Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 28 nov 2016, 16:18

MetalPig schreef:Grappig bedacht maar niet waar.

http://www.snopes.com/janet-reno-donald-trump-never/


En dat voor iemand die onlangs een topic over nepnieuws opende :hahaha:
I stand corrected...... En het zal me nog weleens gebeuren.
Why Janet Reno Mattered
David Von Drehle
Nov. 7, 2016

No one ever got the attorney general to do or say anything that she didn’t want to do or say

She was one of a kind, Janet Reno.

The first woman to serve as Attorney General of the United States has died at age 78, suffering the debilitating effects of Parkinson’s Disease. Only one person in the nation’s history occupied the office longer, and that was back in the days of wooden whaling ships. Reno held the top law enforcement post through the Clinton administration, 1993 to 2001, which is quite remarkable when you realize that the president and his inner circle had little use for her.

http://time.com/4561331/janet-reno-remembrance/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 dec 2016, 10:54

Taiwan heeft met Trump gebeld en China is daar boos over.
Want China erkend Taiwan niet als zelfstandig land.
Ga eens op internet kijken daarover, was mij niet bekend.

Net Trump horen spreken, het zou zo maar kunnen dat hij zo slecht nog niet is. :wink:

Ik zie een zakenman die Amerikaanse bedrijven in Amerika wilt houden.
Ik begrijp dat.
Ben benieuwd straks met hem aan het roer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 17 jan 2017, 09:25

Ik ga hier verder over Trump, want hij gaat de volgende president worden.
Hillary is gone.

Hij heeft gisteren een groot interview gegeven.
Merkel krijgt op haar donder, waar ik het mee eens ben trouwens.
En good old England gaat een leuke relatie krijgen met deze president.
Vrijdag de inhuldiging.
Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 18 jan 2017, 09:42

Tammy schreef:Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
Nou, lieve Tammy, van een leien dakje zal het zeker niet gaan.

Zo wordt hij nu, drie dagen voor zijn indiensttreding, voor de rechtbank gedaagd.

Niet meteen een schitterende start voor een nieuwe president.
En dat heeft hij deels te danken aan zichzelf: hij had tijdens de verkiezingscampagne luidop verkondigd dat hij iedereen die hem besmeurde met aantijgingen van seksuele agressie voor de rechter zou slepen, maar dat heeft hij dus niet gedaan.
Waardoor zijn geloofwaardigheid al een flinke deuk heeft gekregen.
Dit geldt trouwens voor zowat al zijn "stoere" uitspraken waarmee hij zichzelf een aureool van macht toediende.
Tammy schreef:Hij heeft gisteren een groot interview gegeven.
Heb ik gezien, en eerlijk gezegd, dat heeft niet echt grote indruk gemaakt op mij.
De man gedraagt zich als een ontevreden puber die eindelijk eens met "de groten" mee mag spelen.
Hij heeft niet eens het verstand om in te zien dat hij, ook al is hij het niet altijd eens met de standpunten van sommigen onder hen, hij toch geen andere keus zal hebben dan samenwerking met andersgezinden.

Hij mag dan al als president van de VS de zogezegd machtigste man op aarde worden, tegenover hem staan andere machtige lieden die wèl bereid zijn tot compromissen, al was het alleen maar om hèm te ondermijnen.

En een samenwerking tegen Trump zou hem wel eens heel snel de das kunnen omdoen.
Het volstaat dat bijvoorbeeld de wereld klimaattop besluit om het ontkennen van de wetenschappelijke bevindingen betreffende de klimaatopwarming te beschouwen als een misdaad tegen de mensheid.

Dat zou voldoende zijn om via het internationaal gerechtshof in Den Haag een wereldwijd opsporingsbevel tegen hem uit te vaardigen ..... tenzij hij zich bereid zou tonen om die bevindingen wel te aanvaarden en er rekening mee te houden.
En zo'n aanhoudingsbevel zou weleens heel wat steun kunnen vinden bij een groot deel van de Amerikaanse bevolking.
Want laten we niet vergeten: Trump heeft middels zijn connecties de kiesmannen in de VS op zijn hand weten te krijgen, maar de door het volk uitgebrachte stemmen gaven hem slechts 48% tegen 52 % pro Hillary.

Zijn aanstelling tot president is een duidelijk geval van particratie: Republikeinen tegen Democraten, en deze strijd werd uitgevochten over de hoofden van het volk heen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Vitharr » 18 jan 2017, 13:04

De VS erkent het internationaal gerechtshof toch niet? Of loop ik achter?
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 18 jan 2017, 13:36

Vitharr schreef:De VS erkent het internationaal gerechtshof toch niet? Of loop ik achter?
Ze hebben toch al sinds de oprichting (net zoals de vier andere permanente leden van de VN Veiligheidsgraad) een permanente rechter bij dat Gerechtshof. Op dit ogenblik is dat, sinds 2010, Joan Donoghue.

Maar dat zou niet eens zo hoeven te zijn.
Indien tegen Trump een internationaal aanhoudingsbevel zou worden uitgevaardigd dan kon hij de rest van zijn leven niet meer de VS uit.
Niet dat dit hem persoonlijk zo erg zou kunnen schelen, veronderstel ik, maar het zou hem beletten diplomatieke missies uit te voeren en het zou de internationale economische en diplomatieke belangen van de VS bijzonder zwaar belasten en bemoeilijken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 19 jan 2017, 07:59

Ik weet niet of Trump dankzij connecties van de kiesmannen heeft gewonnen.
Wat ik wel weet is dat de Democraten slechte verliezers zijn.
Ze halen werkelijk alles uit de kast tot zelfs het laten opdraven van een vrouw die weer een aanklacht gaat indienen wegens laster enz.
Je weet Gusteman hoe ik over die vrouwen denk.
En ik ben notabele zelf een vrouw.

Maar ze moeten bij mij niet aankomen met die aanklachten na 20 jaar of 10 jaar nadat het is gebeurd.
En ook geen laster aanklacht, hadden ze eerder moeten doen, maar nee hoor, paar dagen voor de eed nog even proberen.
Al die vrouwen hadden jaren geleden die kerel moeten aanklagen, niet nu.
Is zo goedkoop en doorzichtig, erger ik me kapot aan.

Morgen is het zover.
Na 8 jaar Obama is een continent tot op het bot verdeeld.
Ooh ja hij kan goed spreken en bij evenementen leuk meezingen en dansen met de bandjes die speelden.
Maar daar hebben we niks aan.
Na 8 softe jaren, die er mede voor hebben gezorgd dat men een clown als Trump heeft gekozen, hoe is het mogelijk.

We gaan eens kijken hoe hij het er vanaf brengt.
Misschien valt het reuze mee, who knows he ?
Sommige plannen klinken bij mij goed zoals de bedrijven terug halen en meer zorg voor de veteranen enz.
We zullen zien wat hij allemaal gaat doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 19 jan 2017, 08:45

We zullen zien wat hij allemaal gaat doen.
Zijn zakken vullen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 19 jan 2017, 10:11

Nee hoor Univers, de man is al zeer rijk.
Voor het salaris als president hoeft hij het niet te doen.
De man is miljonair.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 19 jan 2017, 10:21

Voor échte zakkenvullers Tammy, kan het verdere zakkenvullen nooit genoeg zijn.
De 'hebberigheid' en 'macht' staat bij deze mensen in de absolute top van hun vaandeltje.
Het zijn de zelfbevredigers bij uitstek.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13648
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Fenna » 19 jan 2017, 10:41

Inderdaad Gast1, er zijn twee dingen die voor dit soort mensen telt, macht en geld , verder niets.
Ze geven niets om de kiezers, die zijn alleen in beeld om hen te helpen nog meer macht en geld te krijgen.
Wij zijn voor hen de moderne slaven welke ze nodig hebben om hun doel te bereiken.

We wachten maar af wat die maloot voor ons in petto heeft, misschien valt het mee, men verwachte van Ronald Reagan ook niet veel goeds en dat viel achteraf ook mee.
Ik denk dat hij met zijn keiharde zakeninstinct wel de geschikte man is om Amerika weer een beetje uit het financiële slop te halen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 19 jan 2017, 11:50

Ik denk dat hij met zijn keiharde zakeninstinct wel de geschikte man is om Amerika weer een beetje uit het financiële slop te halen.
Geld dat ook voor de daklozen en de minder verdeelden?
Kijk eens naar mijn hoofd "nee
Laatst gewijzigd door univers op 19 jan 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 19 jan 2017, 12:05

nou dat zou ik niet willen zeggen ,, kijk eens naar z´n club ,, de eene rijke stinkert na de andere heeft ie binene gehaal plus enkele waar je van zegt die vertrouw ik niet nee de kiezer heeft gesproken, ja dat was de enige keer dat ie ze nodig had nu kunnen ze allemaal wieberen weg wezen enne bedrijven in Amerika gehouden , tuur lijk maar op wat voor manier , ,presie en chantage
eerst een militair de grond in trappen en nu voor de veteranen zorgen ,, moeten alle ambassades hier nou ook op,.weg? ja anders klopt het we houden alles in Amerika , weer niet, de buitenlandse bedrijven -welke ze nodig hebben- moeten die ook weg? nee hou me hart vast ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 19 jan 2017, 12:07

Fenna schreef:Inderdaad Gast1, er zijn twee dingen die voor dit soort mensen telt, macht en geld , verder niets.
Ze geven niets om de kiezers, die zijn alleen in beeld om hen te helpen nog meer macht en geld te krijgen.
Wij zijn voor hen de moderne slaven welke ze nodig hebben om hun doel te bereiken.

We wachten maar af wat die maloot voor ons in petto heeft, misschien valt het mee, men verwachte van Ronald Reagan ook niet veel goeds en dat viel achteraf ook mee.
Ik denk dat hij met zijn keiharde zakeninstinct wel de geschikte man is om Amerika weer een beetje uit het financiële slop te halen.
denk dat een land regeren iets heel anders is dan enkel bedrijven ... :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 19 jan 2017, 12:47

zo kan het ook ,,,,,,,, :hahaha:
Vrijdag is het eindelijk zover voor Donald Trump: na ruim 1,5 jaar aan campagnevoeren en voorbereidingen wordt hij beëdigd als president van de Verenigde Staten. Wat de nieuwe president als eerste doet? Het weekend vrij nemen.

"Mijn eerste dag zal maandag zijn, want ik wil niet dat het feestvieren en werk door elkaar gaan lopen", zei hij in een interview met The Times.


Eerste Dag Project


Eerder zei hij dat hij zijn eerste dag zou besteden aan het nakomen van zijn campagnebeloftes en het terugdraaien van Obama's beleid. Hij zou onder meer 'in zijn eerste uur' twee miljoen illegalen uitzetten en meteen beginnen een muur te bouwen tussen de VS en Mexico.


Donald Trump (archieffoto)© Aangeboden door RTL Nederland Donald Trump (archieffoto)
Zijn assistent had daar zelfs een naam voor: 'Het Eerste Dag Project'. Tegen The Times zei hij dat hij maandag wel wil beginnen met 'sterke grenzen'. Hoe hij dat wil bereiken, wilde hij niet zeggen.


Veel kritiek





Zijn beslissing om pas maandag aan de slag te gaan, stuit op veel kritiek. "Denkt hij echt dat hij het weekend vrij krijgt? Kan iemand hem even uitleggen dat het niet dat type baan is?", schrijft iemand op Twitter.

"Na zijn inauguratie op vrijdag, neemt Trump het weekend vrij voor paardrijden en schminken", tweet een ander. En: "Ik maakte me zorgen omdat de wereld vrijdag zou vergaan, maar was opgelucht toen ik hoorde dat we tot maandag hebben omdat Trump het weekend vrij neemt."
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13648
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Fenna » 19 jan 2017, 15:07

univers schreef:
Geld dat ook voor de daklozen en de minder verdeelden?
Kijk eens naar mijn hoofd "nee
Natuurlijk niet, die is hij het liefst allemaal kwijt.
Daklozen en minderbedeelden leveren niets op, die zouden ze het liefst opruimen.
Ik vind het ook schandalig zoals deze mensen in Amerika behandeld worden, zie ook hoe ze de veteranen daar als honden op straat laten leven, ik heb er geen woorden voor zo schandalig vind ik het, die mensen hebben hun leven voor dat land in de waagschaal gelegd, maar wees eerlijk, dit was ook al onder Obama.
Hij is een keiharde zakenman en dat soort mensen gaan over lijken.
Wij kunnen als gewone burger hun denkwijze vaak niet bevatten omdat zij medogenloos zijn, anders kom je ook nooit op zo'n positie.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 19 jan 2017, 16:51

En dan weten dat zijn grootvader een Duitser was die in 1885 in de VS is aangekomen en pas in 1892 de Amerikaanse nationaliteit heeft verkregen: zeven jaar als 'vreemdeling' in de States gewoond dus.

Maar dat vergeet Donald liever, hij liet in zijn autobiografie noteren dat zijn voorouders uit Zweden afkomstig waren ... klinkt wat minder 'Duits' zei hij achteraf.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 19 jan 2017, 17:26

Maar dat vergeet Donald liever, hij liet in zijn autobiografie noteren dat zijn voorouders uit Zweden afkomstig waren ... klinkt wat minder 'Duits' zei hij achteraf
Dus met andere woorden, hij is gewoon een ordinaire leugenaar en oplichter, die de belasting ontduikt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 19 jan 2017, 21:20

Het zou mij niet verbazen als er morgen iets geheel onverwachts gebeurd. Het zou best wel eens de grootste ISIS aanslag kunnen zijn aller tijden wat dan mogelijk weer een reden is om het geheel te laten escaleren met het daarbij horende wereldse domino effect.
Er wordt volop gespeculeerd wat er nu zou komen, wat er gaat veranderen en o wat zal dit een tegenslag voor de Amerikaan zijn. Maar het is nog niet zo ver. Er is ook nog niets verandert en wie weet verandert er wel nagenoeg niets. Ik heb nog maar weinig Amerikaanse presidenten meegemaakt die deden wat ze het volk hadden voorgelogen. Velen houden hun hart vast voor wat er morgen staat te gebeuren. Velen staan volledig achter dit gebeuren. Maar wat het volk denkt, doet, besluit, bespreekt of welke actie van gelijke aard dan ook, het maakt geen donder uit. Het kapitaal voert een wel vooropgezet plan uit en niets zal hun in de weg staan. Ook geen Donald Trump niet. Hij zal mee moeten in de molen of hij wordt eenvoudig weggewerkt.
Hij is groot Israël vriend dus ga er maar vanuit dat hij gewoon in de molen mee draait.
Maar, wat ik al schreef, morgen zou best wel eens een dag kunnen worden die in de geschiedenisboeken zou kunnen komen te staan. En decennia's later zal die geschiedschrijving ook wel weer worden opgepoetst om de vinger weer een andere richting uit te kunnen wijzen.
Ik zal voor de verandering de radio eens aan laten in de wagen morgen voor een update-je tussendoor. :grin:
Spannend hoor. :mrgreen:

Einde van het liedje;
Het zal allemaal best wel mee vallen hoor. Het volk heeft zich weer lekker bezig weten te houden. En dat was de bedoeling.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 20 jan 2017, 08:37

Hihihi ... ;P!

Het is inderdaad niet bepaald saai ... :mrgreen:

Plaats reactie