Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gusteman

Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 10 nov 2016, 08:45

De strijd voor het presidentschap is achter de rug, het leek mij dus logischer om een nieuw onderwerp op te starten als vervolg op "Trump vs Clinton".

Trump haalde het van Clinton en wordt de 45ste president van de Verenigde Staten van Amerika.

En ja, wat nu?
De man heeft geen enkele ervaring op politiek of diplomatiek gebied.
Ik heb zelfs de indruk dat hij niet eens beseft hoe ingewikkeld bepaalde dossiers wel kunnen zijn.

Daaruit volgt dat hij over alles wat nu op hem af komt uitvoerig zal moeten gebrieft worden, en dus eigenlijk begint aan een snelcursus diplomatie.

En wie zal dan in werkelijkheid de beslissingen nemen? Zijn raadgevers?

Ook hier stelt zich de vraag: wie zijn dat dan?

Voor zover ik kan terugvinden heeft nog niemand enige notie van wie de belangrijke posities zal bekleden.
Nog tien weken en dan zit de man in het Oval Office, aan het stuur van een natie die in zowat elke belangrijke politieke beslissing wereldwijd een vinger in de pap heeft.

Daarnaast zal hij moeten in staat blijken om de verdeeldheid binnen de Amerikaanse bevolking weg te nemen en de plooien glad te strijken.

Gisteren hebben de inwoners van enkele grote steden alvast een begin gemaakt met het uiten van hun afkeer tegen de nieuwe president.

Niet echt een stevige basis om een vruchtbaar leiderschap op te bouwen. :roll:

Daarnaast kijken we nu ook aan tegen vier jaar waarin de Democraten moeten een kandidaat lanceren die het in 2020 tegen Trump kan opnemen. Een interessante denkpiste is dan ook dat Michelle Obama zich zou kandidaat stellen.
De kans is behoorlijk groot dat zij wel een meerderheid achter zich zou weten te krijgen. [think]

In elk geval is nu wel één ding duidelijk: Orange is indeed the New Black. :mrgreen:

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 10 nov 2016, 09:28

gusteman schreef:En ja, wat nu?
De 'politiek' gaat vanaf nu 'anders'.
Ben benieuwd wat er gebeuren gaat en over een paar maanden gaan we het hier zien in Nederland, poppenkast als vervolg op poppenkast.
Peilingen zijn in alle opzichten onbetrouwbaar geworden, maar waren ze wel ooit betrouwbaar?
Het gebeurd allemaal in het stemhokje op dat ene moment.

Ook de beurzen hebben anders gereageerd dan verwacht.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 10 nov 2016, 09:39

Ik denk dat deze denkwijze meer een angst is dan wel een werkelijkheid.
Dacht je nu werkelijk dat Trump zijn werk niet goed voor bereid. Trump heeft bereikt tot wat nu is met eigen middelen en achterban. Heeft zijn eigen team achter zich staan en zal zich zeker weten staande te houden. Hij heeft met zijn campagne door de mainstream hilariteiten heen weten te prikken. Het volk heeft duidelijk gesproken.

Toen Obama gekozen werd als president vonden er ook opstanden plaats. Is ook geen uitzondering maar wordt nu door de media aangedikt. Daarom is niets wat nu plaats vindt een uitzondering al wordt men wel opgedrongen dat dat wel zo is.
Het zal even duren maar na een poosje stabiliseerd alles weer en accepteerd het volk de gang van zaken. Het recht om te mogen protesteren voorkomt dat het volk echt in opstand komt. Is een handige truc die in nagenoeg alle democraties wordt toegepast om het volk te reguleren.
Dus die "slechte" basis valt allemaal wel mee.
En of Trump zijn positie aan kan is mogelijk een twijfelachtige vraag maar gezien de geschiedenis moet hij dat zeker kunnen. Als destijds een western filmacteur president kon worden dan kan een geslepen zakenman dat zeker.

Eventueel een volgende presidentsverkiezing zal wederom scherper zijn dan het verleden. Ik betwijfel zeer of Michelle Obama in deze denkpiste zal passen.
We zullen zien war Trump weet te bereiken. Ik mag hopen dat hij tijdens zijn traject niet ergens een sniper tegen het ljjf loopt. Dat scenario valt meer in de verwachtingen dan dat Trump zijn presidents functie niet aan zou kunnen.
Ik denk dat met de vraagstelling in dit topic voorbij wordt gegaan aan de positie van Trump en meer kritiek uit mainstreammedia wordt gehateerd als argument of onderbouw om hem als lulletje weg te zetten. Dit zou nog wel eens erg tegen kunnen vallen waardoor deze negatieve denkpiste geen stand blijft houden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 10 nov 2016, 09:47

Gast1 schreef:Ook de beurzen hebben anders gereageerd dan verwacht.
Natuurlijk Gast1, alles loopt anders dan verwacht. Er blijkt meer bijstand te zijn dan tegenstand voor Trump. Zelfs de media heeft het af moeten leggen.
Inderdaad de beurzen hebben anders gereageert want hoe ze zouden moeten reageren was een speculatie. De werkelijkheid blijkt minder drastisch te zijn zoals je ziet.
Mogelijk de straks de FBI nog wat miljoenen uit de Clinton Foundation terug weet te halen van de velen die ze via deze vereniging hebben weten achterover te drukken.
Als Clinton president zou zijn geworden zou ze onschendbaar blijven. Nu echter staat de deur open voor berechting.
Alles is inderdaad anders dan men had verwacht en wat nog te verwachten valt. We zullen het zien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 nov 2016, 10:31

Mooie topic Gusteman, inderdaad wat nu ?

Net als Witte wel denk ik dat hij beter is voorbereid dan je denkt.
En hij heeft een aantal dingen gezegd wat ik niet zo slecht vind.

Allereerst over de NAVO.
Ik weet niet hoe het precies daar gaat zoals contributie enz.
Trump zegt dat de anderen landen te weinig financieel bijdragen.
Hij vind dat niet eerlijk.
Als dat ook echt zo is kan ik hem geen ongelijk geven.
Want hoe is de Defensie eigenlijk in Europa ?
Of moeten zij weer de kastanjes uit het vuur voor ons halen ?
Zijn wij in staat met onze zwaar bezuinigde militaire apparaten om aanvallen zelf af te slaan zonder hulp van Amerika ?

Dan wat hij zegt over Amerikaanse bedrijven die naar het buitenland gaan omdat dat zoveel goedkoper is.
Hij wilt ze in Amerika zelf houden.
Er zijn spookstadjes in Amerika waar bijna iedereen werkeloos is door dat bedrijven verdwenen zijn.
Ik vind dat hij een punt heeft.

En ook over de illegalen.
Die muur staat er al bij Mexico en is 180 km lang.
Maar nog niet lang genoeg volgens hem.
Illegaal is illegaal.
Ook hier heeft hij een punt.
Als je naar Amerika wilt komen moet je een visum aanvragen en niet illegaal de grens over steken.
Kan Europa nog iets van leren trouwens.

Dus naast zijn idiote uitspraken heeft hij ook dingen die ik wel ok vind.

En wie weet laat hij de wereld wel verbazen met zijn presidentschap.
En zo niet dan wachten we weer 4 jaar en hopelijk zonder teveel schade.

Clinton is een slang, onbetrouwbaar in mijn ogen.
Zeer vakkundig natuurlijk wel, maar niet zuiver.
Ze zijn allebei niet ok.

We zullen zien wat Trump gaat doen.
De gestuurde media om hem constant zwart te maken likt haar wonden alsook de waardeloze peilingmakers.

Time Will Tell folks. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 nov 2016, 11:19

het is helaas gebeurd het aftellen kan beginnen, het is echter een uitslag m.i!!!!- met een geur van hier tot Tokyo maargoed, hij wil alles in Amerika houden, oke bouw er een muur omheen en je bent klaar stolp erover voor milieu, máár dan ook niet bij bv waterwerken een Amerikaaans bedrijf aanschrijven wat z´n hoofdkantoor hier in Europa of Nederland heeft,, weet dat er nou mensen opspringen van ben jij gek ,, misschien,, maar gaan hier dan ook de McDonals Starbuck en weet ik veel pleite??,, of mogen hun wel opkopen zoals dat chip bedrijf paar weken geleden ,gekocht door Amerikaans bedrijf .....mja ,,
schoenmaker blijf bij je leest .. kan je ook zeggen
alles van waarde is weerloos

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door TheStef » 10 nov 2016, 11:52

Afwachten, het lijkt erop dat hij de haviken van Bush in zijn kabinet wil gaan opnemen, dus 4 more years Bush lijkt.

Daarnaast is de vraag of hij werkelijk aan de slag wil met handelsbelemmeringen, en dat betekend dat de EU verdomd op zijn tellen moet gaan passen, en dat kan op een handelsoorlog uitdraaien.

Over 12 maanden weten we meer

één ding is wel heel duidelijk, de EU is belangrijker dan ooit, als zijn NATO plannen doorgevoerd gaan worden dan is ook een Europees leger niet ver weg.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 10 nov 2016, 13:17

Tammy schreef:Trump zegt dat de anderen landen te weinig financieel bijdragen.
Hij vind dat niet eerlijk.
Als dat ook echt zo is kan ik hem geen ongelijk geven.
Concreet in cijfers uitgedrukt heeft Trump inderdaad een punt: in verhouding tot de VS dragen alle andere lidstaten veel minder bij dan Amerika.
Je moet er echter ook rekening mee houden dat er meer speelt in het behalen van die cijfers, zoals: wie bepaalt hoeveel de VS inbrengen in de NAVO?
Dat is dan weer de VS: zij beslissen hoe groot de slagkracht van hun eigen inbreng zou moeten zijn. Afgaand op hun eigen inbreng gaan ook zij dan weer bepalen wat de andere lidstaten zouden moeten investeren.

Maar het twistpunt zit natuurlijk niet in de vraag hoeveel centen moeten geïnvesteerd worden, dat valt eenvoudig te berekenen.
De hamvraag is: is die door de Amerikanen gewilde slagkracht ook inderdaad nodig?
En daar bestaan nogal wat meningsverschillen over.

Het standpunt van Trump is: wij (de VS) willen een slagkracht factor X, dus moeten jullie dat dan ook maar willen, anders rot je maar op.
Tot nog toe heeft de VS er altijd rekening mee gehouden dat de NAVO een alliantie is waarbij geen enkele lidstaat een andere lidstaat kan dwingen om beslissingen te nemen waar de bevolking van die natie niet achter staat.
Trump ziet het blijkbaar anders, hij schijnt er van uit te gaan dat de VS de grootste deelnemer zijn en dat de andere lidstaten netjes moeten knikken en gehoorzamen ..... maar zo werkt dat dus niet.
Tammy schreef:Want hoe is de Defensie eigenlijk in Europa ?
Of moeten zij weer de kastanjes uit het vuur voor ons halen ?
De defensie in de Europese NAVO lidstaten is na het vallen van het IJzeren Gordijn behoorlijk teruggeschroefd, en dat was ook een verstandige beslissing. Het heeft geen zin om een enorme strijdkracht op de been te houden indien daar geen potentiële vijand tegenover staat.
Qua slagkracht is Europa op dit ogenblik geen partij om het op te nemen tegen pakweg Rusland maar dat is dan ook geen optie: Rusland heeft er geen baat bij om Europa onder de voet te lopen.

En dat de Amerikanen voor ons de kastanjes uit het vuur halen is nog nooit het resultaat geweest van bekommernis, begrip of medeleven. Elke oorlog waar de VS aan hebben deelgenomen had maar één doel: het machtsgebied van de VS vergroten. Zij hebben aan nog geen enkel conflict deelgenomen zonder achteraf een sterke krijgsmacht te hebben achtergelaten om hun belangen te verdedigen en hun invloedssfeer te verzekeren.
Tammy schreef:Er zijn spookstadjes in Amerika waar bijna iedereen werkeloos is door dat bedrijven verdwenen zijn.
Ik vind dat hij een punt heeft.
Hoeveel van die spookstadjes vinden we in andere landen? Zelfs kort bij ons, zoals Frankrijk en Spanje, om maar twee voorbeelden te geven?
Het teloorgaan van die plaatselijke handel en bedrijven is een gevolg van de 'vrije handel', mondialisering, de internationale handelsverdragen en bedrijven zoals dat van Trump zelf.
Persoonlijk vind ik dat de men dit niet hoeft aan te halen als argument want onder meer zijn eigen bedrijven zijn mede verantwoordelijk voor dat kelderen van kleine bedrijven ... en dus ook het doodbloeden van lokale leefgemeenschappen.
Tammy schreef:Die muur staat er al bij Mexico en is 180 km lang.
Maar nog niet lang genoeg volgens hem.
De heer Trump zou er beter aan doen de cijfers van de immigratiediensten eens te raadplegen: de afgelopen jaren wijken meer Mexicanen uit naar Mexico dan dat er legaal of illegaal de VS binnen komen.
Door het bouwen van een muur zal hij net het probleem erger maken in plaats van het op te lossen.

Trump heeft, heel handig, ingespeeld op het onbestemd onveiligheidsgevoel dat in de VS heerst sedert 9/11 en dat kunstmatig wordt in stand gehouden.
En de modale Amerikaan is er ingestonken.

Maar ik ken een leuk werkpuntje voor Dappere Donald: een andere aanpak van de drugproblematiek.
Haal alle druggebruik uit de illegaliteit en kweek, fabriceer en verdeel drugs onder staatsmonopolie.
Zo laat je de drugsgerelateerde misdaad verdwijnen, zorg je ervoor dat gebruikers enkel zuivere producten in handen krijgen en behoud je een volledig overzicht over de consumptie en verslaving.
Dit moet, deels door besparingen op misdaadbestrijding en deels door inkomsten uit productie en verkoop, de VS jaarlijks tientallen (zoniet honderden) miljarden Dollars opbrengen.
Geld dat meteen kan geïnvesteerd worden in de welzijnswerking en zorgverstrekking.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 nov 2016, 13:27

is dat bij gebrek aan beter ,niet hebben óf van niks weten,, .. zullen wel ´jonge kerels´ zijn ,denk ik zo.. :chicken:
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 10 nov 2016, 13:36

Witte wel schreef:Alles is inderdaad anders dan men had verwacht en wat nog te verwachten valt. We zullen het zien.
En zo is dat.
Met een aantal punten van hem ben ik het zeker witte wel eens.
Je mag het een beetje raar vinden, maar ik maak me wel een beetje zorgen over de Natuur.
Ik vind dat minstens nét zo belangrijk, als het welzijn van mensen.
Republikeinen zijn vaak niet zo 'Natuurminded', maar gelukkig hebben China en de VS hebben begin september 2016 het klimaatverdrag van Parijs geratificeerd -voor wat het waard is-.
Die handtekening staat en daar kan -hoop ik- Trump niets meer aan veranderen.
Ik betwijfel of het tot een oorlog gaat komen en wie weet, wellicht dat hij met Rusland een soort van verbond kan sluiten.
Ook ik wens hem succes toe -nu hij 'gewonnen' heeft- en áls hij succes gaat boeken ... dan gaat er op wereldpolitiek heel wat veranderen -waarvan ik dus al denk dat dit door deze uitslag al gebeurd is-.

Het is nu voor mij wel weer interessant geworden om de politieke bewegingen te gaan volgen.
Ook hier vooral in Nederland ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 10 nov 2016, 19:17

Wees ook niet verbaasd over e.v.t. aanslagen op zijn persoon.
Het land is in tweéen gespleten.

Waarschijnlijk dan toevallig door een arme, homofiele, illegaal uit Mexico afkomstige, negroide man, zoon van een Latijns Amerikaanse moeder,die zich net tot de Islam bekeerd heeft.
In Nederland heet dat dan een 'verwarde' man.

Alle politici maken nooit waar,waarover ze in campagne tijd geroeptoeterd hebben.
Of dit wederom een wolf in schaapskleren is, moeten we toch afwachten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 10 nov 2016, 20:42

Precies 100% mijn gedachtengang....

https://www.davidicke.com/article/39258 ... -listen-us
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 12 nov 2016, 12:39

Osiris schreef:Wees ook niet verbaasd over e.v.t. aanslagen op zijn persoon.
Het land is in tweéen gespleten.

Waarschijnlijk dan toevallig door een arme, homofiele, illegaal uit Mexico afkomstige, negroide man, zoon van een Latijns Amerikaanse moeder,die zich net tot de Islam bekeerd heeft.
Zoiets hebben 'complot' websites vaak genoeg geschreven over Obama ..... hij is er nog altijd hoor.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 12 nov 2016, 20:51

Obama was in de lijn van de 'politieke elite verwachtingen'.
Trump zeer zeker niet en daarmee voorlopig een obstakel in het NWO komplot.
Er is nog niet eerder zo'n scherpe tweedeling in de VS geweest,ook niet bij Obama's campagne voering destijds.

Dus acht de kans vele malen groter dat het wel zou gebeuren....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 13 nov 2016, 07:24

dat men nu al de straat op gaat .is geen goed teken, dat hij veel zal ´afzwakken´ staat wel vast ,maar in hoeverre is dit echt,, in US today gisteren gelezen dat hij al afgesproken heeft cq ingestemd met een aftreden binnen 4 jaar ..we zullen zien en het beste hopen,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 13 nov 2016, 11:12

Al eerder genoemd .
Het Oekraine verdrag hier,de Brexit en nu de VS verkiezingen laten hetzelfde zien.
Verzet van de zwaksten in maatschappij en staan niet los van elkaar.

En des te meer het weer genegeerd word ,des te meer verzet.
Dit is bewustzijnsverandering op grotere schaal,ook al zal het in eerste instantie waarschijnlijk weinig zoden aan de dijk zetten, omdat de financiele,politieke,economische elite met hand en tand alles zal willen terugdraaien.

Het blijven negeren zal het vertrouwen in de democratie, bij die groep mensen,die huidig stemgedrag laten zien, nog verder doen afnemen.
Volgende stap is dan het negeren van wetten en fysiek in opstand komen,met protesten,demonstraties,stakingen.
Wederom negeren zal uiteindelijk revoluties en burgeroorlogen in de kaart spelen.

Tot nog toe zullen hier in NL velen volgens 'peilingen' niet voor Wilders gaan stemmen.
Wacht maar tot in januari blijkt dat wederom dezelfde groepen mensen zien dat ze weer achteruitgang i.p.v. vooruitgang ervaren in inkomen en bestedingspatroon.
En Wilders een aantal keren het woord Nexit in de mond neemt.

Zal net zo gaan als met Trump, gedoodverfde verliezer t.o.v. Clinton.
Zal het arrogante establishment wederom met een 'onverwachte verrassing' te maken krijgen.

Hoe verder ?
Het antwoord is in mijn ogen simpel; een betere verdeling van de inkomens en dus welvaart, zodat iedereen een leefbaar en menswaardig bestaan heeft ( en nee, verwijs niet naar het communisme ).
I.p.v. exorbitante luxe en weelde aan de bovenkant en armoede en slavernij aan de onderkant.
Dan pas kan er weer een evenwichtige harmonieuze samenleving ontstaan.
Anders is het snel afgelopen met deze beschaving......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 13 nov 2016, 11:40

Osiris schreef:Het antwoord is in mijn ogen simpel; een betere verdeling van de inkomens en dus welvaart, zodat iedereen een leefbaar en menswaardig bestaan heeft
Nou, als een betere verdeling van rijkdom en welvaart als maatstaf moet dienen, dan mag Nederland (als één van de rijkste Europese naties) alvast beginnen met het massaal binnenhalen van vluchtelingen.
Want de kloof tussen pakweg de armste Nederlander en een doorsnee vluchteling is nog steeds behoorlijk groot.

Maar ik voel aan mijn ellebogen dat dit niet is waar je naartoe wil.

Misschien toch maar eens beginnen met rekensommetjes: wanneer je een gemiddelde neemt over gans Europa waarbij je de 5% met de meeste rijkdom neemt en daar tegenover de andere 95% zal je tot de conclusie komen dat bij het open spreiden van die rijkdom elke modale burger zowat éénmalig €500,00 zal ontvangen.
Waarna er niks meer zal zijn om te verdelen.

Om financiële en economische problemen aan te pakken zou iedereen dan ook meteen die €500,00 in de put van de staatsschuld moeten storten; een schuld die daarmee nauwelijks zou zijn opgelost.
Met als gevolg dat iedereen er net zoals voorheen zou bij komen te zitten.

Met dit grote verschil: de rijken zouden niet meer rijk zijn en dus ook geen bedrijven meer bezitten.
Werkgelegenheid zou verdwijnen en zowat iedereen zou zonder inkomsten komen te staan.

Er is niks mis mee om rijk te zijn, op voorwaarde dat die rijkdom het resultaat is van hard werken en inzet waarbij de winsten eerlijk worden verdeeld.

Waar het wel fout loopt is bij de mentaliteit van het 'zakendoen'.
De vrije handel lijkt misschien wel een stimulans voor de economie te zijn maar is gebaseerd op expansie en een steeds groter wordende afzetmarkt. Jammer genoeg is de planeet beperkt in omvang en mogelijkheden dus is de vrije markt economie gedoemd om uit te doven.

We moeten (snel) op zoek naar alternatieve manieren om handel te voeren.

Een oplossing zou erin bestaan om de waarde van geld niet meer te laten afhangen van beurswerking maar vast te leggen; tevens zou speculeren op de beurs moeten verboden worden, kortom schaf die beurzen gewoon af.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 13 nov 2016, 11:49

Osiris schreef:Anders is het snel afgelopen met deze beschaving......
Zonder te willen 'doemdenken' keldert die 'beschaving' met een exponentiële teloorgang ... als er überhaupt ooit sprake van beschaving is geweest.
Ik zie échte beschaving als verlichte prudentie gelardeerd met een flinke portie fatsoen en vreedzaamheid.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 13 nov 2016, 11:53

gusteman schreef:
We moeten (snel) op zoek naar alternatieve manieren om handel te voeren.

Een oplossing zou erin bestaan om de waarde van geld niet meer te laten afhangen van beurswerking maar vast te leggen; tevens zou speculeren op de beurs moeten verboden worden, kortom schaf die beurzen gewoon af.
En daar zit i.d.d. een belangrijke as van het kwaad, kan ik het alleen maar mee eens zijn.
En gelijk alle banken hun exorbitante gokgedrag op rente basisverdiensten af te nemen en weer te laten doen wat ze horen te doen; dienstverlening en behering,meer niet.
Laatst gewijzigd door Osiris op 13 nov 2016, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 13 nov 2016, 11:56

Gast1 schreef:
Osiris schreef:Anders is het snel afgelopen met deze beschaving......
Zonder te willen 'doemdenken' keldert die 'beschaving' met een exponentiële teloorgang ... als er überhaupt ooit sprake van beschaving is geweest.
Ik zie échte beschaving als verlichte prudentie gelardeerd met een flinke portie fatsoen en vreedzaamheid.
Normaal zet ik het ook tussen aanhalingstekens :wink:
Bij deze; ' beschaving' ,als is het voor mij meer een 'beschaming' geworden/geweest :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie