Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 22 feb 2018, 13:34

En Slovenië is blijkbaar geen 'shithole country'.

zara
Student
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2014, 15:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door zara » 22 feb 2018, 18:49

Door Oktagon via site Zara:

Ik vergelijk Trump ergens met Reagan en geloof dat hij dezelfde vrijheid van gedrag heeft door zijn vrijheid en onafhankelijkheid van handelen en daarom als big businessman andere wereldleiders benadert en bewerkt;hij is niet onder de indruk ( bang van) Putin of XI Li Ping en kan ook goed overweg met Mudi van India.

De despoot van Noordkorea,die wrs. onder familie-controle staat,staat wrs. sterk onder invloed van China's boss; zijn stiertjesgedrag is van nature.dus mannelijk; de meeste mannen maken zich daar niet druk om,de meeste vrouwen vinden hem een ouwe viezerik ,mogelijk een primitieve verlaat-angst.

Gisteren op TV een film gezien over president Reagan (als ik het goed spel);deze maakte gebruik van zijn kennis als "filmster",waardoor hij op verzoek zijn houding kon aanpassen aan de camera ( en cameraman) en vaak door zijn vrouw.

Hij was niet afhankelijk van zijn politieke partij,had geld genoeg om zijn gang te gaan en was heel joviaal in het met politici en een voorbeeld daarvan zag je met Gorbatsjov,toen hij in 1988 een verdrag afsloot om nooit als eerste een kernoorlog te beginnen en geen ballistische paraplu met kernwapens boven de Aardbol te laten zweven.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 23 feb 2018, 07:50

heeft ie die vrijheid of neemt ie die vrijheid,, snap geen bal van wat ie nou zegt om leraar een wapen te geven, ja lekko, schiet je die toch als eerste voor ze kanus, doe er wezenlijk wat aan of nee doe maar niet ook anders s ie weer de gevierde pier,,,heb ik gedaan ,,g-grote jonge nou nog doortrekken ------fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 23 feb 2018, 08:46

Die vent is krankzinnig, zoals de meesten wereldleiders.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 23 feb 2018, 09:52

Nou Uni ,dat zou ik nou niet zeggen < [jaja] > maar als je toch sommige dinge leest denk je -ik- echt wel ,,man waar zit je verstand bv,, na 1e optreden van studenten , had de beste brave borst onder de leden van z´n golfclub Mar A Lago gepeild of ie zich hard moest opstellen tegen de wapenwetten ,,, nou lekker heb je een heel kabinet of hoe heten die gasten en vraag je het aan de golfmaatjes , ja joh tuurlijk ..... dán nr 5 op z´n zichtbare vragenlijstje ....nee niet vaan Siterklaas .... enig idee?? moet dat niet van jullie komen en niet van de ouders.....
hij heeft geen besef mi hoe de samenleving in elkaar steekt en dat hadden anderen wel fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

zara
Student
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2014, 15:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door zara » 23 feb 2018, 13:22

Door Oktagon (met de groeten van Zara),

Tav. Univers ( ik kan weer gewoon communiceren op het forum, dankzij Zara)

Ik geloof niet dat de meeste wereldleiders krankzinnig zijn, mogelijk hebben vele veel heersersgedrag en handelen erna.
In westerse democratieën worden ze voor meestal vier jaar gekozen en moeten ze zich zien te beheersen, maar door de open journalistiek staan ze elke dag in de kijker en soms onder de loupe
Van de USA weet Tammy wel te beantwoorden of die termijn langer is en daar is de journalistiek nog veel happiger op rellen en handelingen van presidenten en governors.

In de Communistische en voorheen comm. landen hebben de meest presidenten en eerste ministers een communistische training en conditionering gehad en werden in hun jeugd al geselecteerd op intelligentie en gehoorzaamheid aan het systeem. De top (alle miljardairs)van die laatste landen hebben een eigen high society opgebouwd met een eigen leef-en denkwereld, de bevolking wordt tam gehouden, door ze een geringe vorm van democratie toe te staan.

Noord-Korea is in westerse ogen een vorm van slavenstaat als je de grote parades met verend-bevend, hard getrainde lichamen met duizenden langs zie marcheren,een drama apart in onze ogen.

De Stanstaten ten zuiden van de vroegere UDSSR hebben allemaal een dictatuur bij een laag bevolkings-aantal,dus daar zijn geen vernomen troubles.

De verdere staten -buren van India- hebben gevarieerde regeringen, van militair tot een beetje demo of driekwart communistisch,zie Cambodja en Vietnam.

India met Mudi aan de top heeft een veel vrijere vorm van democratie, maar ergens aan de top zit ook het groot-kapitaal in familieverband en ruim een miljard mensen als gewone en vaak armoedig volk.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 feb 2018, 07:39

oke misschien de meeste niet maar sommige zijn er niet ver vanaf, wáárom dit nou -plots- weer ;;

De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag het grootste pakket maatregelen tot nu toe aangekondigd tegen Noord-Korea.
Trump deed dit tijdens een conferentie in Maryland. "Als deze sancties niet werken dan gaan we fase twee in. Fase twee kan erg hard zijn en kan erg erg ongelukkig zijn voor de wereld. Maar hopelijk werken de sancties wel", aldus Trump.

Het ministerie van Financiën neemt volgens Trump binnenkort maatregelen om bronnen van inkomsten en brandstof die Noord-Korea gebruikt om zijn nucleaire programma te financieren en zijn leger te onderhouden verder af te sluiten.
Volgens Trump zal de inspanning gericht zijn op meer dan vijftig ''schepen, rederijen en handelsbedrijven die Noord-Korea helpen bij het ontwijken van sancties''.

Rakettesten

Noord-Korea wordt al geconfronteerd met zware sancties die eerder zijn opgelegd door de VS. De extra sancties volgen na een jaar van escalerende spanningen tussen de Verenigde Staten en het communistische land vanwege diens ballistische rakettesten en programma voor nucleaire ontwikkeling.
Vicepresident Mike Pence wees eerder deze maand al op de mogelijkheid van nieuwe sancties tijdens een Azië-reis, en beloofde dat de regering ''maximale druk" zou uitoefenen op de Noord-Koreaanse regering.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 24 feb 2018, 08:21

Dit is weer een afleiding voor zijn interne problemen.(wapenwet)
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 feb 2018, 09:59

laat bij mij dat nou ook gelijk als eerste te binnen geschoten zijn , gek he ;) he fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 25 feb 2018, 17:16

Herman50 schreef:
heeft ie die vrijheid of neemt ie die vrijheid,, snap geen bal van wat ie nou zegt om leraar een wapen te geven, ja lekko, schiet je die toch als eerste voor ze kanus, doe er wezenlijk wat aan of nee doe maar niet ook anders s ie weer de gevierde pier,,,heb ik gedaan ,,g-grote jonge nou nog doortrekken ------fijne dag nog
Ben het met je eens herman50 dat de leraren een wapen geven een dom idee is.
Want dat werkt natuurlijk niet zo.
Dat slaat nergens op.

Maar je volgende zin kan ik niet plaatsen.
Ik neem aan dat het humor moet zijn ofzo ? [think]
doe er wezenlijk wat aan of nee doe maar niet ook anders s ie weer de gevierde pier,,,heb ik gedaan ,,
Tot nu toe is er geen enkele president geweest die die wapenwet kan veranderen, dus dat Trump het kan moet ik nog zien, denk het niet.
Maar stel dat hij het wel kan zie je dat eigenlijk het liefste niet ?
Want dan komt er een plusje bij zijn naam ?
Ik ken je afkeer van Trump maar dat laatste moet toch niet belangrijker zijn dan een nieuwe wapenwet die voor minder doden zorgt toch ?
Want zo lees ik je zin wel.
Maar zo denk jij niet neem ik aan.
Dat weet ik wel zeker eigenlijk, daarom vind ik de zin zo raar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 25 feb 2018, 17:35

Michael Wolff blaft Twan Huys en studenten af in College Tour.

Michael Wolff, schrijver van de bestseller Fire and Fury over Donald Trump, heeft al zijn interviews met Nederlandse en Belgische media afgezegd. Hij zou kwaad zijn over het gesprek met Twan Huys voor College Tour, gisteren in theater Carré in Amsterdam. Wolff was beledigd na vragen over het door hem gebrachte gerucht over een affaire van de president.


,,Het gesprek begon nog alleraardigst’’, blikt Twan Huys terug. ,,Door research ontdekten we dat hij voorouders uit Friesland heeft. Dat leverde een leuk gesprek op. Tot het moment dat we hem een vraag voorlegden van Washington Post-journalist Eric Wemple. Die vond dat Wolff moest uitleggen waarom hij insinueerde dat Trump een affaire had. Wat is het fundament?’’

Vorige maand gaf Wolff in het Amerikaanse tv-programma Real Time with Bill Maher hints over de vermeende verhouding, waarbij je tussen de regels van zijn boek moest lezen. Hij was er ‘absoluut zeker’ van en miste alleen de ‘blauwe jurk’ om het te bewijzen − een verwijzing naar de spermasporen van Bill Clinton op de kleding van Monica Lewinsky. De hints leidden naar Nikki Haley, de Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties, met wie Trump de vermeende affaire had.


,,Van die vraag keek Wolff op. Ik vroeg vervolgens een keer of zes door, hij bleef draaien’’, vertelt Huys. ,,Toen deelde hij een stevige sneer uit. Dat ik niet half zo'n goede journalist was als Bill Maher en 'je moet ophouden met je gezeur'. De temperatuur was al beneden het vriespunt toen een student Wolff heel scherp vroeg of hij de reputatie van Nikki Haley niet besmeurde. Dat irriteerde hem mateloos. 'Nu voor de laatste keer… om het goed tot jullie schedels te laten doordringen...'''


'Geslaagd interview'.

Het leidde uiteindelijk tot ieders verbazing tot een bekentenis. ,,Ik weet niet met wie Donald Trump een affaire heeft.'' En: ,,Dit is het laatste wat ik erover zeg.'' Twan Huys: ,,Buitenlandse kranten slaan hier op aan. Eric Wemple van The Washington Post vroeg al om dat bewuste fragment.’’

Huys zegt onder meer om die reden terug te kijken op een ‘geslaagd interview’. ,,De vragen moesten natuurlijk worden gesteld en ik kijk er echt van op dat hij daar zo op reageerde. Het was een verrassende wending: Wolff kan niet goed omgaan met kritiek. In dat opzicht lijkt hij toch een beetje op de hoofdpersoon van zijn boek.’’ Wel schudde Wolff hem na afloop nog de hand.


Wolff schreef Fire and Fury naar eigen zeggen op basis van tweehonderd gesprekken met de hoogste medewerkers van Trump en de president zelf. Trump ontkent op zijn beurt dat hij de journalist heeft gesproken. De uitzending van College Tour met Michael Wolff is maandag om 21.00 uur te zien op NPO 2.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Onze Amerikaanse Henk van der Meyden heeft moeite met kritiek. :mrgreen:
Ik schreef het al eerder, die man is een roddeljournalist , ongelooflijk dat mensen zijn boeken koopt.
Die studente is toppie, kan je zien in de link , well done meid ! ;P! [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 feb 2018, 07:17

@ Tammy ...inderdaad komt wat lullig over zie ik nu .....he fijne dag nog ...´t is wel kil ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 feb 2018, 07:49

ja maar niks rammelt niet al is het -soms- ook jaren geleden

Afbeelding <AD 24 2 2018

kijk naar de rode tekst opmaal links onder :peace: ,,,, enne ´het´ boek heb ik al een kleine maand in huis ,dwz de Nederlandse uitgave :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 26 feb 2018, 10:23

Ja die zin was vreemd he ? :mrgreen:
Heb tientallen keren zitten lezen zo van : wat zegt hij nu ? [joker]

Oh help je hebt het boek ? :shock: :mrgreen:
Ga je de uitzending vanaond kijken herman50 ?
Wat vind je ervan dat hij alle optredens annuleert ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 feb 2018, 10:47

moeilijk om te beantwoorden, kijk hij was ook poosje terug bij ,Trevor .. <van van the Dailey Show dacht ik> die had eigenlijk bijna precies de zelfe vraag , met - verwacht- een alles en nietszeggend antwoord ,,als je dan in dat kleine Nedereland komt en ze blijven aan je kop zeure...... , denk dat ik zou zeggen , jonges de balle ik ben weg maarja dat is een ieder anders dus -héél- ergens beetje begrijpenlijk

,,maargoed de zon schijnt hiero dus fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 26 feb 2018, 10:48

Ja die zin was vreemd he ? :mrgreen:
Heb tientallen keren zitten lezen zo van : wat zegt hij nu ? [joker]
Dat noemen we in R'dam, koeterwaals. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 26 feb 2018, 11:09

Herman50 schreef:
moeilijk om te beantwoorden, kijk hij was ook poosje terug bij ,Trevor .. <van van the Dailey Show dacht ik> die had eigenlijk bijna precies de zelfe vraag , met - verwacht- een alles en nietszeggend antwoord ,,als je dan in dat kleine Nedereland komt en ze blijven aan je kop zeure...... , denk dat ik zou zeggen , jonges de balle ik ben weg maarja dat is een ieder anders dus -héél- ergens beetje begrijpenlijk
Valt mee van Trevor dat hij die vraag stelde.
Die man is ook zo geobsedeerd door Trump ,

Dat Nederland klein is is geen reden herman50 voor zijn afzeggingen.
De man valt gruwelijk door de mand met zijn leugens en gezwets, is sensatiezoeker zo simpel is het. :mrgreen:

Koeterwaals ?
Weer wat geleerd Univers. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 feb 2018, 12:35

Dat noemen we in R'dam, koeterwaals ,,,, okidokie Uni.. ja soms zeggen/typen je handen wat je hersen... grijze massa niet denkt ;)

@ Valt mee van Trevor dat hij die vraag stelde.
Die man is ook zo geobsedeerd door Trump ,,,, nou vind het meevallen hij steld alles aan de kaak en soms , eigenlijk vaak heeft ie gelijk , als ie wat heeft gezeg staaft ie het met foto´s of een filmpje óf de uitspraken van der Donny zelf ,,dat komt soms hard over maar wat wil je dan?? pappe en nat houwe?? ,,
wel gek dat we/men dat gezwets noemt maar de uitspraken van Donny , groter ,, beter,, een muur die-misschien niet- komt,, iemand opbergen -als het zou kunnen-maar gewoon thuis zit,, en meer van die ongein is wel ´normaal´ te noemen oke fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 26 feb 2018, 12:58

Wordt het niet tijd dat ze die gek eens opsluiten.
Hij scoort niet in zijn bovenkamer.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 feb 2018, 13:01

:rolfl: :hands: :hands: :post:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie