Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 26 feb 2018, 16:34

Ik heb die Trevor gezien al die maanden tijdens de voorverkiezingen herman50
Die arrogantie van die man vond ik zo irritant en stuitend.
Tuurlijk moet je niet pappen en nat houden en Trump slaat vaak ook onzin uit.
Maar Trevor laat zijn afkeer zo hard blijken , is niet professioneel , zelfde als CNN enz.

Ik neem de College Tour vanavond op.
Kijk ik deze week , kan ik even lachen hoe die Wolff af gaat. :mrgreen:
Heb jij zijn boek nu wel gelezen Herman50?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 27 feb 2018, 07:31

boek gelezen ??, jawel Tasmmy, met open mind zoals ze zeggen dus laat maar komen die kar met blubber ,, ik bepaal zelf wel wat er ´goed of niet goed´ is, of nog erger helemaal shit ,, en voor Donny heb ik nog een opmerking ,,op z´n spiekbriefje stond oa zoiets van ,, heb je een idee?? ..... nou ja alle wapenverkoop verbieden ....of is dat te ver gezocht fjine dag nog
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 27 feb 2018, 07:55

herman50 schreef:
27 feb 2018, 07:31
... heb je een idee?? ..... nou ja alle wapenverkoop verbieden ....of is dat te ver gezocht fijne dag nog
Ik ben daar een zeer groot voorstander van Herman, maar dat kun je shaken.
Hier is het zeer grote geld mee gemoeid, en dat mag wat kosten.
Ook talloze mensenlevens.
Trieste wereld, maar wat zijn we toch een eigen genoemde beschaafd specimen.
Louter hypocrisie ... :-|

De afsluiting van 'fijne dag nog' ben ik steeds meer aan het overnemen in mijn dagelijkse leven. :grin:

Prachtig. ;P!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 27 feb 2018, 10:00

och Gast1 , wat is het zo´n kleion gebaar kan heel je dag goed maken , dus oke ... over de wapens in Amerika Zaterdag in AD een opmerking of vliegtuig passagiers ook bewapend moesten worden om een kaping te voorkomen ,,,zo kun je doorgaan tot einde der dagen lijkt me, hoop dat het gezonde verstand nu eens zegeviert over zinloos geblèr ... maar een fijne dag nog :)
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 27 feb 2018, 11:19

Helemaal met je eens kerel! ;P!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 27 feb 2018, 15:40

heb zojuist -toevallig- die uitzending gezien van dhr Wolff, maar om te zeggen nou nou die gaan tekeer nee, hij zat er rustig bij gaf antwoord waar nodig , toen die Scaram...wet ik veel kwam dacht ik wel nou moet dat echt zo , W. liet zich niet uit de tent lokken ook niet door die jongedame die hen de les moest lezen over Tr. vermeende affaire ,, nee vond het een aardige uitzending ...
Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 27 feb 2018, 15:53

Gelukkig vond je het boek goed herman50 en de aflevering ook. :grin:
Ze willen een serie maken over het boek, ben heel benieuwd hoe ze dat gaan doen. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 28 feb 2018, 08:15

Tammy schreef:
26 feb 2018, 16:34
Maar Trevor laat zijn afkeer zo hard blijken , is niet professioneel , zelfde als CNN enz.
Je weet toch hopelijk dat Trevors programma een komische show is en geen nieuwsbulletin?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 28 feb 2018, 10:57

ja da´s ook zo idd, maar hij geeft af en toe wel een steek onder water, zo te zeggen ..met een knipoog naar wat er gebeurde.. tsja en hoge bomen vangen veel wind zeggen we hiero toch ?? ;) nog een lekkere -kille- dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 28 feb 2018, 11:40

Ja dat weet ik MetalPig , en ik weet ook zijn achtergrond en waar hij vandaan komt enz. :grin:
Ik zie een woest om zichzelf heen slaande gefrustreerde man die na een jaar nog steeds niet kan geloven dat Trump helaas toch president is geworden.
Dit heeft niks meer met comedy te maken.
Trevor kan maar over twee zaken praten, Trump en onrecht tegen zwarte mensen door boze witte man.
Waar je hem ook ziet op tv , daar heeft hij het over.
Zelfs in leuke serie van Seinfeld op Netflix in die auto's.
Ziet die man nog iets leuks in zijn leven ?
Lijkt bijna van niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 28 feb 2018, 13:10

Ik zie een woest om zichzelf heen slaande gefrustreerde man die na een jaar nog steeds niet kan geloven dat Trump helaas toch president is geworden .... ehh nou dan hebben we meerder tv´s cq kanealen want daar zie ik niks van ,, wat je zegt in die zin ,,,, nou kan het ook nog steeds niet geloven ,, zal wel motte maar echt snap er - nóg niet- de balle niet van ,,
nee dan ga ik over me nek van die andere Jordan Keplerr, met the Oppsiotion -oid-,,,,,nounou daar woord ik echt nie goed van....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 28 feb 2018, 14:18

Al maandenlang voert het Witte Huis de druk om topadviseur Jared Kushner geen toegang te geven tot dagelijkse, zeer geheime veiligheidsbriefings van de Amerikaanse inlichtingendiensten.

Nu is het zover: Kushner krijgt volgens bronnen rond het Witte Huis geen security clearance, een machtiging waarmee ambtenaren van het Witte Huis toegang krijgen tot staatsgeheime informatie.
Het lijkt erop dat hij de campagnewet die bekend staat als de Hatch Act heeft overtreden. En daarbij moest hij dinsdag ook nog eens toekijken hoe zijn rechterhand en persvoorlichter Josh Raffel zijn vertrek aankondigde.

Maar dat was nog niet alles.

The Washington Post schrijft dat ten minste vier buitenlandse overheden – de Verenigde Arabische Emiraten, China, Israël en Mexico – privé hebben gesproken over hoe ze Kushner konden manipuleren door middel van zakelijke afspraken.
In de tumultueuze periode dat Kushner in het Witte Huis zit, was dit waarschijnlijk zijn slechtste dag tot nu toe.


De wet overtreden?

Dinsdagochtend stuurde het campagneteam van Trump een aankondiging over wie de nieuwe campagneleider gaat worden voor de verkiezingen in 2020: Brad Parscale. Kushner, die onderdeel was van het team in 2016 en nauw samenwerkte met Parscale, werd in het bericht aangehaald als een ‘senior adviseur en assistent van de president’.
En dat mag niet, volgens de Amerikaanse wet. Door zijn officiële titel in het Witte Huis te gebruiken, schenden ze waarschijnlijk de Hatch Act: een wet die overheidsmedewerkers ervan weerhoudt om hun titels te gebruiken voor politieke inspanningen. Het duurde dus niet lang voordat een actiegroep een aanklacht indiende.

Kort na het bericht brak er nieuws uit over het naderende vertrek van Josh Raffel. Hij werkte nauw samen met Kushner en Ivanka Trump en stond bekend als een top crisismanager van de regering.
Het duurde niet lang of ook het bericht kwam naar buiten dat Kushner zijn toegang tot geheime informatie werd ingeperkt.

Takenpakket van Kushner

Kushners downgrade van ‘top secret’ naar ‘secret’ betekent dat hij geen toegang mee heeft tot zaken zoals de dagelijkse briefing van de president, een geheim inlichtingenrapport.
Perschef Sarah Huckabee Sanders van het Witte Huis stond erop dat Kushner ‘een gewaardeerd lid van het team is’ en ‘het belangrijke werk dat hij heeft gedaan sinds de regering begon zal blijven doen’.

Kushner heeft een uitgebreid takenpakket binnen het Witte Huis, waaronder het beleid rond China, Mexico en Canada vormgeven. Ook werkt hij aan vrede in het Midden-Oosten en moet hij Amerikaanse innovatie stimuleren.
Een aantal landen hebben manieren besproken om hem te manipuleren, waarbij ze focussen op zijn complexe zakelijke belangen en zijn gebrek aan ervaring met buitenlands beleid. Dat schrijft The Washington Post.

Eerste berisping Trump voor nepotisme

“Wat dit betekent: Kushner verliest de toegang tot bijna alle NSA-rapportages (waaronder onderschepte communicatie)”, tweette Ned Price, een woordvoerder van de nationale veiligheid onder Barack Obama. “Of hij eerder al dan niet succesvol kon zijn, hij kan niet langer een effectieve bemiddelaar zijn in het Midden-Oosten.”
CNN meldde dat Kushner ‘standvastig gelooft’ dat stafchef John Kelly “dit gebruikt als een gelegenheid om zijn frustratie over hem te uiten”.

Democraten die al maandenlang de security clearance van Kushner aan proberen te vechten, vierden het nieuws. Tot nu toe had Kushner slechts een voorlopige veiligheidsgoedkeuring op zak. Voor een permanente versie was een antecedentenonderzoek nodig. Dat was tot nu toe nog altijd niet afgerond, onder meer door zijn vele zakelijke belangen. Toch had hij toegang tot het hoogst geclassificeerde materiaal.

“Het intrekken van Kushners veiligheidsmachtiging is belangrijk omdat het de eerste echte berisping is die Trump krijgt voor nepotisme in het Witte Huis”, tweette Amanda Carpenter, een CNN-medewerker die eerder communicatieadviseur van de republikeinse Ted Cruz was
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 28 feb 2018, 15:05

Herman50 schreef :
[Ik zie een woest om zichzelf heen slaande gefrustreerde man die na een jaar nog steeds niet kan geloven dat Trump helaas toch president is geworden .... ehh nou dan hebben we meerder tv´s cq kanealen want daar zie ik niks van ,, wat je zegt in die zin ,,,, nou kan het ook nog steeds niet geloven ,, zal wel motte maar echt snap er - nóg niet- de balle niet van ,,
Dat slaan is een uitdrukking Herman50.
Ik zie dat jij het niet snapt dat Trump president is geworden.
Net als al die miljoenen anderen mensen.
Ik snapte het ook niet in het begin maar na de inhuldiging wel hoor.
Daar ga ik niet na een jaar nog koppijn van krijgen.
Hij is gewoon gekozen door een zeer verdeeld Amerika na Obama.
Helaas maar het is nu eenmaal zo.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 28 feb 2018, 15:58

tussen niet snappen en ongelofelijk onbegrijpelijk is een stuk ...´niemandland´.. misschien sta ik daar wel .... nou tís kort maar fijne middag nog ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 28 feb 2018, 16:01

Dat heb je mooi verwoord herman50. :grin:
Misschien sta je daar ook, net als heel veel mensen.
Eens krijgt dat stukje niemandsland een naam, tot die tijd stay cool herman50. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 28 feb 2018, 16:48

:peace: okidoki ..... [wave] [wave] [wave] [wave] [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 28 feb 2018, 16:57

:hands: :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 01 mar 2018, 07:41

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaans president Donald Trump heeft beleidsmakers in Washington opgeroepen groot te denken bij het ontwerpen van nieuwe wapenwetgeving. ,,Ik zal de wet tekenen", reageerde hij in een debatsessie in het Witte Huis.


Trump: waarom zijn jullie bang voor de NRA?
Daarnaast verweet Trump de politici dat ze bang zijn voor de National Rifle Association (NRA), de lobbygroep van wapenbezitters en -fabrikanten in de Verenigde Staten. ,,Zij lijken enorme macht over jullie te hebben. Ze hebben echter minder macht over mij."

Trump werd tijdens zijn campagne in 2016 gesteund door de wapenlobby. Vertegenwoordigers van de NRA heeft hij medegedeeld dat het tijd is dat er iets verandert. ,,We moeten deze nonsens een halt toeroepen", zei hij naar aanleiding van de schietpartij met zeventien doden op een school in Florida.

De president wil strengere controles bij de aanschaf van wapens en wil de minimumleeftijd verhogen van 18 naar 21 jaar. Het Witte Huis wil donderdag een lijst met Trumps plannen bekendmaken.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 01 mar 2018, 07:51

Daarnaast verweet Trump de politici dat ze bang zijn voor de National Rifle Association (NRA), de lobbygroep van wapenbezitters en -fabrikanten in de Verenigde Staten. ,,Zij lijken enorme macht over jullie te hebben.Ze hebben echter minder macht over mij. "
Kan je zien wat een stuk schorem die gebleekte klootzak is.
Hij is de eerste die met een broek vol stront rondloopt.
Zijn verkiezingen zijn tenslotte door de NRA gefinancierd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 01 mar 2018, 08:15

wou het niet zeggen maar sluit me er volkomen bij aan Uni, achja dat is ook het verstand dat ie -nog- heeft nog een fijne dag ......alhoewel kil aan de bil ;)
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie