Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 14 aug 2017, 14:30

De grote leider.

Afbeelding
Trump’s grandfather was a pimp and tax evader; his father a member of the KKK

As they say, the apple doesn't fall far from the tree; Donald Trump's racism can easily be traced through his lineage.

Most families of enormous wealth have a dark and sometimes scandalous, even monstrous past. Donald Trump’s clan is no exception to that rule. His grandfather was a pimp and a tax evader, his father a racist who would in the course of his life, clash with New York City Police as a member of the Ku Klux Klan and then as a wealthy real estate magnate, refuse to rent to people of color.

Donald Trump’s legacy is anything but a rags to riches story. His dad kicked the bucket with $250-$300 million in the bank. The man who wants to ban all people of a particular religion from travel, wasn’t born with a silver spoon in his mouth, his was white gold. The only thing more obnoxious than Donald Trump himself, is his family’s money grubbing, bigoted history.

Afbeelding
The Trumps: Three generations of criminals

http://www.veteranstoday.com/2016/10/27 ... f-the-kkk/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 14 aug 2017, 16:57

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 14 aug 2017, 20:10

En hij kan het niet laten, weer vond Trump het nodig om zijn laag-bij-de-grondse ploertenkarakter tentoon te spreiden.

Nadat hij het niet nodig vond om een klaar en duidelijk signaal te geven naar de extreem rechtse groeperingen die aan de basis liggen van het drama in Charlottesville vond Ken Frazier, de baas van farma gigant Merck, dat hij niet meer kon deel uitmaken van een werkgroep (bestaande uit de 500 grootste bedrijven uit de VS) die de president bijstaat in het nemen van economische beslissingen.
Ken Frazier verwoordde het als volgt:
"I feel a responsibility to take a stand against intolerance and extremism."

"America's leaders must honour our fundamental views by clearly rejecting expressions of hatred, bigotry and group supremacy, which run counter to the American ideal that all people are created equal."
Na de bekendmaking van zijn besluit volgde al snel een tweet van trump met als tekst:
Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Now that Ken Frazier of Merck Pharma has resigned from President's Manufacturing Council,he will have more time to LOWER RIPOFF DRUG PRICES!
2:54 PM - Aug 14, 2017
Dat de farmaceutische bedrijven woekerprijzen hanteren is inderdaad een internationaal erkend fenomeen.
Maar dat rechtvaardigt niet dat een president van de VS dergelijke onbeschofte uitlatingen doet.

En dat heeft zijn omgeving goed begrepen (het zou mij verwonderen moest hij het zelf begrijpen, daar acht ik hem niet intelligent genoeg voor) want ze hebben hem zo ver gekregen dat hij nu dan toch een toespraak heeft gehouden waarin hij bepaalde extreem rechtse standpunten en handelingen afkeurt.

De man is een schande voor zijn land, hij was het al voor hij tot president werd verkozen en het wordt met de dag erger.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 14 aug 2017, 20:18

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 15 aug 2017, 07:33

las vanmorge dit;

WASHINGTON (ANP) - De herverkiezingscampagne voor Donald Trump is zondag 'officieel' begonnen met de eerste reclameboodschap op televisie. In het spotje van 30 seconden worden de Democraten aangepakt en wordt aangeprezen wat de Amerikaanse president tijdens zijn eerste zeven maanden in het Witte Huis allemaal heeft bereikt. ,,
mogen toch hoop ik onder fake nieuws rekenen? :shock:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 15 aug 2017, 09:13

Derde topman vertrekt uit protest uit speciale adviesraad Trump

De adviesraad van Amerikaanse industriëlen die Donald Trump heeft aangesteld om hem bij te staan op economisch vlak, loopt verder leeg nadat de president eerst lauw en pas later scherp op neonazistisch geweld in Charlottesville reageerde. Twee topmannen kondigden vandaag hun vertrek aan: Kevin Plank van sportmerk Under Armour en Brian Krzanich van Intel.

Plank heeft aangekondigd zijn plek in de American Manufacturing Council op te geven. In een persmededeling zegt hij dat hij toetrad tot de raad omdat 'ik het belangrijk achtte dat Under Armour een plek aan tafel zou hebben en onze industrie te kunnen vertegenwoordigen'. Toch stapt Plank nu op aangezien ,,Under Armour doet aan innovatie en sport, niet aan politiek". De topman van het sportmerk zal zich naar eigen zeggen blijven inzetten om te 'inspireren en verenigingen door de kracht van sport'.

Kort hierop werd bekend dat Brian Krzanich, van chipbedrijf Intel, ook de American Manufacturing Council zal verlaten. Een dag eerder leek het er nog op dat Krzanich zou blijven zitten.

Onverdraagzaamheid en haat
Eerder op de dag liet ook Kenneth Frazier, ceo van farmaceutische bedrijf Merck, weten niet langer als Trumps adviseur wil fungeren. ,,Amerikaanse leiders moeten onze fundamentele waarden eren, door manifestaties van haat, onverdraagzaamheid en elke claim van suprematie te verwerpen, die ingaan tegen het Amerikaanse ideaal van gelijkheid tussen alle mensen", aldus Frazier in een tweet die op de website van Merck geplaatst werd.

Trump reageerde in een tweet meteen bijzonder vilein op Fraziers aankondiging. ,,Nu Ken Frazier ontslag heeft genomen, zal hij meer tijd hebben om de FRAUDULEUZE GENEESMIDDELENPRIJZEN TE VERLAGEN", klonk het boos. Op het vertrek van Kevin Plank heeft hij nog niet gereageerd.

In Trumps industriële adviesraad zitten de bestuursvoorzitters van enkele tientallen grote Amerikaanse bedrijven. Op sociale media worden ook de overgebleven topmensen opgeroepen om hun functie neer te leggen.

Eerder stapten onder meer de voormalige Uber-topman Travis Kalanick en Tesla-baas Elon Musk adviesorganen die door de president in het leven werd geroepen na de verkiezingen. Musk was het niet eens met de beslissing om uit het klimaatverdrag van Parijs te stappen.

http://www.ad.nl/buitenland/derde-topma ... ~a1862d8c/
Snap niet waarom de senaat niet ingrijpt, deze man is toch een aanfluiting voor het Amerikaanse volk.
Guus noemt hem een ploert. ;P!
Ik vind hem de grootste schoft die op 2 benen rondloopt in Amerika.(en zeg zeg ik het nog netjes.
Voordat hij president werd, heb ik hem altijd al een rat gevonden, die man straalt leugen en bedrog uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 15 aug 2017, 10:23

Gelukkig dat ik niet alleen sta in m´n ergernis omtrent deze man,, dacht even dat het aan mijn persoontje lag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 16 aug 2017, 07:56

De president heeft zijn tweet even later verwijderd, maar kon daarmee niet voorkomen dat duizenden mensen zijn bericht hebben gezien. „Dit is walgelijk. Geen wonder dat er in Amerika zoveel haat is”, twittert iemand. Een ander: „Dat Trump deze afbeelding slechts drie dagen na Charlottesville twittert, is ongelooflijk.”

Afbeelding :chicken: [joker]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 16 aug 2017, 10:03

Herman50, nogmaals het vriendelijke verzoek als je een tekst kopieert van een krant of welke website ook, graag de bron erbij vermelden.
Bij voorbaat dank. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 16 aug 2017, 10:28

uit het AD vanmorgen ,, Bonzen laten Trump vallen .. er zijn nu 7 man opgestapt ,, zo zullen er nog maar 20 stoelen bezet zijn bij een volgende bespreking ,maar voor hoelang?
/op bijgaande foto zijn het er zeker 70 stoelen, zijn dat dan allemaal ´meelopers/dossierdragers??
-fijne dag nog-
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 16 aug 2017, 10:30

Waar herman50 het heeft gehaald weet ik niet, lieve Tammy, zelf heb ik het gisteren ook gelezen.

Volgens medewerkers van Trump zou de cartoon bedoeld zijn als symbool voor de onverzettelijkheid van Trump en zijn miljoenen aanhangers in het bereiken van hun doelen.

Symbolisch is er natuurlijk niks mis met die prent maar ze komt extreem ongelukkig net nadat in Charlottesville een aanhanger van Trump met een wagen recht in een groep "tegenstanders" is gereden, waardoor deze cartoon plots geen symbool meer is maar bloedige werkelijkheid is geworden.
Minder schrandere mensen zouden dit wel eens kunnen interpreteren als een vrijkaart om geweld te gebruiken nadat ze hebben gezien dat de president geen problemen heeft om met een trein op een journalist in te rijden (want er lopen heel wat lui rond die dit zo interpreteren).

Ik zou echt niet in de schoenen willen staan van de medewerkers van Trump, ik kan me voorstellen dat die mensen elke morgen wakker worden met het idee "welke blunders zullen we vandaag weer moeten recht zetten?"

Bron voor het verhaal met de cartoon

Edit: ik zie net dat herman50 zijn bron heeft opgegeven

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 16 aug 2017, 10:54

herman50 schreef:De president heeft zijn tweet even later verwijderd, maar kon daarmee niet voorkomen dat duizenden mensen zijn bericht hebben gezien. „Dit is walgelijk. Geen wonder dat er in Amerika zoveel haat is”, twittert iemand. Een ander: „Dat Trump deze afbeelding slechts drie dagen na Charlottesville twittert, is ongelooflijk.”

Afbeelding :chicken: [joker]
//he valt nou plots op waarom is die trein niet zwart goud?? :rolleys:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 16 aug 2017, 11:01

Even voor alle duidelijkheid, ik heb de cartoon allang gezien.
Mij gaat het er om dat de bron erbij word vermeld.
Dat moet bij elke gekopieerde tekst van internet hier op het forum.
Dat was mijn vraag aan herman50, en dat heeft hij nu gedaan. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 16 aug 2017, 13:06

Gusteman scnreef :
/En ik maak me sterk, lieve Tammy, dat dit inderdaad onder Obama niet was voorgevallen.

Heb jij die beelden gezien?
De uiterst rechtse betogers hadden een eigen knokploeg, waarmee vergeleken die van Erdogan een kleuterklasje is. Die kerels hadden kogelvrije vesten aan en droegen volautomatische oorlogswapens.
De tegen betogers droegen ..... gewone stadskledij.
Oorlogswapens, lieve Tammy, daar zit het begrip OORLOG in.
Wanneer je de straat opkomt onder bescherming van dat soort wapens dan ben je uit op oorlog, dan heb je lak aan democratie en mensenrechten, dan wil je gewoon BAAS worden.
Ik heb gisterenavond heel wat beelden gezien Gusteman.
Heel erg en afschuwelijk.
Het schijnt ook dat linkse tegendemonstranten met honkbalknuppels rond liepen.
Maar daar hoor je niet veel over.
Zoals gewoonlijk, de eenzijdige visie van de pers is helaas normaal in deze tijd van berichtgeving.
Als ik burgemeester was geweest had ik die extreem linkse en extreem rechtse tuigvolk allemaal opgepakt en in de cel gesmeten.
En dan voor jaaaaaren.

Wat je zei dat dit onder Obama niet was gebeurd klopt niet Gusteman.
Denk aan Charleston toen een blanke gek zwarte mensen dood schoot in een kerk in 2015.
Idioten zijn overal welke president er ook zit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 16 aug 2017, 13:16

Ironie van het geheel: na de dodelijke aanslag in Charlottesville maakte Barack Obama, de vorige president die nota bene door de White Supremacy" beweging wordt gehaat en meer dan eens met de dood werd bedreigd, gebruik van Donald Trump's favoriete uitlaatklep: Twitter.

Obama verstuurde een zin uit een boek van Nelson Mandela: "No one is born hating another person because of the color of his skin or his background or his religion..."

Enkele uren later bleek al dat hij daarmee de twee meest gelikete(*) tweet ooit had verstuurd; op nummer één staat de tweet die door Ariana Grande werd verstuurd na de bomaanslag in Manchester.

Moet wel behoorlijk pijn doen bij die extremistische idioten. :mrgreen:

Bron (zomaar lukraak gepikt uit de tientallen mogelijke bronnen)

(*) heb het moeten opzoeken en kwam uit op liken - likete - geliket (de spellingcorrectie in mijn browser is blijkbaar nog niet ge-updatet) :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 16 aug 2017, 13:25

Ik ben niet van Twitter Gusteman.
Mij interesseren al die digitale duimpjes geen klap. :mrgreen:
Ik vind het verschrikkelijk dat men dat boeiend vind , ook hoeveel volgers iemand heeft.
Allemaal vreemde mensen die je niet kent, maar veel mensen vinden dat ooh zo belangrijk. [doh]
Wat heeft een zin van Mandela opgebracht ?
Niks op die rare duimpjes na.
Er lopen verdomme Nazi figuren door de straten van Amerka.

Mij ging het erom met mijn bericht dat dit soort vreselijke demonstraties onder elke president voorkomen.
Niet alleen onder deze Trump.
Dat is alles Gusteman. :wink:


Obama word door velen als bijna een heilige beschouwd.
Was leuke vent hoor, maar hij liet een zeer verdeeld Amerika achter.
En daarom zit een figuur als Trump in het witte huis.
Helaas maar waar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 16 aug 2017, 13:34

Tammy schreef:Wat je zei dat dit onder Obama niet was gebeurd klopt niet Gusteman.
Denk aan Charleston toen een blanke gek zwarte mensen dood schoot in een kerk in 2015.
Idioten zijn overal welke president er ook zit.
Het blijft natuurlijk gissen, zo'n "als/indien" standpunt.
Ik baseerde mij hiervoor op voornamelijk twee argumenten:
- Trump heeft in het verleden al vaak genoeg blijk gegeven van zijn afkeer voor alles wat negroïde is èn meer dan eens zijn goedkeuring gehecht aan de standpunten van de KKK; Obama heeft dit nooit gedaan.
- de extreem rechtse White Supremacy groepen hebben op hun websites duidelijk vermeld staan dat POTUS hen steunt; van Obama hebben ze dit nooit beweerd.

Wat jij aanhaalt, lieve Tammy, kan je moeilijk als vergelijking zien: jij verwijst naar een éénmans actie, een aanslag waarvan, behalve de dader zelf, niemand op de hoogte was.

Wat de White Supremacy betogers in Charlottesville betreft: dat ging om een manifestatie die lang op voorhand was gepland en aangekondigd. De optocht kon enkel doorgang vinden mits goedkeuring van de lokale overheid.
Onder Obama hadden ze zelfs niet eens geprobeerd om die optocht te organiseren.

En ja, er liepen tussen de tegen betogers ook diehard extreem links rakkers; en ja, die hadden knuppels mee; en ja, ze hebben die knuppels ook gebruikt ..... tegen lui die volautomatische oorlogswapens droegen :shock: :shock: :shock:

Je moet maar lef hebben, zeg ik dan (alhoewel dat, rationeel beschouwd, behoorlijk idioot gedrag is).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 16 aug 2017, 13:35

maar hij liet een zeer verdeeld Amerika achter.
Heb je er wel eens over nagedacht, door wie die verdeling komt?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 16 aug 2017, 13:45

Gusteman schreef :
En ja, er liepen tussen de tegen betogers ook diehard extreem links rakkers; en ja, die hadden knuppels mee; en ja, ze hebben die knuppels ook gebruikt ..... tegen lui die volautomatische oorlogswapens droegen :shock: :shock: :shock:

Je moet maar lef hebben, zeg ik dan (alhoewel dat, rationeel beschouwd, behoorlijk idioot gedrag is).

Kijk hier hebben we het......je moet maar lef hebben.......
Ondanks alles toch milder tegen extreem links tuig dan extreem rechts tuig.
Niet te geloven wat ik lees van je Gusteman.

Maar ook heel herkenbaar voor mij als ik praat over alle kanten bekijken.
Je bent niet de enigste , hoor ik vaker.
I rest my case Gusteman.

Ja Univers, ik weet het wel.
Jij ook ? :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 16 aug 2017, 13:56

Uni je bedoelt toch hopelijk niet

Afbeelding <eige foto van TVscherm :wink:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie