Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 20 jun 2018, 12:28

Tammy schreef:
20 jun 2018, 12:20
Sommige foto`s van de kooien die circuleren zijn van Obama regering.
Maar dat werd er weer niet bij verteld.
Daar heb ik irritatie over, het weghalen van accurate berichtgeving over in dit geval foto`s.
Persoonlijk vind ik de kindermishandeling erger, maar ieder zijn meug, zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 20 jun 2018, 12:32

Tammy schreef:
20 jun 2018, 12:20
Alleen hele kleine kinderen mogen mee met ouders in de gevangenis.
https://www.aclu.org/blog/immigrants-ri ... separation
Mirian G, a mother from Honduras, came to the U.S. with her young son on Feb. 20, 2018. She presented herself to immigration authorities and sought asylum, committing no crime. During her interview, Mirian provided immigration officers with several identification documents for her child which listed her as his mother. The next morning, Border Patrol agents took away her 18-month-old son with no explanation. She did not see him again for two months.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 jun 2018, 12:41

MetalPig schreef :
Tammy schreef: ↑
wo jun 20, 2018 12:20 pm
Sommige foto`s van de kooien die circuleren zijn van Obama regering.
Maar dat werd er weer niet bij verteld.
Daar heb ik irritatie over, het weghalen van accurate berichtgeving over in dit geval foto`s.

Persoonlijk vind ik de kindermishandeling erger, maar ieder zijn meug, zullen we maar zeggen.

Dat is geen vergelijk MetalPig en dat weet je.
Je weet heel goed wat ik bedoel.

Je andere bericht had ik al melding van gedaan.
Had het maar 1 keer ergens zien staan maar klopt dus.

Dat andere ging als ze gearresteerd zijn dat hele kleintjes mee mogen soms.
Maar dat zal waarschijnlijk een zeldzaamheid zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 20 jun 2018, 12:43

Afbeelding ,,,,,,, AD 20 6 2018

Afbeelding ..... AD 18 6 2018 ,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 jun 2018, 12:49

Ik vind jouw mening interessanter dan Melanie Herman50. :wink:
Ik heb niks met die vrouw.
Als ze iets echt wilt doen moet ze die kerel van haar tot de orde roepen.
Wat jij zelf denkt Herman50 heeft veel meer waarde voor me dan Melanie.
Dat wilde ik even zeggen. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 20 jun 2018, 13:15

eersie de foto is te groot terwijl toch een verkleining was aangeklikt dus excuse emis - ;) - ,, en dan zit ik nog net die geloof 1e foto van WK 2014 met die twee meiden en verders ronkende gemeenschap ...dat lijkt me zo pitteg maar goed her fijne dag nog alle
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 jun 2018, 13:33

Geef niks grote foto van Melanie, want ze is wel een beauty. :mrgreen:
Wat je bedoeld met WK 2014 met die meisjes in Arizona begrijp ik niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 20 jun 2018, 15:15

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 jun 2018, 15:20

Ja die zijn wakker de rest slaapt schijnbaar.
Ik hoop dat ze goed terecht zijn gekomen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 21 jun 2018, 10:06

Heeft Trump zojuist het startsein gegeven voor een militaire ruimtewedloop?

De president wil een militaire ruimtemacht opzetten.

Donald Trump flirtte eerder dit jaar al met het idee, maar dat kreeg gisteren tijdens een speech voor de National Space Council handen en voeten. De president gaf generaal Joseph Dunford – Chairman of the Joint Chiefs – opdracht om een militaire ruimtemacht te creëren.

Ruimtemacht
In zijn speech benadrukte Trump dat Amerikaanse aanwezigheid in de ruimte niet alleen onderdeel is van de Amerikaanse identiteit – hij noemt de VS “de grootste ruimtevarende natie” – maar ook van cruciaal belang is voor de krijgsmacht. “Als we Amerika willen verdedigen, is het niet genoeg om in de ruimte aanwezig te zijn, we moeten domineren in de ruimte. En dat is zo belangrijk dat ik het Ministerie van Defensie en het Pentagon hierbij opdracht geef om de processen in gang te zetten die nodig zijn om een ruimtemacht op te zetten.”

Gaat het echt gebeuren?
Het zijn stevige plannen. Maar of ze werkelijkheid worden? Dat is twijfelachtig. Het opzetten van een compleet nieuw onderdeel van de krijgsmacht heeft namelijk nogal wat voeten in de aarde. Allereerst moet ook het Congres zich erachter scharen en geld vrijmaken voor het opzetten van de militaire ruimtemacht. En de vraag is of dat gaat gebeuren. De angst is namelijk dat het opzetten van zo’n ruimtemacht ten koste gaat van andere belangrijke (lopende) militaire missies. Bovendien wordt er op dit moment gepoogd om de overhead van de krijgsmacht terug te dringen. Het opzetten van een compleet nieuw onderdeel van de krijgsmacht past niet echt in dat plaatje.

Space Treaty
Daarnaast is het nog maar de vraag in hoeverre een militaire aanwezigheid in de ruimte toegestaan is. De VS heeft – net als talloze andere landen wereldwijd – het Space Treaty ondertekend. En daarin staat dat andere hemellichamen alleen voor vreedzame doeleinden mogen worden gebruikt. Er mogen dus geen militaire bases worden geplaatst, wapens worden getest, etc. Ook is het verboden om kernwapens in een baan rond de aarde of andere hemellichamen te plaatsen.

Al met al zijn er dus nogal wat haken en ogen als het gaat om de plannen van Trump. De militarisering van de ruimte lijkt dan ook nog wel even op zich te laten wachten. Toch is er genoeg reden om landen met dit soort wensen in de gaten te houden. Want in één ding heeft Trump wel gelijk: de ruimte wordt steeds belangrijker voor de krijgsmacht. Satellieten worden ingezet voor communicatie, navigatie en observatie/spionage. Langzaam maar zeker kunnen krijgsmachten zonder een aanwezigheid in de ruimte eigenlijk niet meer functioneren of in ieder geval andere landen niet langer bijbenen. In zekere zin zou je dan ook kunnen zeggen dat de militarisering van de ruimte al begonnen is. En naarmate de ruimte belangrijker wordt voor militaire doeleinden, wordt een land ook kwetsbaarder wanneer het zich in de ruimte niet kan beschermen en verdedigen. Een wapenwedloop in de ruimte lijkt – hoe angstaanjagend het ook is – niet heel vergezocht. Zeker niet nu steeds meer landen hun plekje in de ruimte opeisen en de belangen die deze landen bij een aanwezigheid in de ruimte hebben, groeien. Of Trump uiteindelijk degene is die de wapenwedloop op gang brengt en andere landen min of meer dwingt om ook een militaire ruimtemacht te ontwikkelen? Dat is nog maar zeer de vraag. De tijd zal het leren.

https://www.whitehouse.gov/briefings-st ... ampaign=wh
Wat gaan Rusland, China en andere landen doen.
Er is een nieuwe dictator wereld overheerser opgestaan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 21 jun 2018, 10:58

wat een ideefixe is er toch, alhoewel aan de andere kant wil geen olie op het vuur gooien maar jaren geleden zat ik es te ´zoeken zappen ´bij USAFB, tot ik bij Forth Worth kwam en dit zag staan ....moet erbij zeggen in een ver verlaten hoek ,, <

Afbeelding ,,,, <ben geen held in vliegtuigen maar weet zeker dat geen piper cup is ;) .... dus ,hoelang ze -misschien- al bezig zijn ,,,,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 21 jun 2018, 11:32

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 21 jun 2018, 12:43

J a dat is ook zo´n mooi ´wereld wonder´ oftwel welles nietus,, vooral die Janet Airlines , welke werknemers haalt en breng is -ook- een vreemde vogel, ze hebben zo wie zo geen kenteken cq registratie vliegen alleen maar op Aera 51 ,, de werknemers moeten ´iets ´ondertekenen of geheimhouding .. dat doe je niet als er gehakt ballen worden gemaakt ... dus er is echt meer kaka aan de knikken allen ´we´ zin er nog niet aan toe dit te horen ......<ja wánneer dan wél is me een raadsel het is jaren aan de gang dus trek je eh melis is open ....... en idd die andere genoemde landen gaan ook niet met hun duimen zitte draaien dus als er -ooit- een WW3 komt kan die ook uitgevochten worden ´boven´ ons .... nou voorlopig nog fijne middag ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 22 jun 2018, 17:32

Ik ga je documentaire gauw bekijken Univers. ;P!
Je weet hoe ik over Roswell denk he ? :wink:

Nog even over dat meisje waar het verhaal toch iets anders is maar dat verbaasd me totaal niet.

Daarom heb ik altijd zo`n hekel als ze kinderen gebruiken om het zieligheidseffect te vergroten.
Net als dat Turkse jongetje op het strand .
Het schijnt dat ze die hebben verplaatst om de meest pakkende foto te maken.
Ik hoop dat het niet waar is , dat het verzonnen is , want ik word misselijk als het wel waar is.

De vader van dit meisje heeft zich gemeld , zijn vrouw was vertrokken 3 kinderen en hem achterlatend.

Hoe zouden die 3 kinderen zich voelen ?
Mama gaat weg met het jongste zusje en laat hun achter.
6000 Dollar betalen om met een groep van 20 illegaal de grens over te steken, iets wat strafbaar is.
Maar schijnbaar is illegaal tegenwoordig het nieuwe legaal lijkt het wel.

Dit kindje is dus niet gescheiden van mama , dat ze huilt kan ze in de eerste plaats haar moeder aanrekenen.
Maar die anderen 2300 kinderen wat ik ergens las zijn wel gescheiden geweest en dat is fout .
Harstikke fout.
Gelukkig is het terug gedraaid.

Illegaal de grens oversteken mag niet , word je gepakt dan krijg je te maken met alle consequenties, en iedereen weet dat die dat risico neemt.

Iedereen heeft een mobieltje , iedereen weet hoe het gaat aan de grens en al helemaal als je 6000 dollar aan mensensmokkelaars geeft.
Maar daar mag je niks over zeggen, opgepakte illegalen zijn bij voorbaat gewoon al zielig.
De omgekeerde wereld.

Op Time cover staat het meisje ook op tegenover Trump.
Laat dat kindje met rust en pak die vent Trump aan, gebruik haar niet voor je verkoop van je blad.
Pak die grote kerel aan en respecteer dit meisje haar privacy.

Walgelijke journalistiek , een huilend kindje op de cover zetten terwijl ze zogenaamd naar Trump kijkt.
Wat een armoede op dat gebied tegenwoordig.

Afbeelding


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Afbeelding
Het verhaal achter de foto die de hele wereld shockeerde van een huilend meisje dat aan de Mexicaanse grens bruut zou zijn gescheiden van haar moeder, blijkt iets anders te liggen.

’Meisje nooit gescheiden van moeder’.

McAllen - Het verhaal rond de ’iconische’ foto waarmee activisten het ’onmenselijke’ immigrantenbeleid van Trump aan de schandpaal nagelden, blijkt iets anders in elkaar te zitten.

Wereldwijd was de verontwaardiging groot toen op 12 juni een foto opdook van een huilend kindje bij de Amerikaanse grens. Actievoerders grepen de afbeelding aan als het bewijs dat het scheiden van ouders en kinderen aan de grens een schending van mensenrechten onder Trump zou zijn.
De vader van het meisje heeft zich nu gemeld. Tegen de Daily Mail zegt Denis Javier Varela Hernandez dat het om zijn 2-jarige dochtertje Yanela gaat. De 32-jarige moeder had haar man en drie kinderen begin juni verlaten en was met het meisje op de arm naar het noorden gereisd.
Voor de 1800 mijl lange trip betaalde ze 6.000 dollar. Haar man wist van haar wens naar de VS te gaan, maar hij stond daar niet achter, vertelt hij de Mail. Denis heeft thuis in Mexico een redelijk betaalde baan als schipper.

Uiteindelijk werd zijn vrouw met dochter gepakt toen ze met een groep op een vlot de Rio Grande naar Amerika overstak.
Op het moment van de dramatische foto, was het meisje een paar meter van haar moeder verwijderd. De vrouw werd op dat moment gefouilleerd en een agente had gevraagd of ze het meisje even kon neerzetten. Op dat moment brak ze in tranen uit. Volgens vader Denis ’zijn ze nooit gescheiden geweest’.

Pas toen de iconische foto wereldwijd opdook, wist de Mexicaan waar zijn vrouw en dochter uithingen.
Denis zegt dat zijn hart brak toen hij de afbeelding zag. Tegen de Mail vertelt Hernandez te hopen dat zijn vrouw snel terugkeert naar Honduras.

De Amerikaanse president heeft onder druk van de publieke opinie, en zijn eigen kritische echtgenote, het beleid versoepeld. Illegalen die bij de grens worden gesnapt, mogen nu samen met hun kinderen de procedure afwachten.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 23 jun 2018, 11:45

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Donald Trump vindt Noord-Korea toch nog steeds een ,,ongewone en buitengewone bedreiging'' voor de veiligheid van de VS. Hij ondertekende vrijdag (lokale tijd) een order waarmee de sancties tegen Noord-Korea met minstens een jaar worden verlengd, meldden Amerikaanse media.

Kort na zijn historische ontmoeting met de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un eerder deze maand was Trumps toon nog een stuk geruststellender. Hij verklaarde toen dat de nucleaire dreiging door de ontmoeting verdwenen was. ,,Slaap lekker vannacht'', sprak hij tot zijn volk.

,,De aanwezigheid en het risico van verspreiding van voor wapens bruikbare splijtstoffen op het Koreaanse schiereiland en de acties en het beleid van de regering van Noord-Korea, blijven een ongewone en buitengewone bedreiging vormen voor de nationale veiligheid, het buitenlands beleid en de economie van de Verenigde Staten," schrijft Trump nu.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
vertrouwd maar vertrouwd niemand ....... fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 27 jun 2018, 10:05

niet te hopen dat Donny een -DEEL- van een foto uit AD vanmorgen aangrijpt dat hier ook kinderen in hokken zitten ,,,,, ...is nl de fietsenstalling

Afbeelding ,,,,, "nee "nee "nee

voor alle zekerheid dit is de ´hele´foto

Afbeelding [jaja] [jaja] [jaja]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 27 jun 2018, 10:40

ja hoe wil je anders met vriendjes

Met vijf tegen vier stemmen maakte het hof, gedomineerd door conservatieve Republikeinse rechters, voorlopig een eind aan de slepende en felle juridische strijd over deze kwestie. Verscheidene lagere rechters achtten het inreisverbod voor moslims ongrondwettelijk. De derde versie van de wet werd vorig jaar september geblokkeerd door een van hen.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zijn eerste opdracht de grenzen dicht te gooien voor deze specifieke groep buitenlanders, vaardigde Trump al een week na zijn intrek in het Witte Huis uit. Het leidde tot chaos op vliegvelden en overwerk voor rechters. Nu krijgt de president alsnog zijn zin, waardoor reizigers uit Iran, Libië, Somalië, Soedan, Syrië en Jemen niet langer welkom zijn.


Trump begroette de steun van de opperrechters via Twitter met ,,Wow''. Hij vindt dit besluit van het grootste belang voor de veiligheid in de VS.
https://www.ad.nl/buitenland/overwinnin ... ~a80ed798/
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 29 jun 2018, 07:15

vrijheid van menings uiting ,,,,, behalve als je tegen bent;;

WASHINGTON (ANP) - Bij protesten tegen het immigratiebeleid van de Amerikaanse regering in de hoofdstad Washington zijn volgens Amerikaanse media bijna zeshonderd mensen gearresteerd. De demonstranten drongen een kantoorgebouw van de Amerikaanse Senaat binnen en riepen er leuzen tegen president Donald Trump.


Honderden arrestaties bij anti-Trump-protest© ANP Honderden arrestaties bij anti-Trump-protest
De demonstranten waren vooral vrouwen die in het wit gekleed gingen. Ze gingen op de grond van het gebouw zitten en hulden zich in zilverkleurige dekens. Toen de demonstranten weigerden op bevel van de politie het pand te verlaten, werden ze in de boeien geslagen.

Bij de actie waren ook enkele Democratische parlementsleden aanwezig om hun steun aan de demonstranten te betuigen. Senator Kirsten Gillibrand hield een bord omhoog met de tekst: 'Stop de detenties nu'.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 06 jul 2018, 08:01

De burgemeester van Londen, Sadiq Khan, en de Greater London Authority hebben toestemming gegeven voor een ludiek protest in de lucht tijdens het bezoek van Donald Trump aan Londen. Als Trump op 13 juli in Engeland is zal er bij het parlement een zes meter grote pop die sprekend op hem lijkt in de lucht hangen, bloot op een kleine luier na. Er zijn strikte regels voor vliegen boven het parlement en Big Ben, maar mede dankzij een veel getekende petitie is toestemming voor dit protest. Veel Londenaren zien helemaal niets in de komst van Trump en er zullen grote demonstraties zijn. En deze vliegende baby zal er zijn, die na 13 juli op wereldtournee gaat en mogelijk ook Amsterdam aandoet.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 jul 2018, 09:15

Wow dat London dat durft. :shock:
Een baby pop met een luier om die op Trump lijkt ?
Dat zal hem leren , wat zal hij er beroerd van zijn en nachtmerries krijgen . [jaja]

Niet dus , hij zal denken zijn alle Engelsen zo dom en kinderachtig ? :mrgreen:
Wat denken die demonstranten nu ?
Door zo`n pop aandacht trekken voor je protest ?

Snappen ze niet dat ze Trump niet voor gek zetten maar zichzelf ? :rolfl:
Ga demonstreren met spandoeken op een volwassen manier stelletje kleuters, demonstranten worden met de dag dommer.
Zulke lui neem je toch niet meer serieus.
Eerst de roze vagina pakjes en nu een baby ballon. :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie