Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 apr 2018, 15:40

BEIROET (ANP) - Amerikaanse raketten die worden afgevuurd op Syrië zullen allemaal uit de lucht worden geschoten en de lanceerinrichtingen zullen worden aangevallen. Dat heeft de Russische ambassadeur in Libanon aangekondigd.

Aleksander Zasipkin wees op een verklaring van de Russische president Vladimir Poetin en de Russische stafchef in die richting. ,,Als er een aanval komt door de Amerikanen, dan zullen de raketten worden neergehaald en ook de plek waar zij werden gelanceerd''.

Eerder kondigde Poetin zijn nieuwe kernwapens al aan (via De Telegraaf)
De Amerikaanse president Donald Trump heeft laten weten dat hij snel beslist over een Amerikaanse reactie op de vermoedelijk gifgasaanval in de Syrische stad Douma. Bij de aanval in Douma zouden zaterdag minstens zeventig mensen om het leven zijn gekomen. Syrië ontkent de aanval.

0000

De Amerikaanse president Donald Trump is na de recente gifgasaanval op de Syrische stad Douma he-le-maal klaar met het regime van president Bashar al-Assad. Volgens ingewijden in het Witte Huis gaat Amerika binnen 72 uur over tot militaire actie.

Gifgasaanval

Donald Trump is woest over de gifgasaanvallen die de Syrische president Assad op zijn eigen bevolking uitvoert. Amerikaanse marineschepen in de Middellandse Zee staan gereed mocht president Trump overgaan tot een vergeldingsaanval. Volgens ingewijden in het Witte Huis zal Trump uiterlijk vandaag besluiten of en hoe hij Damascus straft voor de gifgasaanval in Douma. Trump heeft diverse militaire opties, variërend van een beperkte kruisrakettenaanval tot een grootschalige luchtcampagne of totale oorlog.

alleen zijn er weer ouders die een zoon gaan missen en kinderen hun vaders. áls het doorgaat . maar dat hoort erbij denk ik


Serieuze dreiging

Dat de kans op militair ingrijpen door de VS serieus is, blijkt wel uit het feit dat meerdere instanties inmiddels een waarschuwing hebben ontvangen. Luchtverkeersleiding Eurocontrol waarschuwt vliegmaatschappijen ondertussen al om de komende 72 uur voorzichtig te werk te gaan in het oostelijke deel van de Middellandse Zee. Eurocontrol zegt dat er rekening mee moet worden gehouden dat er de komende dagen met bijvoorbeeld kruisraketten een aanval wordt uitgevoerd. Tijdens zo'n actie zou de radionavigatieapparatuur van vliegtuigen verstoord kunnen raken.

Douma

De Verenigde Staten en andere westerse landen overwegen een militaire vergeldingsactie als reactie op de vermoedelijke gifgasaanval op Douma. Gisteren werd bekend dat president Trump een geplande reis naar Peru en Colombia heeft afgezegd om leiding te geven aan de Amerikaanse reactie. De Amerikanen zijn ervan overtuigd dat het Syrische leger achter de aanval op Douma zat. In de afgelopen dagen is met Frankrijk en Groot-Brittannië overlegd welke maatregelen nu moeten volgen. Na lange tijd van dreigen met actie lijkt het er nu dus op dat woorden toch daden worden.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/t ... OCID=HPDHP


De Amerikaanse president Donald Trump heeft laten weten dat hij snel beslist over een Amerikaanse reactie op de vermoedelijk gifgasaanval in de Syrische stad Douma. Bij de aanval in Douma zouden zaterdag minstens zeventig mensen om het leven zijn gekomen. Syrië ontkent de aanval.


Het grote lege vlak heb ik kleiner gemaakt Herman50. :grin:
Ciao Tammy.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 apr 2018, 15:49

alleen zijn er weer ouders die een zoon gaan missen en kinderen hun vaders. áls het doorgaat . maar dat hoort erbij denk ik
En hij zit lekker veilig in zijn tower.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 apr 2018, 15:51

Wat heb je zitten goochelen Herman.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 apr 2018, 16:27

ja zie het nu sorry daarvoor
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 apr 2018, 18:12

Laten ze maar proberen het te ontcijferen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 11 apr 2018, 21:47

univers schreef:
11 apr 2018, 15:49
alleen zijn er weer ouders die een zoon gaan missen en kinderen hun vaders. áls het doorgaat . maar dat hoort erbij denk ik
En hij zit lekker veilig in zijn tower.
Nou ja, veilig... Vorige week of zo brak er brand uit en bleken er geen sprinklers in te zitten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 apr 2018, 22:39

Zal hij ook de verzekering oplichten?
Ik zie hem er wel voor aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Cornelius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Cornelius » 11 apr 2018, 23:23

Ik maak me echt zorgen over de afloop van het conflict wat nu is losgebarsten tussen Poetin en Trump n.a.v. het gebruik van gifgas door Assad. Dit kan aardig uit de klauwen lopen, en wie is de pineut? Onschuldige mensen wier levens verwoest worden omdat de leiders van twee wereldmachten, Amerika en Rusland, over hun hoofden een ruzie gaan uitvechten.
Poetin had de macht Assad ervan te weerhouden chemische wapens in te zetten, maar heeft dat niet gedaan. Trump wil nu als de grote, sterke man de wereld laten zien dat er met hem niet te spotten valt. Als hij inderdaad ingrijpt met raketaanvallen en Poetin antwoordt 'gepast', dan ontstaat er een heel gevaarlijke situatie. Als die escaleert kan niemand de gevolgen overzien.
Dit onverantwoorde machogedrag zou je van wereldleiders toch niet verwachten?
Ik moet terugdenken aan 1956 toen tijdens de Hongaarse opstand een deel van de volwassenen om mij heen ging hamsteren, bang als men was dat er na ruim een decennium weer een oorlog zou uitbreken.
Iets van de spanning die mij toen als kind overviel heb ik nu weer.
Wat kunnen machthebbers met onverantwoordelijk gedrag toch een hoop ellende veroorzaken.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 apr 2018, 07:10

ja hebt gelijk, maar zou het woord machthebbers nu willen vervangen door kleine kinderen ,helaas ,aar met dat genoemde ego gedrag kan het ook niet anders....wél vreemd -nouja- dat degeen die raketten zou heeft afgevuurd,-Kimmi- nou helemaal van het toneel is verdwenen, plaats voor de grote ´jonges´,,,, wat een ergerlijk zooitje is dat daat toch -.....je opmerking Poetin tegenover Trump nav het - laten we ,,nóg,, zeggen vermeende gifgasgebruik van Assad is treffend ,want degeen die het heeft geflikt staat helemaal achter aan , als bijna vergeten ...toch een fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 apr 2018, 07:23

Herman50 schreef :
wél vreemd -nouja- dat degeen die raketten zou heeft afgevuurd,-Kimmi- nou helemaal van het toneel is verdwenen
Die is helemaal niet van het toneel verdwenen Herman50.
Al het nieuws gaat nu over Syrie maar Kim en alles erom heen gaat gewoon door.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Kim Jong-un spreekt vrij over top met Zuid-Korea en ontmoeting met Trump.

Kim Jong-un, de Noord-Koreaanse dictator, heeft voor het eerst openlijk gesproken over geplande topontmoetingen met de leiders van Zuid-Korea en de Verenigde Staten.

Kim zei tijdens een vergadering van het politieke bureau van zijn Koreaanse Arbeiderspartij (WPK) dat hij 'een diepgaande analyse' van de lovenswaardige onderlinge Koreaanse betrekkingen maakte.

Dat deed hij naar eigen zeggen in de aanloop naar de Koreaanse top van 27 april. En hij heeft bovendien nagedacht over het vooruitzicht van een dialoog met de VS, aldus staatspersbureau KCNA.

Trump wil graag.

De Amerikaanse president Donald Trump liet dit weekend weten dat hij uitkijkt naar de ontmoeting. Hij hoefde niet lang over de uitnodiging na te denken en besliste onmiddellijk, maar zijn wel grenzen aan de top.
Nieuwszender CNN meldt dat er, ter voorbereiding op de top, in het geheim rechtstreekse onderhandelingen tussen de VS en Noord-Korea gaande zijn. Zo moet er onder andere beslist worden over de plaats waar de gesprekken zullen plaatsvinden. Mogelijk in een onafhankelijk derde land.

Derde top Korea.

Het was voor het eerst sinds begin 2015 dat het politieke bureau van de WPK bijeen was. De top van Kim met de Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in wordt in april de derde in zijn soort.

In 2000 ontmoetten de Zuid-Koreaanse president Kim Dae-jung en toenmalig dictator Kim Jong-il (1941-2011) elkaar in Pyongyang, de hoofdstad van het Noorden.

De tweede top was in 2007 ook in Pyongyang. Toen ontving Kim Jong-il de Zuid-Koreaanse president Roh Moo-hyun. De derde top is straks aan de grens in Panmunjom.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 12 apr 2018, 07:31

Cornelius schreef:
11 apr 2018, 23:23
Dit onverantwoorde machogedrag zou je van wereldleiders toch niet verwachten?
Maar zeker wel Cornelius, de geschiedenis laat ons niet anders zien ... op die enkele keer na dan.
Cornelius schreef:
11 apr 2018, 23:23
Wat kunnen machthebbers met onverantwoordelijk gedrag toch een hoop ellende veroorzaken.
Ik bedoel maar ... en zie Nostradamus om een hoekje kijken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 apr 2018, 07:56

Maar het word spannend.
De wereld houd zijn adem is want dit is nu echt bloedlink aan het worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 apr 2018, 08:14

en mevr May .... doet graag mee .....
De Britse premier Theresa May is bereid om het Verenigd Koninkrijk te laten deelnemen aan een Amerikaanse militaire vergeldingsactie op Syrië. Dat hebben bronnen binnen de regering van May woensdag tegen de BBC gezegd.

De Britse publieke omroep meldt verder dat May niet van plan is het Britse parlement op voorhand om toestemming te vragen. De BBC geeft de identiteit van de bronnen niet prijs, maar schrijft dat zij "goed geplaatst" zijn.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Susan » 12 apr 2018, 08:18

Cornelius schreef:
11 apr 2018, 23:23
Ik maak me echt zorgen over de afloop van het conflict wat nu is losgebarsten tussen Poetin en Trump n.a.v. het gebruik van gifgas door Assad. Dit kan aardig uit de klauwen lopen, en wie is de pineut? Onschuldige mensen wier levens verwoest worden omdat de leiders van twee wereldmachten, Amerika en Rusland, over hun hoofden een ruzie gaan uitvechten.
Poetin had de macht Assad ervan te weerhouden chemische wapens in te zetten, maar heeft dat niet gedaan. Trump wil nu als de grote, sterke man de wereld laten zien dat er met hem niet te spotten valt. Als hij inderdaad ingrijpt met raketaanvallen en Poetin antwoordt 'gepast', dan ontstaat er een heel gevaarlijke situatie. Als die escaleert kan niemand de gevolgen overzien.
Dit onverantwoorde machogedrag zou je van wereldleiders toch niet verwachten?
Ik moet terugdenken aan 1956 toen tijdens de Hongaarse opstand een deel van de volwassenen om mij heen ging hamsteren, bang als men was dat er na ruim een decennium weer een oorlog zou uitbreken.
Iets van de spanning die mij toen als kind overviel heb ik nu weer.
Wat kunnen machthebbers met onverantwoordelijk gedrag toch een hoop ellende veroorzaken.
Het is inderdaad iets om ons grote zorgen ten maken, wat er nu gaande is....
Wij hadden het hier ook over én over 1956 toen kinderen zelfs onder spanning kwamen te staan wat op de schoolpleinen voelbaar was
doordat er 'anders' gespeeld werd. Mede veroorzaakt door de angstige volwassenen die relatief kort daarvoor de oorlogsjaren overleefd hadden. Maar ook het hamsteren hevig toesloeg wat duidelijk te merken was in de winkels toen!
Ja hoor, dit onverantwoorde gedrag kunnen we ten alle tijde verwachten van wereldleiders Cornelius, soms denk ik wel eens dat
wie nml 'leider' en macht wil hebben op dergelijke posten, een beetje geschoffeld moeten zijn....? Anders ga je toch zeker niet op
deze manier met mensen overal ter wereld om..? [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 apr 2018, 10:02

nou dat laatste klopt wel een beetje -veel- ,, en dan kunne ze alle twee de heilige boon uithangen ,,Donnie met zweren op de bijbel,,-,, Poeti met een enorm kruis op z´n borst ,, als je gelovig bent denk je wel 2x na eer je wat flikt... dus JA egotrippers 1e klasse alle twee!! <áls het nou naast de deur was misschien maar de ver van huis show belachlijk ,, heeft Donni nooit gehoord dat Amerika napalm heeft gebruikt?? -van Roeska weet je niet veel dus ,,,,,-
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 apr 2018, 10:20

wat ik ook niet snap is waarom een ochtendblad -je kan zien AD - op de voorpagina zó achterlijk groot moet uitpakken met Donny´s bericht

Afbeelding [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 apr 2018, 10:22

En waarom kan dat niet Herman50 ?

Ik weet niet hoe jouw bloeddruk is Herman50 maar kalm aan joh. :mrgreen:
Trump staat in het middelpunt van de wereld of je het leuk vind of niet.
We staan misschien aan de vooravond van een gigantische oorlog, daar zou ik me meer druk om maken dan een groot artikel in het AD. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 apr 2018, 10:50

ja waarom zou dat niet kunne, nou nog elke ochtend een foto van mensen die gestorven zijn door gif of napalm en m´n dag is weer es goed .... waar kan ik inzetten bij bookmakers voor die gigantische oorlog ..nog effe en we doen ook mee der zijn nog wel wat katepultjes te vinden denk ik oja ennne bloedruk gewoontjes he ,,zou me geen zorgen maken ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 apr 2018, 11:39

Gelukkig is je bloeddruk goed Herman50 :mrgreen: ;P!
Die napalm in Vietnam is 40 jaar geleden .
Dat was al erg zat.
Nu deze gifgasaanval ook vreselijk.

Ik zou ook willen krantjes lezen met leuk nieuws en foto`s maar de wereld staat in de fik Herman50.
Wat er nu aan de hand is denk ik de ergste dreiging sinds lange tijd.
Nog erger dan Kim.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 12 apr 2018, 11:40

Ik weet niet hoe jouw bloeddruk is Herman50 maar kalm aan joh
De mijne was in ieder geval 199/116, en ik deed het kalm aan. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie