Slavernij of dwangarbeid?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gusteman

Slavernij of dwangarbeid?

Bericht door gusteman » 04 okt 2016, 12:47

Een rapport van Eastern Human Rights Group klaagt de toestanden aan in gevangenissen die zich bevinden in de oostelijke provincies van Oekraïne, gebieden die onder controle staan van pro-Russische rebellen.

Volgens het rapport zouden de gevangenen verplicht worden om arbeid te verrichten; indien zij weigeren zouden hen eenzame opsluiting, ontzegging van voedsel en drinken en zelfs folteringen worden opgelegd.
Het rapport heeft het over 'slavernij' daar waar sommigen het misschien eerder zouden zien als een vorm van dwangarbeid.
BRON

Volgens de Oost-Oekraïense krant Novorossia Today (artikel) kan het rapport bezwaarlijk indrukwekkend genoemd worden en zou het enkel bedoeld zijn om een lastercampagne op te starten.
De in het artikel aangevoerde argumenten lijken zo uit de Pravda anno 1960 te komen.

Blijkbaar is de tijd stil blijven staan in die regio's.
En of het nu als slavernij of dwangarbeid wordt omschreven is mij werkelijk om het even: voor de gevangenen is de situatie uitzichtloos en mensonterend, de lokale overheden bestaan uit een bende laag bij de grondse schurken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Slavernij of dwangarbeid?

Bericht door Tammy » 08 okt 2016, 06:51

Gusteman schreef:
Blijkbaar is de tijd stil blijven staan in die regio's.
En of het nu als slavernij of dwangarbeid wordt omschreven is mij werkelijk om het even: voor de gevangenen is de situatie uitzichtloos en mensonterend, de lokale overheden bestaan uit een bende laag bij de grondse schurken.
In veel regio`s in de wereld beste Gusteman is de tijd stil blijven staan.
Ik verbaas me soms dat er zo veel verschillen zijn in de wereld, omdat we een kleine planeet hebben.
Ik denk daar soms aan als ik op tv zie hoe veel mensen leven in regio`s die compleet uit de middeleeuwen lijken te stammen.
Waar wij wonen alles modern en op een paar uur vliegen zit je ineens een aantal eeuwen terug.
Je ziet het hoe ze leven bijvoorbeeld, geen goede asfaltwegen, kilometers lopen om vers water te halen, en zo kan ik nog veel meer opnoemen.

Hetzelfde met gevangenissen .
Een groot verschil hoe gevangen worden behandeld op deze wereld.
Van mij mag de Nederlandse gevangenis soberder.
Daar kom ik eerlijk voor uit.
Ik heb een bloedhekel aan criminelen en moordenaars.
Jaren geleden is er veel te doen geweest over meerdere gevangen in 1 cel te zetten in Nederland.
2 in plaats van 1.
Wat een heisa werd dat.

In veel anderen landen zoals in jouw artikel gaat het heel anders.
Het is interessant om uit te zoeken waarom het daar veel harder gaat.
De kijk op hoe gevangenen gestraft dienen te worden komt ergens vandaan.
Waarom is het ene land zo hard en het andere land niet ?

Is het de cultuur , het rechtssysteem of een andere kijk hoe criminelen en moordenaars hun straf dienen uit te zitten ?
Men heeft het vaak over de rechten van de mens.
Dus ook gevangenen.
Maar daar zit wereldwijd dus een heel groot verschil in.

Voor mij, en dat is heel persoonlijk en daar ben ik heel eerlijk in is dat er voor mensen die echt gruweldaden hebben gepleegd de rechten van de mens voor mij de prullenbak in kan.
Ik heb het niet over kleine criminaliteit.
Maar bewuste moorden , iemands leven afpakken of meerderen.
En soms op de meest afschuwelijke manier.
Sommige mensen op deze wereld zijn in mijn ogen geen mensen meer.
Ik weet Gusteman dat jij daar anders over denkt.
Maar ik ben heel eerlijk naar je toe.
En ik weet ook dat ik dit zeg niet vanuit het rechtssysteem maar puur als vergelding voor wat die personen anderen hebben aangedaan.
De hele zware misdadigers dus.
Want de slachtoffers staan bij mij op nummero uno, niet de moordenaars.

Dat neemt niet weg dat kleine criminelen het zeer zwaar kunnen hebben in cellen in anderen landen.
Ik weet niet of dat ooit zal veranderen wereldwijd.
Ik denk het niet.
Het hangt er van af in welk land je bent.
Misschien twee keer nadenken voordat je iets stoms gaat doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie