Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Susan » 09 aug 2017, 12:33

Vreemd en gevaarlijk vind ik het dat Trump in zijn eentje de beslissing kan nemen.....?
Dit is hier te lezen:


Deze oud-officier werd opgeleid om de nucleaire knop in te drukken en maakt zich grote zorgen
Door Cas de Jong - 22 Mei 2017 in Brandpunt

Hij werd klaargestoomd om de nucleaire knop te bedienen, maar kreeg gewetenswroeging. Want hoe kan het systeem zo werken dat één man-de president van de VS- helemaal in zijn eentje kan beslissen tot een nucleaire aanval? Harold Hering, oud-luchtmachtoffcier stelde deze vraag en bezegelde daarmee zijn lot. Hij werd na jaren trouwe dienst ontslagen bij de Amerikaanse luchtmacht. Maar spijt heeft hij nooit gehad.

Nixon
Het zijn de jaren ‘70, de jaren van Nixon. De Koude Oorlog tussen Rusland en de VS bereikt zijn kookpunt. Een nucleair conflict tussen beide grootmachten is zeker niet ondenkbaar. Harold Hering is op dat moment officier bij de luchtmacht en doorloopt een zware training. Een training om het machtigste wapen ter wereld te mogen bedienen, het nucleaire arsenaal van de VS.

1 bom, 100 miljoen doden
Want een machtig wapen is het. Met één bom kun je 10, misschien wel 100 miljoen mensen doden. Hering: “Natuurlijk denk je daar over na, het is een enorme verantwoordelijkheid. Maar ik was er klaar voor. En tegelijkertijd hoop je dat het nooit gebeurt. Dat je nooit het bevel krijgt om een bom te lanceren.“

Gelukkig hoefde de oud-officier niet in zijn eentje het bevel uit te voeren als het zover zou komen.“ Het gaat niet om één rode knop. Het gaat om 2 sleutels die onafhankelijk van elkaar moeten worden omgedraaid. De verantwoordelijkheid ligt dus niet bij één persoon.”

Hoe weet je dat het bevel komt van een president die mentaal helemaal in orde is?

Harold Hering, oud-luchtmacht officier
Die ene vraag: wie controleert de president?
Maar tijdens de training begint er iets te knagen bij Hering. Hij zit met een belangrijke vraag. Wie controleert de president eigenlijk?

Hij besluit deze vraag te stellen aan zijn superieuren en is onthutst door het antwoord.”De president beslist in zijn eentje tot het inzetten van een atoombom kreeg ik te horen. Hij kan anderen raadplegen, maar dat hoeft niet. Er zijn geen extra ‘checks en balances’.“
Nixon aan de fles
Geen extra controle op de president dus. Hering gelooft zijn oren niet.”Hoe weet je dan of het bevel komt van een president die geestelijk helemaal in balans is? Waar is de extra check? Dit is het meest destructieve dat een president kan doen, en er is geen enkele extra controle op. Bizar.”

Extra pikant detail is dat er op dat moment volop gespeculeerd wordt over de mentale toestand van president Nixon. Het Watergate schandaal groeit de president boven het hoofd. En met regelmaat zou hij naar de fles grijpen om de stress de baas te kunnen.

"Dit is het meest destructieve dat een president kan doen, en er is geen enkele controle op"
Harold Hering, oud-luchtmacht officier

Ontslag
Met Hering loopt het overigens niet goed af na het stellen van deze gewetensvraag aan zijn leidinggevenden. Hij mag de training niet vervolgen en wordt ontslagen bij de luchtmacht. Toch heeft hij er nooit spijt van gehad dat hij deze vraag heeft opgeworpen. “Ik moest deze vraag stellen. Ook voor mijn collega’s. Ik kon niet anders.“
40 jaar later
Vier decennia later is er nog altijd niks aan het systeem veranderd: de president kan nog steeds helemaal in zijn eentje besluiten een atoombom te lanceren. En de bommen zijn alleen maar krachtiger geworden.

Hering:“Ik heb begrepen dat als je alle kernwapens ter wereld zou afvuren er niets meer van de mensheid overblijft. Dat klinkt toch totaal krankzinnig. En nog steeds kan 1 persoon-de president- hier in zijn eentje over beslissen, dat is toch bizar.Ik hoop maar dat hij verstandig handelt, maar ik ben er niet gerust op.”

https://brandpunt.kro-ncrv.nl/brandpunt ... -lanceren/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 aug 2017, 07:36

Ja beste Tammy , je zegt nou wel Kim is de slechte knaap, máár -mi!-als die ouwe Donny eens wat minder ´dreigende taal en rollende spierballen ` liet zien .... waarom toch iedre keer weer olie op het vuur gooien ,,,wees de wijste en ga praten ,maar daar heeft der Donny nooit van gehoord -of wil horen--,,
dácht gisterenavond bij zien van RTL Nieuws,, met -of je wilt of niet- onderwerp N Korea,, er word volop gesproken over aanval op Amerika, máár wát als ze daar die raketten eens 90graden draaien , dus richting Europa! ,,
Google Earth,, afstand NK USA plm 9.142km // afstand NK Europa plm 8.928km ..... <dat is midden Frankrijk dus die afstand -->

maar we zullen het -proberen - niet zo donker in te zien .....fijne dag nog :-|
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 aug 2017, 08:00

Herman50, dat eeuwige geklets met Kim helpt niet.
Sancties helpen ook niet.
De harde taal van Trump maakt ook niks uit, want Kim luisterd naar niemand.

Hij heeft de tijd gehad van de wereld om zijn raketten schietklaar te maken.
En waarschijnlijk ook met een kernkop erop.
Noord Korea kan elk ogenblik besluiten om zijn raketten af te gaan schieten, met dank aan de wereld die hem alle mogelijkheden hebben gegeven.
Hij heeft Trump niet nodig om tot dat besluit te komen Herman50.

Het had nooit zover mogen komen als de wereld eens wat allerter was geweest.
Die raketten zijn als snoepjes voor mannetjes als Kim.
Hij waant zich onoverwinnelijk , het is net alsof je hem in een speelgoedwinkel zet nu zijn raketten operationeel zijn.
Die man is compleet gestoord en hij kon zijn gang gaan.
Diplomatie werkt niet met dat soort figuren.
Obama koos wel die weg.
Maar toen waren de raketten nog niet schietklaar, nu wel en eerder dan men had verwacht.
Dankzij de afwachtende houding van de wereld.


Kim moet gestopt worden.
Daar zou ik mij eerder druk om maken Herman50, dan om Trump.
Want die ziet iets wat al lang geleden opgelost had moeten worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Fenna » 10 aug 2017, 09:49

:post: Tammy.

@ Herman50.
Jij schreef;
máár wát als ze daar die raketten eens 90graden draaien , dus richting Europa! ,,
Het hoeft nog niet eens bewust gedraaid te worden, het is elektronica waar altijd een foutje in kan sluipen en Europa zit dan wel tussen twee heethoofden (haantjes) in die bonje met elkaar hebben om wie het langste p.......kie heeft.
Alleen het idee al wat er allemaal al dan niet bewust fout kan gaan geeft mij de rillingen en dat hebben wij wel te danken aan die halve gare Kim Jong Un en zijn voorgangers Kim Jung IL en Kim Il Sung die Un zijn bedje hebben gespreid.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 10 aug 2017, 11:12

máár wát als ze daar die raketten eens 90graden draaien ,
Dan hoeven wij hier in Europa ons geen zorgen te maken.
In Australië wordt een helm verplicht. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 10 aug 2017, 11:15

halve gare Kim Jong Un en zijn voorgangers Kim Jung IL en Kim Il Sung die Un zijn bedje hebben gespreid.
Dat zijn nou die aliens Fenna.
Zie je ze nu al. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Fenna » 10 aug 2017, 11:40

Nou als dat ze zijn Uni, dan staat ons nog wat te wachten. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 aug 2017, 12:26

nou gelukkig zo kwaad zijn ze ook weer niet

Zuid-Korea zal een Noord-Koreaan repatriëren die afgelopen week per abuis in zijn boot op de Gele Zee was afgedreven en de grens was overgestoken. De man van in de dertig werd zondag uit zee opgepikt bij het grenseiland Daecheongdo.
Volgens het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap gaat het om een visser die kokkels verzamelde. Hij heeft te kennen gegeven dat hij terug wil naar Noord-Korea. De man zal waarschijnlijk vrijdag worden overgedragen bij het dorpje Panmunjon, zo liet het ministerie van Unificatie weten. [clap]

maar dan snap ik dit niet in ´deze tijd´ ...
Op een hoogte van iets meer dan 1100 meter vloog de Russische -ongewapende- Toepolev Tu-154 over onder meer het Pentagon, het Capitool, het hoofdkantoor van de CIA en de basis Joint Base Andrews, thuishaven van de presidentiële Airforce One. De Russen namen verder ook een kijkje bij het vakantie-adres van de Amerikaanse president Donald Trump in Bedminster (New Jersey) en vlogen ook over de Trump National Golf Course (Virginia).

De vlucht was in het kader van het zogenoemde Open Skies-verdrag dat sinds 2002 van kracht is. Daarin is vastgelegd dat deelnemers in overleg in elkaars luchtruim mogen vliegen. :?
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 10 aug 2017, 13:15

Tammy schreef:Diplomatie werkt niet met dat soort figuren.
Obama koos wel die weg.
Niet alleen Obama, lieve Tammy, ook zijn voorgangers Bush Junior, Clinton en Bush Senior hebben de diplomatieke kaart gespeeld met Noord-Korea.
En wel omdat zij, in tegenstelling tot Trump, heel goed begrepen dat een militaire aanpak van Noord-Korea niet haalbaar is.

Indien de VS zouden de keuze maken om, als we Trump mogen geloven, met vuur en furie tegen Kim-Jong-Un in te gaan dan belanden we in een wereldwijd conflict, zeg maar gerust een kernoorlog die het einde van de planeet zou kunnen betekenen.
Maar dat snapt Donald, met zijn stomme kop, niet.
Denkt hij nu echt dat China en Rusland dit zouden laten gebeuren zonder van hun kant uit Israël aan te pakken?
Want dat land heeft wel (onder oogluikend toezicht van de VS) een kernarsenaal weten aan te leggen ondanks een massa aan VN resoluties die dit formeel verboden.
Je kan er donder op zeggen dat China en Rusland zouden zeggen: als Noord-Korea met militair geweld mag worden ont(kern)wapend dan geldt dat ook voor Israël.

En, eerlijk gezegd, geen van beide grootmachten hoeft bang te zijn voor de toorn van Trump of voor de nasleep van een nucleair rampgebied in het Midden-Oosten.
Plus de wetenschap dat de invloed van de VS behoorlijk zou afzwakken met het verdwijnen van bondgenoot Israël.

Trump gedraagt zich wel als een gefrustreerde puber maar gek is hij echt (nog) niet. En als dat toch zo zou zijn dan heb je nog voldoende top ambtenaren die wel beschikken over gezond verstand.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 10 aug 2017, 13:23

herman50 schreef:maar dan snap ik dit niet in ´deze tijd´ ...
Op een hoogte van iets meer dan 1100 meter vloog de Russische -ongewapende- Toepolev Tu-154 over onder meer het Pentagon, het Capitool, het hoofdkantoor van de CIA en de basis Joint Base Andrews, thuishaven van de presidentiële Airforce One. De Russen namen verder ook een kijkje bij het vakantie-adres van de Amerikaanse president Donald Trump in Bedminster (New Jersey) en vlogen ook over de Trump National Golf Course (Virginia).

De vlucht was in het kader van het zogenoemde Open Skies-verdrag dat sinds 2002 van kracht is. Daarin is vastgelegd dat deelnemers in overleg in elkaars luchtruim mogen vliegen. :?
Nou, beste herman50, sinds het mogelijk is om vanuit satellieten loepzuivere beelden te maken van spulletjes van één vierkante centimeter en zelfs nog kleiner heeft het geen enkele zin meer om vliegtuigen te verbieden boven bepaalde regio's.
De vluchten gebeuren in gezamenlijk overleg en worden eigenlijk vooral gebruikt om elkaars oplettendheid te testen. Ook VS vliegtuigen voeren vluchten uit boven Russische militaire centra en installaties, en ook zij doen regelmatig steekproefjes om na te gaan of de Russen eventueel kunnen misleid worden op één of andere manier.

Dagelijkse kost voor die piloten en hun bemanningen. :wink:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 aug 2017, 13:32

:hands: bedankt , merk wel nooit te oud om wat te leren ,, ;) ----- fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 aug 2017, 11:10

Ik weet dat van de anderen presidenten Gusteman.
Ik had het speciaal over Obama want die heeft er de laatste 8 jaar gezeten in Washington.
Ik ben mij heel goed bewust wat een ellende er gaat komen als Kim zijn raketten gaat afschieten.
Tuurlijk zal jij waarschijnlijk zeggen dat dat Trump zijn schuld is, er zullen er meer zo denken.
Ikzelf zie het toch een tikkie anders.
Kim gaat hoe dan ook iets doen, ook al was Trump geen president geweest.

Dat kereltje wilt de wereld laten zien wat hij kan.
Daar heeft hij ook naar toe gewerkt met het maken en testen van zijn raketten.
Hij is eerder dan de drie jaar die men dacht dat hij nodig had al klaar.
De raketten zijn operationeel, , hij moet alleen het bevel nog geven.
Of hij schiet ze af of houd de wereld in gijzeling zeg maar met constante dreiging.
Dat moet gestopt worden Gusteman voor het te laat is.
En dat had al jaren geleden gestopt moeten worden.

Dit is het resultaat van jarenlange diplomatie.
En het antwoord is dat het niet heeft gewerkt.
Wat ook volstrekt normaal is bij figuren als Kim.
Kim zijn eerste doel heeft hij al kenbaar gemaakt.
En nu gaat het bloedlink worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 aug 2017, 12:07

OKE Tammy, dan zeg jij men zal wel de schuld geven aan Trump, wel in zekere zin ja, want in alle ernst ,waarom blijft die dan elke keer weer antwoorden geven die haat dragend zijn, vanmorgen AD ,,Trump zei gisteren, dat Noord Korea heel heel nerveus zou moeten zijn én dat zijn harde taal niet hard genoeg was geweest ,, wáárom dat alles?? Egotripper??
of zoals een columnist schreef in AD;; de nucleaire dreiging van Kim is een reeel gevaar, máár veel gevaarlijker is een ´President´ die dit persoonlijk opvat en elke beledeging eigenhandig wil wreken,,
hij zou beter es kunnen kijken in z´n eige straatje bv met betrekking tot neerhalen Obamacare en miljoenen die zonder hulp komen...... die nu zijn aangewezen op gratis hulp van een buitenlandse organisatie .. zoals de ouwe dame die na 18 maanden eindelijk dankzij hun haar kleinkind zal kunnen zien , ,,.....

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 aug 2017, 12:26

Herman50, jij en ik kijken compleet anders tegen de situatie aan en dat is prima.
Die gezondheidszorg is altijd belabberd geweest en ik heb dat nooit gesnapt.
Obamacare word niet door alle Amerikanen gesteund, ik heb daar al over geschreven. Blijf ik opmerkelijk vinden .

We zitten nu in een situatie die nooit zover had moeten komen, met of zonder Trump.
Het had niks uitgemaakt voor de plannen van Kim.
We zullen zien wat dat kleine kereltje gaat doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 aug 2017, 12:38

AD gisteren
let op het meervoud

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 aug 2017, 12:45

Sorry herman50, maar ik heb het AD niet nodig om zelf de situatie te bekijken.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te vergaren over de kwestie.
Maar de mening van een krant laat ik aan hun over.
Ik heb mijn eigen visie . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 11 aug 2017, 14:55

Tammy schreef:Kim gaat hoe dan ook iets doen, ook al was Trump geen president geweest.
Wat Kim kan doen heeft hij al gedaan: aan de wereld laten zien dat Noord-Korea over voldoende militaire slagkracht beschikt om er rekening mee te houden.
Verder hoeft hij niet te gaan en zal hij ook niet gaan.
Hij weet maar al te goed dat wanneer hij het zou aandurven één kernraket op de VS af te vuren het finaal gedaan zal zijn met Noord-Korea ... en dan ook met een groot deel van Zuid-Korea, en China.
En zo ver zullen de Chinezen het niet laten komen.
Die hebben trouwens gisteren laten weten dat, indien Kim als eerste een aanval zou inzetten, zij niet tussenbeide zullen komen.
Indien echter de VS als eerste zouden een actie opzetten met de bedoeling het regime van Kim omver te werpen dan zal China dit niet laten gebeuren en als één blok achter Kim gaan staan.

De boodschap aan beide spelers is heel duidelijk: laat militaire acties achterwege, anders zullen wij ons ermee moeien.
Deze boodschap wordt nu door China openlijk bekend gemaakt maar weerspiegelt enkel de houding van China gedurende de afgelopen dertig jaar. En het is deze boodschap, die tot gisteren enkel bestond binnen diplomatieke kringen, die de voorgaande presidenten van de VS ertoe heeft aangezet om geen acties te ondernemen tegen de opeenvolgende Kim regimes.
Alleen Donald Trump moet natuurlijk kuren hebben en heeft geen oren naar wat al jaren op diplomatiek vlak algemeen geweten is; dus vond hij het nodig om eventjes te porren in de hete kolen.
Eigenwijze puber :roll:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 aug 2017, 16:58

We zullen het gaan zien Gusteman.
Het is afwachten nu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gouwepeer » 11 aug 2017, 17:24

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 aug 2017, 17:36

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie