Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Tammy » 04 nov 2016, 05:51

Afbeelding
Jacques Monasch.

Monasch dreigt kabinet over Oekraïne .


DEN HAAG - Jacques Monasch, kandidaat-lijsttrekker van de PvdA, dreigt volgende week een motie van wantrouwen van de oppositie tegen het kabinet te steunen over het Oekraïnereferendum. Dat zei hij donderdag in het NOS Journaal.

Het Tweede Kamerlid Monasch wil dat de uitslag van het referendum van april, waarin een meerderheid van de bevolking zich uitsprak tegen het associatieverdrag met Oekraïne, wordt gerespecteerd. Het kabinet wil het verdrag niet torpederen en zoekt een uitweg.

Mogelijk conflict met leiding PvdA.

„Als het kabinet hier niet naar luistert, moet ik helaas een motie van wantrouwen steunen”, aldus Monasch. De stap die hij wil nemen is zeer uitzonderlijk. Hij koerst hiermee aan op een conflict met de leiding van de partij. Monasch wil niet zeggen wat hij gaat doen als de PvdA het kabinet toch steunt.

Rutte wil doorgaan met het zoeken van een oplossing voor het referendum tot de Europese top van 15 en 16 december. Volgens hem zal de instabiliteit in Oekraïne toenemen als het verdrag er niet komt en „zal het Moskou in de kaart spelen.”

’Veeg verdrag van tafel’.

Kort na het referendum stemde Monasch al eens met de oppositie mee tijdens een stemming om het associatieverdrag van tafel te vegen. Volgende week praat de Kamer weer over het referendum. Een mogelijke motie van wantrouwen tegen dit beleid zal het dan zeer waarschijnlijk niet halen.

Monasch gaf in maart aan zich niet meer verkiesbaar te stellen voor de Kamer omdat hij van mening verschilde over de te volgen koers, bestuursstijl en organisatie van fractie en partij. Vorige maand maakte hij plotseling bekend te willen gaan voor het lijsttrekkerschap van de PvdA.

’We wachten het debat af’.

Een woordvoerder van fractieleider Diederik Samsom laat weten dat de positie van Monasch al een tijdje bekend is. „We wachten het debat af.”


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Tammy » 04 nov 2016, 05:54

Het is gewoon verschrikkelijk om te zien hoe Rutte zich in allerlei bochten wringt over dit Oekraïnereferendum.
Als ik het goed begrepen heb krijgt hij weer 6 weken de tijd om verder na te denken ?
Dat las ik deze week in de krant.
Tenenkrommend om te zien wat die man aan het doen is. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door univers » 04 nov 2016, 05:58

Tenenkrommend om te zien wat die man aan het doen is
Zijn land aan het verraden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Tammy » 04 nov 2016, 06:09

Rutte is niet jouw vriend he Univers ? :mrgreen:
Het is beschamend om te zien hoe die man probeert om een Nee in een Ja te veranderen.
Wat een getreuzel en genante vertoning.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door univers » 04 nov 2016, 06:15

Ik heb een hekel aan mensen, die glashard liegen op de tv.
Als hij met zijn schijnheilige smoel, staat te lachen, verwacht ik elk moment een dolk in mijn rug.
Hij kronkelt momenteel als een slang, om voor zijn toekomstige werkgevers het toch door te drukken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Tammy » 04 nov 2016, 06:24

Dat laatste denk ik ook Univers.
Zijn uitvluchten iedere keer zijn te zielig voor woorden eigenlijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door univers » 04 nov 2016, 07:09

Die rat zit daar niet voor het landsbelang, maar om zijn eigen toekomst veilig te stellen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door MetalPig » 25 nov 2016, 08:36

het referendum van april, waarin een meerderheid van de bevolking zich uitsprak tegen het associatieverdrag met Oekraïne
Waarom blijven mensen dit zeggen? [burn]

De overgrote meerderheid heeft zich *niet* uitgesproken.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 25 nov 2016, 15:24

Moet inderdaad zijn meerderheid van degenen die gestemd hebben.

Maar word in politiek zo vaak gehanteerd bij verkiezingen; 'De meerderheid van de bevolking heeft voor de VVD gestemd', ' bevolking krijgt de regering waar ze voor kiezen' etc, terwijl de opkomst van aantal stemmers bedroevend laag was.

En zo word er altijd met twee maten gemeten,net hoe het uitkomt....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door gusteman » 25 nov 2016, 19:14

Osiris schreef:En zo word er altijd met twee maten gemeten,net hoe het uitkomt....
Is het gevolg van het werken met 'kiesrecht'. Daarbij krijg je het nooit voor elkaar om de stem van de volledige bevolking te horen.

Bij 'kiesplicht' is elke kiesgerechtigde inwoner verplicht (op straf van vervolging) om een stem uit te brengen.

Of dit beter is voor het welzijn van de bevolking valt hieruit niet zo direct af te leiden.

Het geeft je wel meer duidelijkheid in exacte cijfers.

En in een systeem van democratisch verkozen vertegenwoordigers (waar de stelregel is dat diegene met de meeste stemmen ook de sterkste positie bekleed) zijn die exacte cijfers ontzettend belangrijk.

Voor zover ik mij herinner heeft dat bewuste referendum niet eens de helft van de kiesgerechtigden naar het stemlokaal gekregen.
Waaruit volgt dat er on-mo-ge-lijk sprake kan zijn van een democratische meerderheid.

Als je eerlijk en correct wil omgaan met dit soort fenomenen kan je dan ook niet anders dan besluiten dat het referendum een maat voor niks was.

Het standpunt van de heer Monasch (zoals hierna weergegeven) is dus gewoon platvloerse café-politiek, een regelrechte aanfluiting van de democratische beginselen en een Tweede Kamerlid onwaardig.
Persoonlijk vind ik trouwens dat zijn vergenoegde snoet op de foto hier volledig uit de toon is; het geeft hem een air van intrige en ook dat is niet bepaald democratisch te noemen.
Het Tweede Kamerlid Monasch wil dat de uitslag van het referendum van april, waarin een meerderheid van de bevolking zich uitsprak tegen het associatieverdrag met Oekraïne, wordt gerespecteerd.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 25 nov 2016, 21:25

gusteman schreef:
Voor zover ik mij herinner heeft dat bewuste referendum niet eens de helft van de kiesgerechtigden naar het stemlokaal gekregen.
Waaruit volgt dat er on-mo-ge-lijk sprake kan zijn van een democratische meerderheid.

Als je eerlijk en correct wil omgaan met dit soort fenomenen kan je dan ook niet anders dan besluiten dat het referendum een maat voor niks was.
Wat dus ook geldt voor elke politieke verkiezing waar maar een gedeelte van de kiesgerechtigden komt opdagen.
De stem van de meerderheid geldt hier dan ook niet en eveneens een on-mo-ge-lijke democratische meerderheid.
Anders meet je duidelijk weer met 2 maten....

*1*
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 25 nov 2016, 21:47

Simpelweg, democratie bestaat niet, zolang niet iedere bewoner in een land een stem uitbrengt.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door gusteman » 25 nov 2016, 23:05

Osiris schreef:Simpelweg, democratie bestaat niet, zolang niet iedere bewoner in een land een stem uitbrengt.
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het er mee eens, maar het is wel wat ongelukkig uitgedrukt en dus voor interpretatie vatbaar.

Maar een feit is dat in landen waar geen kiesplicht bestaat er geen sprake kan zijn van een democratische meerderheid indien niet alle kiesgerechtigden hun stem hebben laten horen.

Dan krijg je een schijnvertoning zoals dat in Nederland het geval is.

En zolang het Nederlandse volk dit niet beseft en een grondwetswijziging eist zullen zij de speelbal blijven van een select groepje politici.

En het zou de heer Monasch sieren indien hij hier rond voor uit zou komen en het gewoon afstappen in de Tweede Kamer.
Zolang hij vasthoudt aan zijn stoeltje is hij even schijnheilig als de rest en doet hij er beter het zwijgen toe.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door univers » 26 nov 2016, 00:17

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 26 nov 2016, 08:13

En daarom heeft een steeds groter wordende groep in Nederland er totaal geen vertrouwen meer in.
En stemt dus helemaal niet meer, degene die dat nog wel doen,stemmen steeds radicaler ( Oekraineverdrag,Brexit,VS ) simpelweg om dat duidelijk te maken.

Diezelfde radicale stem zul je binnenkort ook duidelijk zien in de Nederlandse,Duitse en Franse verkiezingen betreffende een nieuwe regering.

De politiek is er niet voor het gehele volk, dus democratie hier bestaat al heel lang niet meer in NL en op vele andere plekken in de wereld.
Een verdeel en heers poppenkast,niet meer en niet minder.
Twee kampen laten ontstaan,die zichzelf wel de das om doen,chaos creeren,precies volgens de plannen van de heersers.
En ze hoeven er zelf weinig voor te doen.....
Afschaffen die politieke ( door hun meesters achter de schermen, gestuurde ) bende...

De rijksten en machtigsten houden zich toch al lang niet meer aan politieke wetten en regels,hun criminele activiteiten worden amper bestraft.
Tijd dat de rest van de bevolkingen ,die wel onder het volgen van die wetten kapot gaan,hetzelfde doen....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 26 nov 2016, 09:11

Velen zullen de toon die ik nu zet, zien als oproepen tot anarchie.
Geloof me , die oproep hoef ik niet te doen,die gaat er vroeger of later toch wel komen,gezien de toestand in de wereld.

Geweld verafschuw ik,maar ook dat gaat er komen,vanuit de heersende klasse om de 'opstandige' rest in te dammen tijdens protesten /demonstraties,als die steeds massaler gaan worden.

David Icke gaf in één van zijn lezingen een simpel voorbeeld;
Iemand uit een straat kreeg een absurde boete ,omdat hij per ongeluk zijn vuilniskliko een dag te vroeg langs de weg zette.
Geen discussie mogelijk.
Wat dan zou moeten gebeuren is dat de hele straat, de week daarop, eensgezind hun kliko een dag te vroeg neer zou zetten.
Desnoods de hele wijk.....

Maar zolang het blijft bij het oude; ik ,ik en ik ,verworden we allen tot slaven van die overheersende macht/dictatuur.
Ook hier weer die verdeel en heers cultuur.

Van de week is er voor de tiende keer in 3 jaar tijd,vlak bij mijn ouders, iemand van een 12 etage hoge flat gesprongen.
Is dat dan het wenselijke alternatief ???
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door univers » 26 nov 2016, 09:36

Wederom :post:

Die opstand komt er.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door gusteman » 26 nov 2016, 09:39

Osiris schreef:David Icke gaf in één van zijn lezingen een simpel voorbeeld;
Ik ben best bereid om aandacht te geven aan de opmerkingen van David Icke ..... op één voorwaarde: hij mag beginnen met een gedetailleerd overzicht van de off-shore rekeningen waar zijn miljoenen geparkeerd staan ..... dezelfde banken waar de Elite (waar hij zo tegen fulmineert) ook zijn centen wegmoffelt.

Icke is een dikke hypocriet: hij doet net hetzelfde wat hij verwijt aan anderen.

Mooi voorbeeld van die kliko, je kan er natuurlijk alle kanten mee op, je kan enkel afgaan op zijn woorden. Icke vertelt er niet bij of er eventueel al een voorgeschiedenis was, dat het misschien al meerdere keren was voorgevallen, dat de bewoners al diverse verwittigingen hadden gekregen.

De 'burger' heeft het moeilijk om zich te realiseren dat we leven in een wereld met almaar meer mensen, de teller staat nu al boven de zeven en een half miljard.
En hoe groter de groep, hoe meer regels en afspraken er zijn ... en ook hoe strenger er moet opgetreden worden indien je niet wil dat ze elkaar de hersens in slaan.

Want het is heel mooi om er op te wijzen dat de heersende klasse vertrekt vanuit het "ik...ik...ik" principe, de "gewone" man in de straat is geen haar beter.
Wanneer iemand zijn kliko te vroeg buiten zet houdt die ook geen rekening met de anderen maar enkel met zijn eigen belang.

Het is dus ook 'meten met twee maten en twee gewichten' om uitsluitend te wijzen naar het egoïsme van de rijken; de schuld ligt evengoed bij elke gewone sterveling.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 15 dec 2016, 19:09

Ene Mark R. denkt vandaag een oplossing gevonden om uit zijn spagaat te komen.
Een bijlage , yippie !!
Briljant !!
Vooral als ander lidstaten al hebben aangegeven dat het er toch niet toe doet....

In de Europese 'grondwet' ,werden destijds ook een paar regeltjes aangepast en daarna uitslag NEE van het referendum volledig genegeerd.

Gefeliciteerd Rutte,je hebt de NL democratie nu toch echt definitief de nek omgedraaid.


Heb je daar nu een half jaar voor nodig gehad ?
Een bijlage ??
Een half jaar op zoek om de uitslag glansrijk te kunnen negeren....
De geschiedenis herhaalt zich.

Samson is al exit,Rutte volgt in maart.
Mosterd na de maaltijd, een schrale troost, ze hebben de boel toch allang verziekt voor de helft van Nederland.
Je ziel was toch al verkocht aan het good old boys network.
Ze hebben vast je nieuwe zetel al warm gehouden in Brussel,als dank voor de briljante lakei van de elite.

Zal voor velen hier niet meer goed komen, er word toch niet naar het volk geluisterd,blijkt eens te meer..
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het getreuzel van Rutte over het Oekraïnereferendum

Bericht door Osiris » 15 dec 2016, 20:00

Ach waar maak ik me eigenlijk nog druk om....

Na 26 december is het misschien toch allemaal klaar...

http://in5d.com/massive-burst-of-transf ... mber-26th/

Zomaar wat voortekenen ??

https://www.youtube.com/watch?v=NE_KgYLQCK0

Don't worry,be happy.... :wink:
Beam me up Scotty !! üfo1:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie