werk je dan fulltime voor, met hoeveelheid werk van 2 man.
En of daarmee onze directie 'verdiend' hun miljoenen inkomen, over de ruggen van de werknemers onderkant, heeft kunnen bijschrijven, vind ik op zijn minst gezegd zeer discutabel.
Herkenbaar Osiris. Maar er is 1 cruciaal verschil. Jij schrijft specifiek over jullie zakkenvullende directeuren. Ik heb bij heel andere bedrijven gewerkt. Bij 1 ervan was de eigenaar zo'n louche zakenfiguur. Maar iedereen had het ontzettend goed. Tijdens de crisis heeft de man in 1 jaar 50 miljoen eigen geld in het bedrijf gestoken en alles verdween richting staat en bank. Kon hij dat missen? Ja, maar ik gun het hem van harte. Dankzij hem hadden 1000 gezinnen een goede boterham. Op sociaal gebied kon alles. Een fabrieksarbeider kwam na een privefeestje ongelukkig ten val en raakte in coma. Het bedrijf heeft een auto voor zijn vrouw geleased en haar een tankpas gegeven...

Zulke bedrijven bestaan ook en ik heb geen enkele moeite met de salarissen van eigenaren zoals de onze. Uiteindelijk hebben de banken surseance afgedwongen waardoor de eigenaar buitenspel gezet werd. Zo zijn wij ons werk, en een bijzondere toekomst voor allen, verloren. Ik heb daarna diverse andere werkgevers gehad die ik zorgvuldig uitkoos. Was het altijd eerlijk verdeeld? Nee. Was er voor iedereen genoeg? Jazeker. Dan nog doorzagen over 'eerlijkheid' is m.i. niets anders dan verkapte graaierij.

Ik erken je probleem en kan je deels de hand schudden. Dat spijt me uiteraard oprecht. Maar onze eigenaar heeft wel degelijk hele forse stenen bijgedragen aan het oplossen van de crisis en dat mag ook wel eens vernoemd worden denk ik zo. Wat jullie directeuren betreft, zorg dat de uitbuiting in de publiciteit komt zou ik zeggen. Dat werkt zeker maar pas op met wat je aanricht. Het alternatief moet niet slechter zijn dan de aanleiding. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Zorgpremie bijna tientje hoger

Bericht door TheStef » 03 okt 2016, 17:30

gouwepeer schreef:Als het goed is kunnen ondernemers met (te) weinig winst van de kor-regeling gebruik maken.
Ik meen dat dit voornamelijk aan de hoogte van de voorbelasting (btw) ligt.
Verder is het inderdaad zo dat voor elke euro gewerkt moet worden. Dus geen ww uitkering bij geen werk, en geen vakantie geld.

KO regeling geld alleen voor de BTW

(€1883-(het te betalen BTW bedrag over een heel jaar) )x2.5 is deze korting. Tot €1345 is het al helemaal vrijgesteld, maar die regeling is echt alleen bedoeld voor al die hobbiisten die een beetje blij klussen of handelen, zodat die niet direct tegen een ingewikkelde adminisrtatieplicht aan wandelen.

€ 1345 is omgerekend maar een winst van rond de € 6.500,- daar kun je niet van leven.

Plaats reactie